Ja ben dan nog 31, pas in het najaar jarig . Wij hebben veel geluk gehad en waren snel zwanger. Eind augustus begonnen en in november positief getest ondanks mijn rare lange cyclussen. Heel blij mee natuurlijk want ik ben me er zeer van bewust dat niet iedereen dat geluk heeft. Verhalen over heftige bevallingen heb ik ook genoeg gehoord van vriendinnen. Dit is ook een reden dat ik niet tot 42 weken wil doorlopen ivm eventuele complicaties. Is natuurlijk niet gezegd dat het bij mij ook mis zou gaan maar heb er geen goed gevoel bij nog even de (on)mogelijkheden bespreken met mijn vk. Vannacht best redelijk geslapen, was gelukkig weer een stuk koeler. Zo douchen en maar weer met frisse tegenzin naar het werk.
Mijn voeten zijn nog steeds even dik als gisteren, vannacht ook echt wel last van gehad. Hebben jullie dat ook? Weten jullie ook of het weer weg kan trekken of blijft dit nu tot de bevalling?
Ik ben vorige week net 30 geworden en dit is ons 3e kindje. Ik was 24 bij de oudste, 26 bij de jongste en nu dus net 30. Deze was dan ook in 1 x raak. Dalijk weer op controle bij de vk, ik ben vooral benieuwd naar mijn bloeddruk. Bij de jongste begon die bij dit termijn al langzaamaan op te lopen. Ook ga ik mijn harde buiken maar even aankaarten. Ik denk dat ik er nu zo'n 15-20 per dag heb. Dat ben ik helemaal niet gewend van de andere 2.
Doortje, wat fijn dat je dan nu toch zwanger bent, en wat een domper moet dat geweest zijn geen bevruchtingen bij de IVF...in ieder geval super fijn dat het toch gelukt is! Wat betreft dikke voeten, ik had er een week of twee terug onwijs last van, het was toen ineens warm weer en hoppa! zag er niet uit, zelfs mijn birkenstocks zaten strak op het meest losse gaatje. Maar, twee dagen later, temperaturen naar beneden en helemaal weg. Nu met de nieuwe warmte periode zowaar helemaal geen last van. Het kan dus wegtrekken, maar meestal houd je wel tot je bevalling. Ik vroeg toen twee weken terug ook tips aan de verloskundige, maar ze zei dat je er eigenlijk vrij weinig tot niets aan kan doen, uitzitten maar en voetenbadje en dergelijke ter verzachting.. Erg is dat het Corina, van het weekend is de Almere City Run, hier heb ik vorig jaar ook aan meegedaan, toen liep ik in deze hitte zonder problemen een 10-km. Nu moet ik uberhaubt niet aan hardlopen denken, het loopje van 1.5 km naar de supermarkt is me al net goed. Vreselijk voelt dat sowieso heb ik moeite met lopen, die buik is zwaar! maar Fietsen gaat daarentegen wel goed! Fiets gelukkig nog elke dag naar mijn werk! Vandaag overigens dagje vrij! ik werk 36 uur, dus om de week op woensdag vrij. Ga dus nu lekker de tuin in met mijn boek
Doortje, lekker koud voetenbadje, en je voeteneinde van je bed iets verhogen. En natuurlijk veel blijven drinken. Het is gelukkig nu 21 graden in huis, stukken aangenamer. Precies Sterre, hardlopen dan niet maar deed aantal fitness/cardio programma's. Zo gek moet ik nu echt niet aan denken bij de gedachte alleen al. het is hier nog even spannend, ik ben 2 dagen voor mijn verjaardag uitgerekend, dus wie weet of ik ben nog 28 of 29 Heb ik elk geval mijn doel gehaald, ik wilde voor mijn 30e klaar zijn met kindjes. en dat is dus gelukt!
Corina, ik dacht ook voor mijn 30e klaar te zijn met kindjes, maar er komt er toch nog 1tje bij! Ik heb weer een sticker verdiend bij de vk. Bloeddruk was netjes, kleine ligt al lekker diep in mijn bekken, maar nog niet vast. IVM harde buiken wel rustiger aan doen en het in de gaten houden. Als het er meer worden, of pijnlijker, dan meteen bellen.
Nijo, fijn dat alles goed was bij de VK! Ik mag pas over twee weken weer, en vanaf dan elke twee weken.
Even een berichtje voor de abbo Vannacht ook goed geslapen. Vandaag dagje vrij. Gister in dat warme lokaal de partner avond. Wat had ik het warm!!! Op een gegeven moment zag ik mijn enkels dikker worden! Had open schoenen aan met bandjes over de wreef en mijn voeten zagen eruit als een ingebonden rollade! Verder niet veel bijzonders geleerd. Wist alles al ( en beter) van wat ze vertelde over de bevalling. Info avond in het ziekenhuis was toch interessanter... Daarna samen op de mat puffen en ademoefeningen. En hij moest leren masseren en ook bij rug weeën. Heerlijk!!! Daarna ging ze voordoen hoe je best kon persen... Gaat ze liggen met de benen omhoog en gaat ze het voordoen... Laat ze me toch een scheet!!! Hilarisch!!! Mensen ik word kriegelig! Ik wil langzamerhand lekker dat huis aan kant. Alle kasten uitmesten, deuren soppen, al die dingen die je normaal niet wekelijks doet, achter fornuis, koelkast/vriezer uitsoppen...pfff maar door de hitte kan ik alleen maar stil zitten. Blegh! Zo irritant! Ik wil wat doen maar het lukt niet!!!
NiJo wat fijn dat alles weer goed was bij de vk! En dat de kleine al goed in je bekken ligt. Idd proberen dan wat rustiger aan te doen als je zoveel harde buiken hebt. simone wat vreemd dat er niemand kwam opdagen zeg Corina Pff sporten moet er ook niet aan denken. Ben al blij als ik 10 minuten achter elkaar kan lopen Mi87 hahahhaha ze zal zich wel vreselijk geschaamd hebben. Vervelend he nesteldrang in combi met de hitte. Ik zie ook nog veel wat er moet gebeuren maar ik begin er echt niet aan.
WHaaa hier ook opeens dikke voeten! Voelt net alsof ik een kussentje druk ipv een voet. Hier kan ik weer een werkdag afvinken, morgen nog en dan weekend. Dan nog 5 dagen en dan eindelijk verlof! Ik kan niet wachten, want ik heb zo geen zin meer! Gister voor het eerst deze zwangerschap wat last gehad van harde buiken. Gelukkig nog niet echt pijnlijk.... Pff.....nog 7 weken ongeveer......lijkt zo dichtbij maar ook nog zo ver weg! Kan niet meer wachten....
hihi zelfde gevoel hoor mamavanjuul, ik kan ook niet wachten tot de kleine er is en ook niet op verlof inderdaad...ben echt de dagen aan het afvinnken. Ik nog 11 helaas ook echt geen zin meer op het werk. Gelukkig heb ik lekker tot 20 november verlof, heb nog 26 vakantiedagen, dus die plak ik er lekker aan!
Weer een inlegger vol bloed, weer vlk geweest. Zometeen richting zh, t lijkt allemaal goed maar even extra controle! Gadverdamme.
Zo 3 pogingen gedaan om alles bij te lezen. Leeftijd: Ik ben in april 28 geworden. Eerste keer zwanger op mijn 25ste ook 1e mk gehad toen. 2x miskraam op mijn 26ste en op mijn 27ste 1x mk en nu eindelijk halverwege 27 goed zwanger. Warmte: Heb er niet heel veel last van met slapen, kamer is gewoon lekker. Einde vd dag komt pas de zon op het raam. Snachts raam stukje open en waait het lekker door. xSimone: vervelend dat je weer bloed verliest. Goed dat de gyn er na gaat kijken. Ukkie: hele mooie buik! Verlof: Ik zit al 7 weken in de ziektewet en mijn verlof gaat de 28ste in. Na mijn verlof neem iik nog lekker 3 weken mijn vakantie op die ik dus eigenlijk voor mijn verlof zou opnemen. Nu hele drukke dagen die er aankomen. Morgen met mijn moeder naar het zkh toe, word aan staar geopereerd. Vrijdag einde ochtend komt de kraamhulp thuis kennis maken. Dan door naar schoonouders alvast voor vaderdag. Savonds naar vrienden voetbal kijken. Zaterdag en zondag ook met vrienden afgesproken en zondag laat in de middag naar mijn ouders voor vaderdag. Maandag weer bijkomen
Jeetje Simone; het houdt niet op he? Wat naar! Ben je inmiddels wel wat rustiger of schrik je elke keer als je het bloed ziet (zou ik hebben). Mooie buik Ukkie!
Dankjewel meiden Simone He bah wat naar zeg! Goed dat je even een extra controle krijg! Dayna Wat fijn dat je nu dan eindelijk een mooie plak beeb heb! En idd drukke dagen voor de boeg maar dan gaat de tijd weer lekker snel MamavanJuul Heerlijk dat je kan aftellen naar je verlof!
Idd, Ukkie. En mijn zus is vandaag 38weken zwanger. En het begint al te rommelen. Hoop dat ze einde van de week bevalt ahaha. Lekker baby knuffelen Ze heeft het helemaal gehad.