Seks mag gewoon tot je vliezen breken. Of je kindje moet blijven als je prematuur bevalt hangt van heel veel factoren af. Vooral hoe je kindje het doet na de bevalling. De oudste is geboren met 36,3. Mijn vliezen waren iets te lang gebroken en omdat ze bang waren voor een infectie (iets versnelde ademhaling wat er ook op kan wijzen) moesten wij blijven. Niet wat hè verwacht van je kraamtijd maar ik heb het wel als fijn ervaren. Goede zorg van de verpleging, nachten dat ze je ontzien (zij de eerste voeding en ik werd om 5 uur naar de neo gereden met bed voor de volgende voeding). Als t gebeurt en die kans is niet zo groot, geef je er aan over en geniet van wat er wel goed gaat. Nu was het in mijn geval echt voorzorg en waren er niet echt zorgen om zijn gezondheid.
Amber, oe ik snap je! Dat poppenwasje zoals ik het noem is echt een momentje voor jezelf. Lekker met zorg al dat kleine grut wassen en zorgvuldig strijken en opvouwen. Dat pakt ze nu ff van je af. Ook al bedoeld ze het waarschijnlijk goed. Dat is jouw momentje. Seks: wij hebben het vanmorgen nog gezellig gehad... Dus denk wel dat het kan als je er zelf nog van kan genieten... Maargoed mijn libido is sinds de zwangerschap hoger dan normaal haha. Simone, gelukkig echt het indalen! Toch fijn om te weten en dan kun je, je ook beter ontspannen omdat je weet waar het vandaan komt. Ik lig ook al afgepeigerd in bed van... Tja waarvan? Geen idee! Ben gewoon moe!! Owja misschien omdat ik zwanger ben...???
Amber, hoe lief het ook bedoeld is van je schoonmoeder dat hoort een moeder te doen vind ik.. Simone, nou mooi ingedaald dus en die steken die je blijft voelen, voor weeën oid? Seks, kan prima tot de vliezen gebroken zijn daarna is er infectie gevaar. Moet wel zeggen dat die buik aardig in de weg begint te zitten.... Iemand nog positie ideetjes ? Moeheid, pffff weet er alles van op moment. Gevlieg heen en weer naar het ziekenhuis is zo vermoeiend, gelukkig gaat het goed met mijn schoonvader hopelijk mag hij vrijdag naar huis. Welterusten dames
Oh Amber, dat snap ik heel goed. Ik wil het ook zelf doen! Gewoon om zelf alles netjes te maken en voor te bereiden. Ik vind het elke keer weer heerlijk opluchten in mijn hoofd. Ben ook druk aan het wassen en strijken. Beddengoed is nu helemaal klaar en alles wat gewassen is in maat 56 is gestreken. Maat 62 is gewassen, maar moet nog gestreken worden. Nog 2 wasjes te gaan en dan ben ik klaar. Morgen echt een rustig dagje. Heb een lekke voorband en mijn man is de hele dag op pad met de auto. Oudste dochter gaat uit te spelen dus een heerlijk dagje met de jongste. Ga morgen dan ook echt niet de door uit, anders moet ik lopend en daar heb ik echt geen zin in! Kan wel merken dat ik laat geslapen heb vanmiddag, ben een keer niet kapot om 22 uur
@Corina1985: nee zijn wel een soort indalingsweeën, komt omdat ze helemaal is ingedaald en dan komen daar ook de bloedvaten van je baarmoeder ofzo, en als die dan klem komen ofzo geeft t pijn en omdat alles zo trekt geeft dat indalingsweeën.
Pffff mijn vriend snurkt altijd snachts ik denk dat ik maar eens oordopjes ga kopen om echt eens een x goed door te kunnen slapen ik ben zo moe elke x. Tuurlijk slaap je slechter, en ben je in t derde trimester van de zw.schap meer moe, maar dit maakt t wel erger. Zou ik die slaapoordopjes bij een trekpleister of drogist gewoon kunnen halen? Pfoeh ik merk wel dat nu ze is ingedaald ik wat meer last heb van mijn bil, bekken en rug door me bekken.
Hallo allemaal, hier ook al flink aan het aftellen. Op 27 Juli uitgerekend zelf het gevoel dat het eerder komt, we wachten af. Ben wel heel nieuwsgierig naar ons kleine mannetje. Heb alle wasjes gedraaid, wiegje opgemaakt en ziekenhuistas klaar staan. Heb een kraambed besteld die komt als het goed is in week 37 zal ook voor de zekerheid nog even klossen ophalen. Verder flink aan de poets hier in huis. Zou het nesteldrang zijn? Ben daarnaast ook wel moe dus doe het in kleine stapjes.
Welkom melkchocolaatje! Ik denk inderdaad dat 't nesteldrang is. Ik heb eigenlijk nog niet echt last gehad van nesteldrang, ja af en toe wilde ik 't huis wel schoonmaken maar nu dat klaar is is 't ook weg 'binnekort nog maar een keer de babykamer! Is 't je eerste kindje ?
Bah, wat vervelend mamavanjuul, hoeveel kindjes heb jij nou dan? (Van de hoeveelste ben je zwanger). Maar ja, 't hoort er allemaal bij! Aan de ene kant vind ik 't ook wel weer handig dat ik slecht slaap en vaak wakker ben, want dan kan ik alvast wat gaan wennen hoe dat staks zal zijn. Alleen ja 't zou ook prettig zijn als ik nu nog even lekker door kon slapen zonder elke x wakker te worden. En 't ene verschil is dat je er straks uit moet om je kindje te voeden en te verschonen, en nu kan je af en toe gewoon blijven liggen, en soms eruit om te plassen, maar dan lig je zo weer in bed. Dat voeden+verschonen duurt vaak minstens half uurtje, dus ja! Agg, zolang ik maar geen huilbaby heb haha hopelijk.
Welkom bij de laatste loodjes melkchocolaatje! Simone, ik geefmijn man gewoon een duw hoor als hij snurkt. Maar heb inderdaad ook gewoon oordoppen want soms blijf je duwen haha. Ik vind de nachten behoorlijk pijnlijk. O draaien doet zo'n zeer en telkens nieuwe positie zoeken en je voelt dat je buik dan ff zijn weg moet vinden, pijn in de gewrichten, pijn in je blaas als je wakker word en nodig moet... En zie dan maar eens uit bed te komen. O en dan om de haverklap op een rennie knabbelen omdat je keel in de fik staat. Een voordeel, mijn kleintje is snachts nooit actief dus die houd mij nooit wakker. Hoogstens een klein wiebeltje als ik me omdraai. En dan om 5 uur hoor je gekulk op de overloop en dan weet ik al genoeg! De kat was aan het kotsen. En natuurlijk hoort mijn man niks dus kan ik er weer uit om de troep op te ruimen... Hoop dat hij straks met de baby ook eens een keer wat hoort haha dat ik niet continu de pineut ben... Maar ik vrees ervoor
Wat leuk mamavanjuul! Jaa ik doe dat ook ontzettend vaak MI87! Heb hem soms zelfs geslagen dat ie auw zei haha OEPS! Maar vaak genoeg hoort/voelt ie mij niet eens, of draait ie zich om en gaat gewoon verder. En normaal had ik dr ook wel last van, maar nu ik zwanger ben nog extra, omdat je zo licht slaapt.. Ik ben dr helemaal zat van. Vannacht riep ik tegen hem, en als je nu niet op houd ga je naar de bank! Ben je helemaal zat. Haha! Sorry zegt ie. Vervolgens draait ie om, gaat gewoon verder :S Grrrr hhahaa! En inderdaad, nachten zijn soms pijnlijk, vooral nu mijn kleine is ingedaald en ik ontzettend pijn aan m'n bekken,bil en rug heb en ook nog steken in m'n lies,been en kruis. En soms rechter onderbuik. Ik kan niet wachten tot ik weer héérlijk op mijn buik kan liggen!! En gewoon zonder moeite kan omdraaien. Pfoeh wat een gedoe om om te draaien 's nachts, raak dr haast buitenadem van. En inderdaad, pijnlijke blaas als je nodig moet, heb ik overdag ook wel eens, maar 's ochtends pfoeeeh! aDan heb je haast geen zin om naar toilet te gaan overdag, en 's nachs omdat je dan weer moet lopen en omdat 't al zo vaak gebeurd, maar omdat lopen dan pijn doet.. maain wat een gedoe. Mijn kleine is ook niet echt actief 's nachts, meer overdag. En als ik wakker ben 's ochtends of 's avonds voordat ik ga slapen, maar niet dat ik er niet van kan slapen, dus dat is inderdaad wel fijn. Maar waarschijnlijk wordt je man dan wel wakker van je kindje hoor, want dat is een soort 'vader en moeder instinct' zeggen ze! Ik slaap normaal gesproken als ik niet zwanger zou zijn, erg diep en wordt nergens wakker van haast, maar dan wordt je dat wel hoor haha. En vl die wordt overal wakker van behalve als ik hem een dreun verkoop van 't snurken... grr hhaah
Ja vind dat wel heel apart en merkwaardig dat de natuur dat zo regelt! Dat je lichter gaat slapen voor de kleine. Dat merk ik ook heeeeeeel duidelijk! Wel mooi geregeld!
Ja wel mooi geregeld, maar van mij mag ik wel gewoon 'vast' slapen zolang ik nog zwanger ben haha! Ik ben trouwens nu circa 10 à 11 kilo aangekomen!?
Mamavanjuul! Had het al gelezen in je onderschrift maar wel heeeeeeel grappig! Jouw vent kan alleen maar meisjes maken hahaha! Wel leuk! Kunnen ze goed samen?
Ik slaap met een voedingskussen tussen mijn benen in & onder mijn buik. Ligt heerlijk Baby is hier 's nachts ook nooit zo actief, vooral in dat ritme blijven zou ik zeggen Ben op zoek naar een lamp voor de babykamer, dat is nog niet zo makkelijk zeg!
Waarschijnlijk krijg ik niet zo'n groot meisje, want wij waren bij geboorte ook erg klein (zus 44 cm, ik 48 cm en zusje 46 cm, en me vriend familie is ook niet zo groot) haha
Ja over het algemeen kunnen ze heel goed met elkaar Ze spelen wel heel veel samen, maar hebben ook absoluut momenten dat ze constant ruzie maken. Ja hier alleen maar meisjes in de familie, ook zijn broer heeft 2 meisjes, haha! @Simone: Ik was zelf bij mijn geboorte 2550 gr. En 3 weken te vroeg. Mijn oudste is geboren met 41+5 en was 3500 gr en de jongste is geboren met 41 weken en was 4310 gr.
Ik heb geen idee hoe veel gram ik woog.. maar ja, weet iig dat ik 48 cm was. Maar ja ben nu ook maar 1.63 dus hoeft ook niet zo'n groot kindje uit te komen Vanavond de informatieavond over de bevalling, 't zal me benieuwen hoe en wat. Oh main, wat doen sommige bewegingen van de kleine pijn hele buik tekeer!!!