Laatste 10 weken aftel topic vanaf 15okt '13

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door chantal85, 20 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WanneBeMommy

WanneBeMommy Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.211
    7
    38
    Uitgerekende data's:
    12-11
    Mezmerized - 1e kindje - jongetje
    29-11
    Searwen - 1e kindje - jongetje
    13-12
    flowerpower - 3e kindje (2*) - meisje
    JoyofLiving - 3e kindje (1 engeltje) - jongetje
    16-12
    nev- 1e kindje - meisje
    17-12
    Andastra - 2e kindje - meisje
    18-12
    Wannebemommy - 1e kindje - meisje
    20-12
    Porkie - 1e kindje- meisje
    22-12
    Sheerio - 1e kindje - verrassing
    24-12
    Chantal85 - 1e kindje (4*)- verrassing
    26-12
    SVV - 1e kindje - jongetje
    Zoe1 - 1e kindje (1*)- jongetje
    28-12
    Hysterisch - 1e kindje - jongetje
    29-12
    Babbona - 1e kindje - meisje

Bevallen:
    14-11 Siertje - 1e kindje (1*) - meisje - Femke

2. WanneBeMommy

WanneBeMommy Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.211
    7
    38
    Las net op het andere 10-weken-aftel-topic dat mezmerized vannacht bevallen is van een jongetje.

3. Porkie

Porkie Bekend lid

11 dec 2012
    693
    3
    18
    Mezmerized Gefeliciteerd!

4. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    @mesmerized van harte gefeliciteerd!

hier lekker een weekend naar Zeeland. de eerste keer dat de hond ook met ons meegaat. ze is nog nooit op het strand geweest. vanmorgen was haar eerste keer. nou, die was door het dolle heen! ze sprintte meteen het water in en had de grootste lol! heerlijk dus.
    nu lekker met de beentjes omhoog, kop koffie erbij en de intocht kijken haha. toch altijd weer leuk. vanmiddag lekker zwemmen samen.

jullie nog plannen voor deze zaterdag?

5. mcm78

mcm78 Bekend lid

6 mei 2011
    852
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hoi dames,
    beetje laat, maar mag ik hier misschien ook meekletsen? Ik zat op het laatste 10 weken vanaf september groepje, maar daar is iedereen zo'n beetje bevallen nu, dus wordt daar een beetje eenzaam.

Zal me even proberen een beetje in te lezen, en het lijstje aanvullen.

6. mcm78

mcm78 Bekend lid

6 mei 2011
    852
    1
    16
    NULL
    NULL
    Uitgerekende data's:
    12-11
    Mezmerized - 1e kindje - jongetje
    21-11
    mcm78 - 2e kindje (1*) - meisje
    29-11
    Searwen - 1e kindje - jongetje
    13-12
    flowerpower - 3e kindje (2*) - meisje
    JoyofLiving - 3e kindje (1 engeltje) - jongetje
    16-12
    nev- 1e kindje - meisje
    17-12
    Andastra - 2e kindje - meisje
    18-12
    Wannebemommy - 1e kindje - meisje
    20-12
    Porkie - 1e kindje- meisje
    22-12
    Sheerio - 1e kindje - verrassing
    24-12
    Chantal85 - 1e kindje (4*)- verrassing
    26-12
    SVV - 1e kindje - jongetje
    Zoe1 - 1e kindje (1*)- jongetje
    28-12
    Hysterisch - 1e kindje - jongetje
    29-12
    Babbona - 1e kindje - meisje

Bevallen:
    14-11 Siertje - 1e kindje (1*) - meisje - Femke

7. Searwen

Searwen Actief lid

22 mrt 2013
    311
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welkom mcm, klets gezellig mee! Voor jou ook al niet zo lang meer.

Vandaag wordt er weer hard gewerkt aan onze verbouwing. Wellicht hebben we dan toch al een gedeeltelijk keukenblokje voor ik beval... (wishfull thinking)

Net naar de intocht gekeken. Ik realiseerde me ineens dat ik die vorig jaar ook zat te kijken en toen ineens "rammelende eierstokken" kreeg... Enkele dagen later aan mijn man gevraagd wat hij zou vinden van zwanger worden. :D

Wat gaat een jaar toch snel.

8. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Mcm natuurlijk! Alles nog rustig bij jou?
    Pffff de laatste loodjes op t werk wegen zwaar, fysiek gezien. Was helemaal gebroken gisteren, zette t s avonds op een brullen, oh oh, die hormonen, hebben jullie daar ook last van? Eigenlijk hele zwangerschap niet gehad maar sinds een week of 2 barst ik om minste of geringste in tranen uit...
    Ga nu mijn to do list maar weer eens bestuderen en aanvullen/afvinken. Mijn lijf is in staking vandaag, dus zal weinig van het lijstje worden gestreept, dan maar even wat regeldingen achter de laptop, dat is ook belangrijk.

Hebben jullie het geboortekaartje al uitgekozen? Wij druk bezig met de drukker, wordt een eigen ontwerp.
    En wat komt er bij jullie in de tuin? Wij doen waarsch geen geboortebord maar een raamsticker en een geboortekrans aan de deur en boven voor het raam een naamslinger.

9. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    @chantal: dat van die hormonen herken ik wel hoor! Heb er het grootste gedeelte van de zwangerschap niet veel last van gehad, maar zo naar het einde toe werd het steeds erger.
    @geboortekaartjes: leuk een eigen ontwerp! Zo crea Bea zijn wij niet geweest :)
    @versiering: ml had afgelopen zondag, toen ik heftige voorweeën had, zo een ooievaar die door de ruit gaat besteld. Gister avond een geboorte slinger besteld voor op het raam.

10. Babbona

Babbona Actief lid

20 mrt 2013
    488
    0
    16
    @ Mesmerized, gefeliciteerd!! :D

@ SVV, lekker weekendje weg, heerlijk. Veel plezier!

@ mcm78, gezellig dat je nog even meeklets, zal ook niet lang meer duren voor jou ;).

@ Searwen, ja tijd vliegt he! Gister waren mijn man en ik 4 jaar bij elkaar, dan krijg je ook wel wat flashbacks over dingen die je hebt gedaan samen enz.

@ chantal, dat huilen heb ik soms ook hoor, echt helemaal om niks! Geboortekaartje is uitgekozen, verder doen we ook geen bord maar een geboorteslinger en een giga strik op de deur :D. (eigenlijk een beetje tzelfde idee als jij zie ik nu hihi)

Mijn lichaam staakt ook... gister weze uiteten en we moesten even wandelen vanaf de parkeergarage, 10min ofzo. Had continue harde buiken pijnscheutjes en moest soms gewoon even stoppen en goed adem halen! Ik voelde het echt heel ver naar beneden en had echt de gedachte dat ze er elk moment uit zou komen hahahaha. Maar ik had echt niet gedacht dat ik nu al zo ''niet mobiel'' zou zijn.
    Dadelijk toch even boodschapjes doen en dan saampjes gourmetten, heb ik gewoon zin in :D.

11. Babbona

Babbona Actief lid

20 mrt 2013
    488
    0
    16
    Vandaag trouwens de geboorteTENS ontvangen(dit jaar vergoed de verzekering hem nog ghehehe). Een van jullie ook plannen om hem te gebruiken of ooit gebruikt? Ik hoop naast de TENS geen andere pijnbestrijding nodig te hebben en hierover las ik goede verhalen dus ben benieuwd.

12. mcm78

mcm78 Bekend lid

6 mei 2011
    852
    1
    16
    NULL
    NULL
    #432 mcm78, 17 nov 2013
    Laatst bewerkt: 17 nov 2013
    Dank voor alle welkoms! :)

Chantal: hier ook herkenbaar, de hormonen. Stond vandaag met tranen in mijn ogen omdat mijn zoontje een drama aan het maken was om niks... hij stopte er wel meteen mee, maar voelde me wel slecht zeg.

Babbona: misschien indalen, al die pijntjes? Heb geen ervaring met de TENS, ben wel benieuwd naar hoe het bij jou werkt.

Versiering: hebben een ooievaar voor het raam, en dat is het wel. Woon in Canada en hier doen ze daar verder niet zo veel aan. Ooievaar hadden mijn ouders opgestuurd.

Hier: Gisteren mijn slijmprop verloren, maar verder niks. Wel erg moe, en een gespannen buik, die bij het minste of geringste hard wordt. En baby ligt nu heel laag, dus kan alleen heel wijdbeens zitten, of achterover leunend haha... Heel charmant...

13. pixel27

pixel27 Actief lid

30 mrt 2013
    313
    0
    0
    Ik ga ook maar eens proberen hier mee te kletsen :)
    Vandaag 37 weekjes JEEEEH wat een mijlpaal!

Ben al mama van 2 prachtige zoontjes 6 jaar en 3 jaar. Zij kunnen ook niet wachten op hun zusje.

14. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Babbona mijn TENS app komt ook bijna binnen, wordt idd toch vergoed door verz, dus kan m beter in huis hebben en proberen!

Mcm, canada, eind weg! Voor de liefde daarheen vertrokken of om een agrarisch bedrijf op te starten/over te nemen? Ga jij daar thuis bevallen? In buitenland willen ze daar nog weleens anders over denken en afstanden tot het zkh zijn toch ook vaak wat groter.

Hier:
    Ik was bíjna in staat om vannacht een gat in mijn matras te zagen!
    Ik ben een die-hard-buikslaper en wordt steeds lastiger een fijne slaappositie in de nemen. Hoop echt dat t geen keizersnee wordt tzt, zodat ik hopelijk zsm wee lekker op mijn buik kan liggen :D

15. flowerpower

flowerpower Bekend lid

7 feb 2011
    557
    0
    16
    @memorized gefeliciteerd!

16. mcm78

mcm78 Bekend lid

6 mei 2011
    852
    1
    16
    NULL
    NULL
    Chantal: oeh lastig he, als je niet lekke rmeer kunt liggen! Hie rook een buikslaper, al heb ik dat vrij snel opgegeven, want ik krijg steeds zo'n opstand in mijn buik dat ik dan ook niet meer sliep, haha! Mijn man is inderdaad Canadees, maar ben hier oorspronkelijk naar toe gekomen voor een PhD programma aan een universiteit. We hebben tussendoor wel 3 jaar in Nederland gewoond (zoontje is ook in Nederland geboren). Ga in het ziekenhuis bevallen, thuis bevallen kan op zich wel, maar is veel minder gebruikelijk hier. Trouwens bij mijn zoontje ook gedaan, want manlief trekt echt grijs weg bij het idee van een thuisbevalling, haha!

Pixel: jeej 37 weken. Nog ff volhouden!

Hier: zoonlief heeft volgens mij weer (of nog steeds) een urineweginfectie... zucht. Hij heeft een afwijking aan zijn urinewegen, waardoor hij die vaak krijgt, en waardoor het ook heel snel in zijn nieren kan gaan zitten. Moet hij overheen groeien. Ging eigenlijk heel goed, maar sinds iets meer dan een maand is hij zindelijk, en de uroloog had gewaarschuwd dat hij dan wel weer eens infecties zou kunnen krijgen. Nou inderdaad. Antibiotica van de eerste was net klaar op dinsdag, en nu dus weer... zal leuk worden, met de bus naar de after hours clinic, dan naar de apotheek, en dat allemaal met mijn 39 weken zwangere buik (manlief is aan het werk en heeft de auto).

17. mcm78

mcm78 Bekend lid

6 mei 2011
    852
    1
    16
    NULL
    NULL
    Nou de hele onderneming was niet voor niks: inderdaad voor de tweede keer in twee weken fikse blaasontsteking. Nu moet hij speciale antibiotica. Dokter heeft zelfs moeten uitzoeken waar dat op zondag te verkrijgen was, dus moet mijn man dat straks ophalen als hij uit zijn dienst komt, want met de bus redde ik dat niet meer (helemaal aan de andere kant van de stad). Ben nu echt kapot. Zoontje trouwens ook, die voelt zich toch duidelijk niet lekker...

18. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    @mcm en @pixel27 welkom!

@searwen wat grappig dat je die gedachte hebt bij de intocht. fijn dat het zo snel ook gelukt is om zwanger te worden. dat ging bij mij wel anders :) nog even volhouden!

@geboortekaartje we hebben wel boeken bekeken, maar zijn uiteindelijk toch voor ons eigen ontwerp gegaan. de proefdruk is al een poosje binnen. de enveloppen ook. deze week etiketten printen en samen met de postzegels op de enveloppen plakken. is dat maar vast gedaan!

@versiering hebbeb we het een paar pagina's terug nog over gehad ;) ik maak alles zelf: geboortevlag, slingers, enz

@chantal heeeeeel herkenbaar die hormonen! haha! gelukkig heeft manlief er veel begrip voor (al snap ik het als hij er stiekem toch heel moe van wordt :p)

@babbona dank je! we genieten zeker! jij gefeliciteerd met jullie jubileum! vervelend dat die simpele dingen zo zwaar worden. als ik beneden wil stofzuigen moet ik dat met twee pauzes doen, want anders red ik het ook niet!

@TENS dat het vergoed wordt vind ik helemaal top, maar mij niet gezien :p moet er niet aan denken om mezelf continu onder stroom te zetten (lekker overdreven haha). ben benieuwd of jullie m gebruiken en wat jullie ervan vinden.

@mcm hè bah dat is nou net niet wat je er nu bij kunt/wilt hebben! beterschap voor zoonlief en sterkte met bijkomen voor jou!

hier vandaag twee keer naar het strand geweest. heerlijk was het. vandaag wel weer last van m'n linkerbeen. ik denk dat de baby op een zenuw drukt want ik heb echt een afgekneld gevoel. misschien een beetje gek dat ik t zeg maar ik houd mezelf graag schoon daar beneden en nu voel ik al een poosje dat 'de opening' niet meer potdicht zit haha! denk dat ik toch maar ga vragen of ze volgende keer niet kan controleren of ik al ontsluiting heb. hebben jullie daar al iets over gehoord? ik bedoel: hoe weten sommige vrouwen bij 30 wk nou al dat ze ontsluiting hebben?
    fijne avond!

19. flowerpower

flowerpower Bekend lid

7 feb 2011
    557
    0
    16
    @mcm en @pixel27 hartelijk welkom! jullie mogen al bevallen zie ik! uiteraard beter als het nog eventjes blijft zitten

#hier vanacht weer wat weeen gehad en vanochtend bij het opstaan tot nu toe af en toe eentje.....
    heb mijn man maar even aangekeken om de oudste naar scholl te brengen......
    en nu even rustig aan doen.....

20. Babbona

Babbona Actief lid

20 mrt 2013
    488
    0
    16
    @Chantal, welke van de 2 TENS heb je gekozen? Ik was zo aan het twijfelen maar toch voor de ELLE gegaan aangezien het bij mij echt voor de pijnbestrijding is en de ELLE heeft zoon boost functie waar endorfine word gestimuleerd... maar ik ben zelf echt een ''warmte'' mens dus lekker onder warmtedekentje, douchen, in bad en dan mag je de TENS natuurlijk niet gebruiken dus ben benieuwd of ik uren onder de douche sta met de weeen of dat de TENS me helpt! ;)

@mcm78, wat vervelend dat je zoontje zo ziek is! Vooral je nu zelf aan het eind zit, dan heb je natuurlijk niet veel energie meer over.

@svv, ja dat vraag ik me soms ook af, maar volgens mij is er bij mij nog weinig verandering. Hebben sommige dames bij 30weken al ontsluiting dan?? Ik ben ook benieuwd wanneer ze bij de VK voor het eerst daaronder controleren, tot nu toe nog geen inwendige onderzoeken gehad ofzo.

@Pixel27, welkom :D. Ik kan stiekem niet wachten totdat ik die mijlpaal bereikt heb hihi.

Verder denk ik inderdaad dat mijn pijntjes met indalen te maken heeft. Ik ''moet'' nu bijv. ook als ik op een stoel zit mijn benen wat verder uit elkaar doen zodat de buik ertussen valt, heb dus het gevoel dat de buik een stuk lager zit! Hahah, herkennen jullie dit?

Deel Deze Pagina