Laatste 10 weken aftel topic vanaf 15okt '13

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door chantal85, 20 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    @ Nev, oke dan ga ik zo even doen :) Zwangerschap ging wel goed, maar vanaf 31 weken veel harde buiken dus moest rust houden.. met rust gaat het nu wel een stuk beter. En baby schijnt aan de grote kant te zijn dus vandaag suikertest moeten doen.... baahhhh vies drankje! Hoe gaat het met jouw zwangerschap en hoe ver ben je?

@ Porkie, ik zou ook zeggen indalen want bij mijn eerste had ik ook zulke pijntjes en een week later was hij ingedaald... alleen was dat toen bij 34 a 35 weken. Maar nu heb ik dus ook zulke steken soms en kindje ligt wel met zijn hoofd naar beneden maar nog een heel stuk boven mijn bekken dus heb geen idee wat het kan zijn.

@ Babbona, ik heb geen idee hoe het zal zijn met katten. Bij de eerste hadden we nog een hond, vrij grote, een berner sennen. Hij was echt heel erg wild bij de baby en soms wilde ik de baby (toen hij een aantal maanden was) op de grond leggen op een speelkleed maar dan wilde hij er gewoon bovenop liggen was echt geen doen, en hij verhaarde ook super veel, steeds overal trossen haar. Dus uiteindelijk besloten om hem naar een ander gezin te brengen. Vond t ook zielig, want steeds als zoonlief dus wilde gaan spelen moest hij de gang op omdat het anders niet werkte.

2. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    12-11
    Mezmerized - 1e kindje - jongetje
    29-11
    Searwen - 1e kindje - jongetje
    13-12
    flowerpower - 3e kindje (2*) - meisje
    JoyofLiving - 3e kindje (1 engeltje) - jongetje
    16-12
    nev- 1e kindje - meisje
    18-12
    Wannebemommy - 1e kindje - meisje
    20-12
    Porkie - 1e kindje- meisje
    22-12
    Sheerio - 1e kindje - verrassing
    24-12
    Chantal85 - 1e kindje (4*)- verrassing
    26-12
    Zoe1 - 1e kindje (1*)- jongetje
    28-12
    Hysterisch - 1e kindje - jongetje
    29-12
    Babbona - 1e kindje - meisje

3. Sheerio

Sheerio Actief lid

23 mei 2013
    125
    0
    0
    Europa
    Zijn er toevallig meer meiden hier die last hebben van een behoorlijk heftige pijn met lopen?
    Ik heb het met mijn linkerbeen, maar de pijn straalt uit naar mijn onderrug (ook links dus) en soms voelt het alsof het gewoon op slot gaat en dan kan ik niks.. lopen doet zooo veel pijn!
    Iemand zei dat de baby gedraaid is en op een zenuw duwt (ofzoiets) en inderdaad, ik voel dat de baby ineens gedraaid is maar vraag me toch af wat het is.

4. Babbona

Babbona Actief lid

20 mrt 2013
    488
    0
    16
    @chantal85, ja dat is dus het vreemde want het verf is op waterbasis. Ben zelf creabea geweest en mocht uberhaupt niet met iets anders verven. Morgen komt paps de kozijnen schilderen, die zijn nog zo lelijk geel vergeleken de nieuw geverfde kamer ;), zijn verf ook op waterbasis, hopelijk is de geur binnen 2 maanden weg! hihi

@JoyofLiving, oo wat jammer dat je je hond weg heb moeten doen:(, hoop dat het bij ons niet zo ver komt, mja alles voor de veiligheid van je kindje he.

@Sheerio's, nee heb ik geen last van, had wel een tijdje pijn in onderbuik en rug bij het lopen maar in been niet.

5. Andastra

Andastra Actief lid

15 sep 2012
    454
    0
    0
    12-11
    29-11
    13-12
    16-12
    nev- 1e kindje - meisje
    17-12
    Andastra - 2e kindje - meisje
    18-12
    20-12
    22-12
    24-12
    26-12
    28-12
    29-12

6. Andastra

Andastra Actief lid

15 sep 2012
    454
    0
    0
    @ Sheerio: een vriendin van mij heeft dat ook en zij heeft vrij ernstige bekkeninstabiliteit...

7. Mezmerized

Mezmerized Actief lid

22 jun 2013
    280
    0
    0
    NULL
    Zuid Holland
    @sheerio:
    Ik heb dat zelf ook een paar dagen gehad, het trok vanzelf gelukkig weer weg niks ergs dus.. maar was echt een vervelende zeurende pijn.

8. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Goedemorgen!

Mag ik ook mee kletsen? Ben morgen 38 weken zwanger van ons eerste kindje. Kan niet wachten tot de kleine (meid of jongen????) er is :D

@sheerio: ik herken het wel. Het zelf last van m'n bekken en het begon bij mij met een soort van "opslot" gevoel in m'n bil. Soms liep ik daardoor mank en na een aantal stappen ging het wel weer. Maar stond dan echt met kippenvel van de pijn in de winkel m'n klanten te helpen.
    Zou, als het aan blijft houden, er niet mee door blijven lopen en een consult aanvragen bij een bekkenfysio. Al is het alleen maar om dat uit te sluiten, en ander om er voor te zorgen dat het niet erger word.

9. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    8-11
    Siertje - 1e kindje (*) - verassing
    12-11
    29-11
    13-12
    16-12
    nev- 1e kindje - meisje
    17-12
    Andastra - 2e kindje - meisje
    18-12
    20-12
    22-12
    24-12
    26-12
    28-12
    29-12

10. Sheerio

Sheerio Actief lid

23 mei 2013
    125
    0
    0
    Europa
    Bedankt voor de reacties op mijn vraag :)
    Misschien bedoelen ze hier dan wel bekkeninstabiliteit.. is het enige wat ik kan bedenken wat hierop lijkt en een vaak voorkomend iets is bij zwangere vrouwen. Leg het dinsdag maar neer bij de verloskundige..

De hormonen nemen het helemaal over deze week! Heerlijk he, zwanger zijn :D

11. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    @ Sheerio, ik zou ook niet weten wat het zou kunnen zijn. Kun je het beste aan je vk vragen denk ik.

@ Babbona, ja was niet leuk om de hond weg te doen, hadden hem toch al van pup af aan en hij was al 3 jaar bij ons. Maarja, het ging gewoon niet. Ik riep altijd het hardst dat ik het belachelijk vond dat mensen hun huisdieren weg deden vanwege de baby en zelfs nog in mijn zwangerschap hihi... maar inderdaad, denk dat ik het zelf moest ondervinden dat als het om je kind gaat dat niks belangrijker is dan dat ;)

@ Siertje, spannend hoor, jij kunt al echt gaan aftellen! Ben benieuwd of het een jongen of meisje is, heb je zelf een gevoel?

12. Babbona

Babbona Actief lid

20 mrt 2013
    488
    0
    16
    Hier even een trotste mama, net groeiecho gehad en ze doet het super!:D.

Bijgevoegde bestanden:

13. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    @joyofliving: ik denk zelf een meisje en ml denkt een jongen. Nu denkt ongeveer 90% in de omgeving dat het een jongen is aan de hand van m'n buik. Nog 15 daagjes (of minder of meer) en dan weten we het!

@babbona: mooie echo!!! Fijn dat jullie kleine meid het goed doet!

14. WanneBeMommy

WanneBeMommy Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.211
    7
    38
    @Siertje, wat spannend zo dichtbij het einde. En wat knap dat je je nieuwsgierigheid kunt bedwingen en nog niet weet of het een jongen of een meisje is.

@babbona, mooie echo!

Hier is vandaag de babykamer geleverd! Eindelijk!! Dus vriendlief heeft dit weekend wat te doen...

15. zoe1

zoe1 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.070
    0
    36
    NULL
    NULL
    @babbona, ik snap dat je trots bent!! Prachtige foto!!!!
    Oh ja daar zul je wel heeeeeel veel commentaar op hebben gekregen, jammer is dat hè. Waarom kunnen mensen niet gewoon accepteren dat niet iedereen alles hetzelfde doet he?

@wannabemommy, oh fijn zeg!! Verwacht uiteraard wel een foto na het weekend ;). Veel plezier met inrichten!

@joyofliving, kan mij voorstellen dat je het niet had verwacht dat je hem weg zou doen. Je kiest niet voor niks voor een hond, die doe je niet zo maar even weg! Maar wel begrijpelijk hoor, als het niet werkt, dan werkt het niet. Je kids gaan voor he!

@sheerio, hopelijk kan de VK je verder helpen! Ben benieuwd wat ze zeggen.

@siertje, spannend zeg!! Jij bent waarschijnlijk de eerste... Zie je op tegen de bevalling?

@chantal, hoe lig jij met je voedingskussen? Ik probeer het ook maar kan geen fijne houding vinden. Mijn buik moet ik echt ondersteunen als ik op mijn zij lig, alleen is het kussen te hoog zeg maar.

@porkie, ik denk ook dat het te maken heeft met indalen, las laatst dat je daar wel steken van kunt krijgen... Heb je er nog veel last van? Weet je al of de kleine al aan het indalen is?

@hysterisch, hahaha nee zo loop ik "nog" niet... Maar wel veel meer last van mijn rug en zware buik.

@mezmerized, ja dat is ook zo.... Het voelt soms alleen zo vervelend, dan heb ik echt zoiets van: waarom moeten mensen altijd commentaar hebben?
    Balen dat je je af en toe verveelt.... Gelukkig is het nu wel mooi weer, misschien even lekker een stukje fietsen? Of boekje lezen in de tuin?

Sorry als ik iemand ben vergeten!!! :)

Welkom ook iedereen natuurlijk :D

@hier, vandaag een goede dag! Gisteren een beetje een dip, was mijn lijf zat, wil weer "normale" kleding aan, normaal kunnen bewegen en alles deed pijn. Had ook heel slecht geslapen, zal daar wel mee te maken hebben ;). Hebben jullie dat ook wel eens? Dat je het zwanger zijn even zat bent? Ben enorm dankbaar dat ik zwanger mag zijn en dat alles goed gaat met onze kleine ventje, maar vind het stiekem ook wel lang hoor 9 maanden ;). Kan niet wachten om heerlijk met hem te knuffelen!!!! Hopelijk gaan de laatste weken lekker snel (al betwijfel ik dat :p)

Fijne dag meiden!

16. WanneBeMommy

25 nov 2012
    1.211
    7
    38
    @zoe1, als ik alles heb ingericht zal ik wel een foto'tje plaatsen. Misschien leuk als jullie ook allemaal een foto plaatsen? Moet namelijk nog wat leuke details toevoegen, maar die heb ik nog niet gekocht. Ben op zoek naar inspiratie!

En ik snap je gevoel hoor, af en toe ben ik het ook even zat, dan zou ik willen dat vriendlief het even een dagje van me kon overnemen. Dat je even kunt bijkomen, even een dagje hormonenvrij, even een dagje niet overal tegenaan stoten met je buik e.d.

17. zoe1

zoe1 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.070
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dat is precies wat ik gisteren tegen mijn man zei, kon jij maar even een dagje zwanger zijn! Hihi. Blij om te horen dat ik niet de enige ben :)
    Gelukkig hebben we het grootste gedeelte gehad ;)

Ik zal zo even een foto plaatsen!

18. zoe1

zoe1 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.070
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier is ie dan :)

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      22,3 KB
      Weergaven:
      20
  19. WanneBeMommy

25 nov 2012
    1.211
    7
    38
    Leuk kamertje! Wil zelf ook nog heel graag zo'n schommelstoel, maar moet even kijken of dat nog gaat lukken.

En ben inderdaad blij dat we het grootste gedeelte hebben gehad, nog een kleine 5-10 weken voor mij (uitgaande van 37-42 weken).
    Om het korter te houden voor mezelf tel ik eerst af naar die 37 weken, en daarna ga ik pas af tellen naar de 40 weken.

20. zoe1

zoe1 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.070
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dankjewel! Ik heb hem bij de marskramer gekocht.

Dat doe ik stiekem ook, eerst naar de 37 weken en dan nog eventjes geduld hebben ;);)

Deel Deze Pagina