laatje open, laatje dicht, ja hoor het is begonnen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Zanetti, 9 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zanetti

Zanetti Niet meer actief

Hallo, ons kleintje begint zijn wereldje te verkennen, hij kan sinds een weekje tijgeren, dus niets is meer veilig in en rondom het huis. We hebben een dressoir met laatjes, en perse wilt hij daar steeds aan trekken. Gisteren opende hij een laatje met het ene handje en ondertussen drukte hij met zijn andere handje het laatje weer terug, je raadt het al, vingertjes er tussen, dat was dus brullen en schrikken voor ons beiden:(

Het dressoir kunnen we helaas niet weg doen.

Hoe lossen jullie dit op?

2. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    hier ook sinds een tijdje... Tot nu toe zijn er geen vingertjes klem komen te zitten, wel bijna een verscheurd consultatiebureauboekje en verscheurde paspoorten... Tja, ik zeg gewoon steeds nee en doe de schuif weer dicht, en nu maar hopen dat ze het snel leert :).

Voor de vingertjes misschien een doekje over de schuif leggen, zodat ie nooit helemaal dicht kan gaan?

3. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.809
    9.316
    113
    Gelderland
    Hier doet mijn zoontje dat ook al een tijdje en ik blijf heel braaf elke keer zeggen dat het niet mag en dan zet ik hem weer bij zijn speelgoed. Van de week hing hij onder een keukenla (op 50 cm hoogte) die open was geschoven... Haha was een grappig gezicht :)Gelukkig kon hij er zelf ook om lachen en heeft hij een helmpje om de ergste stoten op te vangen ;)

4. Maia

Maia Niet meer actief

plakbandje erop? hebben wij bij ons tv meubel!

en de dingen waar dat niet kan is het bij ons een kwestie van consequent weghalen en ergens anders neerzetten (meisjelief dan he). Op een gegeven moment verliest ze haar interesse, maar daar gaan vaak een paar weken overheen.

5. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Hier hebben alleen het breekbare en echt dure spul buiten handbereik gezet en de tafel leeggehaald.. Consequent nee zeggen, dat mag niet en afleiden met speelgoed o.i.d.
    Werkt hier prima, kasten en laatjes zijn niet meer interessant.. af en toe graait hij nog wat tijdschriften uit de mand, maar één keer nee zeggen en wederom afleiden is hier nu genoeg.. Heeft wel 1.5 maand geduurd, maar het begint zijn vruchten af te werpen;)

Nu is het opnieuw begonnen aangezien hij al een paar weken staat en dus zijn wereld nog groter is geworden..

6. Zanetti

Zanetti Niet meer actief

Ja blijf het ook telkens rustig zeggen dat het niet mag en leg hem voorzichtig weer weg en leidt hem af met zijn speelgoed, gelukkig vind hij het niet erg als ik hem weg leg, want hij is snel afgeleidt, maar even hoeft hij die laatjes weer in het vizier te hebben en hij vliegt er naar toe.

Interessant zijn nu voor hem de eettafel, eet stoelen, tvmeubel, dressoir, afstandbediening, laptop, mama's lange haren (auw!). Etc;)

Een doekje heb ik niet aan gedacht, ga ik zeker uitproberen bedankt voor de tip Tord!

Gewoon plakband zal niet helpen ben ik bang, of het moet echt van dat sterke tape zijn, maar dat is geen gezicht als je ineens visite krijgt staan die raar te kijken LOL. Want echt mensen mensen zo klein en wat een kracht bezit hij:$

Luna haha kan me voorstellen dat het een grappig was om te zien. Leuke foto moment;)

7. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

hier ook laatje open laatje dicht sinds een paar maanden..ach er zit niks meer in die laatjes dus we laten hem er lekker mee spelen..hij verstopt er nu zn speelgoed in. hij heeft idd ook een enkele keer gehad dat zn vingers ertussen zaten maar dat huiltje was zo weer voorbij.

als je het eht niet leuk vindt kun je van die la slotjes kopen toch?

8. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Hier ook met kastjes, wasmachine deurtje, wasmand e.d. In het begin zat hij er met zijn vingertjes inderdaad regelmatig tussen, maar inmiddels niet meer.
    Daar leren ze dus blijkbaar van ;).

Ik laat hem met sommige dingen zijn gang gaan en sommige niet. Als je lang genoeg volhoudt met consequent nee zeggen en bij niet luisteren uit de situatie halen, zul je op den duur resultaat zien. Maar dat kan wel even duren.
    We beginnen nu te merken dat hij het goed begint te snappen.

9. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Laatjes zijn hier ook erg interessant. Ik zeg altijd 'Lucas, laatje/kastje/deur dicht!'. Dan zegt hij 'di, di' en schudt nee met bijbehorend 'heeeeee'-geluid, om het dan ook dicht te doen en vervolgens weer open te trekken. Zo doen we dat een keer of 3/4 en dan haal ik hem weg of hij verliest z'n interesse.

Moet zeggen dat ik niet zo heel bang ben voor vingertjes tussen de laatjes. Het gaat niet zo hard en zo leert hij ook wel dat hij voorzichtig moet doen. Hij weet dus nu dat hij zijn vingers er niet tussen moet stoppen en doet keurig met platte handjes de deurtjes/laatjes dicht.
    Met de deuren in huis is het natuurlijk wel een ander verhaal, dan is vingertjes ertussen echt niet leuk.

**maar misschien vinden jullie mij nu een hele slechte mama....**

10. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Hier ook vingers al overal tussen gekregen. Een tijdje geleden tussen een keukenkastje. resultaat: bloedblaar onder de nagel.

Ik laat hem begaan, er is niets aan te doen, 't koppig kind :p
    wie niet horen wil moet voelen (in dit geval he, niet met alles hoor) en als hij pijn heeft, dan wrijf ik het hem nog eens onder de neus tijdens het troosten :p

11. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    hier ook hoor al een hele tijd en hij blijft het doen. voor een laatje heb ik altijd zijn speelgoed kist maar hij heeft nu in de gaten hoe hij erop klimt. moet zeggen dat dat nu bij ons het probleem word overal opklimmen zo staat ie er graag op stoelen klimt er op en staat erop te springen pff ook erg slecht voor je bleoddruk kan ik je vertellen ahhaah.

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Op zich heb ik ook zoiets van, ze moeten het maar leren dat ze er niet aan moeten komen ;). Maar goed, niet als ze zo jong zijn natuurlijk, al ben ik met Lisa (6,5 maand) wel makkelijk. We hebben geen laatjes die ze open kan trekken (die zitten zo vast dat zelfs Eva ze moeilijk open krijgt)
    Hier moet ik uitkijken met papier, daar wordt ze zo door aangetrokken! Gisteren had ze een knutselwerkje van Eva te pakken, dat was geverfd met zwarte plakkaatverf, haar gezicht en pleisters zaten onder de zwarte vegen :). Foldertjes kan ik niet laten liggen (of Eva dan vooral), want die eet ze gewoon op als het aan haar ligt. Daar letten we dus goed op. Maar ik laat haar wel gewoon naar buiten tijgeren als ze dat wil. Het is een dorpel van 10cm en ze tuimelt half naar beneden, maar het gaat goed :)

13. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    hier ook het laadje-open-laadje-dicht spelletje. Kan hij zo een uur mee spelen. Na 3x met zn vingertjes ertussen te hebben gezeten, weet hij nu heel goed dat hij op zn vingertjes moet letten. Zie ik dat t bijna fout gaat, dan roep ik 'vingertjes!' en dan strekt hij zn vingers zodat ze er niet tussen zitten :) slim ukje haha

14. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Bij ons zijn het geen laatjes maar deurtjes van het dressoir, de grote plant, de knopjes en snoeren van de staande lamp en de lp's onderin de boekenkast...
    Best vermoeiend af en toe, er zijn van die dagen dat ik geen 5 minuten even op de bank kan zitten omdat ik hem overal vandaan moet halen. Hij luistert echt totaal niet helaas. En vingers tussen het deurtje terwijl z'n andere handje het deurtje dichtduwt heeft ook niks opgeleverd behalve een flinke huilbui.

Het schijnt dat de volhouder wint! (en hopelijk ben ik dat :))

15. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    hier trouwens ook een ventje die altijd deuren dicht wilt hebben. vraag me niet waarom. als ik dan even de gang in loop om schoenen te pakken ofzo, dan kruipt ie achter me aan en dan duwt ie de deur dicht. dit doet hij bij elke deur, ook zn slaapkamer deur en onze slaapkamer deur ook. vanmorge was hij lekker boven aan het rond kruipen en papa was net in badkamer geweest en damian kruipt erheen en doet netjes de deur dicht. leuk om te zien hoe netjes hij is. hij ruimt trouwens ook altijd alles op. sleutelbos ben ik 3weken kwijt geweest, had hij 'opgeruimd' in een plantenbak. zo vind je ook zn sokken in een laadje terug, en speelgoed in de meest rare kastjes. vorige week zn knuffel in de keukenkast... haha lachen joh

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Momenteel is Eva nergens veilig, Lisa achtervolgt haar zo ongeveer en gaat dan aan Eva's broek enzo trekken, Eva vindt het soms echt niet leuk meer, maar ja, Lisa snapt er natuurlijk niets van...

Deel Deze Pagina