Laatste 10 weken aftellen eind juli/begin augustus

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Doortje81, 28 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xSimone

xSimone Niet meer actief

@Noelle85: naja ze zeggen dat ze de meeste gerantie hebben op antistoffen bij half jaar borstvoeding.
    Maar heb zelf zitten denken om sochtends en overdag de borst te doen, en dan voor avondeten 18.00? En voor de nacht te gaan kolven. Dan heeft vl altijd nog en krijgt ze toch ook dr fles en borst. Maar ik weet niet of dat kan, wss mag dat pas na 6 weken, als ze de volledige borstvoeding zuigreflex ofzo kennen? Zal t wel overleggen met de kraamzorg maar dat leek mij t beste.
    Maja eerst zien of ik überhaupt wel borstvoeding kan geven zit in de familie dat t niet kan dus ff afwachten.

2. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

26 okt 2011
    1.541
    0
    36
    Vrouw
    Ergens in het midden
    Bevallingslijst

30 juli - Ukkie89 - Jongen -2e kindje
    31 juli - Lovel - Meisje - 2e kindje
    01 aug- Noelle85 - Jongen-1e kindje
    02 aug- Doortje81- Jongen-1e kindje
    03 aug- Amber2007- Jongen-2e kindje
    03 aug- Xsimone- Meisje-1e kindje
    04 aug- Nijo- Verassing-3e kindje
    04 aug- Corina1985- Jongen-2e kindje
    09 aug- Alyssa2014 - Meisje -
    11 aug- Joy1- Meisje- 1e kindje
    11 aug- Mamamarcella- Meisje-3e kindje
    12 aug- Phillys- Meisje-1e kindje

----------------------------------------
    6x meisje 5x jongen 1x verassing

hebben jullie nog aanvullingen :)

3. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

26 okt 2011
    1.541
    0
    36
    Vrouw
    Ergens in het midden
    Welkom Corina1985 en NiJo!

Hier straks ook een koningskoppel corina :)

En NiJo je hebt gelukkig nog even om alles in orde te maken voor de kleine komt!

Pfff ben al een aantal dagen niet lekker vandaag ook weer misselijk en een beetje naar Kleine is ook steeds bezig met indalen maar schiet dan weer terug weet s avonds niet meer hoe ik op de bank moet zitten of liggen.

4. Joppie1

Joppie1 Niet meer actief

Hoi meiden,

Hier ook een ventje op komst. Wij verwachten onze zoon op 28 juli. Leuk om al jullie verhalen te lezen. Ben benieuwd wie het eerst zal gaan bevallen. Ik kijk er erg naar uit. Voel me helemaal strijdlustig als het om de bevalling gaat. Maarja...het wordt wel mn eerste:D dus grote kans dat ik achteraf wel anders piep...

5. Joppie1

Joppie1 Niet meer actief

@ukkie89

Irritant he! Dat doet mijn kleintje ook steeds. Het ene moment ben ik geneigd om met mn benen wijd te gaan lopen omdat ik dat koppie daar voel drukken, het volgende moment ketst hij mn ontbijt eruit, haha!
    Ik vind het ook wel grappig hoor. De eerste 6 maanden ben ik erg misselijk geweest en alle kwaaltjes van nu vind ik daarbij vergeleken alleen maar lastig. Maar gelukkig voel ik me er niet ziek van.
    Evengoed is het wel lastig, zeker omdat jij nog een kleintje hebt lopen als ik het goed gelezen heb?

6. Amber2007

Amber2007 Actief lid

14 okt 2013
    252
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welkom alle nieuwe :)
    @ Simone: mooie kamer! En ik twijfelde ook erg over borstvoeding. Ben straks ruim 60 weken zwanger geweest met 4,5 week er tussen (waar ik heel blij mee was want na de geboort van Malinnwounik niets liever dan een kindje die bleef) maar het is wel zwaar.
    Mijn lijf is moe, ik ben moe. Ik heb veel stress gehad om de gezondheid van dit kindje betreft en er heel moeilijk gevonden dat ik de puf om aan borstvoeding te beginnen niet meer te accepteren.
    Maar heb het wel geaccepteerd. En dat gaf mij een hoop rust, ik heb ook veel allergieën in de familie dus ik straf met hypo allergenen voeding. En inmiddels voel ik mij daar niet meer schuldig over :)

Verder ben ik wel snel moe zeg, ik ha 2 dagen gewerkt van de week en heb daarna zeker 2 dagen voor pampus gelegen pfff. Net weer een heerlijk tukje gedaan. Ik moet nog maar 3 weken werken! Gaat snel opeens maar kan ook niet wachten tot ik lekker rustig aan mag gaan doen.

7. xSimone

xSimone Niet meer actief

@Amber2007: qat bedoel je met de hypoallergeen voeding dan? Us dat speciale flesvoeding ook bestand tegen allergieën? Of bedoel je daar gewoon borstvoeding mee?

8. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

26 okt 2011
    1.541
    0
    36
    Vrouw
    Ergens in het midden
    Hypoallergeen is ook flesvoeding maar dan speciaal voor kindjes die kans hebben op allergieën. Deze heeft mijn dochtertje ook gekregen.
    Snap je keuze heel goed Amber en idd je eigen niet schuldig voelen meid!

Joppie Welkom ik zet je er zo even bij op de lijst. Heb idd al een dochtertje rond lopen van bijna 2 dat maakt het zeker wel een stuk zwaarder allemaal. Maar nog even volhouden de laatste loodjes zijn het zwaarst!

9. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

26 okt 2011
    1.541
    0
    36
    Vrouw
    Ergens in het midden
    Bevallingslijst

28 juli - Joppie1 - Jongen- 1e kindje
    30 juli - Ukkie89 - Jongen -2e kindje
    31 juli - Lovel - Meisje - 2e kindje
    01 aug- Noelle85 - Jongen-1e kindje
    02 aug- Doortje81- Jongen-1e kindje
    03 aug- Amber2007- Jongen-2e kindje
    03 aug- Xsimone- Meisje-1e kindje
    04 aug- Nijo- Verassing-3e kindje
    04 aug- Corina1985- Jongen-2e kindje
    09 aug- Alyssa2014 - Meisje -
    11 aug- Joy1- Meisje- 1e kindje
    11 aug- Mamamarcella- Meisje-3e kindje
    12 aug- Phillys- Meisje-1e kindje

----------------------------------------
    6x meisje 6x jongen 1x verassing

hebben jullie nog aanvullingen :)

10. xSimone

xSimone Niet meer actief

@Ukkie89: Die hypoallergeen flespoeder zal zeker wel ontzettend duur zijn? In ieder geval, veel duurder als gewone zuiglingenvoeding? Waar kan je dat kopen dan? Ook gewoon in de supermarkt als jumbo ofzo?

En werkt dat net zo 'anti-allergisch' als borstvoeding?

11. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Even een vraagje, sinds vannacht krampen/steken bij mijn schaambeen / lies.
    Iemand enig idee? Ik herken het eigenlijk niet van de 1e.

Ook ik ga borstvoeding geven. Dit keer hopelijk meer gelukkig en sneller op gang. Chalina heeft de eerste 6 weken combi voeding gehad zowel hypo allergeen als de borst.
    Nu een elektrische kolf gekocht, goede 2e handje met nieuwe opzetstukken etc.

12. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

26 okt 2011
    1.541
    0
    36
    Vrouw
    Ergens in het midden
    Misschien de kleine die aan het indalen is? Hopelijk lukt het nu beter met de borstvoeding!

13. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

26 okt 2011
    1.541
    0
    36
    Vrouw
    Ergens in het midden
    Die van nutrilon is 14.99 per bus. Kan je bij de AH halen en bij de kruidvat ect. Je hebt volgens mij ook wel hypoallergeen van huismerk flesvoedingen.

14. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Dacht ik ook, maar is het niet wat vroeg?!
    Voel het wel goed bewegen, hij is nog even druk.
    Moet dinsdag weer naar de gynaecoloog dus even vragen dan.

15. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.792
    493
    83
    @Corina Hier ook sinds twee dagen last van steken en zo, denk ook dat het komt omdat de kleine aan het indalen is...i hope so! Dan is ie eindelijk uit m'n ribben vandaan :p

16. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Hmm oké. En ook met tussenpozen?

17. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.792
    493
    83
    Ja, het is niet de hele tijd non-stop ofzo. Af en toe kleine steekjes en dan weer een paar uur helemaal niks :) Ook een soort 'zwaar' gevoel in m'n onderbuik, beetje menstruatiepijnachtig...lastig te omschrijven haha ;)

18. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

26 okt 2011
    1.541
    0
    36
    Vrouw
    Ergens in het midden
    Heb er zelf ook last van corina. Maar mijn kleine besluit steeds om weer terug te gaan, als gevolg dat ik nu elke avond een drukkend gevoel heb beneden en steken en af en toe menstruatie krampen. S nachts besluit hij telkens terug te gaan :(

19. Joppie1

Joppie1 Niet meer actief

@xSimone: Hypo-allergene voeding zorgt niet voor afweer zoals borstvoeding dat doet, maar de samenstelling is anders dan gewone flesvoeding. Hierdoor bouwt je kindje minder snel een allergie op tegen bv koemelk. Voor andere allergieen weet ik eigenlijk niet of het ook helpt.
    Kunstvoeding is een hele goede vervanging voor borstvoeding hoor. Aan een gestreste moeder heeft je kind weinig lol straks. Kijk gewoon wat bij je past. Het opbouwen van de borstvoeding kost de eerste paar weken heel veel energie, maar later is het juist makkelijker. (ben kraamverzorgende :))

20. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Indd moeilijk te omschrijven, en ik voel het ook. Oké. Weten we dat ook weer.
    Mijn eerste is nooit ingedaald van te voren maar tijdens de bevalling dus daarom herken ik het niet denk ik.

Deel Deze Pagina