Laatste 10 weken aftellen eind juli/begin augustus

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Doortje81, 28 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xSimone

xSimone Niet meer actief

Klopt, net of ze met messen en/of breinaalden staan te prikken in me buik, lies, been en kruis. En inderdaad klopt van die zenuwen, had de VLK mij ook verteld, alleen 't is zo 'lastig' om elke x op te schrijven haha. Duss jaa,
    maar het kwam echt om de paar minuten, en hielt wel evenjes aan! Jemigg.. echt pijn, vandaar dat ik ook richting voorweeën zat te denken, maar ik weet niet wanneer je dat merkt, wanneer 't voorweeën zijn? ?Ik lag echt te kronkelen in bed.

Als je voorweeën hebt, laat de bevalling dan ook iet zo lang meer op zich wachten? evt. paar dagen, week maar??

2. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Helaas zegt dat niks.....ik heb weken met voorweeen gelopen....zo erg vermoeiend!

@Geboorteplan: Bij mij staat er ook in dat als de natuurlijke keizersnee op de een of andere manier niet door kan gaan, ik absoluut niet wil dat ze het kindje wassen en aankleden.
    Dit is zeer waarschijnlijk de laatste en nu wil ik haar eerst vasthouden.

Vorige keer zag ik de oudste pas na 3 uren, aangekleed, gewassen en gevoed.
    De jongste wel na 30 minuten, maar ook gewassen en aangekleed.

Oh heb trouwens bij het kruitvat XXL hydrofiele luiers gehaald, die zijn 120 bij 120 cm. Lijkt me ideaal na het badje. Dan hebben ze vaak erg honger en wikkel je ze er zo in. Ook lekker als lakentje als het straks heet wordt.
    En anders gewoon handig :D

3. Sterre1977

Sterre1977 Niet meer actief

Doortje, is dat zo, bij veel vruchtwater, dat ze dan vaak wat langer blijven zittten :( dat hoop ik toch niet..ik heb namelijk ook veel vruchtwater is mij verteld, en ook jullie steekjes en krampjes herken ik helemaal niet :( Voel me uberhaubt, op de dikke buik na :), niet zwanger ofzo, 't is dat ik een dikke buik heb, helemaal dik word en de baby natuurlijk wel voel :) Nou ja, hoe dan ook, hoop niet dat ze tot 41 weken blijft zitten ofzo, niet dat ik het zat ben, maar ze mag van mij over 3 weken komen! Ben gewoon zo nieuwsgierig!

4. xSimone

xSimone Niet meer actief

#824 xSimone, 27 jun 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 jun 2014
    Jeetje mina, de longarts liep 40 minuten uit zeg!!!! DRAMA!

Ik heb net het boek 'veilig bevallen' besteld. Morgen komt die binnen als 't goed is. Mijn verloskundige raden dit erg an dit boek, omdat je er zelfvertrouwen van krijgt en zo beter je bevalling in stapt. NOu 't zal me beniuewen! !

5. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Och jeetje Amber, wat een verhaal :( Pff hoe heb je deze zwangerschap ervaren? Wat zou je bang zijn geweest.
    En zekerweten je bent al mama alleen deze uk laat je nooit meer los.

6. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Inderdaad een mooie boek Simone, ik heb hem ook!
    Alles wordt er in zo nauwkeurig uitgelegd, je weet echt waar je aan toe bent.

7. xSimone

xSimone Niet meer actief

Mooi dan heb ik een goede aankopen gedaan.
    Er was er 1 van 2003 Die was 29 euro op bol.com, en zou dan de volgende dag binnen komen als je hem voor 12.00 bestelde, en er was ook één precies 't zelfde van 2007? Die was 23 nog wat, en die zou dan 1-2 dagen levertijd hebben, ik begreep 't verschil niet. Alleen bij die van 2003 waren meer sterren, dus ik dacht dan bestel ik die.. Heb ik hem iig morgen!

8. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Ik heb het boek ook! Heb ook veilig zwanger. Er staan wel wat verouderde dingen in vind ik, maar inderdaad ook heeeeel veel nuttige info. Morgen avond hebben we een partnerles over bevallen bij mijn yoga. Dat vind vooral mijn man erg fijn, hij wordt een beetje nerveus :)

9. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Onze kleine druif is weer goedgekeurd! 2600 gram op het moment. Waarschijnlijk met de geboorte rond de 6,5 a 7 pond. Netjes toch?
    Lag al flink diep met het koppie in het bekken. Dat verklaard dat ik als een gans begin te waggelen en om de haverklap moet piesen.

Verder hield het weer de handjes voor het gezicht zoals altijd. Heb nog geen enkele keer meegemaakt dat de kleine dat niet deed. Wel had het de vuistjes gebald alsof het ging boksen. Erg schattig om te zien. En zo slim al! Het kind stak even de duim omhoog om te seinen dat alles goed was daarbinnen. 👍 💖 💋

Bij mij was ook alles goed. Daarna heerlijk twee bollen met gerookte makreel op! Eindelijk! Wat had ik daar zin in!!!

10. Joppie1

Joppie1 Niet meer actief

Geboorteplan: GEBOORTEPLAN CHECKLIST - KNOV - Koninklijke Nederlandse Organisatie van Verloskundigen

Voorweeen: Helaas geeft dat geen garantie op op tijd bevallen. Ik rommel al weken met voorweeen, heb een verweekte en bijna verstreken bmmond, maar het zegt allemaal niets :(

Afscheiding: O gelukkig! Dat is dus normaal. Voelde me al een beetje vies...

Vocht vasthouden: s 'Morgens zijn mijn voetzolen helemaal bol v:(n het vocht. Als ik dan ga staan veranderen mijn tenen in worstjes :D
    Ben nu ook op 80 kilo. Voor het eerst van m'n leven. Er zit 14 kilo aan, maar ik denken hoop dat een paar van die kilo's gewoon vocht is...

11. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

26 okt 2011
    1.541
    0
    36
    Vrouw
    Ergens in het midden
    Bevallinglijst ik ga hem even zoeken!

Het rommelt hier de laatste dagen ook wat, eer gister avond had ik vreselijke buikpijn volgens mij kwam het van mijn darmen toen ik in bed lag zakte het weer af. Vanmorgen in de auto ineens ook buikpijn midden op de snelweg trok gelukkig ook weer weg!
    Volgens mij zegt het allemaal niets over de bevalling.

Amber ik herinner met nog dat je het vertelde! Vreselijk zeg.

Jopie wat vervelend zeg dat je al een tijd last hebt van voor weeën!

Corina wat fijn zeg dat je schoonvader naar huis mag!!

12. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

26 okt 2011
    1.541
    0
    36
    Vrouw
    Ergens in het midden
    Bevallingslijst

25 juli - ChocoChick - Jongen- 2e kindje
    25 juli - Flipske - Jongen- 2e kindje
    27 juli - VdBerg - Jongen- 2e kindje
    28 juli - Joppie1 - Jongen- 1e kindje
    30 juli - Ukkie89 - Jongen -2e kindje
    31 juli - Lovel - Meisje - 2e kindje
    01 aug- Noelle85 - Jongen-1e kindje
    01 aug- LaCantina - Jongen- 3e kindje
    02 aug- Doortje81- Jongen-1e kindje
    02 aug- MamavanJuul- Meisje-3e kindje
    02 aug- Lindsje1982 - Meisje- 1e kindje
    03 aug- Amber2007- Jongen-2e kindje
    03 aug- Xsimone- Meisje-1e kindje
    03 aug- Elektraxx- Meisje- 2e kindje
    03 aug- MI87- Verassing- 1e kindje
    04 aug- Nijo- Verassing-3e kindje
    04 aug- Corina1985- Jongen-2e kindje
    05 aug- Dayna- Meisje -1e kindje
    09 aug- Alyssa2014 - Meisje - 1e kindje
    10 aug- Sterre1977 -Meisje - 1e kindje
    10 aug- Nephthys- Verassing- 1e kindje
    11 aug- Joy1- Meisje- 1e kindje
    11 aug- Mamamarcella- Meisje-3e kindje
    12 aug- Phillys- Meisje-1e kindje

----------------------------------------
    11x meisje 10x jongen 3x verassing

13. xSimone

xSimone Niet meer actief

Grrrrrrr ik zit in een dilemma!
    Heb vanmorgen een ander pufje gekregen omdat ik telkens wat kortademig ben (kan ook komen door dat ik aangekomen ben natuurlijk, dus of 't pufje helpen gaat weten we nog niet zeker). Maar! Nu blijk dat je 't pufje eigenlijk niet zou mogen gebruiken behalve als de arts 't voorschrijft. Dus ik de longarts weer gebeld, hij zegt, voor je kindje kan 't gen kwaad maar hoogstens kan 't zijn dat je krampen/weeën krijgt in je baarmoeder, en als je denkt na het innemen dat 't niet goed is, moet je er mee stoppen. Maar ja, dat zou met ventolin ook zo zijn, ik zei nee want die mag je gebruiken tijdens de zwangerschap, dat is bekend! Nou weet ik dus niet wat ik moet doen... straks krijg ik wel weeën en ik zei tegen hem "ik moet er niet van gaan bevallen", neee dat zal ook niet gebeuren! Jaa, hallo... wat is dat nou voor onverschilligheid? De apotheek zij namelijk dat 't officieel niet gebruikt mag worden. Wat moet ik nou, gewoon proberen 1x of niet gebruiken en gewoon die andere 2 gebruiken in de hoop dat ik 't wat vol houd, ook tijdens de bevalling..?
    Maar iig, omdat ik al later in m'n zw.schap zit, kon 't geen kwaad voor de kleine. Oké, maar die weeën dan?

14. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.797
    497
    83
    Ik wil niet op de weegschaal vanavond :( Laatste keer zat ik op +19 kilo, voor m'n gevoel is er nog minstens 5 bijgekomen door al dat stomme vocht :x Maja, vocht gaat er makkelijker af dan vet toch ;) We gaan gelijk bevallingsplan bespreken, ben benieuwd!

En over de bevalling besproken en hordes familie er om heen, weten jullie al wie jullie er bij willen hebben? En gaan jullie direct na de bevalling al iedereen inlichten? Wij hebben er voor gekozen om met z'n tweeën naar het ziekenhuis te gaan en pas iedereen in te lichten als we weer thuis zijn (tenzij ik me echt als een klein kind ga gedragen en m'n moeder nodig heb ;)). Sowieso omdat het voor ons heel spannend is of ons kindje wel helemaal gezond is en we dat eerst zelf willen verwerken mocht dat niet het geval zijn. En een paar maanden terug is een kennis bevallen, en stond haar hele facebook al vol met felicitaties en zelfs de naam voordat hun überhaupt iets hadden kunnen posten :$ En we willen niet dat dat ons ook gebeurt.

Joppie1 Wel blij dat ik niet de enige ben met worstjes als tenen :D Lig je 's nachts wel met je voetjes omhoog? Ik heb twee kussens onder m'n voeten, en 's morgens zien ze er nog redelijk normaal uit (tot ik vijf minuten op ben, dan lopen m'n voeten en benen alweer helemaal vol :() dus dat scheelt wel iets!

MI87 Kon je niet een klein beetje porren tijdens de echo, zodat de kleine tegen jouw handen aan gaat duwen en ze even van het gezicht af had :p Gemeen dat jullie elke keer niks kunnen zien, maakt het nog spannender straks!

Amber Je bent inderdaad gewoon al mamma! En wat een prachtige naam Malin! Kan me heel goed voorstellen dat de bevalling straks voor jou dubbel zo spannend is na wat er gebeurd is...komt echt wel goed!!!

15. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Gefeliciteerd Amber; speciale en mooie naam Malin!

Noelle en Joppie; hier ook dike voeten en handen in mindere mate; kan trouwring niet meer om :(
    Vocht gaat idd gelukkig sneller weg dan vet!

Noelle; wij bellen onze ouders en mijn zus als we naar het ziekenhuis gaan en ze mogen meteen komen maar de bevalling zelf, doen we met z'n tweeen en de vk natuurlijk ;).

Simone; wat een arts zeg, jeetje! Lekkere houding heeft die man. Ik zou het met een andere arts bespreken!

Hier iets vreemds; week 34 is bijna ten einde en baby is drukker dan ooit terwijl er nu toch echt ruimtegebrek zou moeten zijn.. Vind het wel gezellig. :)

16. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Thanx voor de lijst Ukkie, misschien dat chocochick ook gewoon maar de eerste mag zijn die gaat bevallen ;).
    Noëlle, misschien heb jij het ook al verteld, maar waarover twijfelen jullie mbt gezondheid? Spannend zeg!
    Min man wil iedereen bellen als de weeen begonnen zijn, mijn moeder en schoonmoeder blijven maa herhalen da dat ook heel gebruikelijk is hoor... Maar ik heb het liever niet. Als het dan lang duurt zit ten minste niemand in de stress.

17. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Oh hier word er gebeld als de kleine er is hoor! En alleen opa's en oma's en mijn zusje en zijn broers. De rest bellen we wel als we thuis zijn. Tenzij ik lang moet blijven ( dagen) dan vind ik het wat anders.

Denk dat ik wel zo trots ben dat ik de baby wil showen graag! Dus ze nogen van mij wel naar het ziekenhuis. Alleen ik denk dat ik strondzenuwachtig zou worden als jij nog bezig bent en ze staan al op de gang te wachten. Gelukkig willen ze dat ook niet. Ik wil gewoon fris gedoucht zijn.

18. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.797
    497
    83
    Ohh ik moet er niet aan denken als mijn schoonouders in het ziekenhuis rond lopen als ik moet bevallen :$ Heb niet echt een enorme band met ze en zijn wat dingetjes voorgevallen afgelopen tijd, dus denk dat dat dan heel snel gaat escaleren ;)

Doortje, mijn vriend heeft een erfelijke aandoening (alfa 1 antitrypsine) en er is een kans dat onze kleine dat ook heeft. Kort door de bocht is het een tekort aan een bepaald eiwit, wat er toe kan leiden dat de kleine bij de geboorte het aan zijn lever kan hebben en op latere leeftijd een verhoogd risico loopt op een longemfyseem. Alleen weten we niet of onze beeb zelf de afwijking zal hebben, of hij alleen drager van het gen zal zijn. Dus voor ons vooral spannend welke kleur hij zal hebben, mijn vriend was kanariegeel bij de geboorte en wisten ze niet wat hij mankeerde :( En als jij niet wilt dat je vriend gaat bellen, gewoon z'n telefoon afpakken :p

Simone, zou anders een second opinion aanvragen? Voor je eigen gemoedsrust in ieder geval of je die medicijnen mag gebruiken of niet!

19. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Simone, ik zou het ook niet willen proberen. Lijkt me niet echt goed als je er krampen van krijgt daar beneden. Dat kan toch net grnoeg zijn om de bevalling te starten lijkt mij. Wat een rare dokter. Tis wat anders als je al 40 weken was maar nu is het toch nog even te vroeg hoor.

Noelle, owja praat me niet van schoonmoeders hahaha
    Ik ben ook wel bang dat mensen gaan facebooken met: gefeliciteerd etc voordat ik de kans krijg een mooi berichtje te maken met het nieuws. Ik was ook van plan om een berichtje te schrijven tegen 38 weken dat mensen pas op fb mogen feliciteren als wij er een geboorteberichtje op hebben staan. Ook al is alleen mijn familie op de hoogte, de tamtam gaat snel genoeg dat heel snel iedereen het weet. Het dat kan al binnen enkele minuten.

Bovendien gooi ik er een verbod bij! Haha. Wij willen niet dat ons kind op internet word gezet. Dus iedereen word gewaarschuwd dat ze dat dus niet mogen doen. Waarschijnlijk doen we zelf 1 foto van een handje of voetje. Willen ze de baby zien dan komen ze maar op kraamvisite. Ik ben wat dat betreft heel streng. Ik heb ook alleen mensen op fb die ik in het dagelijks leven ook ken en vaak zie.

20. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

26 okt 2011
    1.541
    0
    36
    Vrouw
    Ergens in het midden
    Simone wat raar zeg van de dokter. Zou het risico niet nemen en je 2 oude puffs blijven nemen! Of idd even vragen bij een andere arts.

Hier gaat E. tijdens de bevalling naar mijn schoonouders dus die zullen alleen op de hoogte zijn als ik 'bezig' ben. Verder wil ik dat E. eerst kennis maakt met haar broertje en we even met z'n 4en kunnen zijn voordat mijn schoonouders dan erbij komen. We bellen iedereen pas als ik lekker gedoucht ben en er klaar voor ben. Bij E. hebben we eerst mijn ouders en schoonouders gebeld dat die rustig de tijd hadden met E. en daarna pas de rest van de familie.

En wat betreft FB hebben jullie groot gelijk het is jullie kindje dus jullie bepalen wat er van op FB komt!

Deel Deze Pagina