laatse voeding niet meer geven, kan dat?

Discussion in 'Borstvoeding' started by lytse, Apr 28, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lytse

lytse Lid

Sep 6, 2007
    25
    0
    0
    Om 7 uur krijgt mijn zoontje van 3 maanden zijn laaste voeding en slaap dan door tot 7 uur smorgens.

heerlijk natuurlijk, maar is het nu al verstandig om de voeding van 11 uur over te slaan? zit er niet te lang tussen?

hij groeit trouwens erg goed, is al bijna 6,5 kg en erg tevreden en helder.

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Eigenlijk heb je bij borstvoeding nooit echt een 'laatste' voeding :)
    Op deze leeftijd is 11 uur slapen wel lang. Je kunt het een weekje proberen, maar als blijkt dat hij dan minder groeit kun je beter toch weer wat later in de avond gaan aanbieden. Als hij het zelf nodig heeft laat hij het natuurlijk ook weten.

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Precies, eens met DM, volgens mij is bij deze beslissing gewicht heel belangrijk.
    Kijk hoe het gaat, groeit hij goed dan zou je het evt zo kunnen laten. Als hij niet meer goed groeit zou ik die avond voeding er nog even in houden! Misschien gaat ie wel zelf komen snachts/savonds, als hij honger heeft.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Eva heeft rond de 3 maanden ook een tijdje doorgeslapen, ze woog toen 6,5 kilo. Van het cb vond 1 wijkverpleegkundige het goed, de ander vond het eigenlijk te lang :(. Ze groeide goed en was 's ochtends ook niet suf. Op een gegeven moment wilde ze toch opeens weer een nachtvoeding en nu sinds een paar dagen weer niet ;).

Share This Page