Dat snap ik wel hoor, liever lekker snel he!! Je bent op een gegeven moment zo nieuwsgierig!! Duim voor je dat het november word
Dank je Lichamelijk gaat het eigenlijk super goed. Zolang ik rustig aan doe en echt m'n rust uurtje in plan op een dag, gaan de dagen prima! Wond geneest erg goed, geen ontstekingen en je ziet er al bijna niks meer van. Nu er voor waken dat ik niet te veel te snel ga doen en niet te veel ga tillen Hebben een super fijn schema qua voeden. Ik ga om 22:00 lekker naar bed, dan neemt ml de laatste voeding van 24:00 voor zijn rekening en dan ik de nacht voeding van 4:30 en hij de eerste ochtend voeding rond een uurtje of 9:00. Zo heb ik aardig wat uurtjes slaap achter elkaar. Das dan weer het voordeel van een wat groter kind, die hebben minder nachtvoeding nodig
@Wannebemommy, ik ben met 28 weken ook een keer ''proefbuikje'' geweest. Was wel grappig hoor en heb zelf ook wat geleerd . Ik was proefbuikje voor een bijscholing van het meten met meelint, ruim 7 verloskundige hebben aan mijn buik zitten meten en verassend genoeg was er echt veel verschil tussen! Soms wel 5cm!! Dat was natuurlijk niet de bedoeling en deed niet echt veel voor mijn vetrouwen hahaha. Maargoed ze hebben nu dus die cursus gedaan dus het zou nu goed moeten gaan . Ben benieuwd waarvoor jij mag komen. p.s. ik had een tegoedbon daarna gekregen van 25
@siertje, wat een schatje! en wat een leuke kleertjes ook! @zoe1, ik hoop natuurlijk heel erg dat het november wordt, maar voor mezelf ga ik er maar vanuit dat ik over tijd ga lopen. Anders ga je volgens mij helemaal zo op het wachtbankje zitten. @babbona, 5 cm verschil is wel veel! Hopelijk zijn ze er inmiddels wel beter in geworden want die bijscholing hebben ze dus wel nodig gehad. Ben heel benieuwd wat het hier gaat worden, zal het jullie straks wel vertellen.
@babbona, bij mij hadden ze dus dezelfde bijscholing. Mijn buik ligt qua grootte ergens tussen de 36.5 cm en de 40cm. Dus ze konden hier al iets beter meten dan bij jou . (die tegoedbon heb ik ook gehad).
@Wannebemommy, wat toevallig zeg! Zal wel iets landelijks geweest zijn dan. Idd waren ze bij jou al ietsjes beter .
Hallo dames, ik lees dat hethier erg gezellig is dus ik wil ook graag mee-aftellen. Wat verschilt het veel zeg, de een bevalt in de 37 weken en de ander loopt tot 42 door lijkt me niet fijn. Op de een of andere manier is de 37 weken grens magisch, ik kan nu echt niet meer wachten! En zeker niet bijna 5 weken.. Ik ben zo benieuwd naar onze baby en wil er heel graag mee knuffelen. Het is fijn om te lezen dat jullie ook een beetje huismus gedrag vertonen, ik voel me soms een beetje gestoord. Zit wegens complicaties al 8 weken thuis, soms frustrerend maar op de 1 of andere manier vermaak ik me nu prima met niets doen.. Flowerpower al bevallen? Ik hoop dat het goed ging! En siertje, Gefeliciteerd met die mooie meid!
Dat klinkt erg goed!! Je hoort ook wel eens andere verhalen. Wanneer heb je weer controle? Ja kijk maar uit dat je niet te veel doet, zou zonde zijn!! Dat is wel het voordeel van de fles he, kan je echt afwisselen... Ik wil graag borstvoeding gaan geven, ben benieuwd hoe het dan met de nachten gaat. Zal best slopend zijn... Is het moederschap zoals je verwacht had? Ben echt zo benieuwd hoe het is, ook de verantwoordelijkheid over zo'n klein hummeltje. Hoe lang heb jij verlof?
Nog 1 nachtje!!! en dan.... Laat maar komen hihi. Is inderdaad slim ja, om niks te verwachten, anders kan het wel heeeeeel lang duren.
Welkom!! Hihi nog een huismus . Volgens mij hebben we er allemaal last van . Lekker van genieten toch? Hopelijk hoef je niet mega veel geduld meer te hebben!!
Flowerpower, hoe is het?? Chantal, beetje bijgekomen van het leuke maar drukke weekend? Ben benieuwd hoe het was! Hier goed nieuws, mag weer terug naar de VK!! Zoooo blij mee, vind het maar niks in het ziekenhuis, zo onpersoonlijk allemaal. Moest vanwege de jeuk naar de gyn, maar nu de medicijnen hun werk doen mag (iom de VK) weer terug!! Zo stom, maar baalde er echt van, heb zulke lieve verloskundige....
Thanks Zoe1, ik hoop het ook Fijn dat je weer terug mag! Ik blijf bik gyn, had al niks met vk, een maatschap met iedere keer een ander, dus ken de gyn onderhand beter Heb wel geïnformeerd wat er gebeurt als ik overtijd loop, maar hij zei dat ze met 41wk pas gingen kijken. Is dat normaal? Ik zou het liefst al met 40+1 een afsprak voor inleiden hebben, just in case
Dan begrijp ik het wel dat je liever bij de gyn blijft, bij mij dus dezelfde reden alleen dan andersom . Heb je een fijne gyn? Mij is verteld in het ziekenhuis dat je inderdaad vanaf 41 weken mag zeggen; ik trek het niet meer, haal de kleine maar! Denk eerlijk gezegd ook niet dat ze eerder wat doen. Op zich wel logisch, maar je word zo ongeduldig he hihi.
@ Katie88, welkom! Wij zijn idd heel gezellig . Hier ook huismus gedrag, vervelend van je complicaties! Hier ook al sinds 3 maanden thuis ivm contract dat niet verlengd werd. @ Zoe1, fijn voor je dat je weer terug mag! Is toch belangrijk dat je iemand vertrouwd hebt met je bevalling. @ Overtijd lopen, bij ons nog niet over gehad. 2 dec liggingsecho, mss dat ze het dan bespreken maar ik heb sterk het gevoel dat ze eerder komt en hopelijk heb ik die info dus niet nodig! hihi. Mja je weet het nooit. We zijn iig lekker ongeduldig allemaal hier Vandaag komt het boek Hypnobirthing binnen, ik ben helemaal geen zweverig type ofzo maar hoorde toch dat veel meiden er wat aan hebben gehad. Moet nog 4+ weken dus dan heb ik weer wat te doen. Daarnaast heb ik dus het TENS apparaat en fitnessbal gekocht... allemaal dingetjes voor de bevalling die niet te plannen valt eigenlijk maar ik ben heel erg bang om controle te verliezen... Owja 2 en 9 dec ook borstvoedingcursus, ben benieuwd.
@zoe1, vanaf vandaag mag het!! Maar ben er bang voor dat ik nog wel een paar weken zit te wachten. Het meest vervelende is dat je niet weet hoelang je moet wachten, als je nou een datum hebt waarop je zeker weet dat het zover is dan heb je iets om naar uit te kijken, nu weet ik alleen maar zeker dat het in december toch wel moet gaan gebeuren. @Katie88, welkom! Bij jou mag het ook al gaan gebeuren, moeilijk dat wachten hé. Vooral nu het echt mag gaan komen. @babbona, ik denk dat je bij een bevalling helemaal geen controle meer hebt, maar ik snap je gevoel wel hoor. Vind het zelf ook best wel lastig om die controle uit handen te moeten gaan geven.
op maandagochtend om 3.25 is onze dochter Roos geboren met 2950 gram, was even erg spannend vanwege haar matige start en de langdurig gebroken vliezen moesten we een paar daagjes blijven ter controle.
@Flowerpower: gefeliciteerd! Nu weer een beetje bijkomen thuis. Ik heb vannacht weer lopen spoken, mijn man wordt er erg onrustig van. Ben elke keer klaarwakker en dan is hij het ook. Vervolgens ging ik liggen snurken (fijn zo die zwangerschapskwaaltjes) en is hij maar op de bank gaan slapen. Aan de andere kant: hij houdt mij ook vaak genoeg wakker met gesnurk, dus ik voel me niet erg schuldig. Gisteravond lekker naar aqua mama geweest. Ik blijf het toch wel heel fijn vinden om nog te gaan zwemmen, ook al kan ik niet zoveel meer. Leuk ook om die gezichten te zien: zwem je nog steeds?! Yep. Ik heb me gisteren versproken bij mijn schoonouders aan tafel. Waarschijnlijk weet mijn schoonmoeder nu ongeveer hoe de kleine gaat heten. Maar ze was een held, ze deed net alsof ze niks had gehoord en praatte gewoon verder. Pfoe, wat suf van me. Maar ja, hij is er toch al bijna, dus het maakt me niet meer zoveel uit. En misschien had ze echt niks door, we merken het wel als hij er is. Zojuist een beschrijving geschreven voor de kraamzorg hoe de oven werkt. Heel suf eigenlijk, maar ik heb niks beters te doen, hahaha. En aangezien ik glutenvrij eet, zal ze toch regelmatig wat broodjes in de oven moeten gooien. Zo maar eens even slapen.
Eind december heb ik weer controle. Vandaag weer even naar buiten geweest, (gister een regeldag en Femke wilde alleen maar bij mij liggen en eergisteren regende het dus had ik geen zin hihihi) voelde zoveel lekkerder dan zondag! Hechting trekt niet meer waardoor ik wat vrijer beweeg. Ik had het niet zo op bv . Wilde het wel proberen, maar niet koste wat het kost. Wilde sowieso overstappen op de fles zodra ik weer ging werken want kan op m'n werk niet kolven. (Weet dat ze "verplicht" zijn om een kolfruimte te maken, maar dat gaat bij ons echt niet) Zodra ze het in het zh hadden over bijvoeden en kolven, was voor mij de lol eraf. Merk trouwens wel dat het veel scheelt met de krampjes nu zie die fles van dr Brown krijgt! Geen idee of het is wat ik had verwacht... Vind het idd een hele verantwoordelijkheid en voor mijn gevoel rust er een grote druk op je schouders. Heb het idee dat ik, als moeder, alles moet kunnen en weten en 24/7 scherp moet zijn . Dit slaat natuurlijk nergens op want ml is echt super en doet heel veel!!! Is denk je oer gevoel, de mama drang, geen idee, maar voelt heel vreemd . Sprak vandaag een moeder die zei dat ze dat zeker herkende en dat dat in de loop van de weken minder gaat worden. MAAR: het is echt zooooooo bijzonder als je kindje met van die grote verwonderende ogen aankijkt . Echt heel speciaal en dat maakt alles weer goed, ook de slapeloze nachten 1 feb mag ik weer gaan werken. Duurt nog wel ff, maar is het waarschijnlijk zo . Moet zeggen dat ik het wel weer lekker zou vinden hoor. Je wereldje is zo klein. Vooral omdat ik al vanaf week 28 thuis zit. @flowerpower: gefeliciteerd!!!!! Kom lekker bij en geniet van jullie wondertje
Hallo allemaal! Hele tijd geleden dat ik hier wat heb geschreven, maar heb het zo druk gehad. Hoop dat het goed gaat bij iedereen, heb nog niet de tijd gehad om een beetje bij te lezen. Ondertussen ben ik bevallen, 5 dagen geleden Ons meisje doet het heel goed en we zijn gisteravond thuis gekomen uit het ziekenhuis. Helemaal gelukkig