Hoi, Hier nog eens een berichtje. Ik heb vaak en menstruatie achtig gevoel en bruin verlies gehad vannacht/ ochtend maar het is nu over. Ik kan wel bijna niet stappen door de pijn aan mijn bekken. Ik hoop dat het wel snel wat betert. Flowerpower gefeliciteerd met je dochter! Zoe fijn dat je weer naar de gyn mag!
Ja het wachten duurt zooo lang! Wat is een tens apparaat? Leuk dat je wat te lezen hebt. Mijn wieg is eindelijjk af sinds vandaag! Alleen nog ff strikje aan het hemeltje maken. Denk dat ik ook maar een lakentje zeof ga maken ofzo. Weet niet wat ik anders met mn tijd moet doen
@Flowerpower & Sheerio gefeliciteerd!! Gaat snel in een x hier , allemaal in verschillende weken hihi. @Searwen, fijn dat je nog zwemt, ik ben stiekem paar weken geleden al opgehouden had er totaal geen zin meer in. Lastig he, verassingen bewaren! @Siertje, leuk om al wat ervaringen te lezen, ik ben vaak aan het fantaseren hoe het nou zal zijn als ze eindelijk bij ons is! @Katie88, tens apparaat kun je gebruiken ''tegen'' de pijn van de weeen, geeft kleine schokjes waardoor je afgeleid word en schijnt dan meer endorfine aan te maken. Ja zo verzin je elke keer dingen om de dagen een beetje door te komen he, ik ben niet zo creabea helaas. Nu al in 1 week 2 seizoenen van LOST gekeken... *schaam* hahahah Probeer vandaag eens voor het laatst de badkamer te poetsen, daarna mag mam het komen doen . Buik zit in de weg en krijg last van mijn rug door dat bukken.
Haha babbona ik herken het. Nog nooit zoveel films en series gekeken als de afgelopen wwken. En ik was nog wel van plan allemaal nuttige dingen te gaan doen. Kan lichamelijk ook weinig aan, maar toch word ik rond 5 a 6 uur wakker met allerlei ideeën. Vervolgens slaap ik nog een paar uurtjes en voel ik me duf en nergens zin in. Tv dan maar weer aan, en dam blijkt de dag toch opeens snelbte gaan. Klinkt spannend, zo'n tens.. ga je voor een thuisbevalling?
@flowerpower, gefeliciteerd met je dochter Roos! Gaat alles nu wel goed na de wat moeilijke start? Heb je een foto? @Sheerio, gefeliciteerd met je dochter! Hoe heet ze, hoeveel woog ze/hoe groot was ze en heb je een foto? Vind het hier echt spannend worden, kan echt niet wachten tot het zover is! Nog een aantal weken en dan mogen wij ons meisje eindelijk ook vasthouden! Is er iemand die de lijst wil bijwerken?
stroomschokjes klinkt idd spannend, maar het is meer een soort tintelend gevoel wat hij afgeeft hoor, dus dat valt wel mee
@wannabemommy gelukkig ben niet de enige ongeduldige met 37wk heb je ook last van menstruatie pijnen enzo? Ik ben dan echt aan het duimen dat het doorzet. En ik had mezelf nig zo beloofd rustig te blijven tot wk 40 @chantal ah ok, grappig. Nooit veel over gehoord eigenlijk. Wel dat ze zoiets in het zkh kunnen gebruiken. Werkt het net zo goed als de overige vormen van pijnbestrijding?
Nee, dit is milde vorm van pijnstilling, hetgeen ze in het zkh hebben verdoofd meer. Dit kan de scherpe kantjes eraf halen en bij een thuisbevalling heb je weinig andere vormen van pijnstilling voorhanden. Het kan zijn dat je verzekering het vergoed, de mijne wel, dus had ik zoiets van "kan t allicht proberen" Pfff ik kan gewoon niet slapen, mega pijn in mn rug, mn rib zit niet goed en al mn spieren eromheen reageren daarop. Kan pas maandag bij de manueel therapeut terecht, is mijn oude stage begeleider. Officieel mogen ze niet "kraken" als je zwanger bent maar 2wkn geleden t zelfde gehad aan andere kant en herft hij me er toch vanaf weten te helpen met een bepaalde techniek. Hij is alleen morgen helass vrij... Een ande zal niets willen doen omdat t officieel niet mag dus moet t echt uitzingen tot maandag. Dat worden lange pijnlijke dagen en nachten tot die tijd.... *einde klaagmodus*
Bizar, vandaag is mijn uitgerekende dag... Eigenlijk gedurende de hele zwangerschap gedacht dat ik voor vandaag zou bevallen. Voorlopig nog rustig in mijn buik, afgezien van het gerommel dat ik al weken heb. Vanmiddag gaan mijn vader en schoonvader water aanleggen in onze aanbouw, sinds gisteren is het riool ook aangesloten, dus dat betekent dat ik vanaf morgen weer een bruikbare wasmachine heb, toch wel fijn!
Bizar is dat hè? Ik had het zelfde! Hoop voor je dat je niet al te lang over tijd gaat lopen Wat fijn een bruikbare wasmachine. Geloof me, die ga je straks heeeeeeeel veel gebruiken hahaha! Wij hadden voorheen op zaterdag was-dag, nu is bijna elke dag was-dag
Saerwen wat fijn dat je in elk geval weer een functionerende wasmachine heb als de kleine komt, zal de kraamzorg vast blij mee zijn Bekijk bijlage 363194 net terug van de liggings/groeiecho met 36w2d: kleine ligt nog steeds keurig met koppie naat beneden (iets ingedaald), ruggetje links, 1voetje bij het hoofdje en 1 bij mn rechterribben; van wie hij/zij die lenigheid heeft....geen idee! Groei was gemiddeld behalve de beentjes, die waren lang (wat zou ik mn kind dat gunnen haha, met mams dr korte beentjes!). Vruchtwater goed, geschat gewicht nu 2800gr, bij geboorte rond 7pond. Kortom alles prima in orde!
@katie88, ik had mezelf ook beloofd dat ik pas vanaf de uitgerekende datum echt zou gaan wachten. Maar ik merk dat die 37 weken grens mijn hele hoofd op zijn kop heeft gezet. Ik zit nu met alles wat ik voel me af te vragen of dit het misschien wel is, maar tot nu toe lijkt er nog niks te gebeuren. Heb jij al het gevoel dat het er aan zit te komen? @chantal85, fijn om zo'n echo gehad te hebben! Zou leuk zijn als hij/zij lange benen zou hebben, hier had onze meid ook lange benen met de laatste echo (al zou ik niet weten van wie ze dat zou kunnen hebben).
sorry dames.. al ff niks van me laten horen. ik ben ontzettend druk deze week met van alles en nog wat. veel mensendie voor de feestdagen en kraamtijd nog willen afspreken en leuke dingen doen. ik zit op mn mobiel dus kan ook niet zo handig reageren op alle berichten van de laatste tijd. @searwen gefeliciteerd! @chantal fijn dat je weer een mooie echo hebt gehad. nu is het afwachten wanneer het zich aandient! @voedingsbh stom verhaal, haha! had dus vorge week een gekocht. wilde ik m thuis passen, maar ik zag nergens waar het los moest. bleek ik een meegroeibeha uit het rek getrokken te hebben. straks maar ff omruilen! kan er dus nog niet zoveel over zeggen haha! ik voe ons ventje iedere dag nog beter. gewoon de vorm van zn voetje enzo. heel apart. soms vliegen de lichaamsdelen door mn buik. kan ook behoorlijk onaangenaam zijn. besloten dat ik toch maar wat vaker rust moet nemen. de rugpijn en het afgeknelde gevoel in mn benen blijft. heb ook gelezen dat als je jezelf iedere dag een paar momenten echte rust gunt (hoeft niet perse te slapen ofzo) dat je ontsluiting dan sneller zal gaan. ook het geboortepakje is gekocht. helemaal blij mee! 's avonds toevallig van mn ouders een heel leuk setje met truitje, mutsje, slofjes en tasje gekregen dat perfect bij het geboortepakje past! hoeven we ook niet meer op zoek naar een mutsje en slofjes. jullie alles al in huis voor de geboorte? vanmiddag mn vluchttas klaarmaken!
@chantal wat fijn een goede echo! Maar hoe rot van je rug kan je geen pijnstillers nemen? Of werken die niet? @searwen eindelijk kleertjes wassen en strijken? Heerlijk! Snap niet dat jd het trekt zo'n verbouwing op dit moment, respect! Niet gestrest? Ik hoop voor je dat het snel komt! Ik heb dat gevoel ook de hele tijd al vanaf 30weken (dreigende vroeggeboorte gehad), maar misschien hopen we dat gewoon? @wannabemommy jaaa dat heb ik ook! Heel irritant he? zat gisteravond met veel harde buiken en een beetje kramp op de bank. Toch g je dan weer denken, zou het nu doorzetten? Was er kennelijk erg mee bezig want vannacht gedroomd dat ie geboren was. Heb jij voorweeën of krampen? @svv leuk he, die lichaamsdelen. Ik voel vaak een kontje en knietjes Leuk hoor een pakje, word je al ongeduldig?
@svv, leuk hé als je dan eindelijk het pakje bij elkaar heb. Heb wel het idee dat wij alles in huis hebben, maar er zullen vast nog wel dingen naar boven komen die we toch vergeten zijn. @katie88, heb af en toe wat last van krampen, maar ik moet ook eerlijk zeggen dat ik het lastig vind om te bepalen wat ik voel. Ik weet niet wat ik moet voelen en eigenlijk alles wat ik in mijn buik voel zorgt voor twijfel.
Hoihoi, Ik wil me graag aansluiten op dit forum en mee aftellen. Vandaag een mijlpaal bereikt, ben nu 37 weken zwanger! Ik vind het zo spannend allemaal, ondanks dat dit mijn 2e zwangerschap en bevalling is. Ik ben bij de eerste namelijk ingeleid bij 37 weken, dus ik vind het toch spannend hoe het allemaal spontaan zal verlopen en wanneer de kleine zal komen.. Hebben jullie hier ook last van? En zijn jullie er verder al helemaal klaar voor? Groetjes Maaike
@maaike88, welkom hier! Hier vind ik het ook spannend hoe het allemaal zal gaan verlopen. Wel de eerste keer hier, dus ik heb echt nog helemaal geen idee. Ik hoop dat ik er helemaal klaar voor ben, maar daar komen we vanzelf achter als het zover is.
@Chantal, fijn dat alles goed is met de kleine . En in goede positie! Verder heb ik ook vaak en snel last van mijn rug, een warmtekussen doet op dat moment echt wonderen bij mij. @wannebemommy, ik denk dat ik met 37weken ook al ga wachten hoor, dus snap je goed! @Svv, haha leuk verhaal met de bh. Hier kunnen de bewegingen soms ook onaangenaam zijn en ze heeft heel vaak de hik wat soms wat irri wordt maar verder blijft het heel bijzonder. Ik heb heel veel rustmomenten op een dag, als dat echt zo is dan zou ik al volledige ontsluiting moeten hebben hahahah. Neeeej grapje . @Maaike, welkom! Genoeg meiden op de wachtbank dus, who's next?
@katie88 ooh ja dat kontje ja haha! lekker bipsje heeft die kleine van ons hoor en ik ben helemaaaaaaaal niet ongeduldig *kuchkuch* ik wil alleen maar dat ie liever vandaag dan morgen komt dus hoezo ongeduldig haha @maaike88 welkom! spannend dat het nu elk moment mag gebeuren! @babbona nu eindelijk de goede bh. blijkt dat dat hele rek door elkaar hangt. heb er meteen wat van gezegd bij het omruilen want ik had bijna weer een verkeerde, maar die hoorde bij een ander bordje te hangen. die van mij heeft wel 5x per dag de hik. zooooo irritant inderdaad! alle sintcadeaus zijn binnen! nu nog surprise en gedicht en we zijn weer klaar voor volgende week! ik hoop dat de kleine zich daarna heel snel laat zien! we hebben alles nu wel in huis, dus laat maar komen! straks naar mn ouders de adresstickers printen. morgen achter geboortezegels aan want die zijn hier in het centrum nergens te krijgen! nog twee pogingen elders in de stad.. dan kunnen we de enveloppen vast klaarmaken.