Hai meiden, mijn meiske (bijna 15 maanden) trekt haar haren uit. Ze is hier mee begonnen rond haar 1e verjaardag. Hele plukken trok ze er uit, tot ze zowat kaal was. We hebben het toen kortgeschoren met de tondeuse en daarna nog een keer. En toen begon het langzaamaan weer te groeien. Maar nu zag ik vanavond weer wat kale plekjes... In bed lag ze ook met haar haartjes te friemelen. Heeft iemand tips wat hier tegen te doen is? Volgens het CB is het een fase en zal het weer overgaan, maar ik vond het juist zo mooi dat ze weer koppie met haar kreeg. Meer meiden die dit herkennen en hebben jullie wellicht tips? Het komt niet door jeuk of irritatie, de huid is gewoon glad, egaal, schoon en ze krabt niet ofzo. Het is echt friemelen en plukjes trekken.. Groetjes
dit doet mijn zoontje ook, weet niet waarom ze dit doen. bij hem is het niet zo heel erg gelukkig. hij doet het wanneer hij zich verveelt en dan leidt ik hem gewoon af en dan is het over. sry heb geen tips verder. inderdaad zonde als je de haartjes er weer af moet halen.. heeft ze trouwens Berg? dat kan ook een reden zijn waarom ze het doet.
Mijn dochtertje heeft dit een tijdje gedaan, begon al toen ze een paar maanden oud was, ze heeft dit maanden gedaan, soms was het weer even over en dan begon ze weer. Ik heb er totaal geen aandacht aan besteed en het maar genegeerd. Uiteindelijk, nog voor ze anderhalf was, is het gewoon over gegaan. Nu draait ze alleen met haar vinger in haar haren als ze moe is (standaard rechts haar duim in de mond en met links draait ze in haar haren). Gelukkig trekt ze het er niet meer uit.