37 weken zwanger en reizen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door cat86, 21 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cat86

cat86 Actief lid

16 okt 2008
    395
    0
    0
    thuiszorg
    Net te horen gekregen dat mijn schoonvader is overleden. Maar de beste man woont in engeland. Nou zouden we t liefst die kant op gaan,maar ik ben ook 37 weken zwanger. Is het verstandig om nu nog te gaan reizen? Wat zouden jullie doen?

2. Mompelientje

Mompelientje Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    Meeste vliegtuig maatschappijen weigeren een hoogzwangere vrouw, maar ze kunnen voor je een uitzondering maken. Mits je daarvoor geen klachten heb. Het ligt echter wel welke vliegtuig maatschappij je aanneemt aan boord. Je moet even vragen achterhalen en vragen.

Heb je wel eerder gevlogen? Ik wel. Maar toen met 30 weken zwangerschap. Het is maar een uur zitten.

Maar denk aan je gezondheid, als je twijfelt met de vliegtuig, NIET DOEN.

Wat je ook kan doen is reizen met de trein. Via brussel naar noorden van frankrijk en dan the shuttle.

Vraag aan de dokter wat verstandig is. Ik noemde een paar opties maar is niet zeker of ik het goed weet bij 37 weken zwangerschap.

3. cat86

cat86 Actief lid

16 okt 2008
    395
    0
    0
    thuiszorg
    Bedankt voor je reactie.
    Vliegen zou idd niet echt meer kunnen,heb t even nagekeken en meestal is dat niet mogelijk.
    Qua gezondheid zou t wel kunnen, t gaat heel goed.
    Ik ga even goed nadenken hoe we t gaan oplossen.
    Mijn man gaat sowieso die kant op.

4. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.082
    2.899
    113
    Zou dan denk ik meegaan, kans dat je daar (of onderweg haha) bevalt natuurlijk, maar lijkt me fijner daar met je man dan hier alleen..

En misschien loop je wel tot 41 weken en is er niks ad hand ;) zolang je zo'n reis lichamelijk aan durft maakt t volgens mij niet uit..overal ziekenhuizen ;) Maar zal idd trein oid worden, vliegen zit er niet in.

En gecondoleerd natuurlijk!

Ik had t zelf niet meer gekund trouwens, dan had ik gekozen voor thuisblijven en duimen dat de kleine bleef zitten tot vriend thuis was, en ander gezellig met mn moeder bevallen ;)

5. pline

pline Actief lid

25 dec 2012
    472
    108
    43
    NULL
    Ik woon in Engeland en reis regelmatig met trein of vliegtuig naar België. Houd er rekening mee dat je met de trein in London toekomt, en dan vaak de metro moet nemen... Probleem is dat er vaak geen liften of roltrappen zijn, ben je nog mobiel genoeg? Ik zou het persoonlijk niet doen...

6. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Ik zou het nu niet meer doen. Hoewel ik me goed voel, goed slaap, en nog best wat dingen kan, heb ik dat vooral te danken aan het feit dat ik fysieke inspanning kan verdelen over de week, en zodra het nodig is gas terug kan nemen. Maar ga je eenmaal de deur uit richting engeland, dan moet je het reizen ook volhouden tot je er bent.
    Je kan dan wel zitten in de trein, maar heel comfortable is rechtop zitten ook niet meer, vind je niet? En dan al die herrie en hectiek om je heen...

Gister bijv. was ik uitgenodigd voor een lunch - ik kom aan bij die mensen en ze zeiden "kom, we lopen wel even". Ja, dat "even" is inderdaad een kort stukje als je niet zwanger bent, maar met een paar trappen erbij is het een behoorlijke inspanning als je 37 weken bent, poeh poeh.

Hoe zit het trouwens met je verzekering met bevallen in het buitenland (pre-existing condition)?

7. Evientje

Evientje Niet meer actief

Vliegtuig is in overleg met de maatschappij in uitzonderings gevallen wel mogelijk (maar daar kun je beter voor bellen, dan vertellen ze meer als op de sites!), andere optie is de boot of de trein, bij beide heb je in Engeland de mogelijkheid om verder te gaan in je eigen voertuig!
    Ik zou wel even via het noodnummer van je verloskundige met haar overleggen, als je met het vliegtuig gaat heb je wss ook een verklaring van haar nodig. Maar wss bij boot en trein ook, zorg in ieder geval dat je alles bij hebt, kraamdoos ook! En overleg met je verzekering! Beter vooraf duidelijkheid als achteraf problemen!

In ieder geval gecondoleerd! Heel veel sterkte!

8. IS88

IS88 Fanatiek lid

8 jul 2012
    1.133
    1
    38
    NULL
    NULL
    Ik zou ook even op een rijtje zetten wat de scenario's zijn en wat je dan nodig hebt. Denk aan verzekering, vervoer, ziekenhuis. Als je wel in NL blijft, wie is er dan bij je bevalling als je man er niet is, etc.

Maar als je je fysiek nog goed voelt en je wilt graag afscheid nemen dan lijkt me dat iig geen reden om niet te gaan.

9. cat86

cat86 Actief lid

16 okt 2008
    395
    0
    0
    thuiszorg
    Bedankt dames.
    Ben echt ontzettend aan het twijfelen, ik wil graag daarheen,zou dan idd met de trein worden.
    Niet dat ik daar tegen op zie,denk dat het wel moet lukken.
    Als ik hier blijf en moet wel bevallen, dan ben ik waarschijnlijk alleen, want heb geen goede band met mijn moeder.
    Ik ga maar s goed kijken voor hoe of wat, gaat denk ik ook nog moeilijk worden om die kant op te gaan, gezien t kerst periode is.

10. jomidi

jomidi Bekend lid

13 okt 2010
    904
    1
    0
    Ja ik zou het wel doen.
    Je zou de vk kunnen bellen voor advies.

11. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik zou het doen. Je kan daar ook bevallen. En aangezien je het hier eventueel alleen moet doen zou ik helemaal mee gaan.
    Misschien een soort van medisch dossier meenemen?

Gecondoleerd..

Deel Deze Pagina