Laatste 10 weken aftel topic Augustus 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mama Larissa, 24 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blijven hopen

blijven hopen Actief lid

2 mrt 2014
    462
    0
    16
    NULL
    NULL
    bumpie jammer is dat he dat je het niet van te voren weet.
    blue lady vertelde dat ze morgen gestript werd.. als ze nog niet aan het bevallen Is

ben vandaag te druk geweest volgens mij... Zo jammer dat je daar pas achter komt als je naar bed gaat. gigantische zere buik en net al na de wc denk niet de laatste keer ook voel me ook een beetje ziekig nu mja zal morgen wel weer over zijn ;)

2. LaLaLi

LaLaLi Actief lid

1 jul 2016
    216
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mag ik ook meeschrijven? :)

Morgen 37 weken! Op wat af en toe gespannen buiken na nergens last van, nog geen teken dat de kleine er aan komt.. Geen last van buikpijnen/ oefen weeën etc. Weet iemand of dit wil zeggen dat het nog wel even duurt of kan het alsnog plotseling 'zomaar' beginnen?

zoooo onwerkelijk binnen nu en een paar weken een klein hummeltje vast te hebben.

3. blijven hopen

blijven hopen Actief lid

2 mrt 2014
    462
    0
    16
    NULL
    NULL
    welkom lalali gezellig.

geen voorwerk zegt niks.. sommigen hebben er al weken van te voren last van en bevallen bij 41 weken en sommigen hebben negens last van en bevallen bij 38 weken..

ben je nog gestript blue lady?
    al mensen ondertussen bevallen?
    jammer dat het aardig rustig is hier

4. ElisabethD

ElisabethD Actief lid

21 okt 2015
    493
    53
    28
    Randstad
    Het wordt vanzelf drukker naarmate we dichter bij de 40 weken komen denk ik? Ik ben zelf ruim 38 weken, heb al het nodige voorwerk gehad maar niks zet door. Bij mijn eerste had ik helemaal geen voorwerk toen begon de bevalling met 39,5 week met weeen die steeds krachtiger werden. Ik vind het wel weer spannend!

5. Anne201

Anne201 Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.539
    774
    113
    Vrouw
    Welkom Lalali, nee dat wil idd niks zeggen.
    Ik loop nu een week met een verweekte baarmoedermond, 1cm ontsluiting en ben de slijmprop gisteren ook verloren.
    Maar er gebeurt nog niks hahaha dus we wachten maar rustig af he....

Ik vind het ook heel spannend nu hoor

6. Bumpie

Bumpie Bekend lid

28 dec 2015
    864
    523
    93
    Dames rusten jullie veel uit of zijn jullie nog actief ?

7. ElisabethD

ElisabethD Actief lid

21 okt 2015
    493
    53
    28
    Randstad
    Ik rust de laatste dagen steeds meer. Maar tussendoor fiets en sport ik wel nog. De pauzes worden gewoon wat langer ;)

8. Bumpie

Bumpie Bekend lid

28 dec 2015
    864
    523
    93
    Ik vraag en af of dat effect heeft op de bevalling. Enerzijds raden ze je aan om actief te blijven, anderzijds komen baby's juist s nachts of wanneer een moeder ontspant.

9. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Bij de vorige twee zijn mijn vliezen 's nachts gebroken en kwamen de weeën uren later. Bij de eerste was ik rond een uur of 20.00 weer mijn bed in gegaan, na een lange dag wachten op weeën die niet kwamen. Twee uur later opeens wel duidelijke weeën. Bij de tweede begonnen de weeën in het ziekenhuis terwijl ik aan de ctg lag om de volgende dag ingeleid te worden. Ik ben ervan overtuigd dat de rust dat ik in het ziekenhuis was ervoor zorgde dat de weeën loskwamen. Dus wat dat betreft geloof ik wel in de clou van rust.
    Tegelijkertijd vind ik rondhangen en wachten op weeën ook niks. Gezien de vorige termijnen verwacht ik nog ruim een week geen actie, dus blijf ik zo actief mogelijk. Sowieso wil ik er wel wat leuks van maken voor mijn zoons. Ze hebben toch vakantie en alleen maar zitten wachten op het zusje is ook niks. Ik ga dus een mooi weer en een slecht weer lijstje maken met dingen die me leuk lijken en goed te doen zijn (film, zwemmen, kinderboerderij enz.)

10. LaLaLi

LaLaLi Actief lid

1 jul 2016
    216
    0
    16
    NULL
    NULL
    Spannend he dames.
    Ik ben ook nog wel redelijk actief, wandelen met de hond, fietsen.
    Gister naar de bioscoop geweest, rondje woonboulevard.

Ik probeer tussendoor wel pauzes in te lassen en s'avonds doe ik meestal lekker rustig aan, serie kijken bv.

11. Juneau

Juneau Bekend lid

18 jan 2016
    608
    0
    16
    Hier ook nog redelijk actief. Ga regelmatig naar de film (heb zo'n Unlimited pas), afgelopen weekend naar het museum geweest, vandaag een dagje winkelcentrum afgestruind.. Ook ben ik de laatste tijd flink aan het poetsen en boenen, nesteldrang is hier nog volop aanwezig denk ik.. wil dat alles spik en span is. Maar in de avonduren doe ik het wel rustig aan en in de ochtend meestal ook. Lekker uitslapen, uitgebreid ontbijten, uitgebreid onder de douche etc.

12. blijven hopen

blijven hopen Actief lid

2 mrt 2014
    462
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik doe gewoon mijn ding.. maar kan het savonds in bed goed merken als ik te veel heb gedaan.. Doe alles waar ik zin aan heb maar als ik 2 dagen niks wil doen dan doe ik ook niks.. overdag slaap ik af en toe als ik zin en tijd heb

13. Paulinemama

Paulinemama Actief lid

15 sep 2015
    424
    0
    0
    NULL
    NULL
    De ene dag doe ik helemaal niks(ligt ook aan het weer) en de andere dag ga ik bijv in de ochtend naar de speeltuin met de jongens.

Mijn nesteldrang is minder dan bij de vorige keren!
    Misschien ook beter voor mijn omgeving:cool::D

14. LaLaLi

LaLaLi Actief lid

1 jul 2016
    216
    0
    16
    NULL
    NULL

Ik heb eergisteren gewoon een heel slaap kussen meegesmokkeld naar de bios hahaha, de laatste keer ging ik kapot van de rugpijn. :)

15. ElisabethD

ElisabethD Actief lid

21 okt 2015
    493
    53
    28
    Randstad
    Hahaha!

16. ElisabethD

ElisabethD Actief lid

21 okt 2015
    493
    53
    28
    Randstad
    Wij komen net terug van de gyn. Beeb doet het nog steeds goed dus we wachten rustig af verder.

17. Bumpie

Bumpie Bekend lid

28 dec 2015
    864
    523
    93
    Nesteldrang ben ik een beetje voorbij. Ging mij vooral om dat alles gestorteerd en weggegooid was en nieuw in de plaats. Kan er nu best tegen dat de vloer nog niet is gestofzuigd bijvoorbeeld. Dat kan de kraamzorg best oppakken.

18. ElisabethD

ElisabethD Actief lid

21 okt 2015
    493
    53
    28
    Randstad
    Net ff met mijn dochter naar de molen geweest om meel te halen en daarna koekjes gebakken. Zo komen we de dagen wel door 👍

19. LaLaLi

LaLaLi Actief lid

1 jul 2016
    216
    0
    16
    NULL
    NULL
    @ bumpie: dat is wel herkenbaar! Ik heb me ook bezig gehouden met de grote schoonmaak zoals alle laatjes en kastjes uitruimen, boven van alles weggegooid en nieuw aangeschaft, en nu denk ik ook wat makkelijker van 'een keer stofzuigen/dweilen is dan voor de kraamhulp'.
    Al vind ik het idee van een vreemde in huis nog steeds niet leuk, zie er ook wel een klein beetje tegen op zelfs!

@elisabethD : fijn om die dingen nog lekker te doen met je dochtertje. Heb je wat gezellige afleiding! Is ze heel ongeduldig over de komst van haar broertje of ..? ;)

Zijn er ook dames die merken dat het fysiek allemaal wat zwaarder is nu? Ik heb dan zoals eerder genoemd veel last van m'n rug, maar soms draait die kleine zich ook zo dat het lijkt alsof m'n ribben uit elkaar worden getrokken en slaap al weken s'nachts zo slecht dat ik overdag zou kunnen meespelen met The walking dead zeg maar.

Ben eigenlijk nu al zo moe dat ik als een berg opzie tegen het bevallen omdat ik denk: waar haal ik de energie vandaan.. Herkent iemand dit?

20. blijven hopen

blijven hopen Actief lid

2 mrt 2014
    462
    0
    16
    NULL
    NULL
    spannend anne201 heeft het nog doorgezet nadat je de slijmprop bent verloren?

nesteldrang is er wel maar niet genoeg.. wil van alles nog gedaan hebben maar er komt niks uit mijn handen.

fijn dat je kindje weer goed gekeurd is bij de gyn ElisabethD

LaLaLi lichamelijk valt het hier mee alleen als ik te druk ben geweest dan krijg ik meteen last als ik in bed lig. qua energie is het hier echt erg ik lig overdag het liefst in bed als het kan dat vind ik nu niks aan aangezien vl ook vakantie heeft. voel me ook schuldig dat ik hem dingen laat doen waar ik zelf te moe voor ben. gelukkig lijkt hij het wel te begrijpen

Deel Deze Pagina