@wannabemommy ah neeee! Vind ik niet leuk! Dat is echt balen zeg.. dan denk je dat je er bijna bent, dus niet.. helaas is het geen onbekend verhaal. Sterker nog: de vk heeft het nog benoemd tijdens de infoavond. Het is niet wat je wilt horen en ik wil je niet ontmoedigen maar het kan zo nog een paar weken duren. Heeeel zuur! Laat je maar extra vertroetelen dan! Heb je nu ook iets afgesproken met de vk? Strippen misschien? @katie88 ik hoop voor je dat het dan snel wel kan. Helaas hebben we het zelfs over ons eigen lichaam niet altijd voor het zeggen
@svv thanks, ik hoop het ook. Ja erg he? Ik ben misschien ook wel een beetje een control freak dus dit is onuitstaanbaar; ) @wannabemommy nee dat meen je niet wat ontzettend K voor je!! Urenlang pijn en hoop en dan voor niks.. ik vind het echt heel vervelend voor je en hoop dat het echte werk snel zal beginnen, dit is toch onmenselijk! Ja idd kan je niet gestript worden?
@wannebemommy: he bah, als je al twee uur regelmatige weeën hebt, ga je er toch wel vanuit dat het doorzet. Hopelijk zijn ze snel terug! De krampjes worden gelukkig minder, we wachten nog op de eerste echte borstvoedingspoepluier (mooi galgje woord), dan is het als het goed is over. Naar, maar ze moeten erdoorheen. Ik huil lekker mee, fijne hormonen. Vandaag was de kraamhulp voor het laatst, ik ga haar zo missen! Supergezellig met haar kunnen kletsen.
@searwen even doorbijten dus.. ben je er al wel achter wat hij een fijne manier vindt om dan vastgehouden te worden? Kan ook nog wat schelen! Rustig aan met wat je zelf eet, niet te spicy ofzo.. verder afwachten maar! @WBM net met mn moeder gekletst en ik kwam zo op jouw verhaal. Ze zegt: oooh dat ken ik! Had ze met mn zusje ook. Op zondagavond weeën, uiteindelijk niets meer. Dinsdagavond weer weeën. Nou... wat zal er nu dan van komen... en ja hoor woensdagochtend was mijn zusje geboren. Ik blijf duimen voor je dat het snel gaat opschieten!
@wannabemommy heel herkenbaar, heb zo twee weekjes gerommeld, een paar dagen echt heel vee, toen ineens twee dagen helemaal nergens last van en toen braken de vliezen.... rest van het verhaal bekend... @slapen, ja meiden met een kleine is het slapen mss dieper, maar niet meer, om de 3 a 4 uur voeden ook s'nachts... met borstvoeding is het voeden op verzoek...... pfft was ik dus echt even kwijt, maar ja de andere twee lieten vrijwel meteen 6 a7 uur tussen voeden in de nacht. maar je hebt de kleine tenminste in je armen liggen....dat afwachten is zo vermoeiend en de buik.....die zit niet meer in de weg. meiden nog even volhouden...... ik had het geluk al met 37 weken 3dagen te bevallen, dus ik hoefde niet echt af te tellen. gelukkig is mijn kleine meid verder heel rustig, als ze huilt is het van de honger en dan houdt ze dat niet lang vol. slaapt bijna gehele dag.... darmkrampjes waren er de eerste drie daagjes qua overgang, echte komen natuurlijk nog... (meen met een week of 6) ze komt redelijk goed aan, maar ze heeft meer nodig, zit nog te ruim in haar vel de arts van het consultatiebureau vindt haar eigenlijk te rustig ( vond ik ook wel, zeker vergeleken met andere twee, waren veel meer wakker) ze is tijdens voeden even wakker, maar valt na minuut of 10 alweer in slaap en verder bij elkaar hooguit 1 uur over gehele dag. ze heeft ook nog een ontsoken lymfeklier achter haar oor, schrok gisteren best wel kwam echt ineens een harde bult achter haar oortje....beetje te overbezorgd....
@Katie88, wat jammer dat ze niet konden strippen . @Searwen, ja ik hoor van meer mensen, geniet van de rust. Probeer dat nu ook te doen maar de nieuwsgierigheid naar onze kleine wint nog! hihi @WanneBeMommy, pff dat lijkt me idd frustrerend zeg! Hopelijk begint het snel weer opnieuw en dat het dan doorzet! @flowerpower, ja ik zou ik ook schrikken als je een bultje voelt hoor (eigenlijk bij alles raars hihi), moeders zijn denk ik standaard overbezorgd en vooral met zoon kleine hulpeloze baby . Hier is ML een weekje onverwachts thuis door veel overuren dus we genieten nu lekker met zijn tweetjes en kan hem gelukkig wat meer betrekken in alles, voorheen werkte hij zoveel dus dan sprak/zag ik hem paar uurtjes savonds. De katten hier breken de kerstboom af!! Iemand tips?
@flowerpower fijn dat het goed gaat met dr! Wel vreemd idd die plek achter dr oor. Ik zou me dan ook zorgen maken. Zodra ze wat extra eten krijgt en de vetten opslaat krijgt ze vast een lekker vol babylijfje. Ze moeten nog zo aan alles wennen in het begin! Raar idee dat we dat zelf ook hebben gehad, krampjes enzo, maar dat je daar gewoon niets meer van weet (rare gedachtegang haha) @babbona lekker dat je man thuis is! Even genieten nog met zn twee! Onze hond blijft heel goed van de kerstboom af. Katten heb ik geen verstand van hihi! Misschien even googlen? Vanmorgen ben ik mn slijmprop verloren! Lekker verhaal om mee te beginnen maar het is wel zo. Helaas zegt het nog helemaal niks.. Gisteravond weer heel wat luieretuis uit mn voorraad op een koopjeshoek op fb gezet, nou ze vlogen eruit! Toen begon iemand over hoesjes voor het consultatiebureauboekje, of ik die maak. Daar heb ik nu ook ineens heel wat vraag naar, dus mocht de baby nog lang blijven zitten dan kan ik als afleiding nog lekker aan de knutsel. Het is bekend dat ik eigenlijk met verlof ben en het dus heel rustig aan doe. Het is en blijft mn hobby, dus ik vind dat ik er op een laag pitje best mee door mag gaan wordt de levertijd langer, dan laat ik de klanten dat weten. Ze weten dat het kan gebeuren, dus dat neemt de druk wel weg.
Je slijmprop verloren. Dat geeft toch weer zo'n gevoel dat het er toch aan zit te komen of dat je lichaam "iets" doet. Althans dat vind ik dan he. Ik zit er al dagen op te azen, alhoewel ik weet dat je er ook niets van kunt vinden maar stiekem hoop ik er ook op dat ding te vinden. Hier ben ik vandaag weer in het zkh geweest. Alles is nogsteeds goed en de kleine man doet het nog super. Wel is mijn bloeddruk weer ietsje te hoog (140/90) maar ze willen niet gelijk paniek maken. Ik moet wel opletten dat ik geen extra klachten krijg als hoofdpijn, duizelig, sterren zien, extreem misselijk etc etc. want dan moet ik bellen. En als er geen actie komt gaan we volgende week weer terug. Nu heb ik alleen "last" van harde buiken en steken onderin. We zullen zien of we volgende week halen
@svv toch weer een teken, zou je denken idd. Vreemd he dat het kan beginnen, maar ook zomaar nog even op zich laten wachten. Wel fijn dat je wat afleiding hebt door die dingen te maken, leuk als je dan nog lang moet wachten heb je iig wat te doen. @wannabemommy en, al wat actie na di teleurstelling? @amaranthas ja idd, ik zoek ook telkens naar dat ding haha! Ik denk dat ik m nog niet kwijt ben. Zou toch fijner zijn als je m verliest he? Heb je iig het idee dat al dat gerommel wat doet. Tikkeltje hoog maar nog geen paniek gelukkig, rustig aan dan maar; ) @babbona haha bekend verhaal van die katten. Die van ons konden er ook niet vanaf blijven. Resultaat was opletten, ballen niet te laag hangen en een aantal keer per dag roepen 'POES, UH UH!' Konijntjes konden er overigens ook niet vanaf blijven, die vraten zelfs van de onderste takjes, hihi. Ze wonen nu in de schuur, ivm de kleine op komst. @flowerpower fijn dat ze het zo goedbdoet! En gebroken nachten blijven voorlopig nog dus.. ik zat gister nog te denken, als je bevallen bent ben je weliswaar van die buik af, maar is je onderkant weer een puinhoop en heb je lekkende overvolle tieten en idd drukke dagen met voeden etc.. probeerde het wachten een beetje te relativeren; ) Hier ook continu harde buiken, soms krampen, doet kennelijk geen moer want ik heb t al ruim 2 weken. Alhoewel, die harde buiken begonnen al bij week 30. Ben nu echt een hangbuikzwijn, hij hangt een partij laag!! En elke dag weer wakker worden zonder baby:s frustrerend! Maargoed, wachten maar weer.
@amaranthas dat gaf wel even een soort kick ja, al zegt het nog steeds niks. Er is nog steeds niks aan het handje namelijk. Ben wel blij dat ik hem überhaupt gezien heb. Hebben we dat ook weer gehad. Fijn dat alles goed was. Hoge bloeddruk is dan wel jammer, maar zolang je er geen last van hebt... hoeveel wk ben je nu dan? @katie vervelend dat dat rommelen dan uitmondt in niks. Harde buiken zijn zooo vervelend! En je hebt al zo lang de hoop dat het gaat gebeuren. Helaas.. bevallen bliijft een raar fenomeen. @WBM ik hoop voor je dat je zo stil bent omdat het tóch doorgezet heeft....
Dames... Ik vind het angstvallig stil van sommige kanten de laatste dagen! Vanmorgen weer een check gehad. Alles was weer keurig in orde. Dat ik m'n slijmprop ben verloren en dat ik veel harde buiken heb kán erop wijzen dat mijn baarmoedermond verweekt. Volgende week dus kijken of ik gestript kan worden. Ga er stiekem wel een beetje vanuit. Net naar het centrum gefietst en weer terug. Harde tegenwind op de terugweg. Nu wel een beetje moe in de beentjes. Verrot geslapen ook weer vannacht. Kindje kom maar gewoon naar buiten. Je mama is er klaar voor!
Hihi ja sommige zijn stil he . @SVV, slijmprop verloren dus? Hoeft idd niks te zeggen maar je lichaam is iig goed bezig zich naar de bevalling toe te werken toch! Goed dat je nog fietst, ik kan het niet meer met mijn buik, benen komen er tegenaan haha. Hier sinds gister kleine veranderingetjes, in rust gaan de harde buiken soms samen met krampjes. Verder verlies ik veel afscheiding! Echt meer als eerder, gister na paar uurtjes slenteren in de stad was mijn broek nat(sorry voor de details) is dat normaal?
@babbona dat is ook zeker zo. Het geeft ook echt wel het gevoel dat het elk moment kan gebeuren, maar dat slaat dus nergens op haha. Ml een ik proberen iedere dag óf te wandelen óf te fietsen. Ik fiets dan ook wijdbeens hoor haha! Meer afscheiding is heel normaal. Daar heb ik namelijk ook al tijden last van. Heb nu ook inlegkruisjes, maar ik verafschuw die dingen. Zitten echt niet prettig haha! Hopen dat die krampjes overgaan in weeën! Momenteel zit ik thuis op de bank met een klein nichtje van 8 weken in m'n armen. We mochten twee uurtjes oppassen vanmiddag, helemaal leuk. Maar laat toch maar heel gauw het echte werk beginnen, in plaats van de oefen baby's Vanavond boerenkool eten bij m'n ouders. M'n schoonzussen zijn allebei bevallen na het eten van m'n moeders boerenkool, dus wie weet werkt het magische wonder ook wel voor ons
Haha oefenbaby's! Idd leuk dat oppassen maar je wilt gewoon je eigen baby! Flink veel boerenkool eten vanavond dus, en als het dan stil is hier weten we genoeg . Smakelijk! (Net bij afvegen ook wat bloed... Had wel van tevoren daaronder schoongemaakt dus kan ook adertje gesprongen zijn) Ik had nog zo tegen mezelf gezegd dat ik niet op de kleine dingetjes zou letten, nu doe ik het toch! Hahah
Haha ja daar is het nu de tijd voor he: overal achterdochtig van worden helaas weet je het pas echt wanneer het volop aan de gang is. Ik doe m'n best met de boerenkool. Stay tuned..!
Haha oefenbaby ik hoop dat de boerenkool werkt! Irritant he, overal op letten.. ik had mezelf ook beloofd tot een week of 40 rustig blijven, maar ik spam al 2 weken het forum vol met klaagberichten. Ik wil je niet ontmoedigen, maar ik heb ook krampjes al vanaf 37 weken.. sorry! Ik hoop dat het bij jou wel wat betekent! Ik hoop dat je gestript kan worden svv, dat zet wellicht wat zoden aan de dijk Hier morgen weer naar gyn, opnieuw checken of strippen lukt. Hoop het maar.. anders toch een ineiding overwegen volgende week.. of moet ik me niet aanstellen en tot 41 afwachten? Grr lastig! Jullie ervaring of tips? Vandaag onverwacht bezoek gehad, ik kan dat echt niet meer hebben! Al die opmerkingen over wanneer zou ie nou komen, je buik is gezakt, hij zal nu wel 7 pond zijn, allerlei tips over bevalling, etc.. Bemoei je er niet mee, MIJN baby, mijn bevalling, mijn zwangerschap, ik doe het zelf. En ja, ik wou ook dat ie er al was dus hou er gewoon over op:'( Normaalgesproken ben ik best aardig hoor, maar de laatste weken nogal snel geïrriteerd
@Katie88, ja ik weet het, krampjes willen weinig zeggen.. ik heb ook het idee dat mijn bevalling dus weeen in een keer begint, dus zonder veel voorwerk. Weet niet waarom... Maar idd je gaat overal op letten nu! En googlen.. en schrijven.. en klagen hihi. Hopelijk voor je kunnen ze morgen strippen, zo niet, ik persoonlijk zou voor 41weken niet ingeleid willen worden. Inleiden lijkt me toch iets heel anders dan ''even strippen'', maar dat is mijn mening zonder ervaring of wat dan ook . Ik ken dat geirriteerd zijn goed hoor! Sowieso kan ik ook weinig mensen om mee heen hebben, vooral niet onverwachts. En gisteravond was ik zo pissig dat de gordijnen niet goed sloten, heb er zoon ruk aan gegeven dat alles naar beneden viel! Met als gevolg dat ML snachts met schroevendraaier en al de gordijnrails vast aan het maken was.... oeps...
Ooh dames ik ben en twee weken niet meer hier geweest. Maar ik laat jullie even weten dat ik 2december mama geworden ben van een prachtige dochter Julie! We hebben wel tot gisteren in het zh geweest omdat ze geel zag en niet goed at. Nu zijn we lekker thuis en kunnen we genieten!
@katie88, het is helemaal aan jou wat je wilt! ik weet nog wel bij de oudste dat ik ook niet te genieten was de laatste paar weken (eigenlijk maanden). Zeker ook door die vragen is het er al? en doet het al wat bijj je? ben je het al zat? Ik was kapot en niemand luisterde....... 42 w en 3 dagen waren te lang, gelukkig de tweede was er al bij 38 weken en 5 dagen en echt dat scheelde enorm in hoeveelheid resterende energie, nu bij 37 w3d is het helemaal anders...... al was ik er echt al doorheen, want had al twee weken voorwerk gehad. Luister dus naar je lichaam, als ij denkt dat je het nog aankunt kun je dat doen, maar als je merkt dat je het eigenlijk niet meer trekt geef hje dat gewoon aan. en als andere vinden dat jeje aanstelt niets van aantrekken! ik heb alle drie de keren een ruggeprik gehad tijdens de bevalling, hierdoor bespaarde ik energie en kon ik het aan, iemand anders liet vallen (is nu voor het eerst zwanger) dat ze het maar niets vond en een te groot risico en dat ze die pijn wel aankon... ja dacht ik maar ik krijg uit mijzelf geen weeen en de weeen die ik had doen bijna niets, tja ga je dat trekken een paar dagen lang weeen? nee en ik weet dat ik me niet aanstel. dus als jij het niet meer trekt gewoon aangeven, enne als er weer iemand zomaar komt, stuur ze gewoon weg, heb ik ook gedaan. was me schoonmoeder, ze dacht dat ik dat wel gezellig vond... nee ik wilde op mezelf lekker rustig op de bank hangen, dus nee ik zat er niet op te wachten.... @wannabemam, je bent erg rustig hopelijk is dat voo rjou een goed teken! @svv ik verloor bijna twee weken lang steeds stukken slijmprop, wordt nl. steeds opnieuw aangemaakt..... zegt niet veel behalve dat er in ieder geval wat aan het werk is, kleine troost..... zo nu weer de kleine meid lekker vertroetelen en voeden.....
@porkie gefeliciteerd! Ook al zo vroeg! Ik heb het idee dat er in dit topic een hoop voor de uitgerekende datum bevallen, of ligt dat aan mij? De boerenkool zit erin... ben benieuwd!