@babbona dat weet ik dus ook niet. zelf merkte ik het wel bij 32 wk op. het hoeft niks te betekenen want sommigen lopen wekenlang met 4cm ofzo. maar als niemand het weet, tja dan ga ik het donderdag gewoon vragen ik heb pcos, dus voor we daar achter waren en om zwanger te worden heb ik een hele hoop onderzoeken moeten ondergaan. het blijft onprettig, maar ik heb me er wel overheen kunnen zetten dat er iemand aan/in mijn lijf zit te kijken/prutsen haha! hier geen last van zo'n grote buik. iedereen zegt juist dat ik zo'n bescheiden buikje heb. desalniettemin zit het mij ook behoorlijk in de weg, maar mijn benen kunnen nog wel moeiteloos over elkaar
Babbona uhhh zijn er verschillende soorten? Haha dat wist ik niet eens, ik kreeg van mijn verzekering een adres en daar heb ik naartoe gebeld en zij regelen het. ik zal wel laten weten welke ik binnen krijg.
@mcm: gaat al opschieten voor je!!! Wat rot voor je zoontje dat hij er zoveel last van heeft. Is het iets bljivends of kunnen ze er wat aan doen? @chantal: hoop idd ook niet voor je dat het ks word, want dan is op je buik liggen er idd ff niet bij. Wil je trouwend dan ook echt niet ivm STUWING!!!!!! Je ligt wel een stuk lekkerder op je zij en rug als je die buik eenmaal kwijt bent @flowerpower: heel goed, denk ook aan je zelf en je eigen lijf. Dat krijgt straks nog genoeg te verduren @hier: gister thuis gekomen vanuit het zh. Zowel vreemd voor ons als voor Femke. Hele avond onrustig en ik was de enigste die haar rustig kon krijgen. Opzich goed, had natuurlijk weer veel te veel gedaan dus dit was een win-win-win situatie. Femke was stil en sliep, ik had rust en ml ook . Verder doe onze meid het super goed. Al weer zo goed als op haar geboorte gewicht . Ook met mij gaat het goed. Af en toe wat duizelig en snel moe door een laag HB, maar pijn van de wond of zo niet. Mag paracetamol, maar vergeet het . Zal het wel niet nodig hebben dan Nou, ik ga even samen met dochterlief m'n oogjes dicht doen. Dikke knuf aan iedereen, zet hem op en houd vol, is het echt dubbel en dwars waard!!!
@chantal, wees blij dat je nu pas last krijgt van die hormonen. Ik heb het namelijk al langer en het is nogal vervelend als je gewoon in gesprek bent en je begint spontaan te janken (om niks). @geboortekaartje, wij zouden dit weekend er echt voor gaan zitten, maar het is er helaas weer niet van gekomen. Ben bang dat we uiteindelijk als ons meisje geboren is nog even snel tussen neus en lippen door een kaartje moeten gaan uitzoeken. @mcm, welkom. Leuk dat je nog even mee komt kletsen! @babbona, wat is dat precies zo'n geboorteTENS? Ben er namelijk niet bekend mee. @Pixel, ook jij welkom! @flowerpower, doe maar rustig aan. Die kleine moet nog wel even blijven zitten natuurlijk. Luister goed naar je lichaam! @svv, hier ook pcos. Maar aan die onderzoeken ben ik nooit gewend geraakt. Ben benieuwd of je nu al ontsluiting hebt of niet. Nog even afwachten tot donderdag. @siertje, wat fijn om te horen dat het goed gaat met jou en je dochter. Als ik jou zo hoor praten kan ik echt niet wachten tot het zover is. Ben ook echt al de dagen aan het aftellen. @hier, lopen doet zeer 'down under', wat last van steken. Denk dat dat te maken heeft met indalen ofzo. Zitten doet zeer, want dan zit ze gigantisch tegen mijn ribben aan de rechterkant. En liggen kan alleen nog maar lekker op mijn rechterzij. Op mijn buik kan niet, op mijn rug gaat zeer doen aan mijn rug en op mijn linkerzij krijg ik weer last van mijn ribben omdat ze er tegenaan zit. Moet eerlijk zeggen dat ik het op sommige momenten wel een beetje zat ben, al die kleine klachten bij elkaar zijn gewoon vervelend. Maar het is nog maar een maand, dus dat moet vol te houden zijn .
@wannabemommy eraan gewend raken doe ik ook zeker niet! het is en blijft mijn lijf, maar het moet maar onder het mom van: alles voor het goede doel ik zal het zeker even laten weten. ik heb ook veel steken en pijn en buik en rug, met een bekneld gevoel in mn linkerbeen. dat duidt volgens de vk wel op indalen. hij was ook al een klein stukje onderweg met indalen voelde ze de laatste keer. heb ook al wel voorweeën gehad dus merk nu wel dat het einde nabij is! wel een heerlijk idee dat we over een week of 5 met een klein hummeltje zitten te knuffelen
@Siertje, fijn dat het zo goed gaat! Is dat thuiskomen echt zoon gevoel van ''ja, en nu?'' hihi, dat lees je overal . @Wannebemommy, geboorteTENS is een natuurlijk pijnverlichting door middel van soort van elektroden. Dit is hun website GeboorteTENS, die kunnen het beter uitleggen . @chantal, op deze website zie je ook de 2 verschillende types maar ik denk dat jij ook gewoon de ELLE krijgt, dat is de meest gebruikte. Ik had hem trouwens super snel in huis! Afgelopen maandag besteld, zaterdag werden we sochtends wakker gebeld, stond de postbode al aan de deur! @SVV, hoe voelen die voorweeen dan? Beetje harde buiken met krampen ofzo? Steken heb ik ook last van. Net ff gewandeld, merk dat ik een beetje stijfjes word. Ik beweeg genoeg in het huishouden maar zoon wandelingetje is toch even anders . Ik heb donderdag ook weer controle dus ben benieuwd of ze echt is ingedaald en of ze nog goed ligt enz.!
@svv, meer kun je er inderdaad ook niet van maken. En het schiet inderdaad al op hé, hier nog 4 weken ongeveer. Kan niet wachten. @babbona, thanks, snap het ongeveer nu.
@babbona nee steken horen meer bij indalen. of als je teveel hebt ingespannen, soort bandenpijn. voorweeën gaat vaak gepaard met harde buiken en is te omschrijven als menstruatiepijn. ik voelde ineens een beste rugpijn (inonderrug) en even later kwam daar ook die buikpijn die ik 8 maanden heb mogen missen. echte weeën zijn pijnlijker, komen veel frequenter en gaan niet over als je lekker in bad gaat ofzo. rust nemen kan helpen bij voorweeën, maar juist in rust had ik ze ook. gewoon rustig aan blijven doen. nu is het over gelukkig
@babbona: hahaha! Gelukkig niet. Hebben natuurlijk al veel geleerd in het ziekenhuis en binnen een uur was de kraamzorg er. Is en blijft natuurlijk wel een beetje vreemd dat je in het zelfde huis bent, maar met een persoon extra . En eentje die best veel eisend is hahahah! Natuurlijk weten we nog maar een topje van de ijsberg, maar moet zeggen, we doen het super goed als nieuw bakken ouders. Communiceren goed en proberen eventueel een middenweg te vinden, maar 99% van de gevallen zitten we op een lijn. Wisten we al, hebben het er vaak genoeg over gehad, maar is altijd nog maar afwachten in de praktijk
@siertje goed om te lezen dat het zo goed gaat! enneh... zo zie je maar: goede voorbereiding is het halve werk. genieten!
Hoi hoi allemaal Nog geen tijd gehad om alles terug te lezen hier.. Veel te druk met genieten van ons kleine mannetje, wat een ervaring, zo bijzonder. Het gaat super goed, wel wat last van de hechtingen vervelend maargoed ff doorbijten hihi Kleine man doet het ook super!! trotse papa en mama hier Wil toch iedereen nog succes wensen met de laatste loodjes!! groetjes mezz Foto Preview
Jullie kletsen er maar op los! Ik heb precies geen tijd om de dingen te doen die ik zou moeten doen. Het lijkt wel alsof ik nog geen tijd heb om in de zetel te zitten! Daarom dat ik ook niet zo heel veel kom schrijven! Babonna ik heb ook het gevoel dat mijn buik niet past! En dat hij tussen mijn benen in moet zitten! Benen over elkaar gaat ook niet echt meer... Ik ben vandaag naar de gyn geweest. Baby word nu geschat op 3 kilo 400 en al een 50cm. Ik moest zeker niet te veel kleine kleertjes kopen en wrs gaat ze zeker 4 kg wegen al ze geboren word. Ook al 1 cm opening dus die heb ik al gehad! Ik tel nu echt zo af! Al vind ik toch dat de tijd goed vooruit gaat! groetjes
@mezmerized wat een scheetje..... @ uhhh ben het even kwijt wie ,maar iig beterschap met je zoontje (blaasontsteking las ik...) @babbona klinkt idd meer als indalen en je banden...... @hier, ben helemaal op aan het raken, het blijft maar rommelen hier en steeds weer dat taaie slijm van de slijmprop kwijtraken. continu of harde buik of pijn alsof ik ieder moment ongesteld wordt maar dan wel goed heftig...... en zo nu en dan een paar weeen, een rustige een paar hevige en dan weer rustiger. slaap dus zeer slecht want het gaat echt hele dag zo door. al moet de kleine nog even, ben er nu wel doorheen en het mag van mij wel komen. bij mijn eerste heb ik ook stuk gelopen en moest toen ook nog eens heel lang doorlopen (42+3) en dat heeft geresulteerd in volledig oververmoeid en postnatale depressie. de tweede was gelukkig wat eerder (38+5) maar ik was ook minder vermoeid door dat ik wist dat ik op moest letten. maar ja nu moet ik de oudste ook heen en weer naar school brengen en dat kost me nu teveel energie... gelukkig donderdag controle, kan ik mijn ei kwijt.
Hallo allemaal, Hier ook niet zoveel fut om te schrijven, maar bij deze even een berichtje. @Mezmerized: wat een leuke foto! Lief mannetje. Afgelopen dagen veel krampen gehad, mijn buik rommelt er op los, maar nog niets serieus. Helaas ook erg veel last van rugpijn, wat erg vervelend is als je een beetje rond wil scharrelen in huis. Gisteren maar eens alle lakentjes en dekentjes van de wieg gewassen en een tweede draakje op de muur geschilderd. Vanmorgen bij de vk geweest, hij ligt nog steeds mooi ingedaald. (au, waarom moet ze dat elke keer checken?) Buik wordt steeds gevoeliger. Vannacht was ik om half vier ineens klaarwakker, pas om half 7 lukte het weer om te slapen. Beetje jammer dat we om 9 uur bij de vk moesten zijn. Mijn ouders zijn hier nu druk aan het klussen, we hebben nu een stukje isolatie tegen de keukenmuur. Nog even en we kunnen een stuk van de keuken (wasbak) installeren... jeeeeej! Zou dat dan toch nog gaan lukken voordat ik beval!?
@mesmerized leuke foto! gefeliciteerd met jullie mooie zoon (hoe heet ie?). @porkie wauw dat wordt dus een grote! al hoeft het uiteindelijk helemaal niet zo te zijn. mijn schoonzus zou er een 9ponder uit moeten krijgen. ze was uiteindelijk 6 pond. toch een verschil. @flowerpower ik word haast al moe van wat jij allemaal doormaakt. bah! kan niks anders zeggen dan toch nog heeeeel even volhouden! klinkt als de voorweeën die ik vorige week had. kun je niet even lekker ontspannen in bad? @searwen ook al zoveel klachten. het eind is nabij. heerlijk he om dan al dat babyspul te wassen en klaar te maken! ik hoop voor je dat de verbouwing ook nog op tijd af komt. hier het bed op klossen gezet vandaag. jeetje wat hoog! gelukkig heb ik een trapje van mn broer mogen lenen die hij voor zn vrouw had gemaakt voor het hoge bed. heb bijna een glijbaan nodig om eruit te gaan haha! ben benieuwd hoe het slaapt vannacht. vnv even naar mn broer, lekker met mijn kleine nichtje knuffelen. kan niet wachten op onze eigen beeb! daarna tv avondje.. rtl4 it is
Nou heb de tens binnen hoor, het is de "mama tens" van tens care, zal wel andere producent zijn! Zometeen komt de kraamzorg.
Wat een nachten hier de laatste tijd. Ik slaap voor geen meter meer met die toeter. Ben dan dan ook een buikslaper en tot een week of 36 ging dat wel maar nu niet meer. Best pittig. Ook veel voorweeen, bloedverlies ga zo maar door. Hoop dat het geen 4 weken meer zal duren. Genoeg geklaag Op naar een mooie dag!
@Chantal, ik wist niet dat er meerdere merken waren! Ga jij hem van tevoren een keer uittesten? Bij mij zit er beschermfolie om die plakkertjes en ik ben bang als ik het van tevoren uittest het mss niet meer plakt met de bevalling? Hier druk bezig, alle kleertjes/lakentjes/dekentjes enz. aan het wassen en strijken!! Ben nog nooit zo ijverig geweest hierin
@searwen dus jij ook lekker aan het rommelen? vermoeiend he? @SVV JA het is idd vermoeiend, vannacht was helemaal slopend vijf uur lang om de minuut..toch maar de vk gebeld na twee uurtjes en bine en uurtje was ze er om even te checken. Enkel voorwerk/weeen. paracetamol genomen en uiteindelijk in slaap gevallen. Althans een beetje dommelen... Vanochtend bij het wakker worden ging het gewoon weer verder, nog maar paracetamol en dan zwakt het iets af.....en tja dat bad was heerlijk, had ik al gedaan, maar helaas ik kan er moeilijk in blijven zitten.... en dan te bedenken dat het dus volgens har ook niet veel doet nog..... pffft kan nog lang gaan duren zo en ik ben nu al op aan het raken..... maar jij hebt nu al weer een poosje rust? of rommel je nog steeds? wat tijd betreft mag die van jou komen. (mijne moet een paar daagjes geduld hebben) @chantla zo die kz is best wel laat dan.....bij mij was het met week 32 geloof ik......maar enkel telefonisch want ik heb reeds twee kinderen en dan geloven ze wel dat je weet hoe het hoort..... excuus voor mijn klaagzang......hopelijk snel weer wat meer energie en anders een baby......