Laatste 10 weken aftel topic vanaf 15okt '13

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door chantal85, 20 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Goedemorgen!

@wannebemommy: alleen regelmatig harde buiken en soms ook vervelende, maar verder helemaal niks :D
    Loop elke dag een rondje, maar zet (denk ik) geen zode aan de dijk. We zien het wel ;) Ik heb zelf een sterk gevoel voor maandag :D

2. WanneBeMommy

WanneBeMommy Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.211
    7
    38
    Ik ga voor je duimen voor maandag dan. Kun je nog even rustig aan doen morgen en dan maandag bevallen. Klinkt goed toch? En misschien zijn al die harde buiken wel een voorteken??

3. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    Hihi! Ik hoop het :). Net ff een uurtje geslapen. Had nog wel langer gekund, maar werd wakker van goede ongikrampen die doorstralen naar m'n rug en benen. Met het gevoel alsof je eigenlijk naar het toilet moet voor nummer 2 en alsof ik moet plassen, maar dat heb ik net gedaan :D. Kleine is echt super rustig sinds vanmorgen.
    Wederom, probeer ik er niet bij stil te staan, maar schiet uiteraard door je hoofd: :$ zou het???? Ik blijf cool en rustig :cool: zie wel wat er gebeurd hahaha!:D

4. Babbona

Babbona Actief lid

20 mrt 2013
    488
    0
    16
    Zo spannend voor je Siertje! :D ik lees mee hoor!

Vraagje, met de 30weken echo lag mijn meisje al goed met hoofdje naar beneden maar nu voel ik echt constant hard bij mij ribben en de schopjes zitten ook meer onderlinks, kan het zijn dat ze weer volledig is gedraaid met hoofdje naar boven???
    Pfff behoorlijk ongemakkelijk hoor, mijn buik is ook regelmatig heel hard nu...

5. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    Hoeft niet babbona. Ik heb hier regelmatig een voet of knie tegen m'n ribben. Dat links onderin kan ook kloppen. Al ze rechts met haar ruggetje ligt, heb je links onderin de handjes.
    Bij mij is de kleine met 32 weken ingedaald, maar pas sinds vorige week het idee dat ie nog verder is gezakt en heb nu wel wat minder last van m'n ribben. Kan dus wel even duren, ondanks dat ze koppie naar beneden ligt en misschien straks vast ligt in het bekken voordat je boven meer "lucht" krijgt.

6. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Siertje je houdt t spannend!!
    Zoooo hier een lange dag erop zitten, 11.30 van huis, 18.30 thuis. stad afgestruind voor babyspullen, hele auto volgeladen maar lijst nu zo goed als afgewerkt. geeft toch wel fijn gerust gevoel! Helemaal happy met de spulletjes die we hebben gekocht! :D

7. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    @ Chantal, fijn dat je zo goed als compleet bent! :D

@ Indalen, nu jullie het zeggen... ik had eerst ook steeds pijn aan mn ribben, maar nu eigenlijk al een week zoiets geen last meer van gehad. Zou dat komen doordat hij is ingedaald (volgens de vk is ie namelijk ingedaald en ligt vast).

8. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    Hahaha! Yep ;) Net voetjes gemasseerd, blokje om gelopen met ml, dan misschien ook maar ff klussen? Hihihi! Gooi gewoon alles in de strijd :D

9. Babbona

Babbona Actief lid

20 mrt 2013
    488
    0
    16
    @Chantal85, dat is idd een lange dag! Maar wel heerlijk he, lekker shoppen voor de kleine. Hier ook wat rust nu dat zowat alles compleet is, al vind ik altijd weer leuke dingen om te kopen! :D

@Siertje, hahahah ja alles in de strijd :p. Niet te veel he, je hebt je energie straks hard nodig ;).

10. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    Wie weet heeft het wel gewerkt:D heb sinds half 5 vanochtend krampen en harde buiken. Uiteindelijk om half 7 onder de douche geweest, dat was heerlijk. Heb nu ongikrampen, maar dan in m'n rug... Zijn geen vlagen in m'n rug, maar constant en steken voor... Weet gewoon niet meer hoe ik moet zitten, liggen, lopen...

Iemand nog tips om hier doorheen te komen? Tijd gaat erg langzaam hahaha, kom maar op met die weeën :D ;) :p

11. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Op de samen bevallen cursus zeggen ze vooral dat je je er niet op moet gaan focussen. Zolang mogelijk afleiding zoeken en jezelf voorhouden dat het nog niet is begonnen: dvdtje kijken, blokje om, spelletje spelen. Anders duurt t echt een eeuwigheid. Succes!!

12. Porkie

Porkie Bekend lid

11 dec 2012
    693
    3
    18
    @Siertje spannend zeg! ik word al zenuwachtig in jou plaats :D

13. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    Helaas weer alles zo goed als rustig. (Nog wel wat ongikrampen en steekjes, maar niks noemenswaardigs) Na een uurtje of 10 alleen maar ongikrampen, rugpijn en harde buiken is het na de tweede douche rustig geworden. Gelukkig daardoor wel ff 2 uurtjes kunnen slapen want heb vannacht maar een uurtje of 3 gepakt. Nu op... Morgen echt aan de vk vragen of ze even wilt kijken wat de vorderingen zijn ( misschien strippen :( Of doen ze dat niet met dit termijn? Als ze er dan toch in zit hihihihi :D)

@misty: bedankt trouwens voor de tips!

14. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    Wat is het rustig hier :D

Heb echt een heerlijke nacht gehad! maar 2 keer eruit om te plassen en direct weer in slaap. Denk dat het komt omdat ml naar de bank was verhuisd.... Blijkbaar lag ik mega te snurken :D.

Verloskundige heeft gevoeld, bbm is al goed verweekt en verstreken en heb nu 1 cm ontsluiting. Niet aan haar gevraagd, maar ze flapte er uit dat ze me stiekum heeft gestript terwijl ze daar zat te frutten. Moest zo laggen om haar hoofd. Zei tegen haar, dat ik al hoopte dat ze dat zou doen, maar het niet durfte te vragen. Ze kon er toch bij zei ze dus vandaar dat ze het deed. hihihi!
    Weet dat het niks zegt, 1 cm, maar ben toch een soort van trots op mn lichaam dat het doet wat het moet doen. Hopelijk blijft het niet zo de komende 2 weken ;)

15. Babbona

Babbona Actief lid

20 mrt 2013
    488
    0
    16
    Hahah dus jij dit keer een heerlijk rustige nacht gehad :p. Maar niks gevoelt van het strippen dan Siertje? Hihi. Ben benieuwd of er nu wat gaat veranderen voor je.

Mijn nachten worden juist slechter, ben ik niet gewend ik kon altijd goed slapen. Nu van elk klein geluidje wakker, minstens 3x naar de wc en vervolgens niet in slaap kunnen vallen. Vanochtend daarom toen ml werken ging lekker asso tot 9:30 geslapen :D.

Verder ben ik heel benieuwd hoe mijn kleintje ligt, onderin voel ik namelijk helemaal niks zitten en alleen aan de boven kant hard. Vrijdag weer controle.

16. flowerpower

flowerpower Bekend lid

7 feb 2011
    557
    0
    16
    @siertje spannend meid! hopelijk helpt het strippen je verder op weg!

ik had vandaag ook afspraak bij de vk. over bevalling gehad en hoe ik me nu voel, gelukkig was ze het met me eens dat we met 37 weken een afspraak gaan plannen bij de gyn. dit vanwege het feit dat ik bij de eerste te ver ben doorgelopen en zo oververmoeid was dat ik en de bevalling niet meer aankon en met een postnatale depressie kwam te zitten. hij kwam ook pas met 42w3d de tweede was er met ruim 38 weken en dat scheelde echt een heel stuk! kon toen echt genieten. nu met al twee kinderen ben ik gewoon heel snel door mijn ernergie heen en moet ik ook nog reserves hebben voor de dag.. maar o zich gaat het redelijk. enkel al helemaal op en behalve de oudste naar school brengen ben ik heel erg rustig aan aan het doen. nesteldrang houdt ik in toom, al ben ik gisteren helemaal los gegaan door alle kleertjes lekker te wassen... nu nog strijken en netjes opvouwen en in de kast opbergen........

17. zoe1

zoe1 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.070
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hey meiden! Hoe is het hier? Sorry voor mijn afwezigheid, lees wel mee maar niet echt de tijd/puf gehad om te reageren....

Siertje, je houd het spannend!!!

Heb even jullie advies nodig (sorry alvast voor het ego bericht). Vandaag sinds het opstaan al de hele tijd harde buiken.... Het enige wat ik echt gedaan heb is de vaatwasser uitruimen en inruimen. Heb de VK al gebeld, moet bellen als het regelmatig word of als ik de kleine minder voel.
    Het blijft aanhouden, zit geen regelmaat in maar ze blijven wel. Lig nu even in bad, hopelijk werkt dat.

Hebben jullie hier ook last van? En is dit normaal? Maak mij toch een beetje zorgen....

18. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    @babbona: was geen pretje, als ze daar aan het fruitten is, maar is absoluut te doen. Daarna wat krampjes gehad. Vanmiddag lekker rondje in het winkelcentrum gedaan en toch maar ff naar de kapper (nu kan het nog :D) Voel verder nog niks :)
    Normaal slaap ik ook erg ligt en ben ik van alles wakker. (Bij mij werken oordoppen erg goed. Als ik echt een nacht goed door wil slapen doe ik ze in en slaap ik een stuk dieper) Hoort er helaas wel bij.

@flowerpower: Gaan ze je dan eerder inleiden deze keer? Kan me voorstellen dat je helemaal op bent, zeker met nog 2 kleintjes om je heen! Heb gister met ml besproken dat als deze eigenwijze drol besluit om lekker te blijven zitten, ik met 41 weken wel over wil gaan tot inleiden. Eigenlijk om te voorkomen wat jij hebt meegemaakt bij je eerste. Super fijn trouwens dat je vk zo met je meedenkt!

@zoe: geeft niet hoor! Echo berichtjes mogen altijd! Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Meestal zijn harde buiken in jou termijn een teken dat je rustiger aan moet doen en dan bedoel ik niet een dag... Werk je nog fulltime?
    Goed dat je even in bad bent geweest, dit ontspant en hoop dat de harde buiken dan wat zakken. Super goed dat je de vk hebt gebeld, houd het goed in de gaten en vertrouw je het niet, gewoon weer bellen!!!! Liever een keer extra controle of een ctg dan dat je te lang wacht!
    Succes meid, hoop dat er wat rust in komt.

19. zoe1

zoe1 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.070
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dankjewel voor je berichtje :)

Ben echt zo benieuwd wanneer het bij jou doorzet!! Hopelijk snel!! Je telt nu echt de dagen af of niet?

Hier nog hetzelfde, blijven toch aanhouden. Stomme harde buiken :x haha. Ik zit al een week of 4 thuis, ivm vele harde buiken. Heb vandaag echt letterlijk niks gedaan, behalve de vaatwasser ;). Daarom maak ik mij zorgen... Misschien voor niks hoor! Maar vind het zo lastig om te bepalen wat "normaal" is....

20. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    Hihihi! Ja, beetje wel ;)

Ok, kan me voorstellen dat als je al een paar weken thuis zit en dit ineens op komt zetten, je je zorgen maakt. Heeft het bad een beetje geholpen? Zou het nog even aankijken en echt je absoluut niet bezwaard voelen om te bellen. Daar zijn ze voor!!!

Ik heb van de week gebeld, puur en alleen om even een klank bord te hebben. Wilde weten of het klopt dat als je heel veel harde buiken hebt, de kleine dat mega rustig is. Maakte me niet echt zorgen, maar spookte wel door m'n hoofd. Denk, toch maar bellen, dan ben ik gerustgesteld en das ook weer beter voor die kleine.

Dus als je gevoel niet lekker is: BELLEN!!!

Deel Deze Pagina