Hoi meiden, Ik voel mij zo dom! We hadden zin aan kaasfondue en we waren dan ook lekker aan het eten. Tot ik tegen mijn man zei: het smaakt naar witte wijn. Hij zegt "ik kan mij niet voorstellen dat er alcohol in zit". Ik op de verpakking kijken en ja hoor! "bevat alcohol"!!!! Meteen overgestapt op smeerkaas (en de kinderen ook natuurlijk) Maar nu voel ik me wel heel dom en schuldig... sukkel dat ik ben! Ik moest het gewoon even kwijt....
Wij hebben deze bij de aldi gekocht en er staat expliciet "bevat alcohol" op, ik heb op internet gelezen dat dit nodig is voor het soepel houden van de gesmolten kaas, omdat de kaas anders een klomp vormt waar je niks meer mee kan. (alleen als de kaas te warm wordt verdampt de alcohol) Ik weet niet hoeveel alcohol er in zit.
Wij wilden toevallig ook gaan kaasfonduen, maar na wat gegoogle blijkt dat je die variant, swiss met witte wijn toch? wel mag als je zwanger bent. Alcohol zou idd verdampen. Het staat er specifiek bij als je googelt op dat product icm zwanger
Maak je geen zorgen, deze kleine hoeveelheid alcohol kan echt geen kwaad! Ik heb nog nooit iemand gehoord die dronken werd van kaasfondue (-; Verder zijn er vrouwen die regelmatig (en problematisch) alcohol drinken en toch gezonde kinderen baren. Maak je geen zorgen..
Alcohol verdampt minimaal.. Mensen overschatten dat graag maar valt dus vies tegen. Ik weet dat zo zeker omdat mij hetzelfde is gebeurd en mensen toen hetzelfde zeiden. Ben het toen gaan uitzoeken en kwam erachter dat het nauwelijks verdampt, tenzij het echt een uur ofzo kookt voor je het eet. Gelukkig wel een gezond kind gekregen. Voel je niet schuldig, je deed het niet expres!
Ow.... ik heb ook minimaal 3x kaasfondue op tijdens mijn zwangerschap! En normaal drink ik nooit alcohol, zo vies! Maar hierin zit zo weinig, geloof niet dat dat nou zo'n kwaad kan