Leuk Simone, leuke quiz ook! Ik heb ook gelige afscheiding en het voelt allemaal wat geirriteerd down under, alsof mijn zuurgraad niet helemaal goed is ;(. Die perineum olie doe ik niet meer hoor! Maar maak me nu dus best druk erover dat het allemaal niet echt soepel en lekker voelt en dan moet er nog een hele baby doorheen... Ik hoop zo niet op hechtingen, maarja ik kan er maar beter wel van uit gaan. Ik heb het dus ook zooo benauwd steeds vooral als ik een harde buik heb! En als ik ga liggen... Ik vind het heel naar voelen, ik krijg er ook hartkloppingen bij en het voelt dan alsof er veel druk komt op mijn borst en mijn hoofd. Echt alsof een ader wordt afgekneld. Ben al bij de ha en de vk geweest en die weten het ook niet, maar lijken zich niet echt zorgen te maken, terwijl ik soms op zo'n moment denk dat ik of de kleine uk er in blijft... I cant wait tot hij eruit is! Ik leef er echt zooo naartoe! Misschien dat we daarom al die klachten hebben zodat we gewoon zin krijgen in die ellendige bevalling .
Simone, leuk een babyshower en jeetje wat een leuke spelletjes, bij ons eerste ook een gehad, ik weet nu nog van niks ben wel benieuwd! Ukkie: ja ook last van, geloof dat de longen op deze termijn amper ruimte hebben. Had al ergens gelezen dat je 25%minder long capaciteit hebt. Hier veel bijwerkingen van dubbele dosis bloeddruk verlagers, slaap zo de hele dag door ook vaak duizelingen en last van oorsuizen pfff niet fijn maar moet ff. woensdag weer rondje vk ben benieuwd...
Haha Doortje, dat zou zo maar eens kunnen! Zou moeder natuur weer goed geregeld hebben! Ik ben er wel klaar voor geloof ik....koffer staat gepakt, bedje is opgemaakt. Luiers en doekjes in huis gehaald. Laat maar komen
@Doortje81: Als jij jeuk/branderig gevoel hebt bij je vagina d.m.v. die afscheiding, dan moet je even naar de huisarts, misschien heb je wel last van een vaginale schimmel? Dat kan sneller voorkomen als je zwanger bent! Ik heb geen branderig/jeukerig gevoel dus ga er van uit dat ik er geen last van heb. Ik kan ook niet meer wachten, ben zo benieuwd! Ik zie inderdaad ook wel 'een beetje' op tegen de bevalling, ik ben inderdaad ook ontzettend bang dat ik ga uitscheuren en ik gehecht moet worden. Dat gebeurd bij veel vrouwen iig! Maar ja, dan is dat maar even zo. Verder krijg ik hopelijk morgen mijn boek 'veilig bevallen', en hopelijk geeft mij dat nog meer zelfvertrouwen! Ene kant denk ik dat mijn bevalling wel spoedig en goed verloopt! En ik weet niet hoe ik met de pijn zal omgaan, maar aan de ene kant denk ik dat ik mezelf op dat moment erg sterk maak en 't wel goed aan kan. Maar aan de andere kant ben ik juist bang dat 't zoveel pijn gaat doen dat ik wel kan janken, hihi! Ik moet nog een paar laatste spulletjes in de vluchttas doen, zoals ondergoed en kleren voor terugreis, maar dat doe ik binnenkort wel, anders mis ik zoveel spulletjes! Volgende week mag ik bed klossen, ruggensteun, po en douchestoel halen! Dat ga ik dan maar doen
Benauwdheid Hier ook! Voor snachts.. dus ook veel snurken. Heb ook vaak tintelende armen als ik op mijn zij lig. Vanavond ga ik mijn matras even omhoog leggen! Hopen dat het helpt
Zo! Alles is eindelijk gewassen en gestreken 😊 Ik vroeg mij af, hoeveel namen geven jullie de baby? Wij hebben er 3 en alle 3 geen top 10 naam. Zag vanmorgen dat 2 kindjes vorig jaar deze naam gekregen hebben Nu vroeg ik mij af natuurlijk zonder te veel te verklappen, hoeveel namen jullie geven. De reden voor drie is omdat zijn zus Malin* er ook 3 heeft: Malin Luca (lichtje) Roos (vernoemd naar mijn beste vriendin/nicht). En vond wel zo eerlijk om er nu dan weer 3 te geven haha!
Ik denk niet dat het een schimmelinfectie is eigenlijk, heb ik wel eens gehad en dit is gelukkig wel veel minder, ook geen gekke afscheiding ofzo, maar toch gewoon niet helemaal zoals anders, maar het is ook wat meer gezwollen ofzo, waarschijnlijk door de bloedtoevoer, dus kan ook dat het daardoor met fietsen eerder irriteert ofzo, in combi met die olie die ik heb gebruikt. Nouja, ik kijk het aan... Amber wij doen 2 namen, alleen we zijn nog niet uit de tweede naam... Eerste naam staat wel hoog, maar niet in de top 10 . Tweede naam komt misschien wel uit de top 10, maar dat maakt me niet uit.
@Amber2007: Wij geven ons meisje maar 1 naam We zijn ook al helemaal uit de naam.. We hebben de houten blokletters voor op de muur al, 2 mutsjes met dr naam en een armbandje ingegraveerd . Even een vraagje over de vlucht tas. Hoe doen jullie 't met ondergoed en de schone kleding voor na de bevalling? Want ik heb niet ontzettend veel ondergoed en positiekleding. Ik heb nu namelijk ander ondergoed dan voor de zwangerschap! En ik wil een jurk mee nemen voor na de bevalling zeg maar , stel ik moet wel naar het ziekenhuis, alleen die jurk wil ik met warm weer nog wel een paar keer aan, maar heb dan kans dat alles niet op tijd schoon is en ingepakt? Enig idee? Tips?
Ik heb wel altijd snel schimmelinfectie. Als ik niet zwanger ben ook. Meestal nadat ik ziek ben geweest of stress. Das ook een trigger. Heb er tijdens de zwangerschap al 3 gehad. Heb nu standaard spul liggen. Begint het me ook maar ietsje te irriteren dan gebruik ik dat. Wil niet iets hebben tijdens de bevalling omdat je kleintje dan spruw kan krijgen als hij door het geboortekanaal gaat. Maar ga nog ff vragen aan de vk of ze er nog een laatste keer op testen... Even voor de zekerheid. Heb naast dat je, je langzaamaan een zeekoe begint te voelen ook een voordeel gevonden! Mijn eigen bijzettafeltje! Ideaal! Wel op eigen risico natuurlijk. Mocht de kleine gaan schoppen moet je wel snel zijn...
Ik ga uit van 3-4 nachten ziekenhuis en heb 2 onderbroeken in mijn tas. De eerste dagen van die uber sexy netonderbroeken aan van het ziekenhuis iv het vloeien, anders passen de kraamverbanden (2 tegelijk) niet Ik heb verder 2 voedingshemden, 1 pyjama, 1 short en een joggingsbroek mee. Oh en reken maar dat je wasmachine overuren gaat maken met de kraamhulp. Hier stond ie elke dag aan, dus je kleren zijn dan wel schoon hoor. Hier hebben ze allemaal 3 namen, dit keer mochten de zussen allebei een naam bedenken En dat zijn wel top 10 namen, maar de roepnaam niet. Die weten ze overigens niet. Hier ook al mutsje en lakentjes besteld met de naam.
Mooie foto! Ja misschien toch wel laten testen, maar ik denk eigenlijk dat ik het niet heb, geen korrelige of witte afscheiding, gewoon die beetje gelige afscheiding die ik al de hele tijd heb... Dan ben ik bang dat van die gyno crème alleen maar meer irriteert... Ik douche ook veel meer nu, dat verstoort het ook allemaal natuurlijk... Nouja straks maar ff zonder ondergoed slapen enzo. Als ik ten minste kan slapen, pffff, weer veel harde, benauwde buiken nu.
Hier ook afscheiding hoor, kan echt niet zonder inlegkruisje. Soms heel dik wit en soms wat gelig. Vandaag net weer 2 pakken gehaald. Het hoort er echt bij... Hier ook "last" van harde buiken. Niet pijnlijk, wel ongemakkelijk. Kleine is ook erg bewegelijk, dus meteen weer last van maagzuur. Voel echt van alles bewgen in mijn liezen...
Doortje, probeer anders eens inlegkruisjes met kamille. Tenzij je dat al deed. Maar ik zweer erbij! Ben zelf heel gevoelig en had ook altijd na vrijen dat het dagen geirriteerd was maar sinds ik die met kamille gebruik is dat gevoel erg snel weer weg. Het verzacht echt goed vind ik. Nu als ik een keer inlegkruisjes zonder gebruik gaat het weer snel irriteren. Vind ze dus ideaal! Die ik heb heten camomille geloof ik. Groene verpakking.
Oh mamavanjuul, super handig dat lijstje! Ik ga ook maar eens langzaam wat spullen bij elkaar verzamelen. Nu lekker verlof dus alle tijd om nog over dingen na te denken Super leuk dat jullie kindjes namen mogen geven aan hun zusje! Echt heel bijzonder maar ook origineel en ze worden er ook echt bij betrokken! Is het gek dat ik nog géén harde buiken heb gehad? Wel zo'n zeurderig ongesteldheid gevoel..? Komen de harde buiken bij jullie nu pas of al een aantal weken?
Hier ook nog niet hoor phillys. Inderdaad wel gespannen gevoel de laatste keer met werken. Dus ben benieuwd hoe het deze week gaat. En de menstruatiekrampen gehad. Heb er eentje gehad met 25 weken geloof ik. Toen lag de kat op mijn buik en die kleine was echt mega druk daaronder. Zag de kat steeds iets omhoog komen. Maar daar kreeg ik dus een harde buik van. Twijfel ook niet dat het er geen was. Heel duidelijk harde buik. Haha daarna de kat er maar vanaf gegooid.
Ik had met 17 weken m'n eerste harde buik. Nu al een tijdje niet meer, wel ongesteldheidkramp en een minivoorwee. Bij de oudste nooit een harde buik gehad.
Ik heb ook al van een week of 17 harde buiken, geen enkele dag niet meer gehad... Nu heeeeeel vaak maar het is normaal als je e bij de eerste nie hebt hoor en bij de tweede vast ook. Tanks voor de tip Mi, ik ga het proberen! Ik heb nu trouwens niks in hoor! Tricky om je kids de namen te laten bedenken haha. Het is niet Dora en mega Mindy geworden? wel leuk hoor!
Phyllis, ik ook niet hoor, zou niet weten hoe het voelt... Mamavanjuul, super handig dat lijstje, ik ga ook langzaam aan eens beginnen... word ook wel beetje zenuwachtig voor de bevalling nu hoor...