Ik had bij Thirza vanaf 12 dpo bandenpijn. Dat is achteraf dus de innesteling geweest: die klopte helemaal met onze uiteindelijke uitgerekende datum. Ik dacht toen eerst dat ik ongesteld ging worden: had dat altijd 1 dag voor ik ongesteld moest worden en dacht dus dat dat nu een dagje te vroeg ging komen. Maar goed, toen hield het dus 2 dagen aan, 3 dagen, een week, 2 weken... en dus pas 3 weken na de innesteling een positieve test.
Ja, gemiddeld genomen vindt innesteling op dag 5 plaats, geloof ik. Dat dat dus pas op dag 27 van je cyclus is, (bij mij dus dag 26 toen), is wel uitzonderlijk, maar kan dus wel. Hoe het zit met door spanning later ongesteld worden en je temp, dat weet ik niet. Ik zou denken dat je pas ongesteld wordt als je progesteron weer daalt, en daar is je temp toch ook aan verbonden. Dus blijkbaar kun je dat progesteron door die spanning of wens toch hoog houden dan. Zouden ze eens onderzoek naar moeten laten doen
Nou, ik ben een emotioneel wrak! Dat je zo'n spanning kan hebben van onzekerheid. Net beoordeling gehad op het werk en op het einde vraagt mijn baas, hoe het thuis gaat. En hup, alle sluizen open! Snapt natuurlijk heel de emotie niet, want overtijd zijn was toch de beodeling? Hoe was jij Rozemarijke toen je zo laat was? Kon je er een beetje mee dealen? Ik voel me zwaar kut nu. En vanmorgen was ik nog zo blij.
@Babke ik lees hier even door je bericht in het andere topic. Ik weet niet je hele verhaal, maar zou je van je huisarts geen bloed mogen prikken om je uit deze zekerheid te halen? Iig sterkte vandaag.
Ik ben altijd wel aardig nuchter en niet heel enorm emotioneel, dus van lopende tranen had ik niet zo'n last. Het was wel ongelovelijk frustrerend, het wachten, maar omdat ik een enorm duidelijk temp-kaartje had, ging ik er zelf toen gewoon maar vast van uit dat ik zwanger was. Maar toen eenmaal die test positief werd, was dat wel heeeeeeel erg fijn. Tenminste een uitslag die onomstotelijk waar was Maar ik zou ff naar je huisarts gaan en vragen of je mag bloedprikken joh! In je bloed is het al veel eerder aan te tonen, omdat in je urine alleen zichtbaar is wat je teveel hebt en dus afgescheiden wordt door je lijf. Als je traag stijgend HCG hebt of gewoon laag HCG, kan het in je urine erg lang onzichtbaar blijven...
Hebben we wel gelijk antwoord op het onderzoek. Ja, dat kan dus. Aangezien geen aantoonbare hormonen, ook geen foute bevruchting of vmk. Dus je kunt ongemerkt je eigen temperatuur hoog houden.
Ik heb gisteren mijn temperatuurkaartje van afgelopen maand eens goed bekeken en ik denk dat de conclusie toch moet zijn dat mijn ei veeel later was. De andere meiden hadden toch gelijk. Ik denk dat de ovulatiepijn van 15 november iets anders geweest is. Ik had toen ook een paar dagen verminderde eetlust, dus ik zal wel gewoon niet zo lekker geweest zijn. Alleen de creme-achtig afscheiding van toen kan ik niet plaatsen. Als ik alle vercixslijmbevingdingen weg haal, kom ik eind november uit. En ineens herinnerde ik me dat ik op mijn nod een paar flinke steken had. Dat is denk ik de eisprong geweest en even voor de eisprong was mijn cervix heel zacht. Ik dacht dat hij zacht werd om weer open te gaan voor de menstruatie. En bij nader inzien was ik sinds de nod ook ineens van mijn vele vloed af. Dat zal achteraf toch de genoemde waterige afscheiding geweest zijn. Kun je nagaan wat je misleid kan worden door je eigen gedachte en onterechte zekerheid van een plaatsgevonden ei. Jammer, want we hebben daarna ook geen poging meer gedaan. Ik denk wel dat ik mijn temp ga bijhouden komende periode, maar ik ga er niet te veel naar kijken. Ik ga pas achteraf kijken hoe het was. We gaan gewoon regelmatig van bil en we zien wel. Ook ga ik minder op het forum. Ik wil er relaxter mee om gaan en dat lukt me op deze manier niet. En aangezien dit pas het begin is van wie weet hoe lang traject, moet deze piekeraar zo min mogelijk stof krijgen tot piekeren. Dus ik ga proberen even niet meer mee te lezen.