Laatste 10 weken aftel topic vanaf 15okt '13

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door chantal85, 20 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    pfff ik ben al anderhalf uur klaar wakker. nu maar naar beneden gegaan. hou ml anders ook uit zijn slaap.
    kom ik beneden, liggen er ook nog eens een poepje en een piesje van de hond in de kamer. gisteravond laat had ze alles nog gedaan! misschien was ze wel heel zenuwachtig voor haar verjaardag, want vandaag is ze 2 :) happy b-day!

2. Porkie

Porkie Bekend lid

11 dec 2012
    693
    3
    18
    SVV gefeliciteerd met je hond!

Siertje nog steeds niet bevallen zie ik! Die kleine zit daar veel te goed denk ik!

Hier is het druk en ik ben enorm moe... Daarom weinig reactie van hier uit!

Wij hebben de box gezet en de kinderwagen uitgeladen en de wieg ook in elkaar gezet!

Nu kort het zo wat op en is bijna alles klaar mijn vluchtkoffer nog en zo wat kleine prulletjes!

Maar van mij mag het stilletjes aan op zijn einde lopen ben er zo bijna helemaal klaar mee en word lekker ongeduldig en nieuwschierig...

Groetjes

3. Babbona

Babbona Actief lid

20 mrt 2013
    488
    0
    16
    @SVV, gefeliciteerd met je hond:D. Lastig dat je niet meer kon slapen, ik ben dan denk ik best ego als ik niet kan slapen aangezien ik juist stiekem ML aandacht ga vragen.... ooooh gemeen ben ik.

@Siertje, hebben de krampen doorgezet? Heel snel zien we een berichtje geboren, weet ik zeker! Ben zo benieuwd voor je!

Ik heb helaas weinig vertrouwen in het gehele zorgsysteem hier, VK zijn echt heel aardig en zouden hun werk ook echt goed doen. Maar aangezien ML uit een land komt waar je alleen met een Gyn werkt en waar ze soms minder ''laks'' (hopelijk snappen jullie wat ik bedoel) zijn in het werken word ik daar denk ik ook in beinvloed. Heb te veel situaties al gehoord en ook zelf meegemaakt dat ik denk van, als jullie nu even meer tijd(geld)/onderzoeken enz. hadden gedaan konden sommige dingen voorkomen worden.

Mja we moeten het ermee doen en uiteraard verschilt het enorm tussen verschillende VK/Gyn/Kraamzorgen enz ;).

Fijne dag allemaal!

4. Babbona

Babbona Actief lid

20 mrt 2013
    488
    0
    16
    SIERTJEEEEE, wat zie ik nou voorbij komen bij een ander onderwerp?! Een super schattige, mooie baby!! :D

Gefeliciteeeeeeeerd!! En een meisjeeeee, zo leuk!!!

Allemaal goed gegaan ondanks de overwachte KZ? Rust maar lekker uit en geniet ervan!

5. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Siertje wat een mooi meisje met een mooie naam! (stond ook in mijn favo lijstje maar manlief vind t helaas niets) En wat is ze lang zeg!!!!
    Geniet en hopelijk mag je lekker snel naar huis!

6. Porkie

Porkie Bekend lid

11 dec 2012
    693
    3
    18
    Van harte gefeliciteerd siertje met jullie dochter een mooie baby en hopelijk een snel en goed herstel!

7. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Zo heb net iets gedaan wat ik nog nooit had gedaan :D
    Kom net terug van the wax bar en heb brazillian wax laten doen :$ :$
    Scheren met zo'n buik, werkelijk, daar bakte ik niets meer van haha en vriend kreeg t ook niet goed voor elkaar. Ga dinsdag naar de sauna en ook met mn bevalling vond ik t zelf wel prettig. Viel echt reuze mee!! Andere methode als harsen waardoor alleen de haartjes worden gepakt. Hoef ik me daar de komende weken niet druk om te maken haha.

8. Babbona

Babbona Actief lid

20 mrt 2013
    488
    0
    16
    Wat sterk van jou Chantal! Hihi. Ik wax/hars(is dat niet hetzelfde?) mijn benen altijd in de zomer, zit nu ook te stuntellen met het een beetje normaal te houden daaronder maar een brazilian? Ik weet niet of ik de moed heb :p...

Net gezellig een vriendin geweest, uit weze lunchen en een heerlijke luikse wafel & slagroom en ijs achter de kiezen :D jammieeeee.

Vanmiddag ook een mutsje binnengekregen die moest matchen bij mijn meisje's eerste setje. Is toch goed gelukt al zeg ik het zelf! (ben alleen bang dat het setje wat te groot is maar is toch maat 50!)

Bijgevoegde bestanden:

• set.jpeg
      set.jpeg
      Bestandsgrootte:
      49,6 KB
      Weergaven:
      100
  9. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
  10. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    @babbona oooh zo kan ik ook zijn hoor, haha! maar hij slaapt ook al een tijd zo slecht dus ik dacht ik val m niet lastig :p
    waar komt je man vandaan dan?
    heeeel leuk setje! wij moeten nog op zoek naar iets leuks. eerst de liggingsecho afwachten voor welke maat we nodig zullen hebben. denk toch een 50 al zeggen ze dat hij iets groter is dan gemiddeld. mijn nichtjes waren ook veel.kleiner dan verwacht en het rekt wel wat mee :)

@siertje van harte! jij hebt wel een bevallingsverhaal om een boek over te schrijven! gelukkig is ze gezond :D

@chantal AUUUU! je hebt er wel heel wat voor over haha. het duurt allemaal wel wat langer en is lastiger, maar bij mij lukt het nog wel haha!
    dapper hoor! en ook nog naar de sauna, heerlijk! dat je dat trekt zeg, pfjieuw! veel plezier alvast. dat soort uitjes ga je missen straks.

hier een rustig dagje gehad. schoonzus op bezoek gehad met kleine nichtje erbij. kon de hond meteen even kennis maken met een baby. ging heel goed!
    vanaaf lekker bankhangen en voor de buis. heerlijk avondje rtl4! fijne avond ladies!

11. flowerpower

flowerpower Bekend lid

7 feb 2011
    557
    0
    16
    wat een geweldig setje!

heb bijgelezen , maar ben doodop.. hier al dagen aan het rommelen en dat vreet energie....
    slijmprop weg weer wat bloedverlies gehad en periodes van regelmatige weeen die na een uurtje of wat weer ophouden......
    vk vooelde dat mijn buik idd wel erg gevoelig was, dus tja afwachten wat er gaat gebeuren, blijft het hierbij of zet het eerdaags ineens toch door?

siertje gefeliciteerd. ga nog even dat andere topic opzoeken.....ben benieuwd!

12. Babbona

Babbona Actief lid

20 mrt 2013
    488
    0
    16
    @ Chantal, kan de link niet openen grrrr

@ SVV, ik heb over 2 weken een tweede groeiecho(36weken), is dat hetzelfde als een liggingsecho? Ik ben iig weer heel benieuwd of ze ''op schema'' ligt :D. Mijn man komt uit Italie :).

@ Flowerpower, van alles aan de gang dus bij jou! Hopelijk blijft je kleine nog ff zitten toch?

Hier ook nog dagelijks veel harde buiken hoor, buik is ook heel gevoelig, zodra ik er maar even aanzit spant hij al aan als een voetbal! Maar verder geen andere symptomen op voorweeen of iets.

13. Porkie

Porkie Bekend lid

11 dec 2012
    693
    3
    18
    @flowerpower hopelijk blijft je baby nog een week zitten!
    @babonna waauw je pakje is echt heeeeeeeeeel mooi!

14. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    @flowerpower oeii ik hoop toch voor je dat je beeb nog heel even langer volhoudt! is toch altijd beter, al kan ik ook al echt niet meer wachten om onze spruit te knuffelen en te zien!

@babbona ik denk hetzelfde. bij mij controleren ze of hij is ingedaald en hoe hij is ingedaald (sterrenkijker of niet) en ze bekijken hoe groot hij is en hoe groot ze verwachten dat hij wordt. 21e aan de beurt (35wk)!
    vervelen die harde buiken. helemaal als 'rustig aan doen' (wat iedereen zegt) niet helpt.. vooral op bepaalde momenten, of heb je het de hele dag door?

hier eindelijk geen pijntjes meer die te maken hebben met indalen/voorweeën. dikke vette fjieuw voor mij!
    morgen heerlijk weekend weg. ik hoop dat ik beter slaap dan afgelopen nacht. ben zo super snipverkouden, bah!

15. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
  16. Searwen

Searwen Actief lid

22 mrt 2013
    311
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goeiemorgen allemaal!

Babbona: Ik heb een groeiecho en een liggingsecho gehad, was niet hetzelfde. Voor de groeiecho (30 weken) moest ik naar hetzelfde centrum als met de 20 weken echo. De liggingsecho deed mijn vk zelf met 35 weken.

Siertje: gefeliciteerd met de geboorte van Femke, wat een mooie meid!

Ben vandaag vroeg op omdat de rugpijn en harde buiken me steeds wakker maakten, het wordt nu weer wat rustiger vanbinnen.

Ons proefdrukje van het geboortekaartje is van de week bezorgt, nog een paar kleine aanpassingen en ik ben helemaal tevreden. Nu verder met de muurschildering en de lamp!
    Tja, als het gerommel doorzet komt het waarschijnlijk niet af voordat Frummeltje er is, maar dat geeft niet.

Hoe is het met jullie?

17. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Hoi lieve dames!

Sorry dat ik zo lang van de radar was. Zoals jullie al wel hebben kunnen lezen (misschien gedaan) in het andere "laatste 10 weken aftel topic" ben ik op 14-11 bevallen van een mega gezonde dochter :D

Ben om half 2 in de middag gestript. Deze vk kon er wat van hahahah!!! Rond half 4 voelde ik wat. Was gewoon nog even naar het winkelcentrum geweest en boodschappen gedaan. Rond half 5, belde ik ml op met de mededeling dat het toch wel "goed rommelde". Hij was nog op z'n werk, maar hij hoefde van mij nog niet naar huis te komen. Uurtje later, weeën kwamen om de 2,5 a 3,5 minuut. Raakte een klein beetje in paniek en m'n kat ging ook nog eens helemaal uit d'r stekker. (Je weet echt wat weeën zijn, als je ze hebt, dat van zondag waren dus blijkbaar voorweeën want deze voelde echt totaal anders)
    Ml de vk gebeld, ik kon dat niet meer, met de vraag wat doen we nu? Ze zou rond 19:00 langskomen om even te kijken. Ml wel
    Nog gekookt, ikke alleen een gehaktbal gegeten. Om 20:00 heeft de vk m'n vliezen gebroken en bleek de kleine in het vruchtwater gepoept te hebben, dus wij op naar het ziekenhuis. (Had toen een cm of 3 ontsluiting)
    Eenmaal daar aangekomen gelijk aan de monitor en flink weeën opvangen. Moet zeggen dat dat nog wel ging. Om 22:00 had ik 5 cm. Ging niet snel genoeg volgens hun dus kreeg ik een infuus met weeopwekkers. Toen toch ook maar een ruggenprik laten zetten. Die volgende cm konden nog wel eens uren gaan duren en heftiger worden. Zag dat opvangen en puffen niet meer zitten.
    Een ding: wat een feestje is dat, een ruggenprik!!!
    Om 12 uur had ik 7 a 8 cm en om 2:00 s'nachts volledige ontsluiting. Kleine lag nog vrij hoog met d'r hoofd dus mocht een uurtje lang wat druk meegeven om zo ervoor te zorgen dat ze wat lager kwam.
    Om 03:00 echt meevoerden geblazen. De gyn zag alleen al vrij snel, na drie kwartier, dat het geen zin had. Kreeg haar niet goed naar beneden. Wel tijdens een wee, maar daarna floepte ze weer terug. Dus is alles in werking gezet voor een keizersnede.
    Uiteindelijk was er wel een reden waarom ze niet "natuurlijk" ter wereld kon komen, ze woog namelijk 4240 gram en is 54cm lang!!! D'r schoudertjes bleven ook tijdens de keizersnede hangen :D. Ze was dus een beetje te groot voor mij :)

Gelukkig gaat alles goed. We worden goed verzorgd. Bv komt wat moeilijk op gang, maar als het nodig is, voeden ze een beetje bij.
    Gister en vannacht waren erg onrustig. Ze heeft best veel last van d'r darmpjes, zooooo zielig.

Nou, dat was mijn verhaal :D. Ga nu ff voeden.

18. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    O ja: ze heet Femke!

19. Babbona

Babbona Actief lid

20 mrt 2013
    488
    0
    16
    Wat een bevalling, gepoept en dan ook nog zoon grote dame hihi :D. Gelukkig is allemaal goed gekomen en heb je een gezonde mooie dochter, en hele mooie naam!!

Leuk dat ik heb kunnen meelezen met je ''reis'' erna toe en nu het moment echt daar is, je meisje is op de wereld, welkom! :D. Nu wij hier allemaal nog! haha.
    Jij lekker genieten nu!

20. WanneBeMommy

WanneBeMommy Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.211
    7
    38
    @siertje, mooie naam, heeft bij ons ook nog op het lijstje gestaan (stond uiteindelijk zelfs op de 2e plek ;)).

En wat een bevalling zeg, fijn dat alles goed gaat met jou en je dochter. Hoe is het herstel voor jou na de keizersnede tot nu toe?

Zal zo even op zoek gaan naar de lijst en die bijwerken voor je siertje.

Deel Deze Pagina