Laatste 10 weken aftellen eind juli/begin augustus

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Doortje81, 28 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amber2007

Amber2007 Actief lid

14 okt 2013
    252
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind ook zo veel leuk, was verliefd op de denim maxi cosi. Hierbij een foto van hoekje in de babykamer :) smaken kunnen natuurlijk verschillen!

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      42,2 KB
      Weergaven:
      12
  2. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

26 okt 2011
    1.541
    0
    36
    Vrouw
    Ergens in het midden
    Mooi Amber!

Ik heb gewoon lichte gordijnen van de kwantum doortje. Ze schijnen wel door maar we hebben nog een rolgordijn en een rolluik.

3. mamamarcella

mamamarcella Actief lid

17 jan 2013
    196
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ukkie89, ik ben uitgerekend op 11 augustus, zwanger van mijn derde kindje en hetbis een meisje :)

4. Joy1

Joy1 Bekend lid

11 mrt 2013
    512
    2
    18
    NULL
    NULL
    Hoi dames, mag ik ook mee praten :)
    Ik ben ook 11 augustus uitgerekend, 1ste kindje en het is een meisje!

5. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Mooi Amber, jij hebt wel de mooie spullen zo te zien :) Ik wil denk ik ook die trapp trapp met babybakje, maar vind het wel duur allemaal! Die Nuna vind ik ook leuk, maar ook duur! Keuzes, keuzes :)

6. Phillys

Phillys Actief lid

15 dec 2012
    379
    0
    0
    Werken in een bijzonder leuk kinderdagverblijf!
    Limburg
    Hallo Dames,

voor mij gaan ook bijna de laatste 10 weken in :D
    Ik ben 12 augustus uitgerekend van mijn 1ste kindje en het wordt een meisje!

Ik laat alle gedachten over de bevalling binnen en denk er wat over na. Meer kun je niet doen.. We zien vanzelf wel hoe het gaat! Ik heb er wel zin in om mijn kleine meisje te zien!
    Ik doe wel een yoga cursus.. het is toch wel fijn om wat tips te krijgen over hoe je bij jezelf kunt blijven om het beste de weeën op te vangen.
    Mijn schoonzusje had dit bij de eerste niet gedaan en vond dit ook niet erg fijn! Ze gaat nu dus bij de 2de echt wel een cursus volgen!

Heel veel succes met de voorbereidingen allemaal!

7. Lovel

Lovel Actief lid

16 jan 2012
    235
    3
    18
    Vrouw
    Ukkie89; voor de volledigheid, ik verwacht ook een meisje :)
    Leuk om alle verhalen te lezen. Heerlijk he, lekker shoppen voor de baby. Ik moet zeggen dat ik het één en ander nog had van mijn eerste dochter maar heeel veel ook al weg gedaan had. Helemaal niet erg om toch nog wat leuke dingen aan te kunnen schaffen.

Qua voorbereiding op de bevalling; vorige keer heb ik geen cursus oid gedaan. Had er toen helemaal geen zin in. Deze keer heb ik ervoor gekozen om toch een herhalingscursus te doen. Is maar 5 bijeenkomsten waarvan er nu 1 is geweest.

8. Amber2007

Amber2007 Actief lid

14 okt 2013
    252
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Doortje, ik zei toch al ben echt los gegaan haha!

Nu zag ik wel dat de prenatal aanbieding had van het weekend, zelf heb ik veel bij de baby dump gekocht en kamertje en bugaboo overgenomen van een vriendin. Verder koop ik veel bij de Hema: ze hebben vaak 20% korting stickers en ze hebben pakken met 5 rompers voor 8 euro met zo'n sticker betaal je dan 6,40 voor 5 rompers! En je natuurlijk wel aanmelden voor de blije doos, kruidvat pakket, en de Etos heeft er ook 1. Nederlanders hè :) gratis blijft leuk!

Ik heb trouwens tijdje aan zwamgerschapszwemmen gedaan met een vriendin maar zij ploft bijna dus wil niet meer :) en alleen vind ik niet leuk haha. Verder geen voorbereidingen voor de bevalling, ik beval sowieso in het ziekenhuis waar ik ook van Malin ben bevallen. Vind eng omdat het nu heel erg anders zal zijn. Pijn doet het toch wel, haha. Maar ik moet zeggen ik vond de bevalling van mijn dochtertje ook onwijs mooi en de moeite waard. Dus als je er een baby die je mee naar huis mag nemen aan overhoud, moet dat het helemaaaaaaaaal waard zijn :)

9. xSimone

xSimone Niet meer actief

#29 xSimone, 29 mei 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 mei 2014
    Hoi meiden!

Ik zat al in een ander 'laatste 10 weken topic' te loeren, maar die bleek van juni te zijn. Toen werd ik geadviseerd om hier mee te kletsen. Vinden jullie dat leuk?

Ik ben vandaag 30+4 van ons eerste kindje, een meisje! :D
    Ik ben 20 jaar, me vriend is 25. En het was hartstikke gepland! :D

Ik ben 3 augustus uitgerekend, maar ik hoop absoluut dat ik niet op de uitgerekende datum ga bevallen! Want: De dochter van me zwager is dan jarig (broer van me vriend), die wordt dan 2 jaar, en 't lijkt me niks om verjaardagen samen te vieren haha!
    Liever beval ik tussen week 39 en 40. Niet te vroeg, niet te laat (a)

Ik zelf zit al een tijdje in de ziektewet ivm bekkeinstabiliteit wat neigt naar Isias. Helaas krijg ik in september ook geen verlening meer!

Dit is mijn buikfoto van 4 dagen terug, met 30 weken dus! Me buikje lijkt kleiner, ivm foto bewerkt dus een soort vouw in de foto, kwam ik later pas achter, en door de kleren die ik heb!
    Ik maak elke maand (dus met 32 weken weer) een nieuwe 'blote buiken foto'.

Dit is de echo foto 4D, van onze kleine meid met 28 weken en 6 dagen!
    Ik zal zometeen nog even 2 updates plaatsen met ons kamertje! :D

Mag ik gezellig met jullie mee kletsen?

10. xSimone

xSimone Niet meer actief

Het ledikantje en 'klerenkastje'.
    Op de groene muur achter 't ledikantje komt haar naam met witte houte blokletters :D

11. xSimone

xSimone Niet meer actief

De commode en klerenhangers..
    De kruiken gaan natuurlijk nog van de commode af, en de draden daarnaast worden nog weggewerkt met een kabelgootje, en dat roze vel papier wat op de aankleedkussen ligt, wordt op 't raamgeplakt als ze geboren is! :D Dus gaat ook weg...

Plintjes op de vloer nog even goed vast maken ,want die laten los. En dan is 't allemaal klaar! En er moet onder de 'klerenkast' nog een bak komen voor boeken! Hihi.

Ps. Ik wordt hier bond en blauw geschopt haha!
    Was gister om controle geweest weer bij de VLK, alles was gelukkig goed :D Mooi kloppend hartje, mooi gegroeid, mijn bloeddruk was prima 112/63, en ik heb laatste tijden wel lage bloeddruk, hopelijk stijgt ie nu weer wat, maar niet tever omhoog, das te gevaarlijk.
    Helaas had het kindje wel resusfactor positief, net als me vriend. Ik ben negatief, Dus moest een anti D prik, ook na de bevalling nog 1.

Ik wil als het kan thuis bevallen, en ik twijfel nog enorm voor borst of flesvoeding.
    Het liefst flesvoeding, want denk niet dat ik me prettig voel bij borstvoeding, maar wij hebben 2 katten, en me zus en ik zijn allergisch voor katten, en mijn zus en mijn vriend hebben hooikoorts en vriend en ik hebben huistofmeyt, en ik heb astma (ahaha wat wil je nog meer???) En me vriend had vroeger als baby erg last van exceem, en op dat gebied denk ik dat borstvoeding beter is omdat ze dan beter beschermt is, en ook gezonder voor mij. Want ik kan echt mn katjes niet weg doen, dat zou echt de dood worden voor mij :$ haha! Ben echt te bezeten voor me katten... Maar goed...
    ik twijfel dus heel erg, qua gevoel liever de fles, maar qua gezondheid en kosten liever de borst. Als dat kan natuurlijk. Twijfel twijfel!

Ps. Sorry voor mn lange en vele berichten gelijk, en ik weet nog niet eens of jullie 't leuk vinden dat ik mee kom kletsen :D :$

12. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

26 okt 2011
    1.541
    0
    36
    Vrouw
    Ergens in het midden
    Bevallingslijst

30 juli - Ukkie89 - Jongen -2e kindje
    31 juli - Lovel - Meisje - 2e kindje
    01 aug- Noelle85 - Jongen-1e kindje
    02 aug- Doortje81- Jongen-1e kindje
    03 aug- Amber2007- Jongen-2e kindje
    03 aug- Xsimone- Meisje-1e kindje
    09 aug- Alyssa2014 - Meisje -
    11 aug- Joy1- Meisje- 1e kindje
    11 aug- Mamamarcella- Meisje-3e kindje
    12 aug- Phillys- Meisje-1e kindje

----------------------------------------
    6x meisje 4x jongen

hebben jullie nog aanvullingen :)

13. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

26 okt 2011
    1.541
    0
    36
    Vrouw
    Ergens in het midden
    Welkom nieuwe meiden de lijst is weer aangepast!
    En zo lopen ineens de meisje weer voor haha:D

@Simone Mooie babykamer en buik hoor! En gezellig dat je erbij komt! Wat betreft de voeding je moet doen waar je je zelf het prettigst bij voelt. Ik heb ook lang getwijfeld maar toch gekozen voor flesvoeding. 1e kindje ook flesvoeding gegeven en ze is super gezond;) Mijn bloeddruk is ook al vanaf de 20 weken erg laag. Ben er een tijdje echt beroerd van geweest gelukkig gaat hij nu weer een beetje omhoog.

Ik heb geen cursus gevolgd bij de 1e en nu ook niet. Maar t lijkt me wel gezellig zo met andere zwangere dames.

Hier alle spullen al in huis, kamertje is helemaal klaar:D Bed klossen zijn besteld dus binnenkort kan het bed weer heerlijk omhoog.
    Ga volgende week maar is beginnen aan de vluchtkoffer en dan met 37 weken de wieg en box klaarzetten en dan maar wachten:p

14. mamamarcella

mamamarcella Actief lid

17 jan 2013
    196
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een leuke kamertjes allemaal, wij hebben de schommelwieg van mijn schoonouders gekregen waar mijn vriend vroeger in heeft gelegen. Mijn schoonmoeder heeft hem opnieuw bekleed met hele mooie lieve stof, ben er heel blij mee. Mijn vriend heeft voor boven de commode een heel grappig kastje gemaakt om de verzorgingsspulletjes e.d. in te zetten. Voorlopig ligt de kleine meid lekker bij ons op de kamer omdat er nog een stuk aan het huis gezet moet worden voor een extra slaapkamer en die verbouwing zag ik niet zitten tijdens te zwangerschap vanwege de vele kwaaltjes. Onze slaapkamer is groot zat dus alles past er met gemak in en we hebben nog ruimte genoeg over. Zo ligt ze ook meteen lekker dichtbij hihi. Wat gezellig om zo samen te kunnen kletsen over de dingen die ons bezig houdt de laatste 10 weken van onze zwangerschappen. Ik zelf moet 16 juni een extra echo om de ligging van de placenta te bepalen want die lag met de 20 weken echo precies voor de uitgang. De hoop is dat die mee omhoog is getrokken en dat idee had ik ook wel totdat ik een paar dagen geleden wat bloed verloor (past goed bij een voorliggende placenta) Best spannend dus want als die er nog steeds voorligt dan wordt het een keizersnede. Mijn twee andere kinderen zijn vaginaal geboren dus dat is dan wel even anders. Al met al is het een heel verhaal geworden (hoop dat ik jullie niet verveel)

15. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

26 okt 2011
    1.541
    0
    36
    Vrouw
    Ergens in het midden
    Wat leuk dat jullie een schommelwieg hebben gekregen wij gebruiken de familie wieg van mijn schoonfamilie :) En heerlijk toch je meisje lekker lang bij jullie op de kamer! Ik vond het vreselijk toen ze op dr eigen kamertje ging slapen. Ging s nachts steeds kijken of ze nog wel ademde en nog wel goed lag. Maar later slaap je toch wel een stuk beter omdat je niet meer elk zuchtje en kreuntje hoor.

En je verveelt ons niet hoor! Heerlijk toch om zo onze laatste weken door te kletsen. Hopelijk is je placenta omhoog getrokken!

16. xSimone

xSimone Niet meer actief

@Ukkie89: Ik vind juist zo moeilijk te kiezen qua fles en borstvoeding. Want ik 'denk' weet natuurlijk niet hoe het is als ze straks geboren is, maar dat ik flesvoeding prettiger vind. Maar omdat ze zoveel procent kans heeft op allergieën, met name katten, wil ik liever borstvoeding geven, want ik wil er alles aan doen om mijn poesjes niet weg te moeten doen! Dus daarom vind ik het zo ontzettend moeilijk. Maar ik zie het ook niet zitten om alle maaltijden te moeten kolven, en vervolgens via de fles te geven, dan ben je ook zoveel werk/tijd/energie kwijt. Pffff, iemand tips?

@mamamarcella: Wat leuk dat je een schommelstoel krijgt van je schoonouders :D
    Wij willen waarschijnlijk de baby eerst ook een tijdje bij ons op de slaapkamer, in de kinderwagenbak. Maar ik denk dat ik dat maar 3 tot 5 dagen vol wil houden, en dan naar haar eigen kamertje! Dan wen ik er niet teveel aan haha! En 't lijkt mij ook lekkerder liggen in dr eigen bedje! :D Naja, 't loopt toch allemaal anders dan je verwacht/wil. Duss maar even afwachten, laat ik eerst maar eens even gaan bevallen.. hihi

Als het goed is heb ik zondag 29 juni een babyshower. Een vriendin appte me vriend 'dat 't geheim was enzo', maar hij begon al hardop te lezen haha. Hij hielt zich wel op tijd in, dus heb niks over 't wordt babyshower gehoord, maar daar hadden die vriendinnen 't laatst een keer over. Duss ik zei, tegen m'n vriend. Waarom hou je ineens op met lezen? Zegt ie: Omdat je 't niet mag weten! Ik zei, oh babyshower dus! NOu ja en toen moest hij weten of ik die dag wel kon haha! xD
    Verder geen idee wat ze gaan doen! Wel leuk.
    Waarschijnlijk komen een paar vriendinnen, me zus en zusje, en me moeder. Ik wil me schoonmoeder er niet bij hebben, de klik ligt op 't moment niet helemaal goed, dr zijn wat woord wisselingen ed geweest, ook met me vriend dus eventjes..... rust! :D

17. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Leuk! Babyshower heb ik ook net gehad. Giga verwend!
    Mooie kamers hoor! En ineens de meisjes op voorsprong!

18. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Leuk :)
    Ik meld mij ook, ben 4 augustus uitgerekend van de 2e een jongen, spannend :D heb straks gewoon een koningskoppel hihi

19. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.792
    493
    83
    Yay weer een jongen erbij :D

@mamamarcella Dat wordt dan een spannende echo 16 juni! Zal voor je duimen dat je placenta omhoog getrokken is!

En wat gaaf dat sommige van jullie familiewiegjes hebben! Ook om later weer door te geven...zijn jullie kinderen bij voorbaat op de hoogte dat ze zich moeten voortplanten, want wiegje moet door worden gegeven hoor :p:D

@Simone Ohh dat ik ook verschrikkelijk vinden, als die kleine allergisch blijkt te zijn voor de katten :$ Misschien anders 50/50 borst en flesvoeding geven? En dat je na een week of 4 volledig overstapt op de fles? Dan heeft ze toch nog antistoffen van je meegekregen :)

Vandaag alweer 31 weken whoehoeee aan de ene kant gaat de tijd zó langzaam en aan de andere kant denk ik ahhhrgh volgens mij vergeet ik allemaal dingen te doen:$ Hebben jullie veel last gehad van de gevreesde zwangerschapsdementie?

20. NiJO

NiJO Actief lid

22 jun 2007
    210
    0
    0
    Ik meld me hier ook maar. 4 augustus uitgerekend van ons 3e kindje, geslacht nog onbekend.

Ik loop echt gigantisch met alles achter, want er is eigenlijk nog niets klaar... We zijn nog druk bezig met de zolder leeghalen en klaarmaken zodat onze zoon daar kan gaan slapen. Dochter schuift een kamer op en de baby komt op haar kamer. Daar hoeft verder niets meer aan gedaan te worden, behalve ledikantje weer opzetten en een nieuw schilderijtje aan de muur.
    Op onze kamer komt de co-sleeper weer te staan, daar zal de kleine de eerste tijd in slapen.

Qua voeding ga ik weer borstvoeding geven. Bij zoon helaas door verkeerde adviezen mislukt, heeft maar 4 weken gehad. Dochter heeft alles dubbel en dwars ingehaald en heeft 2,5 jaar bv gehad. Dit keer mik ik weer op de 2 jaar, maar iig het eerste half jaar volledig en exclusief bv.

Deel Deze Pagina