Laatste 10 weken aftellen eind juli/begin augustus

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Doortje81, 28 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Haha!
    Bij de oudste had ik meer weeën boven in mijn buik en bij de jongste/middelste laag in mijn buik ;)

@Simone: Als je weeen hebt, dan moet je ze echt gedurende een minuut wegzuchten.

2. xSimone

xSimone Niet meer actief

Hmmm. Oké, nouja dan moet ik er toch maar vanuit gaan dat 't indalingsweeën zijn.

3. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Ik dacht dat de grens 4 pond was...of was het 5... Dat je dan de baby mee mag naar huis ( mits er geen andere dingen zijn)

Klossen heb ik er al braaf onder zitten. Werd via de kraamzorg geregeld erg handig! Gewoon thuis gebracht. Al vind ik die postoel maar een vies ding...

Zo, lekker geshopt. Nieuwe plantjes voor op de vensterbanken, wat leuke prulletjes voor in de babykamer. En man! Kreeg al heel snel pijnlijke bovenbenen, bekken en was super snel moe al! Dat is nieuw!!! Merkte nu dus voor het eerst dat ik echt op de laatste loodjes loop. Dus even lekker wat gedronken ( met gebak duhuh) en nu ben ik het zat! Terwijl ik verder niks bijzonders heb gedaan. Wel stik ik van de hitte. Liep te zweten in de intra tuin.

Dames, mij viel het ineens op dat ik sinds een dag of 3 echt bij het minste of geringste sta te hijgen als een paard. Beetje geanimeerd praten en ik hap naar lucht. Herkennen jullie dat ook?

4. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    O en vergeet ik nog te vragen, ik hoorde/las dat je zo'n app hebt die de weeën voor je bijhoud. Dan hoef je alleen aan te geven wanneer hij start en wanneer hij afzwakt en dan maakt hij er een lijst van hoeveel ertussen zit en hoe lang de weeën duren. Lijkt mij super handig namelijk. Heeft iemand zoiets?

5. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ja heb ik ook MI87! Merk nu toch echt dat het lichamelijk zwaarder wordt.
    Vandaag gesprekken gehad in het ziekenhuis en ik moet van de ene kant naar de andere kant lopen. Nou mijn bloeddruk was ook hoog en hartslag ook. Ja duuh!
    Daarna naar de verpleegafdeling, daar gesprekje, toen bloedprikken. Ben even snel langs het kruidvat en action geweest en toen naar mijn opa & oma. Boodschappen gehaald met oma en toen was ik kapot.
    Ondertussen 5(!!!)x naar de wc geweest :$
    Net maar weer 1,5 uur op bed gelegen, was wel even lekker!

6. xSimone

xSimone Niet meer actief

Ik heb geen idee hoe zwaar m'n kindje nu is.
    En dat heb ik ook hoor MI87! Maar ik heb ook astma, dus ik kan dat niet echt vergelijken!
    En ik heb inderdaad gehoord van die "weeëntimer app", ik wilde hem volgens mij ook eens downloaden, maar dat kost geld geloof ik, en dat heb ik er niet op staan! Ik weet niet hoe dat precies werkt, en hoe je dat allemaal dan moet betalen (Samsung).

7. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Ja we worden echt een beetje ouwe oma's! Was gister nog jaloers op mijn sm ( 70 jaar ja oude sm) die zat voorover gebogen haar schoenveters te strikken bij de huisarts! Dat kan ik niet meer!!! Draag ballerina's en slippers en schoenen met bandjes hahaha

8. xSimone

xSimone Niet meer actief

Haha rottig hé, die schoenen? :p

9. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Pff.....als ik er al bij kom, kan ik gelijk een rennie nemen :p

10. xSimone

xSimone Niet meer actief

Nou ik heb de verloskundige nogmaals gebeld op advies van me moeder en me vriend. Kreeg de zelfde als vanmdidag aan de lijn, dus dat was wel fijn. Heb gezegd: "Dat 't na mijn idee soms aan blijft houden en of dat normaal was". Toen zei hij "dat licht eraan". Nou komt hij tussen 18.30 en 19.30 even langs, want dat praat wat makkelijker zei die. even dingen doornemen enzo! Misschien wel even van onderen kijken, (vind ik niet zo fijn als een man dat moet doen haha, helemaal niet als hij met zn vinger naar binnen moet :p)! Maar ja miss is hij er ook wel met de bevalling..

11. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Fijn dat het even komt Simone! Gek hoor een man, dat hoor ik toch eigenlijk nooit ;) wel leuk eigenlijk een beetje roldoorbrekend zeg maar...

12. xSimone

xSimone Niet meer actief

Wij hebben één mannelijke verloskundige, en dat is toevallig ook 'mijn' verloskundige zeg maar.. maar heb ook wel anderen hoor! ;)

13. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    In mijn ivf ervaring zowel veel vrouwen als mannen daar beneden gehad en echt! Mannen zijn veel zachter en voorzichtiger vond ik.

14. xSimone

xSimone Niet meer actief

Dat zal inderdaad wel, maar 't idee vind ik niet zo prettig ! Ookal, hebben hun vaak genoeg dingen gezien :p

15. xSimone

xSimone Niet meer actief

Nou verloskundige is geweest. Wat blijkt. Mijn meisje is al volledig ingedaald, licht al enorm diep in mijn bekken. Vandaar inderdaad ook de klachten! Ik ben niet echt aan 't bevallen al, gelukkig. Hij zegt dat merk je ook wel, dan komt 't regelmatig ed.
    Dussss, ze is al volledig en diep ook, ingedaald! :D, dus ze kan geen kant meer op, licht mooi met hoofdje naar beneden..

16. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Fijn! Nu weet je waar het vandaan komt en dat de bevalling nog niet is begonnen!

Pff ik ben op.... Ben nu ook in staking. Man redt zich maar even met de keuken opruimen en kinderen naar bed brengen. Mijn lijf doet zeer en bij elke hap eten krijg ik maagzuur bah!

17. Amber2007

Amber2007 Actief lid

14 okt 2013
    252
    0
    0
    NULL
    NULL
    Owwww ff klagen: mijn man is ZO een ENORME drol af en toe! Zijn mama zou langs komen, en aangezien mijn huis veranderd is in een wasserette (en zijn moeder zo een perfecte huisvrouw is) zei ik al tegen hem NIKS van de baby door haar laten doen dat wil ik ZELF doen! En ik kom thuis en ja hoor, staat ze mijn hydrofiel luiers te strijken (waarschijnlijk kan ik er heel hard om lachen over een paar maanden) maar nu: ik ben ZO boos! Hij luisterd weer eens niet en zijn moeder kan echt doen alsof ik de slechte vrouw ter aarde ben aangezien ik strijken normaal gesproken lekker aan mijn man overlaat aangezien ik ook fulltime werk.
    Zo moest er uit.
    Heb onwijs veel zin om te roken nu (heel erg ex-roker die de hele zwanger netjes niet rookt maar soms wel behoefte heeft!)

18. xSimone

xSimone Niet meer actief

@Amber2007: hè wat gemeen!

Even gekke vraag... Mag je gewoon intiem zijn als je kindje volledig en diep is ingedaald?

19. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Amber, ik begrijp je wel hoor! Ik denk ook dat vooral door de hormonen je gewoon aan je eigen wil wil vasthouden zeg maar ;) Hier stond schoonmoeder gisteren ook naar de tuin te kijken ( tuin aan het water en er groeit riet door de tegels ) ''zooo'' zei ze, '' je mag ook wel eens met het onkruid bezig niet?'' Jaaaa jaaaaaaa.. pfff.

Simone wat fijn dat je nu weet dat ze helemaal ingedaald is. Geen last meer gehad?
    Heb donderdag een echo dus ben wel benieuwd of ze bij mij ook na die steken een beetje ingedaald is.

Ik ben vandaag heeeeleeemaal nat geregend op de fiets! Fietsend van het werk naar huis en ik was doooorweekt! Ik fietste op den duur zo snel dat ik zo'n last van mijn buik kreeg! Snel onder de douche thuis en nu languit op de bank... Fietsen word hem niet meer

20. xSimone

xSimone Niet meer actief

@Alyssa2014: jawel heb continu steken helaas, maja kan me voorbereiden, wordt alleen maar erger binnenkort..

Deel Deze Pagina