@wannabemommy heb gelukkig bijna alles al klaar. Regelgevoel valt dus mee! De kamer is zo goed als klaar (alleen beschadigd geleverd, nu wachten op monteur), we hebben het kaartje uitgekozen en de meeste was is gedaan (veel kleertjes van mn zus gekregen, dat scheelt). Als je het in etappes doet valt het mee! En vergeet niet: veel dingen zijn geen ramp om later pas te hebben! @ sheerio en chantal. Spannend dat t bij jullie een verrassing is of het een zoon of dochter wordt! Ben er zelf te nieuwsgierig voor, maar vind t altijd leuk om te horen dat mensen daarvoor kiezen!
@nev, probleem bij ons is dus dat het kamertje nog niet geleverd is, die dan ook nog in elkaar gezet moet worden, ik alles pas wil wassen op het moment dat ik het ook netjes in de kast kan leggen (die er nu nog niet is). En we hebben het geboortekaartje ook nog niet geregeld, en dan bij ons het hele trouwen er nog bij. Ik word stapelgek .
@zoe1 hahaah ja je verhaal is herkenbaar! Ik schoot in het begin ook telkens in de verdediging maar ben er nu een beetje klaar mee. Ook is het bij mijn man's cultuur/land normaal de naam al bekend te maken zodra je het weet, je moest eens weten wat voor commentaar we daar op kregen ... @WanneBeMommy ja heb ik ook hoor, telkens denk ik ''fijn dat kan ik weer van mijn lijstje afstrepen'', maar dan is er toch wel weer wat anders wat ik af wil hebben of wil kopen . En wat leuk dat je gaat trouwen!! Gefeliciteerd . Wat een leuk lijstje al, ben benieuwd hoe het gaat lopen met iedereen de laatste weken!
@ Zoë gelukkig is ze die kilo's wel weer kwijt gespeeld maar ik heb ze er toch liever niet aan @wanne be mommy wanneer ga je trouwen??
Ik snap niet waarom de ene wel een groei echo krijgt rond de 30 weken en de ander niet? Jullie enig idee? Krijgen jullie 'm met een speciale reden of gewoon omdat jullie 30 weken zijn? Ik krijg 'm namelijk niet.. Lopen jullie ook al alsof je in je broek hebt gepoept? Haha! Voel me net een pinguin! Maar heb ook last van mn rug, dus misschien komt t daar door.
Bij mijn verloskundigenpraktijk is de groeiecho standaard. Begreep bij de opleiding dat mijn praktijk daarin voorloopt (doen de echo al een paar jaar) en het het nu bij steeds meer praktijken wordt gedaan en ws standaard wordt ingevoerd. Ik heb wel een extra gehad ivm de eerste (onderaan groeicurve). De tweede was vandaag dn de uk groeit goed. Beentjes nog steeds onderaan curve, maar blijven wel goed op die curve groeien. De rest is zelfs wat omhoog gegaan tov de onderste curve!
Hi meiden, Ik wil ook graag meekletsen, laatste 10 weken yeahh!! Kan niet snel genoeg gaan voor mij Op 13 dec ben ik uitgerekend van een jongetje.
Het is me niet gelukt om bij te lezen vandaag, sorry!! Maar welkom nieuwe meiden! Wij komen net terug van de borstvoedingscursus, was interessant! @klachten: gelukkig geen bekkenklachten, midden van mn rug begint wel een beetje te protesteren, daar moet ik even op letten. Nog 2,5 wk werken en dan verlof! Ben benieuwd of ik me ga vermaken. Ben al heerlijk begonnen met lijstjes
Trouwens heb vaak als ik in de auto ofzo wil stappen net steken in mijn vagina kan het moeilijk omschrijven weet iemand wat dat mss kan zijn??
@Hysterisch, bij mijn VK is het standaard . Morgen mijn eerste groeiecho, ben zo benieuwd! @JoyofLiving, welkom Nou onze babykamer staat sinds gister vol met schoonmaakazijn en citroen, ik krijg de verflucht er maar niet uit! Kamer is al een maand aan het luchten... iemand nog tips? Hebben jullie huisdieren? Hoe denken jullie dat het met de baby zal gaan? Wij hebben 2 katten en volgens de kraamzorg vinden ze het fijn om richting de baby te gaan omdat baby's warm zijn? We proberen ze nu al uit de box te houden enz. maar ze zullen toch geen kwaad doen?
Katten gaan normaal niet opzettelijk iets mis doen, maar ze kunnen wel per ongeluk de baby verstikken of om te spelen achter de bewegende handjes/voetjes slaan met klauwpootjes. Bovendien hou je best je katten en kattenhaar weg bij je kleintje, blijkbaar is kattenallergie 1 van de enige allergieën waarop de kans groter is als je al vroeg veel aan katten wordt blootgesteld. (Hebben ze mij toch altijd wijsgemaakt ) Hier worden de 3 katten dus uit de kamers waar baby slaapt gehouden (slaapkamer en woonkamer). En baby zal ook nooit alleen in de kamer zijn met een kat. Ik kom trouwens ook gezellig meekletsen ben 17 december uitgerekend van ons 2e meisje
@Andastra, hallo! Gezellig . Ja daar ben ik dus ook bang voor, dat er iets per ongeluk gaat. Moet er niet aan denken dat mijn kleintje wordt bekrast ofzo! Dan idd maar goed opletten en nooit alleen laten . Verder ben ik onderhand dagelijks aan het stofzuigen dus hopelijk komt het met de haren ook goed.
Babbona: niet geschilderd met verf op watrrbasis dan? Bij ons ruik je nirt vd kozijnen die we hebben geschilderd, wel bewust met waterbasis gedaan, verft voor geen meter maar eigenlijk dag erna al geen lucht meer. misschien heeft verfwinkel anders een tip?
@Babbona, Dankjewel, het is inderdaad fijn om dingen af te kunnen strepen van het lijstje, helaas komen er wel altijd nieuwe dingen bij. @Porkie, we gaan 4 november trouwen. @Hysterisch, ik denk dat het ook uitmaakt of je verloskundige echo's maakt of niet. Mijn verloskundige doet dit niet, en ik moest voor mijn echo's dus naar het ziekenhuis. Dan is het minder makkelijk om even een groeiecho te doen, dus ik heb hem ook niet gehad. @joyofliving, welkom! Misschien handig als je jezelf even toevoegd bij het lijstje. @andastra, welkom! Ook jij kunt je toevoegen aan het lijstje . @hier, slechte nacht gehad. Kon niet in slaap komen, vaak wakker geweest tussendoor voor toiletbezoekjes. Al met al ben ik moe.
Wannabe: vervelend zon draainacht! Slaap je al met je voedingskussen? Dat ben ik sinds paar nachten aant proberen, lijkt wel wat comfortabrler. @groeiecho: bij ons doen ze met 36wkn een groei/liggingsecho.
@chantal, heb wel zo'n voedingskussen. Alleen heb ik dan het probleem dat tegen de tijd dat ik eindelijk lekker lig met dat kussen ik op mn andere zij wil gaan liggen en ik weer van voor af aan kan beginnen. Dus heb nu aan beide kanten naast me een kussen liggen, dat scheelt in ieder geval een beetje.