Ik ben nu 9 weken zwanger en sinds deze week een drukkend gevoel in mijn onderbuik en voelt wat harder. Buigen gaat niet makkelijk bv. Iets van de grond oprapen. In de avond doet mijn buik ook wat zeer en werkt het beste om mijn riem en broek los te maken en gaan liggen. Is dit nou bandenpijn? Of wat is dat dan? Is het normaal en ook zo vroeg in de zwangerschap?
Ik voeg me vandaag precies hetzelfde af. Alleen heb ik het snachts als ik van houding wissel, opeens een steek in mijn onderbuik, meestal rechts. Dan blijf ik maar even stil liggen en kan ik me meestal 10 minuten later wel omdraaien. Ik lees alleen op internet dat bandenpijn meestal pas vanaf week 20 voorkomt? Ben dus ook benieuwd naar dames die hier wat meer over weten! En anders bel ik morgen mijn verloskundige gewoon even
Ja bandenpijn kan zich al vroeger voor doen had het bij me eerste met 6-7 weken al..Je baarmoeder groeit en daar door ga je banden voelen zo is het mij uitgelegd bij deze zwangerschap was het ook weer vroeg raak alleen wist ik nu hoe het voelden..Niet zomaar omhoog komen of een plotse beweging maken scheelt al veel even op je zij draaien en vanuit zijwaartse positie omhoog en dan pas uit bed kan veel pijn schelen
Ik heb er sinds afgelopen 2 weken al last van. Vervelende steekjes in de onderbuik, en komt echt tijdens het bewegen.
Ik heb ook enorm last van bandenpijn en ik had er ook al erg vroeg last van. Toen ik nog maar 7 weken ver was sprongen de tranen me in de ogen als ik moest hoesten of niezen, zo erge steken kreeg ik in mijn onderbuik. De eerste keer dacht ik echt dat er iets fout was, maar blijkbaar is het doodnormaal. De ene heeft er meer last van dan de ander. Ik had ook bijna voortdurend menstruatiepijn, de hele dag door het gevoel alsof ik ongesteld was. Nu ben ik 16 weken en ben ik al gewend aan de buikpijn. Ik heb al verschillende weken dat ik 's avonds bijna constant steken heb in mijn onderbuik. Volgens de gynaecoloog is het normaal en is dat dus bandenpijn. Het enige dat ik kan doen om de pijn te laten minderen is gaan liggen op de zetel en ontspannen. Ik heb dinsdag ons kindje nog gezien, het hartje klopte goed enz, dus maak ik me zeker geen zorgen om die buikpijn!