Dank je! Ja, ik ook hoor. Soms zijn er van die dagen dat ik zoiets heb van achh piece of cake dit hou ik echt tot het eind vol. Maar sommige dagen denk ik echt van KOM ERUIT! vooral vandaag, ik wist me geen houding te geven met deze hitte. Ik zweette al bij het ademhalen hahahahaa
Dank je wel! Aan de ene kant idd balen dat ik zolang al werkloos thuis zit maar aan de andere kant had ik het ook echt niet volgehouden. Het was mentaal en fysiek erg zwaar werk en als je pech had draaide je zo dagen van minstens 12 uur. ( leidinggevende functie en je mag en kan niet zomaar weg als er iets aan de hand was in die branche) Het springvallei was erg leuk. We zijn in 1 week 2 keer geweest hahaha. De kinderen vinden het geweldig. Helaas is het vrijdag alweer voorbij en komt het pas volgend jaar weer terug. De warmte vind ik nu wel weer leuk geweest. Even een paar dagen regen zou ik niet erg vinden. Of op z'n minst wat minder extreem hoge temperaturen
Zijn jullie niet zenuwachtig voor het moeder worden? Dit vooral natuurlijk gericht aan de dames die nog geen kindjes hebben rondlopen. Ik begin m te knijpen.
Ja, ik heb precies hetzelfde haha. Moest vandaag naar de vk, is ongeveer 10 minuutjes lopen. Toen ik de deur achter mij dichtdeed wilde ik meteen weer terug naar binnen. Zo benauwd! Hoop echt dat het de komende tijd wat minder wordt met die temperaturen.
Ja heb net de taxicentrale gebeld en zij zeggen dat het geen probleem is gelukkig! Ben niet medisch dus ambulance is niet van toepassing. Wil gewoon graag in het Geboortehotel bevallen.
Ja, ik krijg er nog een jongetje bij Het geboorte hotel is wel relaxed hoor. Dat heb ik met de bevalling van m'n dochter gedaan bij het dijkzigt in Rotterdam. Moet wel zeggen dat ik na 3 dagen weer naar huis wilde en dat mag ook gewoon maar je betaald wel voor 5 dagen. Althans..ik had 5 dagen. Enige minpuntje was dat het toen erg druk was in het geboortehotel en dat ik soms best lang moest wachten op m'n ontbijt lunch of avondeten. Maar verder was het prima
Oh wat leuk! Ja ik verblijf ook in het Geboortehotel in Rotterdam (Maasstad). Daar hoef je niet voor alle dagen te betalen, je kunt kiezen voor combizorg waarbij je dan een paar dagen daar verblijft en de overige kraamzorguren thuis ontvangt. Ik heb daar dan ook voor gekozen. Wil denk ik 2 dagen daar verblijven en dan de rest thuis. Lijkt me wel lekker als je niet direct na de bevalling naar huis moet en je de eerste daagjes 24/7 hulp en begeleiding kan ontvangen.
Ehm, jawel, maar probeer er niet te veel bij stil te staan eigenlijk. Ik laat het gewoon op me afkomen. Vooral in het begin van de zwangerschap hield ik me er veel mee bezig. Nu heb ik er vooral heel erg veel zin in.
@bumpie: Welnee hahaha het is voor mij dan ook de derde keer. Enige waar ik "panisvh" van wordt is als ik denk aan de gebroken nachten en de regel dagen. Bah wat maakten die dagen me onzeker zeg.
Welkom lellebel! Pff ja die warmte is wat he! Wel extreem vandaag.. Rustig aan doen allemaal! ElisabethD last van je darmen? Vervelend! Heb ik ook steeds meer merk ik, denk door de druk? Juneau wat een leuk idee die letter! Creatief! Fijn dat je al zo ver bent met alles. En dat dat met de taxi geen probleem is. O dat is idd gek dat je dan pas controle weer hebt.. wij hebben morgen ook pas weer echo en controle sinds 5 juli, vind dit best lang vooral met twins. En hou echt giga veel vocht vast dus ben ook wel heel benieuwd naar mn bloeddruk. Als je mn onderbenen ziet lijk ik wel een obese patiënt zo opgezet😰 kan er wel een cm in drukken. Ach ja nog even volhouden! Haha lellebel herkenbaar! Dat zal vandaag nog wel erger zijn waarschijnlijk.. rustig aan doen! Bumpie ja best nerveus ook soms! Maar laat het gewoon op me afkomen.. het is nieuw en echt voorbereiden kun je denk ik toch niet op zoiets groots en bijzonders! Het komt vast goed!
Erg he die warmte! Zelf maak ik mij vooral druk over de bevalling! Ook al heb ik al twee jongens rondlopen. Meer van; hoe snel zal het gaan ? Hoeveel pijn ? Komt alles goed met het kindje ? Scheur ik weer in ? Kan ik het allemaal nog ? Enzovoort... De jongens liggen nu lekker te slapen dus mag ik ook even op bed liggen met de waaier aan! Vanmiddag komt mijn man eerder thuis omdat we morgen voor de laatste keer samen enkele dagen weggaan! En daarna heeft hij nog twee weken vakantie.
Wow doet dat geen pijn zoveel vocht vasthouden? Ik heb er gelukkig (nog) geen last van (even afkloppen...) Gister vond ik de hitte nog lekker vandaag hang ik op apegapen voor de ventilator... Het is in huis nu 29 graden... Ik moet nog iets regelen voor eten vanavond maar ik kan het echt niet opbrengen vrees ik. Maar eens kijken wat er nog in de vriezer ligt...
Wauw marjop!! Dat is geen pretje zo met al dat vocht. Ik heb nu vooral last van onrustige vermoeide benen. Alsof ik een dag keihard gesport hebt. Heel vervelend gevoel. Vandaag wezen zwemmen bij een lekker buitenbad en door de hitte voelde ik me steeds onwel worden, we gingen met het openbaar vervoer en was echt bang dat ik van m'n stokkie ging. Het laatste stukje dat we op de tram moesten wachten en daarna slechts 4 min lopen kon ik echt niet meer en ben de taxi ingestapt. De tram zag ik al aankomen maar ik zou echt tegen de grond gaan. Bij het zwembad aangekomen alles op de grond gegooid kleren uit (we hadden onze zwemkleding al aan) en zo in het water gesprongen wat overigens verassend koud was maar wel erg lekker. In het koude water voelde ik me goed maar als ik eruit ging draaide alles weer om me heen. Pas tegen 17.00 gingen we naar huis en gelukkig waaide het toen een klein beetje en kon ik de terugweg beter aan. Was wel leuk om te zien hoe al die zwangeren verkoeling zochten daar hahahaha. Er waren echt veel die ook tegen het einde aanliepen. Zaten we daar in het water met de bolle buiken. Geweldig. De meeste waren ook tegen de 38 weken aan. Elisabeth: ik had het avondeten om 10.00 sochtends al klaar omdat het in de middag niet uit te houden is in de keuken. Niet dat het toen lekker koel was want het was al 25 graden in de keuken maar goed dan hoefde ik daar niet voor te zorgen als we thuis kwamen na het zwemmen. Het mag van mij nu wel wat graadjes minder hoor. Pfffff ik heb ruim 9 jaar in Zuid Amerika gewoond waar het elke dag zo warm is dus ik zou wel.wat gewend moeten zijn maar nope....
Heel herkenbaar. Ik ben dan niet ingescheurd of geknipt maar dat is natuurlijk geen garantie voor deze bevalling. Ik denk ook vaak van jeetje..kan ik het allemaal nog wel? Straks trek ik het helemaal niet enz. Lekker hoor..Waar gaan jullie naartoe? Geniet ervan he
Leuk om jullie ervaringen te lezen! Maar wat heftig die opgezwollen voeten 😱 Ben blij dat ik er nog niet zo veel last van heb! Schommel wel in m'n gewicht maar dat zie ik niet terug in m'n voeten of vingers. Gek genoeg.
ElisabethD wat vervelend dat je last hebt van je darmen. hopen dat het snel over gaat en het niet tot het eind van je zwangerschap duurt. wat leuk zo'n letter juneau hier ook controle om de 2 weken maar ben nog geen 36 weken. weet zo uit mijn hoofd niet wat normaal is.. vocht komt nu hier ook hopen dat het snel weer iets koeler word. bumpie. ben niet zo zeer zenuwachtig voor de bevalling.. aan de ene kant heb ik er wel zin aan.. en ben benieuwd hoe ik me deze keer door de weeën heen ga slaan. ik hoop alleen dat het me gaat lukken gewoon te bevallen en dat een ks niet nodig zal zijn.. dat zou ik echt niet tof vinden fijn dat ze bij de taxi niet moeilijk doen juneau. is idd wel handig om van te voren te weten MarioP wow wat een vocht.. ik zou het wel goed in de gaten houden hoor. wat zeiden ze bij de verloskundige ? veel plezier met jullie dagen weg paulinemama lekker van genieten oei lellebel2 niet fijn als je bijna van je stokje gaat.. rustig aan doen he? gelukkig was het zwemmen dan wel weer fijn.
Vanaf de 37 weken moet je elke week op controle komen. En bij 39 of 40 ( weet ik even niet meer) volgens mij 2 keer per week.