Laatste 10 weken aftel topic vanaf 15okt '13

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door chantal85, 20 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    @ Andastra, dacht ik ook hoor, omdat ze schijnbaar toch meer ruimte hebben dan een eerste kindje. Dus ik was ook verbaasd toen ze zei dat hij al was ingedaald en vast lag. Zelfs nog eerder dan de eerste haha...

@ Siertje, ik hoop voor je dat het gaat doorzetten, spannend :D

@ Babbona, mooi dekentje!!

2. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Helaas heeft het niet doorgezet, voor nu dan hihihi! Heb drie uurtjes kunnen slapen vanochtend. Nu net ff boodschappen gedaan want alles is weer redelijk rustig in m'n buik. Lopen is alleen echt niet fijn, dan krijg ik mega steken in m'n buik. Zo maar weer ff m'n bedje in en een beetje bijslapen. Af en toe wel wat krampen, maar niks in vergelijking met gister en vannacht.

Hoop dat het een voorteken is dat het niet al te lang meer gaat duren :D

3. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Lekker aant rommelen dus siertje, spannend! Maar idd vooral je ding blijven doen, lopen is goed om de bevalling op gang te helpen. vanavond lekker blokje om ;)

Hier net thuis, knoertharde buik dus ff plat. Denk dat oogjes zo wel dicht zullen vallen, ff tukken!

4. WanneBeMommy

WanneBeMommy Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.211
    7
    38
    @siertje, jammer dat het niet heeft doorgezet. Maar misschien is het wel een voorteken, en ben je morgen opeens alsnog bevallen ;). Heb inderdaad (zoals chantal al zegt) vaker gehoord dat lopen de bevalling op gang kan zetten, dus zou zeker nog een stukje gaan lopen vanavond.

Hou ons op de hoogte ;)

5. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    Goed idee! Als schoonmoeders straks de deur uit is (die blijft eten vanaaf ;)) gaan we dat idd maar even doen.
    Hoor ook dat samen "klussen" de weeën op kan wekken maar is iets waar ik nu echt ff niet aan moet denken hihihi! :D Maar als "laatste redmiddel zou ik het zeker willen proberen ;) :p

Houd jullie zeker op de hoogte!

6. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Haha ja klopt vertelde ze ook in samen bevallen cursus, naast het wandelen. in sperma zit stofje wat de boel in gang kan zetten. En wonderolie en dat soort ongein werd echt afgeraden, wat dat eigenlijk doet is dat je aan de diahrree raakt en dan zijn je darmen zo overstuur dat die ook je baarmoeder prikkelen, maar je zit er echt niet op te wachten om aan de dunne te zijn tijdens je bevalling!!

7. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    Dat van de wonderolie had ik ook gehoord. Durf het niet aan. Een dame uit het andere 10 weken aftel topic heeft het geprobeerd, niet aan de schijt, maar wel bevallen. :D Mijn darmen zijn al erg gevoelig, dus die slaan we maar over.

Hier trouwens nog een plaatje van de drukpunten. Links en rechts zie je de embryonale drukpunten. Geen idee of het werkt, maar je kan het altijd proberen.

Hier sinds een uur weer opvlammende krampen en de harde buiken worden een beetje vervelend. Is niet alleen het samentrekken wat je voelt, maar doet "pijn" (groot woord, maar kan er ff niks anders voor verzinnen).

Ik ga zo ff lekker in bad, heerlijk ontspannen.

Fijne avond allemaal en slaap lekker boor straks! Wie weet wat de nacht ons gaat brengen :D

8. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    Vergeet ik nog de foto :D

9. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    Drie keer is scheepsrecht :D

10. Porkie

Porkie Bekend lid

11 dec 2012
    693
    3
    18
    Siertje toch heel spannend allemaal hoor!

11. Mezmerized

Mezmerized Actief lid

22 jun 2013
    280
    0
    0
    NULL
    Zuid Holland
    Goedemorgen dames!
    Vanacht rustig geweest hier?
    November is aangebroken en dat betekend dat het nu wel heeel dichtbij komt hier :O Spannend allemaal, heb geen klachten.. niks geen gerommel.. ben benieuwd hoelang ons mannetje nog blijft zitten :p

12. Searwen

Searwen Actief lid

22 mrt 2013
    311
    0
    0
    NULL
    NULL
    Warm water is een natuurlijke pijnstiller en je schijnt beter in staat te zijn om te ontspannen. Daarnaast ben ik gewoon een waterrat, ik zwem nu ook heel graag, is erg ontspannend in de zwangerschap. Voor de baby is de overgang wat minder groot, het schijnt voor hem ook meer ontspannen te zijn.

Ook vaker gehoord dat je niet zo snel een knip nodig hebt in warm water, omdat de boel beter verweekt. Daar hoop ik toch ook wel een klein beetje op, haha. Daaronder hechtingen hebben lijkt me waardeloos.

13. Sheerio

Sheerio Actief lid

23 mei 2013
    125
    0
    0
    Europa
    Ah vandaar.. ik snap m :)

Klinkt best goed eigenlijk. Ga me toch maar eens inlezen.
    Laatst bij een voorbereidingscursus vertelden ze over van die beval-zwembadjes in het ziekenhuis.
    Maar ja, dat is dan ook de enige pijnstilling denk ik? Het water?

14. Babbona

Babbona Actief lid

20 mrt 2013
    488
    0
    16
    @Siertje, waarvoor het plaatje van de drukpunten van de voeten?? ML moet altijd mijn voetjes masseren, kan toch geen kwaad? :p

@Searwen, ik ben ook nieuwsgierig naar het badbevallen, o.a. voor de redenen die je verteld. Maar ik heb ook gehoord dat het bij eerste kindje mss niet zo goed uit zal pakken omdat juist alles al zo nieuw is en dan is badbevallen ook nog ''apart'', dus mss meer stresserig? Doe je het thuis of in het ziekenhuis? Ik denk dat ik het volgende week eens bij de VK zal aankaarten.

Over water gesproken, vanavond weer zwangerschapszwemmen... pff helemaal geen zin in. Ik vind het fijn om in het water te zijn hoor! Alleen de laatste tijd is de groep te groot en de oefeningen te saai dus we doen bijna niks. Ik heb hiervoor juist gekozen om lekker in beweging te zijn maar ben na 10min al aan het gapen ;).

Modelkaartjes binnen maar weet het nog steeds niet. Ben ondertussen ook bezig voor de trouwuitnodigingen voor volgend jaar aangezien de bruiloft niet in NL is en we moeten weten hoe veel mensen er ong willen/kunnen komen... Dus nu staat de tafel vol met kaartjes maar kan niet kiezen en op de een of andere manier raak ik zo veel sneller in de stress en geirriteerd, als ik dan bijv. tekst in moet voeren en de pagina verloopt ofzoiets hahaha, word helemaal gek achter de laptop!:p

15. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    @babbona: er zijn bepaalde drukpunten die je beter niet kan stimuleren omdat je daar eventueel weeën mee op kan wekken.

16. flowerpower

flowerpower Bekend lid

7 feb 2011
    557
    0
    16
    @ siertje, hoe is het nu met de rommelende buik? die drukpunten kun je du sjuist ook gebruiken wanneer je het wel wilt....

in sperma zit in derdaad een stofje die de bevalling kan opwekken zit ook in de medicatie die ze geven om de boel te verweken en voor te bereiden bij inleiden, sommige vrouwen bevallen daar ook al op. (had ik de eerste keer)

@badbevallen, wilde ik bij de eerste ook, had bij een kraamghotel gekeken. zeker vanwege de rust en het minder kans hebben op knip/uitscheuren. maar daar werd aangegeven dat je niet de hele bevalling in bad mocht vanwege het mss te veel ontspannen waardoor de bevaling stopt. heb van iemand anders bij mij in de buurt gehoord dat zij gewoon in haar eigen bad is bevallen, ze lag daar en bleek volledige onsluiting te hebben en de vk zei als je wilt mag je het ook in bad afmaken hoor....
    ben zelf twee keer toe in ziekenhuis moeten bevallen en dus nooit badbevalling gehad.....

@ harde buiken hier vannacht veel gerommel gehad en vanochtend ook, ook wel een beetje pijnlijke buiken, maar weer opgehouden. moet nog een paar weken, maar voorweeen kunnen natuurlijk geen kwaad maakt de boel wat gemakkelijker......

sommige van jullie hoeven echt nog maar eventjes wat spanend!

17. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    @flowerpower: wel regelmatig harde buiken, maar verder niks. Morgen maar weer ff masseren ;).
    Verder uitgeput, dus ga lekker slapen, morgen weer een dag.

Slaap lekker allemaal!

18. WanneBeMommy

WanneBeMommy Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.211
    7
    38
    @siertje, het is nog steeds niet zover voor je? Heb je al een stuk gelopen of heeft dat ook niet geholpen?

19. Searwen

Searwen Actief lid

22 mrt 2013
    311
    0
    0
    NULL
    NULL
    @badbevalling: je zit natuurlijk niet vanaf de eerste wee in het bad, ik denk dat ik met 8cm ontsluiting in bad ga. Daarvoor waarschijnlijk nog wel onder de douche, dat schijnt ook heel fijn te zijn voor het opvangen van weeën en ik heb een gymnastiekbal waar ik op kan zitten. Ach we zien het wel. Gemiddeld duurt het zo'n 12 uur, dus tijd zat voor verschillende houdingen.

Een badbevalling moet je trouwens altijd even overleggen met je vk, ze moeten eraan mee willen werken. Die van mij zijn ervoor opgeleid.

Hier een hoop harde buiken, iedere keer als ik een stukje loop, opsta of juist ga zitten. Vannacht heel veel last gehad van mijn onderrug, nu gelukkig wat minder.

20. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    Maar hoe zit dat eigenlijk met een badbevalling? Als je vliezen zijn gebroken mag je toch niet meer in bad? Mijn eerste bevalling begon met het breken van de vliezen en ik ga ook altijd graag in bad zitten... maar ik mocht dat dus niet meer omdat de vliezen waren gebroken :( Wel onder de douche... maar dat vond ik dus niks...

@ Hier, rommelt het ook steeds. Heb ook constant harde buiken en een menstruatiegevoel maarja eigenlijk rommelt het al vanaf 31 weken dus ik heb zoiets dat het er nu wel bij zal horen.. maar stiekem hoop ik wel een beetje dat het dan rond 37 weken eens gaat doorzetten :p

Deel Deze Pagina