@Hysterisch, de aerosleep is geen zeiltje of wel? De kraamzorg zei dat dat in ieder geval niet mocht. Ze zei matrasje, molton, hoeslaken, lakentje,dekentje (mss wel 2). Ik heb het ook voor de mooi al opgemaakt maar moet nog alles wassen dus alles moet er weer van af haha . @Porkie&Zoe, ik tel ook echt de dagen/weken/maanden af, kan zo niet wachten!
Goedemorgen! @zoe: die van ons ligt gelijk vanaf dag 1 in z'n eigen bedje. Wonen ook gelijkvloers, hebben geen babyfoon, ga ervanuit dat we hem echt wel horen, zo niet is zo een ding snel genoeg gekocht. Denk dat slapen echt in z'n bedje gaat gebeuren en idd niet in de box. Tenzij hij er al in ligt en dan in slaap valt. Denk dat ik hem dan toch oppak en in z'n bedje leg. Maar goed, dat zullen we straks wel zien als ie er is. Als het goed is neemt de kraamzorg contact met je op voor een intake. Geloof dat wij hem met 35 weken hadden. @hysterisch: ik zou idd even wachten met dat dekje uitpakken. Mijn schoonzus is kraamverzorgster en die raad het af. Als je het op het bedje hebt liggen mag het er mooi weer vanaf en dat spul is zo duur! Zonde als je het dan niet meer terug kan brengen. Of anders de kraamzorg bellen en vragen hoe zij daar tegenover staan, keuren zij het goed, kan ik me voorstellen dat je je bedje op wilt maken, staat een heel stuk leuker dan zo een kaal bedje ik kon ook niet wachten hihihi! @porki: snap je gevoel. Heb ik ook gehad. Dan gaat de tijd ineens heel erg langzaam. Maar voor je het weet zit je op de 37 weken en mag het komen . (Ook dan gaat de tijd langzaam vind ik... Heb het gevoel dat onze kleine frutsel het nog wel naar het zin heeft en er voorlopig niet uit gaat komen...) @hier: gister een off-day. Veel geslapen, was misselijk en een beetje down. Savonds maar even lekker bij mams gegeten en geknuffeld en die heeft ook ff m'n teennagels gelakt . Heel onrustig geslapen. Alles deed zeer, kon geen houding vinden en moest er elk uur uit om te plassen . Vanochtend is ml klussen bij de turnvereniging dus kan ik lekker in huis wat dingetjes doen. Vanaaf een verjaardag en daarvoor ff een bakkie doen bij vrienden die net terug zijn uit zuid Afrika.
Alles mag erop, zolang het geen plastic heeft (dus geen waterdicht moltonzeiltje , fleece dekentje of zo een plastic ding voor het eventueel doorlekken van de luier). Reden is dat je kleintje in het begin nog een kruik nodig heeft en door al dat plastic kan hij of zij dan z'n warme niet kwijt en kan ie oververhit raken. Ik heb zelf bij de Hema een molton onderlegger, die is gewoon 100% katoen, op de plek van de billetjes, dan een moltonhoes en dan een hoeslaken. Mocht de luier dan doorlekken, heb je drie lagen die het opvangen en blijft je matras schoon. Hier ook alles weer wassen eigenlijk want zit er alweer een paar weken op
Ik had ook de aerosleep erop liggen en moest die eraf halen zolang een kruik gebruikt wordt. Dit omdat er anders water in kan blijven staan.... Aldus de kraamverzorgster. .
@ Zoe, nou die uitspraak kan ik toch niet begrijpen hoor, je je zwanger beter voelen als normaal hahaha... dat is hier nog nooit het geval geweest terwijl ik bij de zoontjes wel echt goede zwangerschappen heb gehad, bij het meisje had ik werkelijk overal last van en heb ik wel alle zwangerschapskwaaltjes gehad volgens mij. Bij de 20 weken echo zagen ze bij haar een hartafwijking, vernauwing in de aortaboog waardoor het bloed niet goed kon doorstromen. De hartkamers zagen er toen nog wel goed uit dus op dat moment kon het met 1 operatie na de geboorte hersteld worden. De weken daarna werden de echo's vaak herhaald en bij 22 weken bleek dat het flink was achteruit gegaan, de kwaliteit van het hart, want nu was de linker hartkamer namelijk achteruit gegaan qua groei en dat was super slecht nieuws. Diagnose werd gesteld op het hypoplatisch linkerhartsyndroom. Ze had weinig kans op een goed leven als we haar bij 40 weken geboren hadden laten worden, de hartafwijking was te complex. Dus hebben wij er met de artsen ervoor gekozen om de zwangerschap af te breken en haar het leed te besparen. Heftige periode. @ Slaapplek baby, hier ook de eerste maanden bij ons op de kamer, het wiegje staat al klaar En als hij gaat doorslapen gaat ie naar zijn ledikantje. @ Zoe, wij hebben onze eerste ook maar 3 weken op onze kamer gehad (toen gaf ik wel flesvoeding). Ik werd ook wakker van ieder zuchtje en kreuntje en ik sliep dus voor geen meter. Toen dus besloten hem op zijn eigen kamer te leggen en dat ging hartstikke goed. Ik had het na 10 dagen ook al gedaan overdag zeg maar, in zijn ledikantje om alvast aan die ruimte te laten wennen. Maar in de kraamweek is het geloof ik wel belangrijk om hem op je kamer te laten slapen 'rooming-in' @ Hysterisch, bij de eerste had ik ook een aerosleep en ja de kraamzorg vond het hier ook onzin maar mij gaf het wel een goed gevoel dus ja Maar nu heb ik wel ervaring dat het in het begin niet hoeft hoor. Dus nu heb ik 'm er nog niet op liggen, dat doe ik pas zodra deze gaat rollen, de eerste tijd kunnen ze dat toch nog niet. @ Kraamzorg, heb hier een gesprekje gehad toen ik 28 weken was. @ Babbona, ik heb ook alles al opgemaakt hihi, wiegje en ledikantje maar moet ook nog alles wassen Maar voor nu kan ik er steeds tegenaan kijken en dat is toch leuk. @ Hier, nou gister het ochtendje psz voor zoonlief was hartstikke goed gegaan! Hij heeft niet eens gehuild toen wij weg gingen Ben trots op m. Vanochtend werd ie wakker, kwam ie naar me toe en zegt ie... mama school mee? haha hij wilde gewoon weer gaan, goed teken. Vandaag een beetje in huis rommelen en mn moeder komt vanmiddag op visite verder geen plannen.
Ja is wel ideaal hoor! Al mis ik dan soms weer een trap om echt 'naar beneden' te gaan als je wakker wordt, vond ik altijd wel knussig haha! Maar gelijkvloers is ook heel fijn! Nee klopt, niet per se veiliger dan een gewoon matrasje, maar het leek ons wel heel handig wat betreft eventuele ongelukjes in bed van de baby, het vocht trekt er in, waardoor de baby niet in de nattigheid ligt en je dus niet midden in de nacht het hele bedje hoeft te verschonen maar alleen even een schoon hoeslaken er op hoeft te doen en het schijnt erg goed ventilerend te zijn. maar das even in leken taal uitgelegd Ik lees verschillende dingen, de ene kraamzorg zegt er niks over en de ander vindt het 3x niks.. Ik wacht het wel even af, maar had er zelf wel een goed gevoel bij. Kraamzorg heeft mij een paar weken geleden gebeld. Ze komen als ik zo'n 35 weken ben op huis bezoek. Misschien even zelf bellen? Lijkt me dat je toch binnenkort een afspraak moet gaan maken met ze
@iedereen, bedankt voor jullie reacties! Meer niet er op dan wel er op zie ik Ik wacht het nog wel even af dan, tot de kraamzorg langs is geweest. Dat van het water dat niet weg kan als de kruik lekt is natuurlijk wel een goede, je wil niet het risico lopen dat je baby in dat hete water ligt. Ik koop voor de zekerheid gewoon nog een molton, kan ik in ieder geval vast het bedje opmaken haha
@joyofliving: leuk kamertje, lekker ruim! Ik ben deze week maar eens begonnen met mijn muurschildering. Er komt nog een en ander bij, maar het kost erg veel energie om te schilderen, dus alles stukje bij beetje.
Ik ben over precies 30 dagen uitgerekend, maar ik trek het niet meer. Pffff.... Ik word helemaal gek van die opvliegers en die schaambot- en bekkenpijn. Ik tel de dagen af
@Nahla: Ik ook, heel herkenbaar. Wat mij betreft komt 'ie in week 37. Ik kan nu zo weinig. Lijkt me heerlijk om weer een stukje te fietsen, lekker te wandelen met de baby en weer eens te kunnen slapen zonder dat al je lichaamsdelen pijn doen. Nog even volhouden...
@Joyofliving, super mooi kamertje!! @searwen, wat leuk, creatief zeg! Ik heb vandaag een verassings babyshower gekregen!! Wat leuk is dat zeg, hebben jullie dit ook gehad?? Mijn zus en een vriendin hadden hapjes/spelletjes enz geregeld, alles roze zelfs de dresscode was roze!! We moesten o.a. raden welke babyfoto bij welke vriendin hoorde enzo, echt leuk! Nu uitgeteld op de bank hihi
Lijkt me echt geweldig als iemand dat voor me zou organiseren, maar denk niet dat iemand zo attent gaat zijn Gaaf hoor, geniet nog maar lekker na!
@zoe euh de box heet dat bij jullie ( woon in belgie) Op de rest reageer ik later drukke dag gehad! Groetjes
@Joyofliving, zo he wat een mooien strak kamertje en heftig wat je hebt meegemaakt! lijkt mij superzwaar. @searwen, wauw wat kan jij mooi schilderen erg mooi en creabea! @ babbona, gaaf zo'n babyshower, nooit gehad, mar lijkt me erg leuk. ik ben vandaag druk gewwest met opruimwoede, pfoe nu helemaa kapot. ik wil gewoon alles opgeruimd en klaar hebben... en mijn lijstje is nog zo lang...... mar de energie is gewoonweg drastisch aan het verminderen. ik moet nog even volhouden van mezelf...... het is enkel opruimen ben nog niet aan het poetsen begonnen al begint het te kriebelen dat ik dat ook wil gaan doen. alles wassen en soppen, lekker fris ruikend in huis. eerst wil ik het opgeruimd. zal wel herkenbaar zijn vrees ik..... voel helaas wel nu dat ik te enthousiast ben geweest.... alles doet zeer en mijn buik is keihard. dus zo lekker mijn bedje opzoeken.....
@ Searwen, is jouw thema dat draakje? Leuk! Ze hebben daar ook veel spul van he? Of heb je de accessoires daar niet van? @ Nahla, snap ik dat je de dagen aftelt hihi... hopelijk gaat het snel! @ Babbona, ah wat leuk een babyshower!! Ik krijg er ook eentje, mn schoonzus heeft zich verraden haha maar ik weet nog niet wanneer dus ben super benieuwd en ook wat we dan gaan doen. @ Flowerpower, ja was een heftige periode en dat is het nu soms nog. Maar merk wel dat we het steeds meer een plekje kunnen gaan geven maar nog steeds brand er iedere avond een kaarsje voor haar bij foto en urntje. Zoiets zie je gewoon nooit aankomen dat het je gebeurd maar het maakt je wel sterker. Nu maar hopen dat deze zwangerschaps nel voorbij is en we een gezond kindje in onze armen kunnen houden. Hier is de energie ook ver te zoeken, maar vandaag kreeg ik ineens een opleving en heb ook lekker gepoetst met mn moeder en de inrichting van mijn woonkamer veranderd Als de nesteldrang begint dan krijg je weer energie totdat het klaar is.
@babona: wat leuk!! Ik heb ook een babyshower gehad. Wel een beetje aan de late kant, met 36 weken. Hebben dus geen spelletjes enz gedaan, lekker met z'n alle aan de high tea gezeten. Vond het wel fijn want dat energieniveau word alleen maar lager . Was echt gesloopt! Maar vond het super leuk om iedereen weer bij elkaar te zien en te spreken. @hier: al ruim een uur wakker met goede ongikrampen... Toch maar even eruit en een beker warme melk. Heb geen harde buiken dus is weer wat voorwerk. Alleen jammer van de nachtrust . Morgen gelukkig niks op de planning dus kan lekker doen wat ik wil.
@Searwen & @Joyofliving De uitdrukking "De laatste loodjes wegen het zwaarst" gaat hier zo op! Haha! De mijne mag ook ècht komen met 37 weken. Dan heb ik nog maar een weekje. Ik kan me maar geen comfortabele slaap- of zithouding aannemen. En dan die startpijn... Oefff! Ik heb tot nu toe ook geen striae gehad, maar ze steken stiekem de kop op onderin m'n buik Ik ga vandaag DE tas maar in orde maken..
@ Nono, tuurlijk joh, welkom! @ Nahla, haha ja kan het me goed voorstellen. Ik ben het namelijk nu al zat En ik moet nog zolang wachten dus de tijd kan niet snel genoeg gaan. Maarja het kan ook nog langer gaan duren dan de UD, daar moet je je wel een beetje op instellen want anders duurt het voor je gevoel nog langer en raak je misschien alleen teleurgesteld. Bij de eerste had ik tot aan 37 weken geen striae maar vanaf die tijd zijn ze erin gevlogen en zat mijn hele onderbuik onder... baal er nu nog van!!