Laatste 10 weken aftel topic vanaf 15okt '13

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door chantal85, 20 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    @flowerpower: had het nog best gedaan hoor. Voel niks, maar mocht niet van m'n moeder hahaha! Dus die is even langs geweest en hebben we samen een rondje hier door het winkelcentrum gedaan. Den haag is toch 5 min fietsen, dan 12 min met de tram en in mijn tempo nu 10 lopen naar m'n vriendin... Denk nu dat ik dat best nog wel red ( weet niet of dat ook echt zo is , kan mijzelf nog wel eens overschatten :D)
    Dat gevoel van alles af hebben, heb ik ook, maar dan schoon. Elke dag de keuken, om de zoveel dagen doekje over de wc en alle rommeltjes weg. Heb behoefte aan een rustig en opgeruimd huis.

@zoe: maandag weer naar de vk. Heb echt het idee dat het nog wel ff kan duren... Voel helemaal niks.... Mijn broers en ik waren allemaal rond een weekje overtijd, weet niet of het wat betekend, maar hou er maar rekening mee dat dat bij mij net zo zal zijn.

@porkie: ik slaap ook niet met een voedingskussen. Wat een gevaarte is dat zeg!! Ik heb een langwerpig plat kussen, geloof van de Ikea, wat lang genoeg is om en tussen m'n knieƫn te keggen en onder m'n buik. En dat helpt idd veel met dat trekkende gevoel, je ondersteund je buik.

@babbona: ik sporten tien niet wel. Deed een keer in de week zwemmen en een keer in de week sporten onder fysio begeleiding met andere zwangeren. Erg gezellig! Maar merkte met 35 of 36 weken dat het niet meer ging. Kreeg op die dagen elke keer kramp in m'n lies in de nacht. Weekje niks gedaan en geen kramp meer. Huishouden doe ik nog wel, maar daar kan je natuurlijk lekker de tijd voor nemen. Stofzuigen of het huis stoffen is voor mij een dagtaak. Dan doe ik verder ook niks anders meer. En de deurmatten en matjes in de douche enz laat ik voor wat het is, daar moet ik teveel kracht voor zetten en dat vind m'n buik niet leuk.
    Klinkt niet als "te drukke" dagen, maar je zou natuurlijk een kunnen kijken hoe het gaat met de harde buiken als je een paar dagen wat minder doet. Harde buiken zijn vaak een signaal van je lijf dat je misschien toch beter iets minder miet gaan doen.

Ik plan zelf ook maar een activiteit op een dag (buiten koken om dan). Zo hou ik mijzelf ik toom.

2. Babbona

Babbona Actief lid

20 mrt 2013
    488
    0
    16
    @ Siertje, ik zou in jou situatie al niet meer in het OV willen zitten hoor :p. Maar idd die wandelingetjes dichtbij zijn dan wel fijn om even in beweging te blijven.

@ Zoe, ja ik voel de kleine regelmatig en de harde buiken doen ook geen pijn dus voor mij geen pijn, geen reden om iets te veranderen. Dat is fout soms weet ik! Want er zijn genoeg andere tekentjes maar soms wil ik gewoon doen wat ik altijd al deed...

Anyways, ik heb net even de VK gebeld gewoon om te vragen of het normaal is nu hele dag (met ups en downs) harde buiken te hebben. Ik moet morgen urine laten testen voor blaasontsteking en daarna kijken ze verder. Toen belde ik de dokter of ik morgen gewoon langs kon komen met urine, was geen probleem maar de assistente zei juist en ben je al bij de VK geweest? Nee zei ik, ze zei dat moet je eigenlijk wel doen, VK zijn daar soms te gemakkelijk in maar wij zijn heel voorzichtig.
    Mja, heb niet meer terug gebeld, heb het idee dat het dan alleen maar een discussie word tussen adviezen VK en huisarts...

To be continued :p

3. zoe1

zoe1 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.070
    0
    36
    NULL
    NULL
    Siertje, ik hoop dat je niet veel overtijd gaat.... Je zit nu toch al eventjes te wachten he. Met af en toe wat gerommel.... Duim voor je!!! Weet eigenlijk niet of het wat zegt, dat de rest overtijd is gegaan. Je hebt geen krampen meer gehad? Lijkt wel alsof het strippen niks gedaan heeft he? :(

Babbona, goed dat je gebeld hebt! Als het niet vertrouwd gewoon weer naar de VK bellen!! Ik zat gisteren ook zo te dim dammen, maar mijn zus zei vandaag iets moois: als je de behoefte voelt om te bellen, altijd bellen! Het feit dat je daar aan denkt zegt genoeg. Ik was gisteren ook zo blij dat ik weer gebeld heb, ondanks dat ik had verwacht dat ik mij schuldig zou voelen.
    Lastig is dat he, toegeven dat je minder aan kan... Ik zei ook steeds: tja ben niet ziek ofzo?! Ben "maar" zwanger.... Haha. Maar zwanger zijn vergt veel van je lichaam....

4. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    Weet je wat het is, er zijn zat dames die met 36 weken al 1cm hebben en dat niet weten en ook nog alles doen, dus dacht: voel niks, dus moet kunnen hihihi! Misschien met mijn termijn niet de meest slimme actie, dat geef ik toe. Ben ook, achteraf, ook wel blij dat ik niet ben gegaan.

@zoe: ochtend rommelde nog, middag niet en nu begint het weer... Lichte ongibuikpijn en als ik opsta gelijk een harde buik. Lijkt wel een hele langzame achtbaan ;) op naar een hoogte punt en weer naar beneden (wel actie geen actie). Buik voelt mega strak en lijkt wel, ondanks dat ie is ingedaald, of ie weer hoger komt te zitten. Kleine groeit natuurlijk en krijg last van m'n maag. Ben sinds een paar dagen daardoor snel misselijk.

Maar goed, ondanks alles wacht ik (on)geduldig af hahahah!

5. Babbona

Babbona Actief lid

20 mrt 2013
    488
    0
    16
    Hoi allemaal, hoe gaat het met jullie?

Vanochtend naar de dokter geweest en geen blaasontsteking, wel ben ik zoooo moe vandaag. VK zei dus dat ik even rust moet houden en onbewust toch te veel doe, vandaar de harde buiken. Maar soms wel lastig hoor, rust. Word er een beetje depri van, vooral als ik dan heel de dag alleen ben. Morgen komt pap dus dan heb ik wat afleiding :).

6. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    Hier net thuis van een paar uurtjes ziekenhuis. Voelde de kleine niet meer, zelfs niet in de auto terwijl hij daar normaalgesproken altijd lekker druk van word. Uiteindelijk ctg en echo goed en de kleine was weer wat aan de schuif. Alleen was m'n bloeddruk erg hoog. Maandag was ie nog 110/75, is ie al de hele zwangerschap. Maar nu was ie rond de 155/95. Dus bloedprikken en urine controleren. Dat was allemaal goed gelukkig. Ook weer 1 cm ontsluiting erbij :D. Nu moeten we vrijdag weer terug, gaan ze weer alles controleren. Mocht de bloeddruk dan weer zo hoog zijn willen ze misschien gaan inleiden.

Nu best wel moe languit op de bank.

7. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    @babbona: goed naar je lijf luisteren hoor!!! Is idd saai en soms deprimerend, na 11 weken thuis weet ik er alles van :D. Maar als je zo een last hebt van harde buiken is het wel een teken dat je wat meer rust nodig hebt.
    Fijn dat je paps morgen komt, heb je weer ff wat afleiding :)

8. Porkie

Porkie Bekend lid

11 dec 2012
    693
    3
    18
    @siertje je blijft het spannend houden seg!

Hier gaat het zijn gangetje.
    Vandaag naar babydump geweest en zo zijn ook de laatste inkopen ingeslaan!

Kan niet wachten tot het zover is en ben zo benieuwd naar haar!

Groetjes

9. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    @porkie: hihihi! Dat zij m'n moeder ook idd. Probeer er niet op te hopen, maar bedacht me net, dit word misschien de laatste echte dag zwanger.... Zou het niet erg vinden :D

10. Searwen

Searwen Actief lid

22 mrt 2013
    311
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goeiemorgen dames,

Hier alles rustig.

@Siertje: wat spannend, ik hoop voor je dat het nu eindelijk gaat beginnen!

@Babonna: irritant he, dat rustig aan doen? Weet er alles van. Ik verveel me nu best wel eens, maar het lijf werkt gewoon niet mee. Ik heb morgen wel een creatief dagje in het vooruitzicht, ik ga een droomwereld lamp maken bij een vriendin, voor in de babykamer. Wordt waarschijnlijk iets van een kasteeltje.

Vandaag komt mijn vader klussen, dus heb ik een beetje aanspraak en als het goed is, wordt het bevallingsbad ook vandaag geleverd, jeej!

11. Babbona

Babbona Actief lid

20 mrt 2013
    488
    0
    16
    @Siertje, dat is wel even schrikken of niet? En idd hoge bloeddruk! Maar fijn dat alles gewoon goed is met de kleine. Vind je het prettig dat ze mss gaan inleiden?

@Searwen, dat is wel leuk even creabea zijn, vergt niet teveel energie en je bent lekker bezig. Dus je vader komt ook even helpen? Fijn is dat he :).

@Porkie, wij kunnen ook echt niet wachten!!

Ik kon vanochtend weer mijn bed niet uit, gister dus niks gedaan dus moet eigenlijk wel een wasje vouwen ofzo, maar voor nu nog veelte moe :(. Gister ook niet gekookt en ML was laat thuis dus maar eten besteld... voel me daarna altijd schuldig, zijn natuurlijk niet echt goede vitamine enz. voor de kleine ;)

12. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    @babbona: vind het helemaal niet erg. Vind het ook geen prettig idee om af te wachten tot de zwangerschapsvergifteging (eventueel) echt door gaat zetten. Is niet zo dat ik onder de 37 weken ben. Blijkbaar is mijn lijf er klaar mee.

Niet schuldig voelen hoor! Zolang je niet elke avond die over heerlijke ongezonde vitamines eet is er niks aan de hand :D. Heb ook vaak van dat soort dagen gehad. Zag het altijd maar als een groeidag. Dat kost jou veel energie. Dus blijf vandaag lekker in bed als dat je goed doet, de dag is nog jong en die was kan altijd vanmiddag nog :)

@hier: voor de 4e nacht achter elkaar heerlijk geslapen. Voelt wel een beetje raar als ik me bedenk dat ik misschien morgen rond 11 uur in de ochtend te horen krijg dat ze m'n vliezen gaan breken en ik ga bevallen... Stiekum ook een beetje eng hihi! Maar probeer er niet te veel rekening mee te houden want als het niet zo is, valt het zo tegen ;)
    Straks maar weer even een bakkie thee doen bij een vriendin van mij. Doe ik nu al een paar weken elke donderdag. Dus vandaag ook gewoon :)

13. WanneBeMommy

WanneBeMommy Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.211
    7
    38
    Ben al even niet meer langs geweest, maar zie dat er tot nu toe niet heel veel veranderd is.

Siertje, had verwacht van jou een babyfoto te zien, maar helaas nog even afwachten. Hoop voor je dat het niet lang meer duurt.

Verder met iedereen alles goed als ik het zo snel zie.

Afgelopen maandag zijn we getrouwd, een leuke maar drukke dag. Daarna nog een nachtje weggeweest en nu weer lekker thuis. Nu is het de laatste dingen regelen voor de baby en wachten tot het zover is. Nu eerst maar even een paar dagen rustig aan doen!

14. zoe1

zoe1 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.070
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hey meiden!

Hoe is het hier?

Siertje, jeetje dat is wel even schrikken zeg! Misschien ben ik overbezorgd, maar vind dat ze wel lang wachten met een nieuwe afspraak... Vooral omdat je bloeddruk ineens zo hoog was! Morgen is het natuurlijk "al", maar zwangerschapsvergiftiging kan heel plots komen he. Houd goed in de gaten of je geen klachten krijgt!!
    Wel een gek idee of niet, dat je morgen misschien wel gaat bevallen! Spannend!!! Super dat je nog zo goed slaapt!!

Babbona, echt rustiger aan doen meis. Je lichaam geeft het niet voor niks aan! Nog eventjes volhouden!! En denk maar aan de tijd die komen gaat, straks zou je willen dat je niks kon doen ;). Hihi. Nee maar snap je wel hoor, je voelt je niet ziek, dus wil je ook gewoon dingen kunnen doen!
    Ah joh, dan leert die kleine alleen maar meer smaken kennen :p hihi. Moet af en toe kunnen toch?

Porkie, wat heb je allemaal gekocht? Nu alles in huis?

Searwen, klinkt leuk zeg! Veel plezier morgen! Laat je het resultaat zien?

Hier ook maar toegegeven aan rustig aan doen, scheelt echt! Voel mij vandaag een stuk beter. Vanavond komt de kraamverzorgster voor een intake, ze hadden nog steeds niet gebeld. Heb maandag zelf maar even gebeld, waren verbaasd dat ik nog geen bericht had gehad. Hebben jullie nog tips?

Vind de dagen deze week erg snel gaan, hopelijk blijft dat zo! :D
    Hebben jullie de vluchttas al klaar staan? Ik wil dat dit weekend gaan doen moet nog wat spullen halen.

Fijne dag meiden!

15. zoe1

zoe1 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.070
    0
    36
    NULL
    NULL

Net je bericht gemist, gefeliciteerd met jullie huwelijk!!! Heb je er van genoten? Ben heel benieuwd hoe je er uit zag!!
    Was het niet vermoeiend?

Nu lekker uitrusten en nagenieten!!!!

16. WanneBeMommy

25 nov 2012
    1.211
    7
    38
    Probeer een beetje anoniem te blijven, dus een foto ga ik niet posten. Ben gewoon in broek, shirtje en net jasje getrouwd. Manlief (wilde eerst vriendlief typen, nog even wennen) is netjes in pak gegaan.

Het was inderdaad heel vermoeiend, aan het einde van de dag was ik helemaal kapot. Was echt heel erg blij toen ik in bed lag.

17. zoe1

zoe1 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.070
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dat begrijp ik wel. Klinkt in ieder geval erg mooi!

Hihi ja dat zal nog wel even duren voordat je daar aan gewend bent ;)
    Heb je ook zijn naam aangenomen?

18. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    @wannabemommy: GEFELICITEERD!!! Fijn dat jullie een mooie dag hebben gehad. Nu op naar het volgende hoogtepunt :). Ik vergis me heel soms nog in m'n achternaam (29-06-12 getrouwd) maar begint nu wel te wennen hoor. Hihihi!

@zoe: is idd morgen al en hebben morgen ochtend al een afspraak. Heb goede instructies gekregen waar ik op moet letten en wanneer ik moet bellen. Heb opzich geen klachten, hoop ook dat dat zo blijft. Dat is ook de reden waarom ze het gister al over het breken van de vliezen had. Moet je op dit termijn nog gaan "wachten" tot het daadwerkelijk zwangerschapsvergifteging word of grijp je nu in. Ben benieuwd wat er morgen uit gaat komen.
    Goed dat je zelf hebt gebeld met de kraamzorg. Geen tips, is allemaal niet zo spannend. Is meer uitleg over hoe het straks zal gaan en wat de "taken" van een kraamverzorgster zijn.
    Vluchtkoffer was bij ons rond 36 weken klaar denk en staat vanaf wek 37 in de auto. Vond ik gister wel fijn want mochten ze toen al actie gaan ondernemen, hadden we iig alles bij ons :D.

19. WanneBeMommy

25 nov 2012
    1.211
    7
    38
    @zoe, heb de brief gisteren binnen gekregen. Moet hem nog invullen maar ga wel voor zijn achternaam, weet alleen nog niet zeker of ik zijn achternaam + mijn achternaam wil of alleen die van hem.

@siertje, dankjewel!

20. zoe1

zoe1 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.070
    0
    36
    NULL
    NULL
    Goed om te horen dat ze je wel genoeg instructies mee hebben gegeven! Vind dat altijd eng hoor, is toch geen goed teken een hoge bloeddruk he. Ben erg benieuwd hoe het er morgen uit ziet! Wou je sowieso al jn het ziekenhuis bevallen? Ik zou er ook niet te lang mee wachten nee, je bent tenslotte al ver genoeg! En je lichaam is al bezig, dus het zal best wel gaan vlotten.

Oh dat klinkt niet heel spannend nee ;). Moest van te voren nog even het boekje van hun doorlezen, zo maar even doen :).

Had je toen ook meteen de maxi cosi in de auto gezet?

Hebben jullie eigenlijk al de box klaar staan? Weet even niet meer of we het daar al over hadden gehad ;). Ml vind met 39 weken vroeg zat, of zelfs na de bevalling pas:(. Ik uiteraard niet :p
    We hebben 2 katten en wil ze eerst afleren dat ze niet in de box mogen. Wil hem volgende week misschien wel op gaan zetten.

Deel Deze Pagina