Laatste 10 weken aftel topic vanaf 15okt '13

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door chantal85, 20 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flowerpower

flowerpower Bekend lid

7 feb 2011
    557
    0
    16
    @searwen van harte! nu rustig aan en genieten!

2. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Katie, als ik in jouw situatie zat zo vlak voor interventie van gyn (het zij strippen/ballon) dan zou ik die acupressuurmethode met het kammetje zeker wel een kans geven de avond ervoor ;) who knows!

Ik lig alweer een uur wakker, kan niet meer in slaap komen.
    gister hele dag op de tweeling van mijn zus gepast van bijna 4mnd oud, zulke schatjes! Was een mooie test, ging me goed af dus das wel fijn gevoel. en een hele krat met spulletjes meegekregen van mijn zus, ideaal zo'n jochie en meisje, zit je altijd goed, al is de twin wel klein dus denk dat die van mij hen straks wel inhaalt!

3. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    #663 chantal85, 5 dec 2013
    Laatst bewerkt: 5 dec 2013
  4. Babbona

Babbona Actief lid

20 mrt 2013
    488
    0
    16
    Ff ego klaagmodus, sorry. Slaap zo slecht sinds paar dagen, gister denk ik pas om 2uur in slaap gevallen en 1000x wakker geworden. Voel me heel onrustig, gisteravond om 23:30 stond ik de woonkamer op te ruimen en de keuken te poetsen. ML vroeg constant wat er was en dat ik raar deed, ik wist het zelf ook niet. En nu ben ik gewoon heel sgaggie :(.

5. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Geloof dat dat een typisch geval van nesteldrang is ;)
    Hier ong van 02.30 tot 7.00 wakker geweest, toen in slaap gevallen om om 9.45 wakker gebeld te worden door de vk of onze afspraak van vanmiddag naar 11.15 kon. Dus ben daar met mn duffe koppie met vriendlief naartoe gegaan, bloeddruk keurig, hartje keurig, kleine goed ingedaald nu. Bevalling (splan) doorgesproken dus das allemaal gedaan! Gister een bak kleertjes meegekregen van de twin van mn zus, dus die ga ik zo maar es uitzoeken. En nog ff proberen middagdutje te doen :)

6. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    @babbona grrrrrr! die hormonen! over een paar weekjes ben je weer de gelukkigste vrouw van de wereld. probeer dat toch maar voor ogen te houden ;)

@chantal ik had vanmorgen om 9uur in de rietkampen een afspraak. ook met bevalling bespreken enzo. heb je er een goed gevoel over? leuk dat je zoveel spulletjes hebt gehad! kun je weer even aanrommelen.

ik ben weer helemaal gerust gesteld.. m'n zorgen over het over tijd lopen nog eens besproken en ze wil met 39 wk inwendig onderzoek gaan doen om te kijken of mijn lichaam er klaar voor is. als dat zo is wil ze meteen wel strippen. mocht dat niet helpen dan word ik met 40 wk naar de gyn doorverwezen om evt. ingeleid te worden. fijn dat ze met me meedenkt. vandaag ook de magische 37 wk bereikt..gek idee dat hij vanaf nu gewoon écht mag komen. gelukkig is de laatste bestelling af dus nu komt mijn tijd van rust. van mij mag ons ventje wel komen. ikben er klaar voor en het wordt nu allemaal wel zwaar. hij is volledig ingedaald, maar z'n kontje zit nog hoog. vandaar dat ik nog steeds niet lekker zit, snel buiten adem ben en weinig eten naar binnen krijg. de bevallingen van m'n schoonzussen zijn na de boerenkool van m'n moeder begonnen. laten we nou net zelf boerenkool gaan eten vnv! volgende week die van moeders proberen en hopen dat het sprookje voortleeft ;)

ohja... de hond piest sinds een paar weken 's nachts in de kamer. vandaag met een plasje naar de dierenarts geweest, maar er is niks mis. vroeg ze sinds wanneer de box in de kamer staat. eehhhh... ongeveer rond dezelfde tijd! wss is onze hond dus bang voor de box. dan maar de hond in de bench 's nachts, want ik ga dat ding écht niet weer weghalen! juist tijdig neergezet zodat het hondje kan wennen. mja... wij hebben weer een aparte :p

7. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    oh @chantal, vergeet helemaal te reageren op je slapeloze nacht. zwaar k#t is dat. en dan denk je: nu kán het nog, laat me slapen! heb je je uiteindelijk nog vermaakt of gewoon maar liggen draaien?

8. mamavanmenm

mamavanmenm Actief lid

3 feb 2013
    176
    0
    0
    Zuid Holland
    @babbona; ik heb van de vk advies gehad om voor t slapen gaan 1 paracetamol en 2 tabletten VSM Dormiplant in te nemen, ik slaap nu twee nachten al veel beter dan daarvoor... wie weet helpt het bij jou ook? Is gewoon homeopathisch.

Hier alles zijn gangetje, ach ben het erg zat, woensdag wordt ik hopelijk gestript door de vk.
    Ik kreeg dus advies voor homeopatische tabletjes voor de nacht en het advies naar een acupuncturiste te gaan ( als voorbereiding voor de bevalling) kon gisteren meteen terecht en t zit wel wat te rommelen van onderen al heb ik niet het idee dat ik ga bevallen momenteel... heb ook erg last van vocht en daardoor carpale tunnel syndrome, vanacht wel wakker van geworden maar de hele dag nog geen last dus welliicht hebben de naaldjes hun werk gedaan!

9. Babbona

Babbona Actief lid

20 mrt 2013
    488
    0
    16
    @Chantal, fijn dat de controle weer goed was, elke keer mooi om dat gezonde hartje te horen he :)

@SVV, 37 weken! Nu lijkt de tijd in een keer gevlogen te hebben he, hier mag ze ook komen over 3 daagjes. En idd apart van je hond, is gewoon een meubel, grappig dat hij er dan bang voor is.
    Mijn meisje is ook ingedaald maar ligt ook nog hoog met haar billetjes, jammer is dat he? Ik had ook gedacht even wat meer ruimte en lucht te krijgen na indaling maar helaas...

@Mamavanmenm, thnx voor de tip. Als de nachten slecht blijven zal ik het in gedachte houden.
    En met 38 weken strippen? Ik ben nog een beginneling hoor:)P) maar doen ze dat altijd al zo vroeg?

Hier is het al wat beter als vanochtend, moest nog een voedingsbh hebben maar geen zin om te rijden dus ml is meegegaan. De schat, heb daar wel een uur gepast en geen moment klaagde hij.
    Verder alleen nog steeds onrustig, mijn standaard middagdutje zit er ook niet meer in. We hebben vandaag het ledikantje langs ons bed gezet en een stoel die we gekocht hadden in de plaats in haar kamertje voor evt. voeden. Deze dagen vluchtkoffertje inpakken en kinderwagen ''in elkaar zetten'', zit nog steeds in het plastic :).

Zo te lezen hebben meer meiden last van niet kunnen slapen, hopelijk komt het vanavond goed! Het weertje is iig wel lekker om te slapen :D.

10. Searwen

Searwen Actief lid

22 mrt 2013
    311
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even een fotootje, nu ik toch aan het wachten ben tot meneer wakker wordt voor de voeding.

Bijgevoegde bestanden:

11. BB88

BB88 Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.002
    3
    38
    Wat een prachtig mannetje hier boven mij!! (aargh! op de vorige pagina!)

Dit is mijn eerste berichtje hier, en hier slaap ik ook slechter nu.
    Ik wordt elke nacht nu wel wakker met de "angst" dat de baby komt, herkennen jullie dit?
    Verder gaat alles prima hier hoor, geen complicaties tijdens zw.schap gehad.

12. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Ahhhhhhh *smelt*!

13. maaike88

maaike88 Lid

6 apr 2011
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Mijn reactie heeft even op zich laten wachten, maar ook ik kan melden dat ik in de nacht/ochtend van 3 december ben bevallen van een gezonde zoon, Bram! Ook een heftige bevalling gehad die thuis begon, maar alsnog naar het ziekenhuis gemoeten. We zijn 4 december naar huis gemogen. Bram doet het supergoed, ik zelf moet nog wel goed aansterken vanwege het vele bloedverlies, maar dat komt helemaal goed!

@Searwen, gefeliciteerd!

De mensen die nog moeten bevallen, veel succes met de laatste loodjes en natuurlijk met de bevalling!

14. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Gefeliciteerd maaike!

15. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    @searwen dat is zeker een ventje om trots op te zijn. prachtkind!

@maaike gefeliciteerd! al een paar in de 38e week bevallen, ik wil ook!!!

16. zoe1

zoe1 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.070
    0
    36
    NULL
    NULL
    ❤️❤️❤️

17. zoe1

zoe1 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.070
    0
    36
    NULL
    NULL
    Maaike gefeliciteerd!!

Chantal, wat een mooi verhaal heb je geschreven... Tranen in mijn ogen!! Heel bijzonder allemaal!!

Gisteren weer een halve dag ik het ziekenhuis doorgebracht (bloeddruk was te hoog bij de VK, maandag ook al).
    Alles gelukkig goed, kleine wordt nu geschat op 2792, geen reus gelukkig :p

Ben zooooo ongeduldig!!! Echt jaloers op de meiden die al zijn bevallen....

18. Katie88

Katie88 Actief lid

12 apr 2013
    371
    176
    43
    NULL
    NULL
    @maaike gefeliciteerd! Succes met aansterken:)
    @searwen wat een schatje!
    @zoe oei hoe komt dat nou, die hoge bloeddruk? Hopelijk niet op weg naar zw vergiftiging, als ze je zo goed in de gaten houden komt dat vast goed..
    @slecht slapen, hier nog 1.. en door die weinige uurtjes totaal labiel! Kan het amper drooghouden en nergens zin in vandaag. Weer wachten, ik kom maar niet uit de depri-modus.
    Ondanks een fijn sinterklaasavondje gisteren, ben goed verwend door ml!♥ de schat

19. zoe1

zoe1 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.070
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier ook zwaar emotioneel... Van de week barste ik echt in tranen uit!! (Uit het niets) ml wist niet wat hem overkwam, gelukkig was hij heel lief en probeerde mij op te beuren.
    Wat ontzettend lief van je man!! Wisten we maar hoe lang we nog geduld moeten hebben he?

Ja echt geen idee... Hoop ook dat hij stabiel blijft, moet maandag weer voor controle komen. Zodra ik mij niet lekker voel of symptomen krijg moet ik meteen aan de bel trekken.

Sterkte weer vandaag!!!

20. WanneBeMommy

WanneBeMommy Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.211
    7
    38
    @searwen, wat een droppie! Als ik zulke foto's zie dan wil ik echt niet meer wachten op ons meisje.

@maaike, gefeliciteerd met je zoontje! Foto??

@zoe1, dat in tranen uitbarsten heb ik al langer (dacht eigenlijk dat dat heel normaal was er erbij hoorde). Maar wat fijn dat je man zo lief reageerde!

@katie88, slecht slapen hoort er echt bij. Hier ook steeds minder slaap, vooral door al die toiletbezoekjes.

@bb88, Welkom! Hier word ik niet wakker met de angst dat de kleine er aan zit te komen, maar manlief wel. Die slaapt er echt ontzettend slecht door en elke keer dat ik naar het toilet ga zit hij bijna rechtop in bed omdat hij denkt dat het zover is. Heel schattig en lief natuurlijk maar het zorgt ervoor dat we allebei weinig slapen en een beetje prikkelbaar worden helaas.

@hier, over de 38 weken heen. Had echt gehoopt dat het voor ons al zover mocht zijn, maar helaas moeten we nog even wachten. Merk wel dat het wachten moeilijker word, maar als ik dan terugkijk naar vorig jaar (zie blog) dan is het nog wel vol te houden.
    En elke dag die we verder komen is weer een dag dichterbij ons meisje!

Deel Deze Pagina