Laatste 10 weken aftellen eind juli/begin augustus

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Doortje81, 28 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)

Handig om jou tussen ons te hebben :D

2. Amber2007

Amber2007 Actief lid

14 okt 2013
    252
    0
    0
    NULL
    NULL
    Idd hoe handig een kraamverzorgende er tussen! Ons werd aangeraden om HA voeding te gaan geven als wij voor flesvoeding kozen. Het is vrij normaal hoor, ze hebben het ook bijv. Op kinderdagverblijf. Je heb het idd van nutrilon of Friso maar ook kruidvat huismerk of albert heijn. Het is idd iets duurder dan normale voeding maar volgens mij als je ha kruidvat koopt zit je gelijk aan gewoon nutrilon. Dus is niet veel duurder, ik had zelf graag biologische melk gegeven omdat er in nutrilon suiker zit maar goed. HA en biologisch samen bestaat niet, en je moet meteen beginnen met HA voeding. Je kan niet met normale beginnen en dan over op HA.
    Dat is zon beetje wat ik er van weet :)
    Ik denk dat wij gaan kiezen voor een huismerk, en dan kijken hoe de baby reageert. Het is zo verschillend volgens mij!

Hier nog geen steken in lies, vriendinnetje van mij is 5 weken verder die had dat ook idd! Succes ermee dames!

3. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Ik ga ook borstvoeding proberen en hoop juist echt dat het lukt, lijkt me heel bijzonder, maar ik snap ook echt als je er niet voor kiest! Het lijkt me ook een heel gehannes ;). Voor zijn vader vind ik het eigenlijk ook minder leuk, een flesje geven voor hem zou ook zo bijzonder zijn, dat gaat hij natuurlijk nog wel doen, maar dat duurt dan wel even!
    Ik heb constant een harde gespannen buik, ik word er helemaal gek van, ik krijg hem maar niet soepel. Ik heb dit wel vaker, maar dan word hij wel soepel als ik ga liggen en goed mijn buikademhaling doe, nu werd ik net wakker met een harde buik, de hele nacht eigenlijk en krijg hem dus niet zacht! Bah en ik moet vandaag nog wel naar de babypark, want we moeten heel veel dingen kopen!
    Ik heb ook menstruatiepijn, krampjes en steeds het gevoel dat ik naar de wc moet. Bij mij ligt hij sowieso niet zo hoog.
    Ik ga mij vanaf volgende week 100 procent ziekmelden heb ik bedacht, want het is echt niet meer te doen, ik heb nog heel veel af te ronden dus dat ga ik dan doen, maar dan neem ik geen nieuwe taken meer op me...
    Bekken doet ook veel pijn weer bah! Ik denk dat ik gewoon een groeispurt heb en mijn baarmoeder het weer eens niet bij kan houden!

4. mamamarcella

mamamarcella Actief lid

17 jan 2013
    196
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook ik ben van plan om borstvoeding te gaan geven, de twee eerste hebben dat eegens omstandigheden niet gehad dus het wordt ook voor mij de eerste keer. Best spannend hoe dat zal gaan straks. Gister kreeg ik mijn kraampakket en mijn zorgdossier van het kraamcentrum binnen, wat wordt het dan ineens echt he. Ineens kwam het besef dat het echt gaat opschieten.

5. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Ik ga ook flesvoeding geven, ik zie als een berg tegen borstvoeding op dus heb toch dit besloten. En het kraampakket! Als ik nog niet bang voor de bevalling was ben ik dat nu wel!!:D

6. xSimone

xSimone Niet meer actief

Ik heb ook wel wat steken/zwaar/drukkend gevoel in liezen en onderbuik links en rechts. Dat zijn je banden die oprekken en als je dan hardebuiken krijgt die niet prettig aanvoelen, zijn dat oefenweën/indalingsweeën. Werd mij door de vlk verteld!

Het is inderdaad handig om een kraamverzorgende bij ons in 't midden te hebben!
    Ag, ik moet gewoon even zien hoe het loopt qua borst en flesvoeding. Ik kan nu wel dit en dat besluiten, maar straks als ze er is denk ik, hmm wil toch borstvoeding geven, misschien krijg ik spijt als ik besluit 't niet te proberen. En miss wil t borstvoeding niet eens... ik wacht 't wel af!

Vandaag ontzettend last van me onderrug, bekken en heupen/bil, vooral rechts. Gister teveel gedaan... Eerst naar de dierentuin de hele dag gelopen, met afwisseling af en toe zitten. En 's avonds ben ik nog onze slaapkamer gaan soppen, dingen verslepen en de kraamkamer klaar gemaakt. (Behalve, bedklossen, laatste spulletjes, en babykleren + eventuele ziekenhuistas, maar dat doe ik pas vanaf ongeveer week 36).
    Ik zou vandaag de babykamer schoonmaken, en de douche en beneden stofzuigen, maar ik heb het toch maar verschoven naar een andere dag! Vanmiddag ook nog naar het dorp om verjaardagscadeaus te halen, dus ook weer aan de wandel! Grrr.. zie dr nu al tegen op, maar morgen is die verjaardag, en 1 is volgende week, kunnen beter alles in 1 keer halen!

Maandag weer fysio voor me bekken, dusss... Pffff AUW!

7. NiJO

NiJO Actief lid

22 jun 2007
    210
    0
    0
    We zijn vandaag weer druk aan de gang op zolder om de kamer van onze zoon af te maken. Vriend is maar weer eens een rondje stort aan het doen.
    Ondertussen ben ik druk in huis aan de slag om alles een beetje netjes te krijgen, want morgen ben ik jarig! Pffff, ik word alweer 30!
    Misschien vanmiddag nog ff naar de stad om een leuk rokje ofzo te scoren voor mezelf, ik ben zo langzamerhand uit al mijn zwangerschapskleding aan het groeien.

8. Amber2007

Amber2007 Actief lid

14 okt 2013
    252
    0
    0
    NULL
    NULL
    @niJo: haha dat gevoel van uit je zwangerschapskleding groeien ken ik! En ik dacht oooo dat rekt wel mee hihi. Maar nu wordt die buik toch echt groot EN als iets een klein beetje te strak zit moet ik het echt niet meer.

@doortje, ik heb van de week 2 dagen van 9 uur gemaakt en was helemaal af op mijn werk. Nu was mijn leidinggevende echt niet blij dat ik woensdag niet kwam maar ik heb echt 2 dagen voor pampus gelegen. Nu heb ik afgesproken deze week wat later te beginnen.... Maar ik zie nu al als een berg op tegen 4 dagen van 7,5 uur. Weet alleen niet zo goed wat ze zeggen als ik zeg dat ik echt halve dagen wil gaan werken. Bah. Voel mij er rot door. Ze waren altijd heel begrip vol maar toen ik woensdag zei ik ben zooooo moe en op en draaierig en duizelig kreeg ik terug: je krijgt een kind dan wordt je nog wel vaker moe....tja...

9. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Ow Amber, wat vervelend dat ze niet naar je luisteren en je eigenlijk niet serieus nemen. Ik zou dan gewoon een gesprek met de bedrijfsarts aanvragen hoor! Die zijn bij zwangeren heel voorzichtig. Het UWV betaalt je leidinggevende gewoon bij ziekte, dus kunnen ze kosteloos iemand andersinhuren. Ik vind het ook moeilijk, maarja de gezondheid van mijn baby gaat voor en ik trek het gewoon echt niet.
    Babypark vandaag was ook weer een crime, ik houd het gewoon niet vol, mijn huik voelt dan zo naar, mijn bekken doet ook pijn, maar daar bijt ik wel doorheen, maar die buik dat vertrouw ik gewoon niet.
    Ik ben ook erg benauwd als ik lig, dus in die houding kan ik ook niet meer zo lekker ontspannen. Klaag, klaag. Klaag :) sorry hoor! Ik baal gewoon dat het zo zwaar is! Nouja wel leuke spulletjes gekocht vandaag!

10. Amber2007

Amber2007 Actief lid

14 okt 2013
    252
    0
    0
    NULL
    NULL
    OW leuk! Ondanks de ongemakken toch geshopt! Ik had vandaag babyshower van vriendin. Super leuk 😊
    Lig nu uitgeblust op de bank, ik ken het hoor. In geen enkele houding ben ik helemaal comfortabel meer... De laatste loodjes een het zwaarst he... 😉

11. Joppie1

Joppie1 Niet meer actief

@NiJo: Alvast gefeliciteerd! Leuk hoor! Wordt het een groot feest?

@Doortje: Als het niet gaat, gewoon ziek melden hoor. Ik zit al vanaf week 29 volledig thuis, omdat ik regelmatig pijnlijke, harde buiken had en de slijmprop verloor. Je baby gaat voor! Natuurlijk vindt je werkgever dat even lastig, want die moet wat anders regelen, maar dat is jouw probleem niet.
    Weet je dat je vanaf dag 1 van je zwangerschap recht hebt op een uur extra pauze?

Ik lees dat meerdere meiden zo'n last krijgen van pijntjes enzo. Het is ook een gekke combinatie. Nesteldrang en de laatste loodjes. Soms val ik spontaan in slaap tijdens m'n genestel :D

12. Joppie1

Joppie1 Niet meer actief

Ja, het lijkt heel handig zo'n kraamverzorgende, maar ik kom erachter dat ik vooral de meeste dingen niet weet, haha!:D In de zwangerschap dan. Is voor mij helemaal nieuw.
    Maar over de eerste 10 dagen na de geboorte weet ik wat meer. Laat maar weten als er vragen zijn...:p

13. xSimone

xSimone Niet meer actief

Moet je nog even wachten hihi! Als er wat in me op komt laat ik het je weten! :D

14. xSimone

xSimone Niet meer actief

Vanaf wanneer gaan jullie je ziekenhuistas klaar zetten?
    Ik denk vanaf week 36, voor t geval ik wel heen moet!
    Maar is iets eerder niet handiger? Straks komt t kindje voor week 36!? Dan heb je niks klaarstaan.

15. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Week 35 zet ik de tas klaar, je weet t indd maar nooit.

Offtopic mijn buurvrouwtje is vandaag 40.6 nog niks geen tekenen dat het feestje gaat beginnen.
    Ik vond mijn 40.3 en inleidingsverhaal al zwaar.
    Vanmiddag haar dochter op sleeptouw nemen heeft ze even rust.

16. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

26 okt 2011
    1.541
    0
    36
    Vrouw
    Ergens in het midden
    Hier ook ingeleid corina met 41+3:) en mijn dochtertje is ook nooit ingedaald dus dit is ook allemaal nieuw voor mij. Wat lief dat je het kindje van je buurvrouw even overneemt vandaag kan begrijpen dat ze er aardig door heen.

Wat leuk een kraamverzorgster in ons midden:D

Hier gisteren mijn verjaardag gevierd man man was kapot aan het einde van de dag mijn buik voelde zo zwaar als beton:( Was blij toen ik op bed lag. Zitten en liggen gaat hier al een tijdje bijna niet meer vooral na 6uur s avonds weet ik niet meer wat voor houding ik aan moet nemen.

@ vluchttas ik denk dat ik er volgende week vast langzaam aan mee ga beginnen. En morgen komen de klossen voor onder het bed is nog niet nodig maar vind het heerlijk als hij omhoog staat. :p Morgen ook weer controle bij de vk ben benieuwd of tie verder is ingedaald;)

En meiden met pijntjes en nesteldrang probeer toch een beetje rustig aan te doen!

17. xSimone

xSimone Niet meer actief

Ik heb trouwens al een vraag. Mag je tijdens t geven van borstvoeding, eindelijk wel weer filet american eten???? Ik verlang er zo naar!
    Ik denk idd ook rond 35/36 tas klaar te zetten.
    En ik mocht pas in week 36 de klossen ed. Ophalen. Pfff

18. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

26 okt 2011
    1.541
    0
    36
    Vrouw
    Ergens in het midden
    Ik kon de klossen online bestellen bij onze kraamzorg simone.
    Geen idee van die filet american weet wel dat je op je voeding moet letten tijdens het geven van borstvoeding.

#Meiden die flesvoeding gaan geven welk merk willen jullie gaan geven?

19. xSimone

xSimone Niet meer actief

Nou ik moet mijn bedklossen, ruggensteun, po en eventueel douchestoel, bij 't groene kruis ophalen. Dat mag daar pas vanaf week 36 zei ze, omdat je 't toch niet eerder nodig hebt en hun het anders zo lang kwijt zijn. Nou ja, dat moet dan maar! Grrr!

Ja, ik weet je mag eigenlijk ook geen alcohol tijdens borstvoeding/kolven (tenzij je 1 glaasje driinkt, maar dan moet je dat net na een voeding doen, zodat 't er grotendeels weer uit is voor de volgende voeding, maar dat zie ik niet zitten!)
    Maar over rauwvlees weet ik inderdaad ook niet, en dat interesseeert me ook niet, alleen de rauwe filet american vind ik erg belangrijk haha! :D Dusss Joppie1 . Weet jij dat?

Als ik wel flesvoeding ga geven (want ben dr nog niet helemaal uit), weet ik niet welk merk. 't moet in ieder geval niet te duur zijn :D! Ik denk gewoon zo'n blauwe bus die je bij de jumbo enzo kan halen, maar weet niet of die daar ook in verschillende merken is?

20. mamamarcella

mamamarcella Actief lid

17 jan 2013
    196
    0
    0
    NULL
    NULL
    Afgelopen nacht in het huis van mijn ouders geslapen omdat onze trap geverfd werd. Ik heb me toch een partij slecht geslapen zeg. Vandaag weer teveel gedaan (helaas is het al gauw TE veel) dus ik ben nu helemaal kapot, heb buikpijn en voel me helemaal niet goed. Vanavond lekker vroeg me bed in en morgen eens mijn best doen om zo min mogelijk te doen. Sorry voor mijn ego klaag post maar moest het even kwijt.

Deel Deze Pagina