Goedemorgen allemaal, Het is een tijdje geleden dat ik hier wat typte, maar ik ben er weer ☺. Hier ook een lekker drukke baby, vooral de laatste dagen. Daarvoor was hij een aantal dagen wat rustiger en volgens mij flink aan het groeien! Zijn favo houding was ook met zijn rug rechts maar hij ligt nu steeds vaker links en dus wordt mijn rechterzij regelmatig even flink uitgerekt door wat voetjes en handjes. Wel weer erg gezellig! Ook had hij soms wel 4x per dag de hik, maar dat is afgenomen naar 2x per dag. Mijn hele buik schudt dan ook heen en weer. Zal zo eens kijken of ik nog een buikfotootje kan plaatsen. Zijn er mensen die hier zeker weten dat de bevalling eerder opgewekt/ ingeleid zal worden of een keizersnede krijgen? Misschien heb ik er overheen gelezen mocht het al verteld zijn.. Ikzelf heb erg last van bekkeninstabiliteit en kon na de vorige bevalling wekenlang amper lopen en was verzwakt vanwege bloedverlies na de bevalling. Dit in combi met wrs weer een grote baby willen we dit voor zijn. Nu hebben we de vorige keer besproken met de vk dat ze met 38 weken wel willen gaan strippen. Dit kan als de bmm meewerkt en er al een cm minstens ontsluiting is. Aangezien dit onze derde is, is die kans wel groot. Dat betekend dat ik vanaf 18 juli eigenlijk al zou kunnen bevallen. De vk gaf 50 % kans dat strippen de boel opwekt. Ben erg benieuwd!! Het komt wel erg dichtbij zo dus gauw alles aan het afronden en ga nu mn ziekenhuistas bij elkaar pakken. Ik las dat al meer met de vluchttas begonnen zijn? Groetjes!
Goed idee voorkoken! Ik heb ook zelfmaak plannen voor boxkleed en vlaggetjes, maar tot nu toe is het bij plannen gebleven . Morgen ga ik misschien naar mijn oma om te starten aan het boxkleed! Ik wil ook wel een gipsafdruk maken, heb die van Xenos al in huis, maar ik krijg steeds van die harde buiken waarbij ik dan zo benauwd ben en het lijkt me misschien een beetje eng als ik helemaal in het gips zit en dit dan krijg, misschien krijg ik het dan wel heel benauwd! Meiden die het al eens eerder hebben gedaan, hoe lang duurt het en word je benauwd? Ik heb gister nacht echt een horrornacht gehad, darmkrampen, heel erge bandenpijn en zo benauwd... Voor het eerst zat ik er echt helemaal doorheen en moest ik onbedaarlijk snikken. Gelukkig gisteren een leuke dag gehad! En vannacht wel goed geslapen! Pfffff, ik zie zo op tegen de komende weken en nachten, maar dit helpt dan wel een beetje dat niet elke nacht even slecht is... Ben ook wel bang voor de bevalling, ik lag nu al helemaal krom van de pijn in mijn darmen en banden, dat wil ik er echt niet bijhebben bij de weeen... Noëlle, wat spannend inderdaad dan bij de geboorte, snap dat jullie het eerst even rustig met z'n tweeën willen horen hoe of wat!
Bekijk bijlage 403988 Mijn buik met precies 35 weken. Ohja, afgelopen zaterdag heb ik ook een babyshower als verrassing gehad. Echt superlief en erg verwend en gesmikkeld van al het lekkers dat klaarstond.
La Cantina, wat een prachtige buik!! en wat ben je verder slank! niet veel aangekomen zeker? Ook ik dit weekend babyshower gehad, gisteren! Had eerlijk gezegd al wel wat vermoedens hoor, maar maakte het niet minder leuk, super verwend en heel gezellig gehad! vandaag maar even een pyama dagje! had best een druk weekend, dus maar even lekker hangdagje..
Joy1, wees blij! ik heb ook nul kwaaltjes en voel me super fit, sowieso hele zwangerschap nergens last van gehad. Ik denk alleen dan altijd, "let op...ik krijg hem nog wel, krijg ik natuurlijk een hel van een bevalling haha" Begin er ook best wel een beetje zenuwachtig voor te worden nu hoor
Sterre mijn eerste zwangerschap en bevalling waren echt heel erg goed te doen. Dus het hoeft echt niet zo te zijn. Deze zwangerschap is wel een stukje zwaarder, maar ik mag nog niet klagen. Daarbij wat had ik verwacht als je in 2 jaar tijd 1.5 jaar zwanger wil zijn, een nieuwe baan en een drukke vent met prioriteiten die ik boor de zwangerschap al niet snapte 😎 Hier ook verlof, vandaag komen ook de klossen. Ik wil nog wat schoonmaken en opruimen. Adreslijst updaten en morgen op zoek naar enveloppen zodat ik kan gaan schrijven. En dan wachten tot 2.0 komt... De oudste werd met 36.3 geboren en dat is vandaag. Zijn jullie trouwens ook zo prikkelbaar? Ik heb niks nodig en dan loopt mijn emmertje al over. Vent heeft het zwaar te verduren, gelukkig is hij wel lief en probeert zich te schikken naar mijn buien zover dat mogelijk is.
Hoi Dames Het is even geleden, maar ik ben er weer. Twee weken bedrust gehad omdat de harde buiken over gingen in weeen die op hun beurt weer voor ontsluiting zorgde. De hoop was om het in ieder geval tot 34 weken te kunnen rekken en HOERA we hebben het gehaald. Vanaf nu mag ik ook weer wat dingen doen. Ik heb gelukkig ook weinig last meer van harde buiken/weeen als ik tenminste niet te veel ga doen dus dat is super! Vorige week wel ineens uit het niets bloedverlies en minder voelen van de baby, maar na onderzoek bleek alles goed en is het kleintje ook weer volop gaan bewegen. Nu ben ik benieuwd (en vind het eerlijk gezegd ook wel spannend) wat er gebeurd als ik het normale leven weer oppak. Met een beetje geluk zou ze ook zomaar nog 6 weken (of langer) kunnen blijven zitten. Voor nu is het volgende doel de 37 weken halen en dan zien we daarna wel weer als ze dan nog lekker binnen zit. Deze grens hebben we in ieder geval gehaald en daar zijn we ontzettend blij mee.
Zo, wij zijn ook weer goedgekeurd Bloeddruk was weer prima, 120-80 en alle uitslagen van mijn bloedonderzoek waren ook dikke prima. In het begin van de zwangerschap had ik een verhoogde waarde van antistoffen van mijn schildklier en dat zou evenueel voor complicaties kunnen zorgen. Nu zijn die waardes onmeetbaar, dus verdwenen! Mijn HB was ook lekker hoog, 7,6, dus niks staat de natuurlijke keizersnee in de weg! De gyn zei dat ie het nu wel aan mijn gezicht kon zien dat ik zwanger ben, haha, maar dat dat mocht met deze termijn Zal zo ook eens even een buikfoto maken. De kinderen zijn vandaag bij opa & oma, dus ik heb even een niks-dagje. Wel lekker want ik heb last van mijn bekken en schaambot. En dat terwijl ze nog niet eens is ingedaald! Er werd mij op het hart gedrukt dat de baby ook eerder kan komen, dat vind ik wel zo vreemd. Vorige keren zeiden ze dat ik er rekening mee moest houden dat ik overtijd ging en dat ging ik ook. Nu zegt ie steeds: Het kan ook eerder beginnen uit zichzelf he! Hou er we rekening mee.. Spannend hoor, deze laatste (4) weekjes.
Mamamarcella, lijkt me erg spannende tijd als de weeën al aanwezig zijn. Gelukkig gaat het nu weer goed! Ben benieuwd of je weer alles kan gaan doen. Ik zou er toch voorzichtig mee blijven. Mamavanjuul, super dat de controle goed was! Misschien dekt de gyn. zich in omdat er een ks gepland staat? Dat je best spintaan kan gaan bevallen als het eerder komt en snel gaat. Vooral omdat het je derde is? Koken: ik ga vanaf 36 weken beginnen. Pasta saus eilde ik ook maken en lasagne! En verse rode bieten ben ik gek op dus daar kook ik ook een bak van. Mijn man kan prima aardappels koken en vlees bakken maar groente vind hij altijd moeilijk dus dan kan hij dat zo uit de vriezer trekken. En dan maak ik meteen cupcakes. Die vul ik met aardbeienjam en dan een flinke toef vanille botercreme erover. Hoeven ze voor de kraamvisite alleen nog maar van te voren uit de vriezer en de gewenste kleur muisjes erover strooien hihi. Denk dat ik gewoon makkelijk een mix haal. Heb ook wel een eigen recept maar aangezien ik zo'n grote hoeveelheid wil maken is zo'n pak makkelijker. Die kunnen ook niet mislukken. Bij eigen recept kan het nog wel eens voorkomen dat ze bijvoorbeeld niet zo hoog worden als je had gewild. Mijn moeder heeft een praktisch lege vriezer op zolder dus die ga ik dan vullen. Ik koop van die taartendozen bij de taartenshop en dan kan ze elke keer een doos meebrengen naar mij toe tegen die tijd.
Fijn dat alles weer goed was mamavanjuul. Simone vervelend he dat niet kunnen slapen, heb er echt al weken last van. En vaak moet ik dan ook nog plassen en heb het ook nog eens bloedje heet. Mamamarcella wat spannend zeg! Gelukkig heb je de 34 weken gehaald! ben benieuwd hoelang ze nog blijft zitten! Flipske hier ook prikkelbaar hoor en ook emotioneel! lacantina wat een prachtige buik zeg! Je bent zo slank verder! En hier staat de vluchttas ook al klaar alleen nog wat dingen die pas op het laatst erin kunnen zoals portemonnee ed. Bah ben vanmorgen opgestaan met een loopneus, keelpijn en hoofdpijn straks even lekker me bed in als E. gaat slapen.
Ik heb laatste dagen redelijk veel last van 'dikkig?? gelige afscheiding', en redelijk veel. Nou lees ik op internet elke keer, dat je tijdens je zwangerschap meer afscheiding hebt maar dat het wit of transparant is enzo, en dat het later in je zwangerschap alleen maar dunner wordt. Maar die van mij is een beetje gelig, en dik. Wat zou dit betekenen ?? Ps. Heb van +/- half 3 tot +/- half 6 even geslapen, en toen van +/- 8 tot half 11 ofzo? Duss, redelijk. Maar ben wel moe!
Ja, mij begint het nu ook op te vallen! De nachten duren laaaaaaaaang! Puur omdat ik niet doorslaap. Ik word elk uur even wakker. Soms moet ik plassen of een rennie of pijn in mijn heup waar ik dan op lig maar soms is er ook helemaal niks. Word gewoon om de haverklap even wakker... Mijn afscheiding is ook meer creme/gelig dan wit hoor. Volgens mij kan dat gewoon. Tenzij je jeuk hebt of branderig gevoel?
Zo, weer bijgelezen hihi. Ik hou jullie in de gaten hoor maar het ontbreekt echt aan tijd soms. Druk weekend gehad, vrijdag avond ben ik op stap geweest tot jawel, half 4 Zaterdag vierden we mijn vriend zijn verjaardag, tot jawel half 5 Ben redelijk brak nu. Tsja Simone, dat afscheiding hebben vrij veel hier, wat het precies is weet ik niet. Ik heb het zelf ook vrij veel. Wat fijn voor de mensen dat ze weer goedgekeurd zijn Het word spannend nu!
Nee gelukkig geen jeuk en / of branderig gevoel! Anders moet je inderdaad denken aan een schimmel/infectie ofzo .
Update babyshower: (Lang verhaal) En bereid je even voor, er zat een quiz bij, en die vragen ga ik hier neer zetten, waardoor 't verhaal nog langer is, maar dan kunnen jullie wel gezellig mee doen! De antwoorden, typ ik in een reactie onder deze Ik was boven de was in de droger aan het doen. Ik wist 'zogenaamd' natuurlijk van niks. Later wel verteld dat ik vermoede had, en waarom! De meiden, me zus, zusje en moeder kwamen binnen met de sleutel van me moeder. Toen hebben ze allemaal lekkere eten en drinken ed. op tafel gezet. Echt ontzettend leuk en creatief ook! Toen hebben we wat koffie en thee gehad en hebben we een quiz spelletje gedaan. Met vragen en opdrachten, open vragen en meerkeuze vragen, héél veel wist ik best wel, maar sommige dingen toch ook niet.. Vragen zoals: 1 Wat is de gemiddelde lengte bij de geboorte? Open vraag 2 Wat is de kleur van de eerste ontlasting? Open vraag 3 Welk woord gebruiken ze in Afrika voor luier? a. Luier b. Nappy c. Disposabel 4 Welk sterrenbeeld heeft een kind geboren in Augustus? Open vraag 5 Binnen hoeveel tijd lukt het een man gemiddeld om een baby te verschonen? Open vraag 6 Wat is het gemiddelde geboortegewicht bij jongens en meisjes? Open vraag 7 Hoeveel kilo vruchtwater zit er gemiddeld in de buik? a. 1,5 tot 2 b. 2,5 tot 3 c. 4,5 tot 5 8 Welke kool leg je op je borsten tegen stuwing? a. Witte kool b. Boerenkool c. Spitskool 9 Wanneer is een kind een jongetje? a. Eicel X met zaadcel Y. b. Eicel X met zaadcel X. c. Eicel Y met zaadcel Y. d. Eicel Y met zaadcel X. 10 Welk percentage bevalt op de uitgerekende datum? a. 80-81% b. 24-25% c. 3-4% 11 Hoe wordt de eerste ontlasting van een baby genoemd? a. Mecanium b. Meconium c. Mecunium 12 Vanaf wanneer is de oogkleur van de baby permanent? a. na 2-6 maanden b. na 6-9 maanden c. na 9-12 maanden 13 Wat is het grootste aantal kinderen dat één vrouw heeft gebaard? Open vraag 14 Baby's worden geboren zonder? a. knieschrijven b. ellebogen c. stuitbeentje d. schouderbladen 15 Wat is de top 3 jongens en meisjes namen in 2013? Open vraag 16 Zet in de juiste volgorde: Dreumes, peuter, kleuter, baby. Open vraag 17 Hoelang duurt een gemiddelde zwangerschap? a. 8,5 maand b. 41 weken c. 280 dagen d. 7000 uur 18 Hoe groot is het grootste gezin in Nederland? a. 12 kinderen b. 15 kinderen c. 17 kinderen d. 20 kinderen 19 Hoeveel procent van de vrouwen bevalt thuis? a. 12% b. 22% c. 32% 20 Wat is stuwing? Open vraag 21 Wanneer is het fontanel dicht gegroeid? a. 1-3 maanden b. 3-6 maanden c. 6-12 maanden d. 12-18 maanden 22 Hoeveel ontsluiting is nodig om te mogen persen? a. 8 b. 9 c. 10 d. 11 23 Een dagelijkse wandeling helpt tegen? a. Rugpijn b. Krampen c. Misselijkheid d. Spataderen Zaten ook nog opdrachten bij die ik moest uitvoeren: - Puf op de melodie van het liedje 'altijd is kortjakje ziek'. - Raad van wie welke baby foto is. - De babyvoeding test (Ze hadden 3 potjes fruit, baby voeding die ik moest proeven en dan raden welke smaken het waren). - Zet zo snel mogelijk je baby in de auto. - Klap zo snel mogelijk de kinderwagen in en uit. - Een luier verschonen op een pop. Bij elk goed gegeven antwoord mocht ik een kaartje of een cadeautje open maken. Op elk kaartje stond een wens wat zij voor mij/ons wensten, erg leuk. Daarna hebben zij nog een papiertje ingevuld met - hun naam - de naam van de baby (wat zij dachten) - wanneer de baby geboren verwacht te worden - de tijd van de geboorte - het gewicht - de lengte - de kleur ogen - de kleur haren En nu willen ze wachten of iemand het ook goed heeft! En dat moet ik na de geboorte gaan vertellen.. Maar mijn moeder en zus, en zusje weten al dat de naam die ze opgeschreven hebben er niet bij zit. De meeste verwachten dat ik rond 27/28 juli ga bevallen, en sommige 1 augustus. Maar, zelf hoop ik 27 juli, zou ik echt een ontzettend mooi gebaar vinden! Daarna gingen we nog slabbetjes en romertjes versieren met textielverf! Erg leuk! En toen was 't afgelopen. Ik zal 2 foto's hierbij plaatsen, en miss straks nog wat! Mijn vriend die was gister wezen karten met vrienden omdat hij vader werd. Ps. dit slabbertje heb ik gemaakt haha! Pps. Erg leuke cadeautjes gehad. En ook van mijn moeder, zus en zusje samen een cadeaubon voor een schoonheidsbehandeling
Antwoorden: 1. Jongens: 50 cm, meisjes: 50 cm 2. Donker groen tot zwart. 3. Disposabel 4. Leeuw 5. 1,36 minuten. Vrouwen doen er gemiddeld 2.05 minuten over (wss omdat wij lekker willen wassen, en en man denkt zo klaaaar... ) 6. Jongens: +/- 3400 gram, meisjes: +/- 3300 gram. 7. 2,5 tot 3 8. Witte kool 9. Eicel X met zaadcel Y. 10. 3-4% 11. Meconium. 12. Na 6-9 maanden. 13. 69!!!!!! :O 14. Knieschijven... ?? Nog nooit van gehoord! 15. Jongens: Lucas, Levi & Bram, meisjes: Sofie, Emma & Julia. 16. Baby, dreumes, peuter, kleuter. 17. 280 dagen. 18. 17 kinderen. 19. 22% 20. Warme, pijnlijke en/of gespannen borsten. 21. 12-18 maanden. 22. 10. 23. Spataderen.
Klinkt leuk Simone! En geboren zonder knieschijven, haha! Dat wist ik inderdaad ook niet En OMG 69 kinderen??? moet er niet aan denken!!!! @Alyssa2014: Jeeuutje!!!! Ik moet er niet aan denken, echt niet! @Afscheiding: Ja hier ook hoor....gelig en best wel dik. @Slecht slapen: Vervelend zeg, dan maar je rust overdag pakken hoor!
Klinkt als een erg leuke dag Simone! En zit er iemand bij die de naam goed heeft? Leuke quiz ook! Hier witte afscheiding vaak zo dun als water best vervelend Hebben jullie dit ook? Laatste dagen krijg ik het benauwd als ik gewoon zit volgens mij ligt de kleine dan met z'n kontje erg hoog ofzo t voelt alleen niet erg prettig