Laatste 10 weken aftel topic vanaf 15okt '13

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door chantal85, 20 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maaike88

maaike88 Lid

6 apr 2011
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het mag nu inderdaad elk moment gebeuren, maar ik heb liever dat ie nog even blijft zitten.. We hebben namelijk een maand geleden de sleutel van ons nieuwe huis gekregen en zijn volop aan het klussen. We hopen over 2 weken te kunnen overhuizen, dus dat gaat nog krap worden. Van mij mag de baby dus wel even wachten tot de verhuizing achter de rug is. Daarnaast heeft ie dan ook nog meer tijd om goed te groeien, was bij de laatste groeiecho geschat op 2300 gram (bij 36+2 weken). Maar komt allemaal wel goed!

2. zoe1

zoe1 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.070
    0
    36
    NULL
    NULL
    Meiden, sorry maar kom even klagen.... Heb vandaag echt een baaldag :(
    Ben het zwanger zijn echt even zat.... Mega slecht geslapen door de bandenpijn en tig keer naar de wc moeten :x. Buik zit echt in de weg en die kleine zit van zowel boven als onder te drukken (ben maar 1.58). Kan niet wachten tot de kleine er is, en het "kan" nog zo lang duren :(:(:(

3. WanneBeMommy

WanneBeMommy Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.211
    7
    38
    @maaike88, wat last minute om nu nog aan het klussen te zijn. Geeft dat niet heel veel stress? Hoop voor jou dan dat de kleine nog even blijft zitten, hopelijk ben je dan klaar voor dat de kleine komt.

@zoe1, baaldagen hebben we allemaal. Dus klaag lekker, daar zijn we voor ;). Het is nog maximaal 6 weken, ik weet het, dat klinkt als een eeuwigheid. Maar voor je het weet is het zover, en dan mis je je buik en dat geschop en geduw van de kleine.

4. Porkie

Porkie Bekend lid

11 dec 2012
    693
    3
    18
    Hoi,

Ik ga morgen ofzo alles terug lezen.

Hier twee daagjes in het zh gelegen wegens bloed verlies en CTH die niet altijd goed Was.

Maar nu terug thuis gelukkig.

5. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    @maaike pfooeeehhh! dat lijkt me dus echt helemaal niks! ik ben zelf nogal een klusser, dus dan zou ik mezelf veel te moe maken. werken jullie volgens een bepaald plan met het oog op de komst van de baby? bijv eerst woonkamer en slaapkamers...

@zoe ooooohhh wat snap ik jouuuu! zuur he, af en toe... ik ben 1.73 maar kan er ook last van hebben hoor. mijn buik is echt niet mega, maar kan wel echt in de weg zitten. wij zijn precies even ver zie ik! ik hoop echt dat ie tussen de 10e en de 17e komt..

6. zoe1

zoe1 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.070
    0
    36
    NULL
    NULL
    Thanks WBM, ben ook onwijs dankbaar voor ons kleine mannetje en wil eigenlijk niet klagen, maar vind zwanger zijn soms echt niks aan.... Behalve het gevoel en de beweging van ons kleine ventje.

Porkie, jeetje meis dat is schrikken!! Nu alles weer goed?? Waar komt het bloedverlies vandaan?

SVV, leuk dat we precies gelijk lopen!! Hopelijk hoeven we niet mega veel geduld te hebben. Ik hoop ook dat ie eerder komt! Iedereen in mijn omgeving zegt: die kleine is er voor de kerst. Ik hoop het zooooo maar kan er beter niet vanuit gaan ;).
    Hier is mijn buik ook niet mega groot (al voelt het wel zo :p), maar zit gewoon in de weg. Soms heb je van die dagen he.... Dan baal je overal van!! De laatste loodjes wegen echt het zwaarst... Haha.

7. maaike88

maaike88 Lid

6 apr 2011
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Zoe: Geeft niks dat je komt klagen, doet iedereen wel eens toch. En we hebben het er ook maar zwaar mee af en toe! Hopelijk kun je vannacht wat beter slapen en voel je je morgen een stuk beter!

@ Wannebemommy en Svv: Deze last minute verhuizing is inderdaad best stressvol. We konden de sleutel helaas niet eerder krijgen en deze kans wilden we ook niet laten schieten. Echt een fijn huis om straks met een gezinnetje te wonen, dus we hebben er superveel zin in! Met dit in m'n achterhoofd is het wel te handelen, maar ben er af en toe wel even klaar mee. We hebben niet perse een planning voor de baby. Ik wil gewoon dat het hele huis klaar is voordat we erin trekken. Want als we er eenmaal inzitten met een peuter en een baby, dan denk ik niet dat er nog veel van komt. Nog ff hard doorwerken, en dan komt het hopelijk allemaal goed!

@ Porkie, oh wat schrikken van dat bloedverlies. Hopelijk is het niets ernstigs?

Is het voor jullie allemaal het eerste kindje? En weten jullie al of jullie in het ziekenhuis of thuis willen/moeten bevallen?

8. pline

pline Actief lid

25 dec 2012
    472
    108
    43
    NULL
    Hallo allemaal!

Ik zit ook de dagen af te tellen.... Ik heb het helemaal gehad nu :(, vandaag ook een enorme baaldag. Met barstende koppijn opgestaan, en dan maar even naar vk gebeld. Heb een uurtje aan de monitor gehangen en wat bloedtesten gehad. Voorlopig geen reden tot ongerustheid maar moeten maandag wel herhaald worden.

Heb echt nog niet de indruk dat baby klaar is om de wereld te verkennen. Heb sporadisch harde buiken, maar verder geen enkel symptoom... dus ik vrees dat het nog wel even kan duren!!

Veel succes met de laatste loodjes :)

9. Katie88

Katie88 Actief lid

12 apr 2013
    371
    176
    43
    NULL
    NULL
    Ach dames, we hebben het wel zwaar he:(
    @Porkie, vanwaar bloedverlies? Hoop dat alles wel goed is?
    Welkom @ Maaike! Heftig nu nog klussen. Maar je hebt alst goed is nog even om de belangrijkste dingen af te krijgen.
    Jij bent er wel heel bijna @Pline, vervelend zo'n baaldag. Hopelijk morgen beter!
    @Zoe ik begrijp je, soms is het idd totaal niet leuk, laat die baby nu gewoon komen!

Hier ook nog geen actie:( wel veel harde buiken en soms een beetje kramp, maar t zet verdorie niet door:(. Ben zooooo benieuwd:)
    En @svv ik ben dus ook onwijs ongeduldig, volgens mij is dat niet zo slim want het lijkt wel of het nog langer duurt..

10. zoe1

zoe1 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.070
    0
    36
    NULL
    NULL
    Jullie zijn lief meiden! Soms voel ik mij echt een zeikerd, mijn lieve vriendinnetje zit middenin een ivf traject en dan loop ik zo te klagen.... Niet tegen haar natuurlijk ;).

Katie, irritant dat het niet door zet.... Hopelijk snel meer actie!!!

Pline, balen zeg..... Hopelijk zet het voor jou ook snel door!! Tijd gaat echt te langzaam he?

Maaike, dankjewel :). Ik hoop het ook, al kan ik nog steeds mijn draai niet vinden :(.
    Dit is ons eerste kindje, wil graag thuis bevallen als het kan. En jij?

11. maaike88

maaike88 Lid

6 apr 2011
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Zoe: Oh balen dat je vannacht weer je draai niet kon vinden. Lastig is dat he. Voor mij is dit het 2e kindje (mijn oudste is vandaag jarig, 2 jaar alweer) Gaat zoo supersnel! Mijn vorige zwangerschap werd een ingeleide ziekenhuisbevalling dus ik hoop nu ook voor een thuisbevalling te kunnen gaan. We zullen het afwachten of dat kan..

@ Katie88: Hopelijk voor jou zet het snel door. Lastig die ongeduldigheid he, dan lijkt het allemaal nog langer te duren. Ik ben ook altijd heel ongeduldig, maar dit keer hoop ik toch echt dat ie nog even blijft zitten ;) en dat ik liever richting de 42 weken ga.. Beetje tegenovergestelde gevoelens met jou haha, maar ik begrijp jou ook wel.

12. echtniet27

echtniet27 Niet meer actief

Hoi iedereen,

Heb niet alle verhalen gelezen maar ben duidelijk niet alleen.

mijn verhaal:na 2 groei echo is besloten dat ik medisch moet bevallen. We wilden graag in het kraamhotel met eigen verloskundige maar dat mag niet meer.

Dat is al even omschakelen. Geen idee wie/welke verloskundige ons dan gaat begeleiden. Ken niemand in dat ziekenhuis.

De reden van het medisch bevallen komt omdat ik heel veel vruchtwater heb en dat blijft toenemen. Ik ben gecheckt op suiker,infectie in mn bloed,en de de slokdarm van de kleine werkt(op de echo) te zien. Daar komt bij dat ons kindje zwaar en groot geschat wordt.

Afgelopen maandag bleek ik op controle al 3 cm ontsluiting te hebben.

Maar er gebeurd deze week verder niks qua weeen ofzo. Soms wat krampjes meer niet.

Ik slaap slecht omdat ik bang ben dat er toch iets mis is..

Ook al zien de echos er goed uit.

Ik weet het gewoon ff niet meer zo goed.

13. Babbona

Babbona Actief lid

20 mrt 2013
    488
    0
    16
    Gezellig druk hier met ongeduldige en geduldige meiden :D. Ik ben ook heel nieuwsgierig maar nog niet zo ver, morgen 36weken dus ze moet nog even blijven zitten, maandag laatste echo en daarna zien we haar pas weer in het echt!

@Porkie, hoe is het nu?

@Echtniet, dat is wel even schakelen dan ja, vervelend voor je. Maar alles zal wel goed zijn toch behalve veel vruchtwater en zwaar kindje? Komt vast goed! En die 3cm, komen de andere cm's dan snel of kun je hier wel even mee rondlopen?

@Bevallen, ik beval poliklinisch in het ziekenhuis, hier hebben ze kraamsuites dus alles erop en eraan :D. Owja en eerste kindje!

Even iets anders, ik had zoon welkoms bon van AH gratis bezorging. Dus heb eergister gewoon mijn grote boodschappen online besteld! Moet niet gekker worden. ML werkt dit weekend dus ik kon zelf die zware tassen niet sjouwen, nu komen ze gewoon aan de deur :p. Kan me herinneren dat mijn oma vroeger ook thuisbezorgd kreeg, maar niet online...... hahahah

14. echtniet27

echtniet27 Niet meer actief

@babbona: kan nog wel ff duren. Kan makkelijk nog 2 weken zo door lopen maar hoop uiteraard dat het eerder gebeurd.

En boodschappen online doen is echt fijn!

15. pline

pline Actief lid

25 dec 2012
    472
    108
    43
    NULL
    Tijd gaat inderdaad langzaam... En het rare is dat ik dus totaal GEEN voortekenen heb: geen krampen, enkel een harde buik bij een volle blaas, geen gerommel, etc. Ik bereid me al voor dat ze me over 2 weken gaan inleiden.... Herkenbaar voor iemand?

16. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Jaaaaaaaa! Eindelijk mag ik me hier weer melden! Vorig jaar ook hier meegekletst en nu dus weer! Jippie! Nog 10 weekjes, heerlijk. Wordt nu steeds zwaarder met benauwdheid en last van mijn bekken... Nu is het heerlijk aftellen. Lekker!

17. zoe1

zoe1 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.070
    0
    36
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd met de kleine!!! Groot feest vandaag?
    Zou fijn zijn als je nu voor een thuisbevalling kan gaan, duim voor je! Schijnt met een 2e wel makkelijker te gaan he?

Voel mij vandaag iets beter (althans tot nu toe ;)). Zo maar even boodschappen doen.

Fijne dag vandaag!!

18. zoe1

zoe1 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.070
    0
    36
    NULL
    NULL

Jeetje 3 cm al, apart he dat het zo lang kan duren.... Hoop voor jou niet al te lang meer!! Balen dat je niet meer in het kraamhotel mag bevallen...
    Hopelijk krijg je iets meer vertrouwen, niks zo erg als die angst he!!

19. zoe1

zoe1 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.070
    0
    36
    NULL
    NULL
    Haha heeeeerlijk, kwamen ze het altijd maar thuis bezorgen!!! :D groots gelijk heb je hoor, had ik ook gedaan!

Wij hebben ook maandag de laatste echo, vorige week en daarvoor no extra echo's gehad in het ziekenhuis. Beeld is nu wel minder mooi, ze zijn al zo groot he! Hihi. Wel een gek idee he, dat het de laatste keer is voordat je haar in het echt ziet!!

20. zoe1

zoe1 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.070
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wil niks zeggen he, kan zo ineens beginnen! Ik heb zelf nog geen ervaring, maar begrijp wel dat je je daar op in gaat stellen.... Andere kant, in 2 weken kan er nog zoveel gebeuren!

Deel Deze Pagina