ik ben er weer even , heb bijgelezen, en welkom aan de neiuwe dames! @Searwen"spannend maar het zal nu niet lang meer duren heb er ervaring mee! @gewicht, weet niet precies hoeveel ik was aangekomen, want heb de laatste twee afspraken bij de verloskundige niet gehad... eeentje werd verzet en de andere was ik net bevallen.... maar wat ik was aangekomen ben ik al weer kwijt. bij de vorige twee ook gehad en toen viel ik vervolgens enkel verder af...... @bevalling, viel erg mee, maar had een ruggeprik, dames ontsluiting kan er g snel gaan, had ik om 3.00 5 cm om 3.05 had ik volledig en 3.25 was de kleine meid er al! bevalling zelf viel dankzij ruggeprik dus mee maar het verloop na de geboorte was nogal heftig, kleine meid had de navelstreng om haar nekje en de navelstreng is al dooegeknipt terwijl het hoofdje stond zoals ze dat zo mooi zeggen. ze heeft even op mijn buik gelegen en moest toen naar de reaniematiekamer, gelukkig was het enkel voor de ademhaling op gang te brengen en had ze zuurstog nodig om het te starten, het resulteerde wel in een APGAR van eerst 3 en daarna 6 en derde keer hebben ze niet gedaan lag ze in de couveuse. ze mocht gelukkig snel naar een verwarmd bedje en 12 uur na de geboorte mocht ze lekker bij mij komen liggen. Ik heb dus wel even in angst gezeten en mijn hart vastgehouden...... we hebben twee nachten in het ziekenhuis gelegen, mochten toen alweer lekker naar huis. gelukkig doet ze het helemaal goed nu. Al ben ik nu wel de overbezorgde moeder, bij ieder kickje of ander geluidje was ik al helemaal in de alarmstatus, maar dat zwakt nu af. ze komt goed aan en houdt zich overdag aardig warm. ze is erg klein 45 cm en woog 2950 gram bij geboorte. ze was natuurlijk ook maar 37 weken en 3 dagen dus dat is eigenlijk wel te verklaren. Zo ben ik van jullie even op de hoogte en jullie ook weer van mij (mss beetje ego vanwege bevallingsverhaal, maar moest ik ook even kwijt.)
@maaike88 wooow! jaloeeers! heel veel succes meid! @wannabemommy volgens mij hebben we allemaal steeds meer baaldagen, dus barst gerust los hoor! het is natuurlijk goed bedoeld, maar honderd keer dezelfde opmerkingen en vragen heb ik ook wel gehad. continu horen dat je gegroeid bent, ja nou? vrij logisch! als familie het zegt zeg ik rustig: ja jij wordt ook wat dikker merk ik, haha! helaas werkt bitte lemon niet allemaal fabels..... was er maar iets dat dus wel hielp @chantal ik heb het opgezocht via google: drukpunt kam hand vliezen breken. dan vind ik inderdaad wat informatie. ik vraag me af of het veilig is enzo. ben echt in staat om het te doen tussen sint en kerst, maar ben er helemaal niet bekend mee. lijkt me best spannend! wat zijn je moeders ervaringen precies? @flowerpower wow heftige bevalling! maar heel fijn dat jullie er bovenop zijn. veel geluk!
@flowerpower, dat moet wel even schrikken geweest zijn ja! Gelukkig gaat nu alles goed, geniet ervan . @wannebemommy, ik hoop voor je dat er snel iets opgang komt. Ik weet ook niet of die 'middeltjes' helpen, mss dat ik ze tegen die tijd ook uit ga proberen maar ik denk dat de baby pas komt als ze dat zelf wil hihi. @katie88, ik zou het gewoon aankaarten bij je gyn hoor, is ook echt wel begrijpelijk! Wat normaal is of niet weet ik niet maar volgens mij neemt mijn VK ook pas vanaf 41 actie. Hier had de VK nog teruggebeld met het gewicht!! Schatting is 2500gr bij 36 weken dus, is dit okay? Lijkt me een beetje licht? Ben benieuwd wat er bij jullie geschat is?
@babbona dat is heel netjes hoor. die van ons werd met 25wk geschat op bijna 2400 gram. bij 40 wk zal ie dan ongeveer 3200 zijn
@babbona thanks ik ga het idd aankaarten, ik vind het superzwaar. Hoop dat ie wil luisteren! Gewicht klinkt prima hoor, mijne werd met 36, 5week 2675 gr geschat. @flowerpower jeetje heftig verhaal. Fijn dat het nu goed gaat! Weer een dag.. ik krijg zo bezoek maar echt totaal geen zin in! huismusje
bij mn schoonzus zeiden ze: 'je bent er klaar voor en met 40 wk mag ik je strippen' dus eerst idd wel kijken of het kan, maar onze vk doet het dus wel gewoon vanaf 40 wk. strippen geeft ook geen garantie dat het gaat gebeuren he. het kán helpen, maar de meeste vk's doen het toch nog te 'zachtjes', dus dan schiet het niks op... ik ga het er donderdag ook over hebben hoe verder. ik wil absoluut niet overtijd lopen, dat heb ik van begin af aan al gezegd. ivm neefje dat een dag voor zijn uitgerekende datum overleed. ook mijn broer heeft het nodige meegemaakt met de eerste en bij allebei werd gezegd dat het haast nooit voorkomt. nee het zal wel, maar bij ons nu dus wel twee keer in de familie. heb dat in het begin al gezegd, dus hoop dat ze zich aan hun woord houden om bij 39 wk te kijken wat we kunnen doen. vannacht ook weer een waanzinnige sch##tdroom gehad: ik droomde dat m'n bevalling begon! word je wakker, is er niks aan de hand. zuuuuuur!
@babbona en svv, ik weet dat bitter lemon niet zal werken. Maar toch doe ik het, baat het niet dan schaad het niet zeg maar. Vandaag weer een iets beter dagje, kan het nu even iets beter naast me neer leggen en hoop dat ik vandaag nog even wat kan doen in huis zodat het weer netjes en schoon is voordat de kleine komt. Gelukkig komt morgen mijn zusje een dagje langs, heb ik wat afleiding en dan donderdag weer naar de vk, en daarna is het alweer bijna weekend. Dus dat moet allemaal wel te doen zijn. Het afwachten is lastig, vooral nu ik afgelopen dagen telkens om de zoveel tijd een harde buik heb, bijna standaard elk uur. Dus dan heb je ook het gevoel dat het er wel echt aan zit te komen, maar ondertussen gebeurd er dus helemaal niks. Nog maximaal 4 weken, daar moet ik het maar mee doen voor nu. @flowerpower, wat heftig dan allemaal nog. Hopelijk gaat alles nu gewoon goed en kun je lekker gaan genieten van je meisje. @chantal, laat maar weten als je het hebt, wil het misschien wel proberen. @svv, vervelend zo'n droom! Hopelijk duurt het niet lang meer voordat het wel echt begint.
@wannabemommy gelukkig zie je nog lichtpuntjes hihi. ik heb mezelf voorgenomen om na het weeken de kerstspullen tevoorschijn te halen. als ik mijn agenda bekijk was het voorgaande weken druk druk druk en volgende week staat er niks! fijn dat je nog een beetje afleiding hebt van anderen. het idee dat je eigenlijk nog 2 weken over de eindstreep zou kunnen is wel frustrerend ja.. helaas, er zit niks anders op dan wachten (en poetsen, succes!). als je zoekt op google: 'kam hand drukpunt vliezen breken' kun je het vinden! PDF bestand. ben er nog steeds benieuwd naar. zelf ben ik daar helemaal niet van namelijk. maar zoals je zelf zegt: baat het niet, dan schaadt het niet.
@svv, als ik dit weekend nog niet begonnen ben met bevallen denk ik dat wij dit weekend ook de kerstspullen van zolder gaan halen. Geeft weer wat afleiding en ik denk dat manlief en ik dat allebei wel nodig hebben. Poetsen is hem niet helemaal meer geworden, heb er de puf niet voor en begin weer een beetje last te krijgen van jankbuien. Dus zo maar uitgebreid douchen en daarna lekker rustig aan doen. Zet manlief vanavond wel aan het werk .
@chantal asovraag misschien, maar gaat die pb over die accupressuur? zo ja, ik heb ook wel interesse! ben ook wel benieuwd naar de ervaringen van je moeder daarmee
Hoi meiden, even een kort bericht, later meer. Ik ben vannacht thuis in bad bevallen van onze zoon Mathieu Pepijn. Na een heftige bevalling thuis, een rit met de ambulance en redelijk wat hechtingen in het ziekenhuis zijn we dan nu eindelijk thuis om van ons mannetje te genieten.
saerwen: gefeliciteerd! Rust goed uit en laat je lekker in de watten leggen! Svv: idd ging daarover, ik heb haar ink gestuurd met de foto's uit het boek. Ik krijg het boek nog van mn mams, dan is de tekst wat beter leesbaar, dit waren foto's over de whatsapp die mijn moeder heeft gestuurd. Haar ervaringen waren zoals ik hier al beschreef: haar vliezen moesten altijd worden gebroken en bevallingen duurde bij de eerste 3 ontzettend lang, bij nr 4 4 dagen over tijd, ze pakt dat boek en dat kammetje, doet wat er staat en pats vliezen breken en nog nooit zo snel bevallen, geloof dat ze 2 uur later mijn zusje in haar armen had, maar dat moet ik dr ff precies vragen. Belangrijk is dus wel dat je dit niet doeet als je alleen bent, want in dat boek staat zelfs een verhaal dat iemand binnen een paar minuten beviel, haar man was er nog niet eens! En er wordt benadrukt dat je dit ab so luut niet vroegtijdig mag doen. Ik vind het onwijs spannend idee, maar kan me voorstellen dat als je echt aan je eind bent en het niet meer trekt, dat je het probeert, of bijv als ze je anders de dag erop zouden gaan strippen/inleiden of wat dan ook. Je mag de link hebben, maar dan met de duidelijke noot: eigen verantwoording , zéker niet de mijne en zeker niet doen als je alleen bent, 1 techniek is idd zoals in het pdf document, en dan heb je nog een ander waarin je het kammetje omdraait en juist je vingertoppen stimuleert.
@searwen van harte gefeliciteerd met jullie zoon! wel heftig verhaal weer op t forum! geniet van je kraamtijd! @chantal ik ben allereerst gewoon benieuwd hoe het werkt, dus als je het zou willen sturen: graag. ik doe absoluut niet zomaar iets en ik ga je heus niet aansprakelijk stellen haha! ga er ook eens over praten met de vk, of ze het kent en of ze het aan te radeb vindt.
Ja dat is waar, er is geen garantie. Maar het kan wel een positief effect hebben dus dat zou ik dan wel willen proberen. Hoef niet ingeleid te worden voor 41 wk ofzo, maar de natuur een zetjr geven.. Jee wat een verhaal, dat is idd een goede reden om niet overtijd te gaan! Goed dat je het gaat aankaarten. Die droom is idd zuur maar wie weet een voorspellende droom?
@searwen gefeliciteerd! Fijn dat je eindelijk kan genieten van julliemannetje Fijne kraamtijd! Hier vanochtend naar de gyn geweest. Toen hij vroeg hoe het ging kwamen de tranen al.. Hij was gelukkig lief en genegen om mee te denken. Hij stelde inwendig onderzoek voor en wilde eigenlijk ter plekke al strippen. Kon alleen niet, bmh niet voldoende verweekt dus hij kon er niet bij. Heb nu voor maandag een afspraak om opnieuw te kijken en te proberen te strippen. Verder gehad over de mogelijkheden: ballonkatheter om voor verweking en ontsluiting te zorgen, maar volgens mij zijn ze dan al vrij snel bij het breken van de vliezen aangekomen. Als het dan niet dezelfde dag doorzet word je die middag ingeleid. Ik laat liever moeder natuur haar gang gaan, met een zetje als het kan.. Maar als maandag het strippen weer niet gaat, wil ik misschien toch een ballon.. Dan kan het evengoed nog 72 u afwachten zijn. Maar direct daarna aan het infuus zou ik voor de 40 weken eigenlijk nog niet willen. Dus maar even afwachten hoe het er maandag voor staat, ik hoop dat strippen dan gaat lukken. Ben in ieder geval opgelucht door de reactie van de gyn, had verwacht dat ie niets zou willen doen. Hij had juist zoiets van 'voor jou zou het wel helpen om een einddatum te hebben dus daar gaan we aan meewerken'. En nu maar duimen dat er volgende week schot in zit!
@searwen, gefeliciteerd met je zoon! @katie88, wat fijn dat de gyn met je mee wil denken en je niet maar gewoon laat lopen. Hopelijk is het allemaal niet nodig en beval je dit weekend helemaal vanzelf. Hier een rustig dagje tot nu toe, heb wel een onrustig gevoel in mn buik, maar dat is al dagen af en toe het geval. Gelukkig komt mn zusje zo langs, dus heb lekker wat afleiding, morgen weer naar de verloskundige en dan is het alweer weekend ongeveer. Vandaag de 38 weken bereikt, nog maar 2 weken te gaan tot de uitgerekende datum. Denk dat we daar echt in no-time zijn aangekomen. Ben heel nieuwsgierig wanneer ons meisje zich eindelijk gaat laten zien aan ons, kan echt niet meer wachten.
@katie dat zijn de berichten! een gyn die meedenkt! weet je zeker dat je die ballon wilt? schijnt echt verschrikkelijk te zijn. ik zou de opties goed inlezen. maar heel fijn dat hij je wilt helpen. het liefst wil je idd de natuur alles laten doen, maar hé.. we hebben ook nog gevoel haha! jammer dat het strippen niet kon. dat is de eerste optie die ik ook zou willen proberen. 'zo veilig mogelijk' beginnen. het is nogal niet wat he.. veel succes meid! ben benieuwd hoe het verder gaat.
@wannabemommy ja fijn he! Wie weet reageert jouw vk ook zo? Je klinkt wat positiever dan een paar dagen terug, goed zo! Afleiding kan idd veel doen, ben je ff uit je gedachten. Was het gezellig? Ik blijf voor je duimen hoor, dat ze snel mag komen! @svv thanks wat lief ja echt fijn zo'n gyn! Goede tip, ik ga katheter eens goed googlen. Klopt, natuurlijk is het beste, en strippen zou ik dan mee beginnen. Hopelijk kan dat maandag, al is misschien het effect niet echt op 39 weken. Maar er is iig een uitzicht en dat voelt als een opluchting. Hoe is het met jou? Je houdt het goed vol he! Respect!