Laatste 10 weken aftel topic vanaf 15okt '13

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door chantal85, 20 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mezmerized

Mezmerized Actief lid

22 jun 2013
    280
    0
    0
    NULL
    Zuid Holland
    @Siertje:
    40tigers woehoe! word volgend jaar 30 en dat vind ik eigelijk helemaaaaal niet leuk :p maar deze 40 bevalt me wel.. haha
    Goed dat je er nog even lekker tussenuit gaat! Afleiding is ook fijn..

@mijneerste: Welkom hier! :)

@flowerpower: Jeetje dat verwacht je ook niet.. gelukkig alles goed met jou en je meisje!

Hier het bankhangen zat voor vandaag en maar een cake gaan maken :D en vanavond gaat me vriend heerlijk pannekoeken bakken! Daar ben ik echt heel slecht in haha..
    Fijne avond nog meiden!

2. Babbona

Babbona Actief lid

20 mrt 2013
    488
    0
    16
    Even snel tussendoor, ik ga vanavond ook naar een info avond bevallen!! Haha toevallig :D

3. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    @wannabemommy: pfff... Das even schrikken!!! Gelukkig binnenste buiten gekeerd en goed gekeurd!
    Strippen van gister heeft niks gedaan, maar morgen weer een kans ;)

@flowerpower: wat rot dat je zo slecht hebt geslapen. Kan me voorstellen dat je het ff benauwd kreeg! Laat de kleine idd nog een weekje of 2 à 4 zitten, langer is idd niet nodig ;)

@mezmerized: de 30tigers club is ook niet erg hoor hahaha!!! Voel je niks van, in tegen stelling tot deze 40tigers club :p
    Pannenkoeken.... Lekker!!!!!
    Ik heb spruitjes gekocht, met kaassausje, blindevinken en patatjes uit de oven.
    Eet smakelijk allemaal!

4. WanneBeMommy

WanneBeMommy Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.211
    7
    38
    @siertje, het wil ook allemaal niet werken bij jou hé! Je kunt op dit moment in ieder geval uitkijken naar vrijdag (dan zou je ingeleid worden toch?)

5. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Hahah svv, tsja en dan is de vraag; zullen we elkaar eruit pikken?
    Ben benieuwd!
    Babbona, woon jij ook op de veluwe?

6. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    @chantal ik heb geen idee hoe druk het wordt hihi!

@siertje het wil maar niet gebeuren he!

hier vandaag maar de vk gebeld. ik liep door de ikea en mijn linkerbeen viel bijna uit. kon er haast niet op lopen. ook al een paardagen veel harde buiken, rug- en buikpijn enz... vk zegt dat het waarschijnlijk voorweeën zijn. niet cool :( ik wil komend weekend wel lekker kunnen banjeren op het strand!
    ml heeft de smaak te pakken: alle nummers staan in de telefoons en de box wordt vnv al opgezet ipv volgende week. leuuuk!
    de hond is sinds 2 dagen erg aanhankelijk. steeds bij me zitten en dan ook echt dicht tegen me aan met dr koppie op mn borst. ze zal wel steeds meer aanvoelen :)

7. flowerpower

flowerpower Bekend lid

7 feb 2011
    557
    0
    16
    @wannabemommy: zo dat was even spannend! gelukkkig zijn jullie weer goedgekeurd, anders gewoon weer aan de bel trekken!

8. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    @wannabemommy: zo bracht de vk het gister wel. Heb nu donderdag ochtend een afspraak in het ziekenhuis om te bespreken hoe of wat en wanneer. Hopelijk gaan ze akkoord met vrijdag, misschien zaterdag, anders word het pas na het weekend. (Vk van gister was niet de "hoofd" vk. Deze heb ik vandaag gesproken, die was iets voorzichtiger qua datum) Hoe dan ook, gaat het niet lang meer duren. Morgen sowieso nog een keertje strippen.

9. Babbona

Babbona Actief lid

20 mrt 2013
    488
    0
    16
    @Versiering, CVV leuk dat je alles zelf maakt! Was ik maar zo CreaBea hihi. Ik kan bijna niks vinden over een grote strik bij de deur :(. Geboortevlag gister besteld, ben benieuwd!
    Verder vind ik die ooievaars of andere 3D dingen die ''door het raam gaan'' ook mooi.

@Flowerpower, die harde buiken komen bekend voor. Ik heb ook al 2x voor bepaalde klachten moeten testen op blaasontsteking, was het nooit, dusja dan zijn het klachten die er maar bij horen ;).

@Wannabemommy, dat is schrikken zeg! En wat vervelend dat ze zo hebben moeten prikken. Gelukkig hebben ze meteen actie ondernomen en is alles goed.

@Chantal, nee woon niet op de Veluwe, is dan een andere info avond geweest. Wel heel toevallig hoor! Vonden jullie het interessant? Bij mij kwamen wel wat interessante dingen voorbij maar het meeste wist ik al of had ik al gegoogled in al mijn vrije tijd :p.

@Cvv, ook niet zoon leuke klachten, mss wat rustiger aan doen? Ook jou mannetje dus flink bezig hihi, leuk is dat he :D.

@Siertje, 3 maal is scheepsrecht!

Hier vandaag geen plannen(zit te denken om de kleertjes te wassen maar lijkt me wa vroeg), morgen komt een vriendin lekker kletsen. Ze blijft lunchen, ik zit te denken om iets leuks te doen/kopen voor thuis, iemand ideeen?

10. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    @babbona: eigenlijk geen nieuwe dingen gehoord, had dus heerlijk vroeg mijn bed in gekund ;) ( bennzooooooooo moe!) svv jij zit in team zuid of niet, zat je int andere lokaaltje... en hadden ook niet tegelijk pauze. Je zat wel bij een stel die met ons de "samen bevallen" cursus doen, dat mexicaanse meidje. Jij nog wat opgestoken?

11. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    @babbona tja er valt niet veel rustiger aan te doen. heb het namelijk ook als ik zit/lig. het wordt al wel minder gelukkig.
    ik zal een paar van mn knutsels laten zien binnenkort!
    voor kleertjes wassen ben je echt niet te vroeg hoor haha. ik had ze met 26 weken al fris en fruitig, gestreken en wel. er komt steeds weer wat bij dus je blijft ook wel bezig. ik vond het heerlijk om te doen, dus waarom niet!?

@chantal ik zit bij zuid ja. heb niet iedereen heel goed geobserveerd haha. ik vond het interessant maar het meeste wist ik al. ik weet wel heel zeker dat ik geen ruggenprik wil en als ik ingeknipt moet worden hoef ik daar niks van te weten :D ben jij echt over niets iets anders gaan denken?

er stond bij dat de hond onrustig kan worden als de bevalling nadert. nou die van ons komt steeds pontificaal over mn buik heen hangen. het zal toch niet? :)

12. WanneBeMommy

25 nov 2012
    1.211
    7
    38
    @siertje, hoe is het strippen gegaan?

13. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    @wannabemommy: pffff.... Deze vk weet wel van wanten zeg hahahaha!!! Heb nog steeds ruim 2 cm maar iets dieper zat nog een randje dat maar 1 cm was. Dit heeft ze ook "opgerekt" tot ruim 2. Net even naar het winkelcentrum geweest en een rondje gelopen.
    Nu ik hier zit krijg ik een mega harde buik met goede ongikrampen! :$:D phoe zeg... Das niet mis hahahaha!

We zien het wel ;)

14. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Svv toen ik dat van die hond las moest ik idd meteen denken aan jou want had gelezen dat je dat schreef. Maar ze vertelden dat dat hele rijtje juist geeb voorbeelden waren van dat de bevalling snel zou komen hè?
    Weetje wij doen die samen bevallen cursus dus daar was alles al voorbij gekomen, vandaar dat ik nu nergens anders over denk, want had overal al over nagedacht. Het enige waar ik zelf een beetje meenzit, is dat ik niet in alle vk's even veel vertrouwen heb. Ik bedoel dan met name een heel jong meidje wat volgens mij nog maar net klaar is met de opleiding. Misschien niet eerlijk, maar ik vraag me dan, stel er gaat iets niet goed, heeft ze dan genoeg ervaring om te weten hoe te handelen. Ik heb gewoon zo'n geschiedenis dat ik soms best wel bang ben dat er iets misgaat met de kleine... Vind dat best wel lastig want je hebt nu eenmaal niet voor t kiezen wie er dienst heeft.... Des te meer reden voor mij om poliklinisch te willen bevallen zodat ik weet dat er hulp in de buurt is, mocht het niet goed gaan. Belangrijkste is dat je zo ontspannen mogelijk die bevalling ingaat en geeft mij geruster gevoel om in het zkh te bevallen.

Herkent iemand dit? Hebben jullie alle vertrouwen in jullie vk's?

15. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    @chantal: snap je wel! Zou dat denk ook hebben met een heel jong iemand. Is natuurlijk ook hoe ze over komt.
    Is niet dat ik minder vertrouwen heb ik een van de 4 vk bij mij in de praktijk, maar wel dat ik met een een hele goede klik heb en haar heel graag bij m'n bevalling zou willen hebben. (Ze heeft vanaaf dienst en anders vrijdag, dus strippen moet vandaag werken anders benen op elkaar tot vrijdag :p)

16. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    @chantal bij ons zei ze juist dat dat wel tekenen KUNNEN zijn van een aankomende bevalling. maar uiteindelijk weet je het nooit want je kunt ook je vliezen breken zonder dat er spontaan weeën op volgen. soms worden ze gebeld dat de weeën om de 4 min komen en dan ineens zakt het af en gaat het vier dagen later pas verder. ze zei bij ons juist dat dieren sneller dingen aanvoelen dan wij (en dat hoor ik vaker). maargoed daar ga ik me niet op focussen haha!

ik snap je en ik weet wie je bedoelt. voor jezelf is het een heel prettig idee om een ervaren vk te hebben. aan de andere kant: zij hebben het ook moeten leren. ik zou het een kans geven, ben zelf helemaal niet van het zkh. maar als ik echt 'onkunde' ervaar zou ik wel willen dat iemand anders komt assisteren. het scheelt dat er ook vaak iemand van de kraamzorg bij is. als die iets meer ervaring heeft... en stel jezelf gerust met de gedachte dat ze niet zomaar haar diploma heeft gekregen :) (maar ik snap je punt hoor).

@siertje dit klinkt al iets positiever! hoop het voor je, lekker voor het weekend nog! succes!

hier zometeen klaarmaken voor mijn diplomauitreiking. na maanden afgestudeerd te zijn mag ik m eindelijk in ontvangst nemen! morgen wil ml het bed op klossen. joehoeeee!

17. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Haha, femmy zei juist dat t broodje aap was vd huisdieren, zo zie je dat iedereen weer andere visie heeft. Idd, de vk in kwestie kwam later ook nog bij jullie meeluisteren. Wie weet als ik uiteindelijk femmy heb, dat ik toch nog besluit om thuis te bevallen, je beslist het toch op het moment :)
    Jullie hebben er ook nog een jongere bij zitten, Germa, oud buurmeisje van me :)

Siertje ze heeft dus flink lopen wroeten! Hopelijk heeft het het gewenste resultaat!

18. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    Heerlijk svv!! Heb je dan eindelijk echt het papiertje in je handen. Veel plezier vanaaf.

@chantal: dat zou je wel kunnen zegge ja. Heb iig actie nu na het strippen, dat had ik maandag helemaal niet. Nu natuurlijk nog maar afwachten of het door gaat zetten.

19. WanneBeMommy

25 nov 2012
    1.211
    7
    38
    @chantal, snap ook wel dat je iemand die zo jong is minder vertrouwd. Toch het gevoel dat ze minder ervaring hebben enzo. Is hier gelukkig niet het geval, zijn juist allemaal wat oudere vrouwen.

@siertje, fijn dat het strippen nu in ieder geval iets van effect heeft. Hopelijk zet het door!

20. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    @siertje dankje, ik heb een leuke avond gehad! natuurlijk brak mijn hak af, heb ik weer haha! dus ml en vader tijdens de opening naar huis sjeezen en andere schoenen gehaald. ze waren nog mooi op tijd terug :D

@chantal Germa vind ik heel erg prettig. ik hoop dat ik haar krijg. heb in mn zwschap 2x de dienstlijn gebeld en 2x haar aan de lijn gehad. dat vond ik wel fijn. voel me gewoon op mn gemak bij haar. ook bij annemieke. die woont bij mij in de straat :D je kunt idd op het laatst nog beslissen. gewoon op je af laten komen. nu eerst nog ff genieten! :)

Deel Deze Pagina