Laatste 10 weken aftellen eind juli/begin augustus

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Doortje81, 28 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Hahaha, heel herkenbaar allemaal! Hier ook al de 2de *piep*-dag op rij!
    Maar....vandaag nog even voor een 3d echo geweest en dan weet je weer waar je het voor doet.

Kleine dame is nu 2370 gr en zal bij de geboorte ongeveer 3800 gr zijn.
    Heeft het goed bij mama ;)

2. xSimone

xSimone Niet meer actief

Mooie echo foto's mamavanjuul! Super dat ze 't zo goed heeft! :D
    Ik ben zo slecht in PONDEN rekenen, dus hoeveel pond moet ze dan zijn? bijna 7? Of ben ik nu helemaal raar? bij de geboorte bedoel ik hé?

3. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Het is x2 ;)

Dus nu is ze 2,3 kilo....ruim 4, 5 pond.
    Bij de geboorte dan zo'n 3,8 kilo, dus ruim 7,5 pond

4. xSimone

xSimone Niet meer actief

Dus 't gram gewicht (3,8 x 2) = 7,6 pond?
    Dus stel mijn kindje is bij de geboorte zo'n 6 pond, dan is ze 3 kilo? haha :p

5. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    1 pond is 500 gram :)

Mooie echo trouwens!

6. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Haha dat dus!
    Dank je :D We hebben ook nog een dvd met bewegende beelden en was zo mooi om te zien. Lekker aan het duimen, lachstuipjes en zelfs fronzen.
    Had het nog nooit eerder gezien.

Weten we weer waarvoor we het doen ;)

7. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

26 okt 2011
    1.541
    0
    36
    Vrouw
    Ergens in het midden
    Mooi zeg MamavanJuul!

E. was 3820 bij de geboorte:D

Zou me niet te druk maken Noelle. Die kleine komt er echt wel uit! En inscheuren/knippen is zo'n ramp niet hoor!

8. xSimone

xSimone Niet meer actief

Totdat je tot je 'anus' helemaal uitscheurt hihi, dan kan je incontinent worden.
    En 't scheuren/knippen is misschien niet erg omdat je 't door de weeën/persen enzo toch niet voelt die pijn, alleen de hechtingen erna zijn wel vervelend, vooral als ze er nog een keer in moeten omdat ze geknapt zijn (heeft m'n moeder namelijk gehad en gezegd).

9. xSimone

xSimone Niet meer actief

Nou had ik weer.. Ik vanmiddag 't UWV bellen, ik denk even navragen of m'n werkgever de zwangerschapsuitkering goed heeft doorgegeven. En nee hoor, was nog helemaal niet bekend en die gaat maandag al in!!
    Gelukkig heeft ze 't nu geregeld dat ik vanaf maandag alsnog wel met verlof ben. Maar anders stond ik gewoon in de ziektewet zolang nog. En nou is dat 't probleem niet helemaal want krijg dezelfde hoeveelheid uitbetaald ivm zwangerschaps- ziektewet en zwangerschapsverlof 't zelfde is. Maar ja maar goed dat ik er even achteraan had gebeld. 'T enige probleem waar ik dan mee zou zitten is dat 7 september mijn contract verloopt en niet verlengt wordt, en ik vanaf dan nog minstens recht heb op 6 weken zwangerschapsverlof, en als de zwangerschapsverlof niet was aangemeld, en ik dus eigenlijk nog in de 'ziektewet' zou zitten al die tijd, zou ik die 6 weken mislopen! Hmmpff!
    Dusss wel blij dat ik met mijn moeder instinct even geïnformeerd heb. Heb gelijk m'n werkgever even ingelicht!
    Zo vreemd ook, want had het gister nog met haar er over of zij wist hoeveel ik dan zou krijgen e.d. en toen heeft ze ook niet bedacht van "hé, shit, vergeten aan te geven". Maar goed.. nu is 't iig geregeld! Wordt a.s. week een brief naar mij thuis gestuurd met gegevens, die moet ik contoleren en retour sturen en dan is 't officieel geregeld, maar gelukkig heeft ze wel alles al vanaf maandag erin gezet. Ze vroeg al aan mij van dan heb je zeker ook nog geen brief gehad? Ik zeg nee klopt. Ik heb allemaal brieven dat ik in de ziektewet zit, maar geen brief van dan en dan gaat je zw.schaps verlof in. Ik denk even navragen, want wist ook niet of ik zo'n brief nu al moest krijgen of dat ik dat pas zou krijgen na maandag zeg maar, als 't verlof al in was gegaan. Nou ja toen vertelde ze dus dat ik dat 'retour formulier met gegevens' dan al had moeten ontvangen! En dat er inderdaad dus nog niks was doorgeven!! Lekker handig zulke werkgevers, je moet ook OVERAL zelf achteraan! Grrr.. Maar goed... klaar is klaar! Geregeld. :D

10. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Pff... Ik opeens last van harde buiken en maagzuur :(
    Kleine is wel ontzettend druk....

11. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Hoi lady's ik ben de komende dagen niet of amper online. Niet dat jullie je afvragen waar ik ben.
    Mijn schoonvader is vanmiddag naar de spoedeisende hulp gegaan met vreselijke buikpijn, hij bleek een maagperforatie te hebben en is met spoed geopereerd, nu ontferm ik mij even extra over mijn schoonmoeder en ga ik steeds mee op bezoek wil ik zelf graag ben heel wijs met mijn schoonouders. Wel natuurlijk met de middag op de bank, wegens devbloeddruk.
    We zijn allemaal zo enorm geschrokken mijn schoonvader heeft nooit wat. :(

Mooie foto's Mamajuul.

12. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Hier ook de ogtt gedaan gelukkig was alles goed. Ons ventje werd afgelopen week op 2110 gram geschat en zat mooi gemiddeld.
    Die van jou zou de iets boven gemiddeld zijn?

Haha ja idd het weer is voor ons ideaal al vond ik het vandaag wel fris brrr.

13. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Even dummie vraag: ogtt?

Corine, heftig zeg! Kan dat zomaar ontstaan? Beterschap!

Heb nu al twee echo's gehad maar ze willen niet zeggen hoe zwaar de kleine is. Telkens als ik het vraag zeggen ze: dat is moeilijk te schatten. Kan ik niet meten. Heel irritant had het wel leuk gevonden te weten. Terwijl ze wel van alles opmeten en een curve lieten zien. Maarja. Weet dus alleen dat hij precies tussen de middelste en de bovenste lijn zit...

14. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Waarschijnlijk heeft ie een tijdje met een maagzweer gelopen, hij had af en toe buikpijn maar dat waren een paar steken en dan was het weer weg.
    Ook gebruikte hij best veel ibuprofen, en waarschijnlijk onvoldoende maagbeschermende middelen.

15. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Dan zal de baby zo'n 7pond zijn. Volgens mij nemen ze dat als gemiddeld.

Hier loopt de kleine ook een week voor op de groei, maar ze wordt ook een week eerder gehaald, dus dat compenseert wee :p

16. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.797
    497
    83
    Jeetje Corina, heel veel sterkte!! :(

Ogtt is de suikerglucosetest ;)

17. Lindsje1982

Lindsje1982 Actief lid

1 jan 2014
    133
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niet veel geschreven door mij deze week maar de combi slecht slapen en nog werken zorgt ervoor dat ik zo weinig energie meer heb :(

Gelukkig nu nog maar 4 dagen werken en vanaf volgende week vrijdag verlof, lekker bijslapen ;).

Sterkte Corina met je schoonvader, is altijd schrikken dat soort dingen!

Ik zou ook wel willen weten hoe groot de baby is. Echt geen idee, zal er de volgende keer bij de vk eens naar vragen. Krijg verder ook geen groei-/liggingsecho dus misschien heeft ze ook geen idee?

Ik zie dat hier de meeste wel een groeiecho krijgen. Heeft dat bij jullie een medische reden of is dat gewoon standaard?

Gisteren hebben we een zwangerschapsfotoshoot gehad. Was erg leuk en zijn blij met het resultaat. Ik vind het toch een leuk idee dat ik straks nog eens kan terug zien hoe enorm die buik wel niet was ;).

Vandaag weer druk druk druk. Ikea, prenatal, lampen ophangen (zijn recent verhuist) en family fix in de auto zetteb. Kan ik ook gelijk kijken hoe ik alles in mijn mini auto (fiat 500) krijg :D.

Fijn weekend allemaal!

18. Joppie1

Joppie1 Niet meer actief

@ Corina: Sterkte joh! Dat was dan wel schrikken natuurlijk...!

@mamavanjuul: Ik dacht dat de baby in de laatste weken nog maar 200 gram per dag groeit. In dat geval heeft jouw dochter een heel normaal gewicht. (Ik heb het van de zwangerschap van week tot week. Daar staat bij week 35: 2500 gram.)

Mijn vk wil geen uitspraken doen. Ze zegt dat onze zoon gemiddeld is met z'n gewicht. Dan zou hij bij geboorte bij 40 weken ongeveer 3400 gram zijn.

19. xSimone

xSimone Niet meer actief

Jeetje Cornina hartstikke veel sterkte inderdaad zou dat erg schrikken zijn geweest bah!

20. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

26 okt 2011
    1.541
    0
    36
    Vrouw
    Ergens in het midden
    Jeetje dat is schrikken Corina Sterkte!

Simone goed dat je er zelf even achteraan gebeld heb!

Hier woog hij met de 30 weken echo 1580 gram was keurig volgens de vk.

Deel Deze Pagina