Laatste 10 weken aftel topic vanaf 15okt '13

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door chantal85, 20 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ohhh het idee dat ik nog anderhalve maand moet lijden... het idee is al ondraaglijk! :$
    Ik snap niet dat mensen genieten van hun zwangerschap. Ik vind het echt niks aan. Het is alleen maar afzien. Ik voel me compleet overgenomen door de baby.
    We krijgen er wel wat voor terug he...
    Ben zo benieuwd naar het draakje :p

2. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    Ik denk er net zo over als jij, vind het ook niks om zwanger te zijn. Behalve het tweede trimester is wel te doen vond ik maarja dat was maar hooguit 2,5 maand van de 9 maanden. En dan heb ik nu wel een goede zwangerschap. Bij de eerste had ik ook een goede zwangerschap, maar toen was ik het vanaf 30 weken ook echt zat en toch gaat het dan na een jaar weer kriebelen en had ik zoiets van als ik nu weer zwanger ben (dat zou de laatste keer zijn) dan ga ik er echt van genieten want het is wel iets bijzonders... maarja zodra je het dan weer bent dan weet je weer hoe het was ;) Als nu alles goed gaat weet ik zeker dat dit de laatste keer is haha.

Kan ook niet wachten om:
    - alle energie weer te hebben ipv een bejaarde te zijn
    - op mijn buik te slapen
    - filet americain en carpaccio te eten
    - in iedere houding te kunnen blijven zitten zonder klachten te krijgen
    - gewoon weer overal kan lopen zonder mijn buik steeds te stoten
    - met mijn zoontje te ravotten en hij lekker bij mij kan gaan liggen
    en zo kan ik nog wel even doorgaan :D

3. flowerpower

flowerpower Bekend lid

7 feb 2011
    557
    0
    16
    @JoyofLiving ik ken de nesteldrang niet bij de vorige twee helemaal geen last van gehad........wel wat meer opgeruimd, maar verder eigenlijk niets......

ik herken het wel beter voelen tijdens de zwangerschap. ik heb cvs/fibromyalgie en voelde me tijdens de zwangerschap best wel beter, maar nu het einde komt merk ik weer de algehele oververmoeidheid. ga door op karakter en idd energie die je van de nesteldrang krijgt.
    heb helaas normaal de energie van een bejaarde......
    bij de eerste was ik qua moeheid zo ver heen dat dat uitmondde in een postnatale depressie, gelukkig bij de tweede niet gehad, maar ik heb daar ook extra op gelet. Nu deze derde is een cadeautje, beetje ongepland.
    maar aangezien ik thuis zit heb ik alle tijd voor de kinderen kan ik zo af en toe in de middag lekker slapen dan trek ik het wel.
    ik mis idd het lekker kunnen zitten op de bank, want echt je kan niet mer lekker zitten. en dan die pijn in mijn maag.....
    qua eten mis ik echt niets.....kan heel goed zonder die lekkere dingen die ik nu niet mag.

4. Andastra

Andastra Actief lid

15 sep 2012
    454
    0
    0
    Ik verlang vooral tot ik weer enkel verantwoordelijk ben voor mezelf. Ik ben het zo beu om heel de tijd op te letten. Vooral dan voor alles van mijn dochter (speeksel, snot, pipi, ...). Ook weer alles te mogen eten en doen. En mijn lijf terug te hebben.

Nog 7 weken...

5. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Herken mijzelf heeeelemaal niet hahahah!!!!! :D

Vind het allemaal heel leuk, maar ik wil nu wel zien waar ik het voor doe. Al moet ik zeggen dat ik het net toch echt wel leuk vond dat er een voetje tegen m'n ribben aan zat en dat ml het kon voelen en dat als je er op duwde dat hij terug begon te schoppen :)

Maar, mag van mij wel komen!

6. Babbona

Babbona Actief lid

20 mrt 2013
    488
    0
    16
    @Joyofliving, leuk dat je ook een BabyShower krijgt! Je voelt je echt speciaal op zoon feestje, heel leuk :) (bij mij was de verassing ook al veraden hihi :p)
    En leuk lijstje, van veel van die dingen kan ik ook niet wachten! Maar dat mijn man nu al ruim 31 weken de kattenbakken schoonmaakt ga ik niet missen! hahaha.

@Siertje, ja ik snap dat energielevel wel hoor. Is idd heel gezellig maar je bent kapot daarna! Maar High tea is ook heel leuk, toevallig afgelopen vrijdag met een vriendin gedaan, suiker/vet gehalte lekker hoog :p.
    En hoe is het met de krampen? Wel spannend al bij jou hoor, kan niet wachten om ook zo ver te zijn.

@Nono, ja tuurlijk, schrijf je maar bij op de lijst!

@Flowerpower, poeh dat moet wel heftig geweest zijn bij je eerste... idd op tijd rusten en taken verdelen, dat heb ik geleerd. Ik wilde graag alles in een doen zodat ik dan tenminste klaar was, nu doe ik kleine taakjes de hele dag door.

@Andastra, ik herken het helemaal :D.

Qua eten mis ik een heerlijke tiramisu en pasta carbonara!!!(alle dingen met rauwe ei dus...) We hebben varianten proberen te bedenken maar het kwam helaas niet in de buurt.

Fijne zondag allemaal, hier stormt en regent het, lekker met een filmpje/serie op de bank!

7. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    @babbona: best frustrerend, maar is weer helemaal stil wat krampen en harde buiken betreft :( Morgen weer naar de vk. Liefst zou ik willen vragen of ze wilt kijken of het voorwerk al wat heeft gedaan, maar wat nu als het antwoord nee is... Dan baal ik wel hihihi! Kijk morgen wel.

Net terug van de intratuin. Pffff... Als ik langer loop of stil sta, lijkt het wel of m'n buik van beton word. Nu lekker languit op de bank. Zo ff lunchen en dan heerlijk een tukkie doen :D

8. Hysterisch

Hysterisch Bekend lid

24 aug 2013
    760
    0
    0
    Ohh ik geniet echt nog volop van mijn zwangerschap! Ik ben nu 31 weken en voel me heel goed (wel steeds wat vage hoofdpijn laatste dagen, en merk dat alles zwaarder wordt, zoals langer lopen en fietsen en dingen tillen enzo) en ik geniet echt van die kleine man in mijn buik <3 Hij had vanmorgen voor het eerst de hik!

En ik ben heel blij dat ik lekker op schema lig qua kamertje en huishouden en opruimen enzo. Alle kleertjes al gewassen. :D

9. Porkie

Porkie Bekend lid

11 dec 2012
    693
    3
    18
    Hoi,

Ongi krampen is dat echt voorwerk?? Want ik heb er ook al regelmatig last van maar is dat dan niet nog wat vroeg??

Hebben jullie de box enzo al klaar staan of wachten jullie nog even??

Ik ben gisteren nog is de weer geweest met de doopsuiker. ( word in belgie gegeven bij een geboorte) die kan ik deze week ook nog afwerken en is dat weer iets wat van mijn to do listje geschrapt kan worden!

Groetjs

10. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    @porkie: ja, zo is mij dat wel verteld. Ik heb het sinds ruim een week af en aan. Maar doe dit voor het eerst dus ik ga af op wat me verteld is.
    Wij hebben de box nog niet opgezet. Kan altijd nog als die kleine er eenmaal is. (Hebben 2 katten, twijfel nog of het nu juist goed is om hem op te zetten en ze er aan te laten wennen of niet. Wil niet de hele dag die katten eruit moeten sturen...)

11. Hysterisch

Hysterisch Bekend lid

24 aug 2013
    760
    0
    0
    Wij hebben ook katjes en gaan 'm om die reden wel alvast opzetten over een paar weekjes. Dan wennen ze er maar vast aan en is het straks niet zo'n 'big deal' als ie er staat En er ligt nog een baby in ook ;)
    Plus een van mn katten heeft al in de kinderwagen zitten pissen, ik wil niet dat ze straks in de box pissen als het boxkleed er in ligt..

12. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    Ja, ik ben aan het twijfelen. Misschien vanaaf ml lief aankijken :);). Kinderwagen is even interessant geweest (is ook maar een van de twee die dit soort dingen interessant vind). Heb een grote knuffelbeer in de bak gelegd zodat ze er niet in kan :D. Nu kijkt ze er niet meer naar om.

13. Searwen

Searwen Actief lid

22 mrt 2013
    311
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag teveel gelopen, wat een spijt. Hebben jullie ook zo vaak buikpijn in je onderbuik? Het is geen blaasontsteking, dat is al twee keer getest.
    Dinsdag weer naar de vk, ik zal het eens even navragen.

Ik heb nu wel borstvoedingsshirts, nog een comfortabele broek en genoeg ondergoed, dus even de stad in was het toch wel waard.

Draakje van Prénatal is inderdaad mijn thema in de kinderkamer, we hebben het een en ander aan spulletjes ervan. Nu nog mijn muurschilderingetjes afmaken...

Ik heb ook een kat. Die van mij is bang voor ballonnen, dus als ik de box eenmaal heb staan, doe ik er ballonnen in. Dan durft hij er echt niet in te gaan liggen.

14. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    @ Babbona, de kattenbak verschonen zou ik ook niet missen nee hahaha... Maaruh pasta carbonara mag niet? Ik eet het regelmatig. Je kunt ook gewoon de saus aanmaken met een zakje + melk?

@ Buikpijn, paar weken geleden had ik ook zo'n menstruatie gevoel maar toen bleek ons mannetje in stuit te liggen en door het getrappel aan de onderkant kon het geïrriteerd zijn geworden. Nu dat hij gedraaid is heb ik er ook geen last meer van. Maar ik heb sowieso wel heel veel harde buiken, maar daar begin ik nu eerder gewend aan te raken ;)

@ Box, denk dat ik m pas neer ga zetten tegen de uitgerekende datum. Ik vind t namelijk geen mooi meubelstuk in huis haha maar vind het wel weer leuk om er tegenaan te kijken zo van dat ons kindje snel komt :D Hmm dus ja, ik zie nog wel wanneer ik m neer ga zetten.

15. Hysterisch

Hysterisch Bekend lid

24 aug 2013
    760
    0
    0
    @Searwen Ik heb ook af en toe erg last van buikpijn, onderin vooral, en dan inderdaad als ik te lang heb gelopen. Maar gek genoeg ook 's nachts, dan word ik helemaal kreunend van pijn wakker, maar tis wel snel weer weg.

Ga t dinsdag aan m'n VK vragen.

16. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Hier staat de box al wel, nieuw gekocht dus in elkaar gezet om te kijken of alles compleet en onbeschadigd was, voelde zo suf om hem net zo hard weer af te breken. Heb liever dat mn vent straks alle tijd heeft om vd baby te genieten als die er is ipv allerlei klusjes te moeten doen als hij thuiskomt, dus zorg gewoon dat zoveel mogelijk zsm af is, je weet niet wanneer die uk zich aandient, zelfde geld als het te vroeg zou worden geboren, dan wil je int zkh zijn en niet bezig zijn met dat soort dingen en t is wel zo leuk om t allemaal zelf te doen vinden wij, dan om t aan iemand anders over te laten.
    Ach en zo staat iedereen er weer anders in :)

17. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    @ Chantal, daar heb je eigenlijk ook wel weer gelijk in. Misschien dat ik toch over een paar weken eens de box naar beneden ga halen. Hoop alleen dat alle schroeven nog compleet zijn want een tijdje geleden liep zoonlief met het zakje rond te sjouwen hihi... anders heb ik best een probleem denk ik :)

18. Babbona

Babbona Actief lid

20 mrt 2013
    488
    0
    16
    @Siertje, ben benieuwd wat de VK zegt. Ik zou het gewoon vragen, ik denk dat je mss ook te nieuwsgierig bent om het niet te doen :p.

@Sierwen, ik heb dat precies zo. Ook getest voor blaasontsteking maar was het ook niet. Heb jij dat ook heel erg als je snachts draait enzo? Doet dan zoon zeer. @Hysterisch, je schreef hetzelfde! Hahah.

Wij hebben de box juist om die reden al opgezet(voor de katten) en ik moet zeggen ze blijven er goed uit! Nu liggen er ballonnen in ivm de babyshower maar er is er nog geen 1 geknapt :) .
    Kinderwagen ligt nog in het plastic dus dat weet ik niet, maar ik denk dat ik rond de 37/38 weken hem ook lekker klaarzet! Ik vind het juist leuk om al die babyspulletjes/meubels te zien, word er helemaal blij van :D. Ik betrap mezelf ook elke dag weer om even in de babykamer te gaan zitten en dan al die kleertjes opnieuw te ordenen en op te vouwen terwijl ik ze nog gewoon moet wassen! hahaha

19. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    @babbona: hahaha! Hoe kom je daar nou bij! Ikke nieuwsgierig :p. Zo om half 11 de afspraak, ben benieuwd :D

20. WanneBeMommy

WanneBeMommy Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.211
    7
    38
    Pff, even een weekendje niet op zp en je mist gelijk een heleboel.

Hier hebben we de box ook al in elkaar gezet, alleen kwamen we er helaas achter dat de box beschadigd is en die moet dus terug. Zijn op verschillende plekken gewoon stukjes verf af, en dat ziet er echt niet mooi uit.

Gisteren had ik een hormonaal dagje, veel janken en ben ook veel te druk geweest dit weekend. Vandaag nog even een dagje met mn moeder en daarna ga ik de rest van de week weer rustig aan doen, want ik ben echt helemaal kapot.

(en over een week gaan we trouwen en daarvoor moet ook nog een heleboel geregeld worden).

Deel Deze Pagina