Hoi, Ik heb een dochtertje van 9.5 weken, er zijn voor mij onduidelijkheden tijdens het voeden. Vanaf het begin hadden we al problemen omdat zij mijn tepel niet kon vastpakken. Nou hebben we dat snel op kunnen lossen maar uit zich zelf laat ze mijn borst niet los. Ze kan wel uren zuigen en wanneer ik stop wordt ze weer onrustig en begint ze te huilen. Snachts heb ik op advies van mijn dokter te horen gekregen dat ik flesvoeding kon geven omdat het anders te lang duurt. Nou is het zo dat ik elk sochtens met en harde borst wakker word dat aan het lekken is. Wanneer ik haar sochtens voed kan ze ook gelijk weer slapen en tijdens het voeden hoor ik veel slikgeluiden. In de loop van de dag wilt ze vaker aangelegt worden en hoor ik maar 1 of 2 minuten steeds slikgeluiden en daarna is dat veel minder. Ik geef dan beide borsten. Ze laat mijn borst zelf niet los. En omdat ze teveel zuigd spuugt ze na haar voeding elk keer een klein beetje. Nu geef ik wanneer ze heel onrustig is kunstmatig flesvoeding (max 2x per dag) wanneer ze 60 of 90cc krijgt is ze gelijk rustig en voor het slapen snachts geef ik haar de fles en slaapt ze de hele nacht door. Haar gewicht en lengte gaan ook goed op schema. Plassen en poepen doet ze ook goed. Ik wil heel graag door blijven gaan met borstvoeding en stoppen met extra flesvoeding. Uren borstvoeding geven is voor ons beiden niet goed dat begrijp ik. Ik ben erg bang dat ze niet genoeg binnen krijgt met borstvoeding en ben daardoor erg depressief geworden.ik voel mij erg schuldig wanneer ze huilt als haar laat stoppen aan mijn borst. Hopelijk zult u mij hierover duidelijkheid geven.. Groetjes
Hoi, Het klinkt alsof je productie goed op gang is en je kindje plast en poept goed. Dat is fijn. Ook in de ochtend merk je dat je kindje heel goed slikt en drinkt. Daarna zie je dat ze korter op een effectieve manier drinkt. Hier kunnen jullie wat hulp bij gebruiken. Kijk goed wanneer je kindje aan de borst gaat hoe ze drinkt. Een aantal keer slikken, even pauze en dan weer opnieuw beginnen met een aantal grote slokken wisselen elkaar af. Wanneer je ziet dat je kindje niet zelf meer start met opnieuw zuigen dan spoor je haar aan: praten, aai over de bol. Ze moet hierop reageren door opnieuw te gaan drinken. Een keer zuigen en verder slapen is niet echt reageren. Helpt het aansporen niet, dan haal je haar van de borst, houdt haar even op schoot. Je zult zien dat ze nog niet tevreden is: leg haar als ze zoekt opnieuw aan. Door haar gedurende 20 minuten echt bij de les te houden, en af en toe te wisselen of aan dezelfde borst opnieuw aan te leggen leer je haar haar voeding in 1 keer te nemen. Met een ruim half uur kun je dan een goede voeding hebben gegeven. Succes, als het niet lukt, schakel dan een lactatiekundige in, zij kan je verder helpen met het afbouwen van de bijvoeding.