Laatste 10 weken aftel topic vanaf 15okt '13

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door chantal85, 20 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    @pixel vervelend is dat. vooral omdat je ook niet weet hoe lang het nog gaat duren!

@babbona leuk he! ik vind het helemaal heerlijk om te rommelen met al dat kleine spul

@flowerpower noouuuwwww ik ben nu 35 weken, dus laten we nog maar even wachten. gelukkig is het nu wel weer rustig, op af en toe een harde buik na.

hier vannacht op het mega hoge bed geslapen. wel een beetje vreemd hihi. sinds een poosje lekt er wel eens wat uit mijn borst(en) maar de afgelopen week lijkt het ineens veel meer te zijn. eigenlijk alleen 's nachts, maar moet toch echt maar wat zoogcompressen halen denk ik.

paar maanden geleden zou ik op een markt staan met spulletjes uit mijn webwinkel, maar omdat mijn schoonmoeder de dag ervoor overleed ging het niet door. nu zit ik dus met allerlei artikelen op voorraad. zo vlak voor mn verlof doe ik wat van de prijs af. bijv. deze luieretuis. als je interesse hebt: laat maar weten. als jullie meer willen zien zal ik ff een link geven

2. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Hier staat in de gebruiksaanwijzing dat je hem gewoon kunt uitproberen, maar dan bijv alleen de onderste 2 plakken. Ze plakken daarna ook nog wel hoor, wij hebben ook wel tens apparaatjes op het werk en die plakker plakken heel vaak.

3. flowerpower

flowerpower Bekend lid

7 feb 2011
    557
    0
    16
    @ svvv vergissing dacht dat je verder was.....laat de beeb nog maar even zitten!

hier een nachtje ziekenhuis gehad voor bijslapen, krampen worden iedere keer krachtiger....maar er is nu wel effect! 2 cm.
    nu weer lekker mijn bed in wqnt je wordt wel suf van de medicatie tegen de pijn en om lekker te kunnen slapen.....

4. mcm78

mcm78 Bekend lid

6 mei 2011
    852
    1
    16
    NULL
    NULL
    Even ego: vannacht om 00.37 ben ik bevallen van onze kerngezonde dochter, Louise. 3385gr. Ben doodmoe, zij slaapt als een roosje. Bevalling was net als de eerste: 10.5u om tot 4pm ontsluiting te komen, en toen in anderhalf uur naar 10cm en geboren worden. 6 persweeën nodig gehad. Behalve bij de drie laatste ontsluiting weeën (beetje lachgas) zonder pijnstilling gedaan, en maar 1 hechtingeng.

5. Searwen

Searwen Actief lid

22 mrt 2013
    311
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd mcm!!:)

6. WanneBeMommy

WanneBeMommy Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.211
    7
    38
    @mcm, gefeliciteerd met je dochter! Heb je een foto?

7. WanneBeMommy

WanneBeMommy Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.211
    7
    38
    Uitgerekende data's:
    29-11
    Searwen - 1e kindje - jongetje
    13-12
    flowerpower - 3e kindje (2*) - meisje
    JoyofLiving - 3e kindje (1 engeltje) - jongetje
    16-12
    nev- 1e kindje - meisje
    17-12
    Andastra - 2e kindje - meisje
    18-12
    Wannebemommy - 1e kindje - meisje
    20-12
    Porkie - 1e kindje- meisje
    22-12
    Sheerio - 1e kindje - verrassing
    24-12
    Chantal85 - 1e kindje (4*)- verrassing
    26-12
    SVV - 1e kindje - jongetje
    Zoe1 - 1e kindje (1*)- jongetje
    28-12
    Hysterisch - 1e kindje - jongetje
    29-12
    Babbona - 1e kindje - meisje

Bevallen:
    14-11 Siertje - 1e kindje (1*) - meisje - Femke
    15-11 Mezmerized - 1e kindje - jongetje - Davey-Jay
    21-11 mcm78 - 2e kindje (1*) - meisje - Louise

8. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Gefeliciteerd Mcm!!!

Sorry dames, hier echt te gezellig bezig met m'n kleine meid. Heb gewoon geen tijd om erg actief te zijn :)

Succes met de laatste loodjes!

9. Babbona

Babbona Actief lid

20 mrt 2013
    488
    0
    16
    Gefeliciteerd MCM!!!!:D

@Siertje, helemaal begrijpelijk, lekker genieten!

@Flowerpower, in het ziekenhuis om bij te slapen? Is dat een beetje gelukt of?

@SVV, hier komt er ook af en toe wat uit mijn borsten maar vooral als ik bijv. onder de douche sta en zelf een beetje druk. Wel apart hoor!!! hihi. Ik heb heel mijn uitzet al bij elkaar maar wat verkoop je zoal? Stuur de link maar:D

Hier vandaag weer controle gehad, alles weer goed. Ze ligt nog steeds met haar hoofdje naar beneden maar is nog niet ingedaald.... verder heeft ze even een snelle draai gemaakt, nog voor de controle zaten haar voetjes links, tijdens rechts!! Hahah flink in beweging dus nog;). Ook de VK viel op dat mijn buik in een x zo flink gegroeid was, mss kwamen daar de pijntjes van. Ik groei ook super naar voren, echt een spitse buik haha.

10. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    @flowerpower en heeft het je ook echt goed gedaan? lijkt me toch vreemd in zo'n ander bed ineens :)

@mcm van harte!

@siertje waarom sorry?! groot gelijk heb je! :D

@babbona als ik er zelf aan zit te prutsen heb ik heb ik het ook wel ja, maar blijkbaar ook als ik gewoon lig te slapen. misschien dat ie geplet wordt :p
    de url van mn webwinkel is Beebieroem
    indalen hoeft ook niet perse. ik ken er genoeg die pas op het laatste moment zelfs nog draaiden en gewoon geboren zijn. mooidat ze nog lekker beweegt, dan heeft ze in ieder geval plezier :) de laatste weken zal je buik misschien weer iets minder hard gaan. nog eventjes :)

vanmorgen vroeg de liggingsecho en meting gehad. fjieuw, we krijgen geen groot kind, in tegenstelling tot wat ze steeds zeiden. hij weegt nu bijna 2400 gram en met 40 wk schatten ze op bijna 3200 gram. daar doe ik het voor! ook is ie al een aardig eind ingedaald, maar hij kan nog ieeets verder. zal dus wss nog wel last krijgen van mn buik.
    verder ook goed zijn gezichtje kunnen zien. hij zat lekker met z'n lippen prutsen en te smakken en we zagen zelfs zijn oogleden bewegen. heel bijzonder en ik word alleen maar nieuwsgieriger naar 'm! kan niet wachten! nog 35 dagen... :)

11. flowerpower

flowerpower Bekend lid

7 feb 2011
    557
    0
    16
    @MCM gefeliciteerd meid! lekker genieten.....

ja in het ziekenhuis kreeg ik een prikje tegen pijn (pethidine) en een slaapmiddel erbij, ben nog duf ervan dus bijna de hele dag geslapen. had het nodig, ben nog steeds wel moe, maar dat lekker slapen scheelt wel iets! en 2 cm ontsluiting door al dat gerommel.

@searwan hoe gaat i ebij jou? want jouw datum komt aardig dichtbij, trek je het een beetje?

12. Porkie

Porkie Bekend lid

11 dec 2012
    693
    3
    18
    @flowerpower fijn dat je zo even hebt kunnen bij rusten zonder pijn!

@MCM Dikke proficiat met je dochter!

@hier. Heel de nacht diarree gehad en heel veel harde buiken. Niets geslapen en nog de hele dag ellendig geweest.
    Toen het wat rustiger werd in mijn darmen namen de harde buiken wel af.
    Hopelijk hebben die harde buiken ook iets afgedaan en is het niet voor niets geweest!

13. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    @porkie oooojeeeee....dat klinkt als buikgriep!

14. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Mcm topprestatie! Mooie naam!
    Svv jij heb je echo vroeg, ik volg wk pas. dacht dat sifra die pas doet vanaf 36wknn? Maar fijn dat alles goed is en de kleine een mooi formaatje heeft :)

@hier: hele dag cursus gehad van 10.00-21.30.... Pfffff! Trok het laatste uur heel slecht, sowieso hele dag door keiharde buiken en menstruatie achtige krampen. Lijf gaat toch echt beetje in protest, ben blij dat maandag mijn laatste werkdag is!!
    Zaterdag heb ik een zwangerschapsshoot met vriendlief, ben benieuwd!!! :)

15. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    @chantal mijn schoonzussen hadden m ook met 35 wk. dat werd bij mij ook gezegd in het begin van de zwschap. mja boeiend :p moet zeggen dat ie wel minder mooi is dan vorige echo's hoor. dat is altijd zo zegt ze. hier een plaatje!

16. Porkie

Porkie Bekend lid

11 dec 2012
    693
    3
    18
    SVV mooie echo!

17. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    Dankje Porkie! Ik had heel graag de foto gehad van het beeld dat je z'n gezichtje echt schuin van voren zag. Dat was zo mooi! Maar helaas... :(

Net ein-de-lijk de goede gordijnstof voor het kamertje gehaald. Ik wilde toch andere gordijntjes dan die ik eerder had gemaakt, haha! Ook de stoffen voor de geboortevlag zijn in huis.
    M'n eerste voedingsbeha maar gekocht. Wat lijkt me dat ding vreselijk zitten. Moet m nog passen. Ook nog een wiegdekentje en dat soort kleinigheidjes. Manlief heeft een bewuste beloning op zijn werk gehad. Mooi 250 euro van de baas gekregen! En ik heb ook aardig wat ingevallen de laatste weken, dus ik krijg ook een lekker salaris. Dat hadden we wel even nodig :)

Heb erg last van mn benen en buik vandaag. Dat afgeknelde gevoel dat ik eerst in m'n linkerbeen had heb ik nu helemaal rondom m'n heupen/bekken. Toch geen bekkeninstabiliteit he?!?! Iemand ervaring?

18. Searwen

Searwen Actief lid

22 mrt 2013
    311
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Hier is het nog rustig. Af en toe wat krampjes, maar niks schokkends. Ik merk dat ik toch nog een beetje nesteldrang krijg, gisteren een hele stapel lakentjes voor in de wieg gestreken en vandaag op lopen ruimen.

Ik ben heel benieuwd wat de kraamhulp vind van het feit dat we nog geen keuken hebben en dat de wasmachine bij de buren staat. Wordt ze vast niet blij van.
    Maar je weet maar nooit, wellicht krijgen mijn man en vader dit weekend het water stromend en dan kan de wasmachine in ieder geval weer aan.

Ik ben momenteel weer wat vitaler en mijn lijf deed gisteren en vandaag wat minder zeer. Dat is toch wel heel fijn. Gisteren zowaar zelfs een beetje gedanst met mijn man (in de woonkamer), dat was al lang geleden! Natuurlijk wel meteen een harde buik. :D
    Desnoods dansen we die kleine gewoon naar buiten, hahaha.

Ik ga maar eens wat koken.

19. flowerpower

flowerpower Bekend lid

7 feb 2011
    557
    0
    16
    @ searwen, als dat dansen helpt... dans ik mee.

na een hele dag een rustige buik gehad te hebben begint het nu weer een beetje te komen, mss toch me zoontje niet naar school brengen en ophalen...want dat gaf me een hoop harde buiken, maar aan de andere kant het mag nu officieel komen vanaf vandaag dus...fietsen maar.......
    stiekem hop ik dat het heel snel komt, want ondanks het bijkomen voel ik me nog steeds erg moe, wat wel scheelde is al die voorweeen en buiken, maar als je nu weet dat het doorzet tot bevalling heb ik ze graag.

maandag pas weer op controle, hopelijk ook afspraak maken bij de gyn. hadden we afgesproken. en de gym gaf gisteren ook aan voor 38 weken niets te doen, dus hopelijk volgende week een afspraak.....

@SVV nu dus opnieuw gordijnen maken? pfft goed van je zeg! en mooie echo!

20. Porkie

Porkie Bekend lid

11 dec 2012
    693
    3
    18
    Searwen hopelijk heb je die kleine er ondertussen uitgedanst hihi!

Hier gaat het weer wat beter al merk ik dat mijn lichaam minder kan verdragen en ik sneller moe ben en sneller harde buiken krijgt.

Ik vraag me af of ik ze gewoon moet "negeren" omdat ik nu toch al meer op het einde loop of dat ik tóch meer rust moet nemen.
    ik denk maar als ik harde buike heb krijg ik mss wat meer opening en dan hebben we dat ook al. Mss niet zo een goede redenering!

Hier vandaag nog twee hele schattige pakjes gescoord!

Groetjes

Deel Deze Pagina