Laatste 10 weken aftel topic vanaf 15okt '13

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door chantal85, 20 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zoe1

zoe1 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.070
    0
    36
    NULL
    NULL
    Leuk hoor! Ik vond het echt heel speciaal om zijn achternaam te krijgen, nu is het helemaal leuk omdat je dan echt een gezin bent. Ik zou het persoonlijk niet leuk vinden als ik de enige zou zijn met een andere achternaam. Maar goed, dat is heel persoonlijk!!

Zijn jullie allemaal al uit over de naam?

2. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam

Ja, waren sowieso al van plan om in het ziekenhuis te bevallen dus daar geen prolemen mee.
    maxicosi idd ook al in de auto gezet. wilde de isofix instaleren en gelijk even kijken hoe dat dat werkt met de maxicosi. Ik wilde hem weer mee naar binnen nemen maar ml is bang dat hij hem in alle spanning dan gaat vergeten :D.

Box hebben wij nu ruim een week staan. Wilde eerst wachten ivm de katten, maar uiteindelijk begon het toch te kriebelen bij me en de doos stond in de weg. Achteraf erg blij want was nog een flinke klus (zeer summiere beschrijving en zelf exra hulpmiddelen in moeten zetten om het stevig te krijgen, geef mij maar IKEA :D;)) en dit was toch echt niet goed gegaan als ml dit in zn eenje had moeten doen op het moment dat ik al bevallen was.
    heb mijn fitbal in de box gelegd om ervoor te zorgen dat de katten er niet in komen. Moet zeggen dat ze er ook totaal niet naar om hebben gekeken. Tip is eventueel ballonnen in je box, vinden katten vreselijk. Zo kunnen ze wel wennen dat dat ding er staat, maar gaan ze er niet in.

3. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    Of je nu ook nog je meisjesnaam erbij houd, je behoud je meisjesnaam toch. Je paspoort komt atijd nog op je meisjesnaam te staan. Je kan dan bij het aanvragen van een nieuw paspoort aangeven of je erbij wilt hebben staan e.v. (echtgenoot van) en dan je mans naam.
    Vakanties boeken doe je dus nog steeds op je meisjesnaam, omdat dat zo in je paspoort staat. Vroeger was dat anders, dan werd eigenlijk alleen de naam van je man gebruikt.

4. Babbona

Babbona Actief lid

20 mrt 2013
    488
    0
    16
    Ja om die reden heb ik voor naam man - meisjesnaam gekozen aangezien wij veel vliegen en dan zijn er nooit misverstanden met namen ofzo ;).

Verder @wannebemommy gefeliciteerd!!!

Box tijdje geleden al opgezet, katten blijven er tot nu toe goed uit en ik vind het wel leuk om naar te kijken zo met boxkleed en al :D, moet wel verplaatst worden over een tijdje want dan moet de kerstboom er komen! (Dan gaan de katten daar weer in zitten grrrrr)

Vluchtkoffer nog niet en maxicosi/wandelwagen zitten nog in het plastic, begint wel te kriebelen om allemaal op te zetten enz hihi.

5. WanneBeMommy

WanneBeMommy Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.211
    7
    38
    @zoe, dat was voor mij ook de reden om nog voor de bevalling te willen trouwen. Lijkt me heel raar om niet dezelfde achternaam te hebben als onze dochter.

@babbona, dankjewel!

@siertje, ik weet dat ik sowieso mijn eigen achternaam houd op officiële papieren, daarom twijfel ik ook nog zo. Is misschien wel makkelijker om eigen achternaam erbij te plakken, maar aan de andere kant lijkt het me wel leuk om alleen voor achternaam van manlief te kiezen.

@naam, wij zijn er al uit, hebben lang getwijfeld over de volgorde, maar ook daar zijn we inmiddels uit.

@box, die staat bij ons inmiddels al een tijdje, alleen moet die weer uit elkaar omdat die beschadigd geleverd is en dus terug moet naar de winkel. Heel frustrerend, want het staat zo leuk!

6. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam

7. WanneBeMommy

25 nov 2012
    1.211
    7
    38
    @siertje, dat probleem hebben wij ook. Ben dus bang dat er dit jaar of een kleine of geen kerstboom gaat komen hier.

8. zoe1

zoe1 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.070
    0
    36
    NULL
    NULL
    Siertje, dat is inderdaad een goed idee! Al verwacht ik dat ze het misschien 2 keer proberen en het daarna wel gezien hebben. Ze morgen hier ook alleen op de 2 banken, de 2 fauteuils mogen ze niet in. Was 1 keer waarschuwen en daar komen ze nu ook echt niet meer. Ze zijn ook nooit in de woonkamer als wij er niet zijn.
    Haha die mannen toch ook he ;) gelukkig staat ie nu al klaar!! :)
    Ik moet nog wel even oefenen met de gordels in de maxi cosi, kreeg de onderste stukken niet langer...

Babbona, dat is balen ja... Heb je ook goedkope ballen in de boom? We hebben echt een enorme boom (nepperd ;)) en heb bij de action maar ballen gekocht, doet het niet zo'n pijn als er weer eens een sneuvelt ;).
    Wanneer ga jij alles klaar zetten? Heb je alles al in huis?

Wbm, shit zeg! Wanneer krijg je een nieuwe? Echt frustrerend!

Gaan jullie de naam hier straks ook bekend maken? Ben erg benieuwd naar alle namen!

9. zoe1

zoe1 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.070
    0
    36
    NULL
    NULL

10. WanneBeMommy

25 nov 2012
    1.211
    7
    38
    @zoe, weet niet wanneer er een nieuwe komt. Ze willen namelijk dat wij de box terug gaan brengen naar de winkel (alles is thuisbezorgd) en dat is voor ons een uur rijden. Terwijl het een fout is van hen, dus ik vind het een beetje belachelijk dat wij dat moeten gaan regelen. Dus manlief moet er nog even achteraan.

Of wij de naam hier bekend gaan maken weet ik nog niet, daar ben ik nog over na aan het denken.

11. zoe1

zoe1 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.070
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nou ja zeg, dat is echt belachelijk!!! Welke winkel is dat dan?

Wij hadden problemen met de kamer, kastdeur zat een barst in en de schroeven van het ledikant waren te lang. Ze staken er gewoon doorheen. We hebben de kamer zelf opgehaald en in elkaar gezet. Maar ze kwamen toch echt netjes langs om alles te vervangen!

12. WanneBeMommy

25 nov 2012
    1.211
    7
    38
    Winkel in sliedrecht, babyentiener heet het geloof ik. We moeten er nog wel meer achteraan gaan hoor, want dit pikken we gewoon niet. Het is allemaal duur genoeg, en als je ook nog weer ruim twee uur moet gaan rijden om iets om te ruilen, dat kunnen ze gewoon niet maken.

13. zoe1

zoe1 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.070
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nou inderdaad!! Zij leveren iets wat niet goed is, moeten jullie daar voor opdraaien, zou toch belachelijk zijn?!?

Zou er zeker nog even achteraan gaan hoor!!

14. Babbona

Babbona Actief lid

20 mrt 2013
    488
    0
    16
    @Kerstboom, wij hebben ook zoon giga nepperd! En op die plek staat nu dus ook idd de box... Probleem! ML heeft het geweten, paar weken terug heeft hij de bank/tafel letterlijk alle kanten op moeten schuiven omdat ik geen rust vond als ik niet wist dat de box EN kerstboom paste! Hahah. We hebben ook nog eens een lange eettafel met lange lamp erboven dus daar kunnen we niks mee.
    Maar uiteindelijk oplossing gevonden :p, gelukkig staat onze box op wieltjes dus ik rol de kleine lekker overal naar toe in de box hihi.

@Katten, ik heb ballen die gewoon stuiteren dus die sneuvelen gelukkig niet maar vorig jaar wel constant onder/achter de boom gehangen om die takken terug te klikken! Pfff haha.

Ik ben echt een kerstmens, als het aan mij ligt staat hij nu al :p Maar officieel(geloof) mag hij 8dec staan dus dat wordt het ;).

15. Babbona

Babbona Actief lid

20 mrt 2013
    488
    0
    16
    P.s hier is de naam al overal bekend: Giulia!

16. zoe1

zoe1 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.070
    0
    36
    NULL
    NULL
    Haha babbona, die mannen moeten het ook allemaal maar doen he ;) haha. Gelukkig heb je nu een plekje kunnen vinden!!!
    Oh ja die ellende, al die takken onderin die er weer uit klikken :x. We hebben daar sowieso ook al last van door die mand die we eromheen hebben gedaan.

Ik stem voor, de kerstboom veel langer laten staan!!! Is maar zo kort he :(. Ik zet hem de dag na Sinterklaas denk ik.

Mooi naam, wat bijzonder dat je hem al deelt! Heeft ook wel iets!

17. Porkie

Porkie Bekend lid

11 dec 2012
    693
    3
    18
    @zoe we hebben nog een voetenzak voor in de kinderwagen gekocht een babyfoon, kruik, knuffel, kapstokjes voor rokjes op te hangen, waskussen hoes, autostoel bescherming,... nu hebben we idd alles! Is wel een fijn gevoel.

@box die staat nog niet maar wrs dit weekend of volgend weekend komt hij er!

@wannebemommy Proficiat met je huwelijk!

@vluchttas die staat nog niet klaar dat ga ik volgende week doen denk ik als ik 35 weken ben.

18. zoe1

zoe1 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.070
    0
    36
    NULL
    NULL
    Zoooo goed geshopt!!! :D blijft zo leuk om te doen he!! Vind het soms zo jammer dat we alles al hebben....

Hebben jullie veel kleren? Ik ga straks in de uitverkoop nog wel wat kopen, maar de kleine maatjes heb ik nu wel voldoende denk ik.

19. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    @boom: plekje bedacht. Nu kijken of we dat straks nog steeds een goed idee vinden. Wij hebben plastic ballen. Katten hebben tot nu toe nog geen een keer in de boom gehangen.

@naam: ja, denk dat als de kleine er is, dat iedereen de naam wel mag weten. Deel al zo veel hier :D

Vanaaf weer naar het ziekenhuis geweest. Kreeg last van hoofdpijn en dat moesten we bellen. Bloeddruk was nu perfect!! 127/75 en geen eiwitten in m'n urine. Afspraak voor morgen verzetten naar maandag. Maar moest van de gyn maar dit weekend gaan bevallen. (Vind ik een prima idee ;))

20. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    ik sluit me graag bij jullie aan! vandaag 33 weken dus ook hier schiet het op. gaat van begin af aan al voorspoedig; ik heb werkelijk niks te klagen (gehad).
    ga nu eerst lekker slapen. tot morgen!

Deel Deze Pagina