Laatste 10 weken aftellen eind juli/begin augustus

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Doortje81, 28 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Waaaaaaaaah!! Ik schrik soms gewoon van mijn banner! Nog 33 dagen te gaan! Ik weet nog dat die eerste spannende weken zo langzaam gingen, en moet je nu zien!

Ik vind dat we het tot nu toe netjes doen meiden! Geen vroeggeboortes, iedereen heeft de baby nog binnenboord! Bij mijn zwangerschapsgym is er al eentje geboren met 32 weken. Dat was zo raar toen dat werd verteld tijdens de een na laatste bijeenkomst. En nu niet ineens allemaal gekke dingen gaan uithalen he ;)

2. Lindsje1982

Lindsje1982 Actief lid

1 jan 2014
    133
    0
    0
    NULL
    NULL
    @namen: ze krijgt er 3 waarvan er eentje in de top 20 van 2013 stond. Mijn vriend heeft er zelf ook 3.

@MI87: jaaaaa gaat hard ineens he! Best wel heel erg spannend vind ik hoor.

Hier gelukkig geen schimmelinfectie maar wel veel waterige afscheiding en dan vooral s'nachts. Erg irritant want ben continue bang dat het vruchtwater is.

Verder wel een goede nacht gehad. Wel twee keer eruit maar verder goed geslapen. Werd wel om 8.00 wakker van de pijn aan mijn rechter ribben pffff. Na even rechtzitten is het gelukkig wel weer minder geworden.

Inderdaad handig dat vluchtkoffer inpaklijstje. Ik heb er al wel wat aangedaan maar heel dom, ik heb helemaal geen rekening gehouden met meerdere overnachtingen daar. Hoewel ik er natuurlijk ook vanuit ga dat ik snel weer naar huis kan :D. Vooralsnog beval ik poliklinisch en ik hoop dat dat zo blijft maar voor de zekerheid ga ik toch maar meer inpakken denk ik.

Mijn moeder komt vanaf vandaag een paar dagen om te helpen met de knutselprojecten. Gaan eerst samen een hemeltje maken voor de wieg. Daarna helpt ze mij hopelijk nog met het boxkleed en de tas.

Oh en er komen weer eens pakjes met o.a. babykleding vandaag. Die uitverkoop is niet goed :p

3. Sterre1977

Sterre1977 Niet meer actief

Lindsje, ik ga ook van max 1 overnachting uit hoor! en als niet, wij wonen echt 5 minuten van het ziekenhuis, dan gaat mijn man maar even op en neer!

MI87, niet te hard roepen he, we zijn er nog niet :) :) Maar het gaat tot nu toe inderdaad allemaal voorspoedig hier, hopen dat het zo blijft! :)

4. LaCantina

LaCantina Lid

3 jun 2014
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de leuke reacties op m'n buikfoto. Ben aardig slank van mezelf en heb echt de buik alleen aan de voorkant, aan de achterkant zie je niet dat ik zwanger ben. Levert wel eens grappige situaties op zoals bepaalde blikken van mannen tot ze mijn buik zien en rood kleuren! Haha :$

De foto met buik als bijzettafeltje is ook erg leuk! :)

Hahaha, Dora en Mega Mindy :D Wel gaaf dat de zussen mee mogen beslissen! Hier weet niemand de 2 namen. Onze oudste zou het wel geheim kunnen houden maar de jongste flapt het er zo uit. Net als toen ze eenmaal wisten van de baby op komst. Net voor het moment supreme alvast verklappen... oeps..

Hier ook vanaf de 14e week al harde buiken, eerst alleen bij fietsen. Vanaf toen tot nu ook elke dag gehad. Nu heb ik ze ook elke keer bij opstaan en omdraaien in bed, bukken of gewoon tussendoor. Hier heb je idd eerder of meer last van als het een volgend kindje is.

Wat goed dat de kleine is blijven zitten tot aan nu als je al eerder weeën had, is toch wel erg spannend dan. Hopen dat ie blijft zitten tot zeker 37 weken! Lekker warm bij mama is het beste plekje, mits de gezondheid goed is.

Rare afscheiding geen last van gelukkig. Als het vreemd ruikt en/of jeukt kun je even een zalfje aanschaffen of een eenmalige vaginaalcapsule bij de huisarts vragen, helpt vaak wel. Kan vaak gewoon telefonisch als je je klachten omschrijft. Heb het zelf nog nooit gehad gelukkig.

Terwijl ik dit type is de kleine ook lekker bezig met handjes en voetjes in mijn liezen te schuiven. Venijnig maar soms ook gek kriebelig gevoel, zo grappig. Maar soms ook pijnlijk. Wanneer ik 's ochtends vroeg mijn blaas vol heb ligt hij zo hoog met zijn billen dat ik het ook benauwd heb, net als tijdens een harde buik. Als ik dan geplast heb en weer even ga liggen, pakt hij al zijn ruimte weer en lijkt wel een 'bedankt voor de ruimte dansje' te doen.:p

Ik ga m'n dochter maar eens uit bad plukken en alle haren uitwassen, inclusief die van de zeemeerminbarbies.

5. xSimone

xSimone Niet meer actief

Ja maar voor mij is het maar een vluchttas hé.
    En uhm, ik snap dat er in de kraamtijd veel gewassen wordt maar het gaat mij om NU! Ik moet die tas klaar maken, maar als ik die jurk er NUAL in stop dan heb ik zolang niks. En daar heeft de kraamtijd niks mee nodig. Ik moet het voor de bevalling klaar hebben. Snap je?

6. xSimone

xSimone Niet meer actief

Haha we doen ons best!
    En inderdaad, heb ik ook hoor met die banner, 33 dagen klinkt zo kort!
    Alleen ik vind de laatste weken wel traag gaan, maar dat komt omdat ik al 4 a 5 maand thuis zit. Als ik nou pas vorige week met zw.schapsverlof was gegaan, dan was het veel sneller gegaan! Maar goed.. andere kant gaat 't ook wel weer snel! :)

7. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Ja hier maandag met verlof eindelijk!!!! en ben druk nog steeds met de groooooote schoonmaak. Maar ik kan niet meer zoveel doen als ik zou willen. Tis continu ff wat doen en weer een uurtje zitten enz. enz.
    En ik ga zodra ik 36 weken ben beginnen met bakken. En maaltijden koken en invriezen. Dus voor mijn idee kom ik dagen te kort! Hihi

Mijn zusje is a.s. vrijdag 39 weken dus ik houd de telefoon goed in de gaten want ik word ook nog eens tante!

8. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Mi87, Wat spannend zeg! 1ste kindje van je zusje? En logisch dat je schrikt van je banner haha. De druk word al groter !

Lacatina Wat een mooie foto!!

Vluchttas Ik ging ook uit van 1 overnachting, beetje naief denk ik van mezelf, ik zal nog eens wat tenten halen bij de Hema.

Vrijdag heb ik een afspraak bij de anesthesist, ze gaan kijken of er eventueel een ruggenprik gedaan kan worden. Ik heb hoogstwaarschijnlijk de diagnose Bechterew, je hebt zoveel symptomen nodig en ik mis er nog 1. Een grove afwijking op de foto, er zijn al wel kleine afwijkingen gevonden dus we gaan vrijdag kijken hoe soepel mijn rug is :)

9. xSimone

xSimone Niet meer actief

Zo heb net de postzegels op de enveloppen voor de geboortekaartjes geplakt, 20 stuks om precies te zijn :D de andere 23 gaat me vriend zelf rondbrengen, is namelijk in 't dorp! :D
    Misschien dat er nog wat extra bij komt ofzo, (als vl optijd hoort of hij nieuwe baan is aangenomen) , heeft vandaag gesprek gehad namelijk.
    Ook hebben we 't proef geboortekaartje vandaag weer terug gegeven met de aanpassingen, deze wordt nu opnieuw gemaakt, en dan als 't goed is, deze week binnen! Hopelijk duurt 't nu niet zo lang, maar wss was dat niet 't geval dit keer zei hij. Duss we sil see! :)
    Heb 3 gratis spullen op kunnen halen bij de kruidvat met mijn voordeelpas, omdat ik bijna ben uitgerekend.
    Een koelbijtring, een pakje luiers en een badschuim van 't kruidvat merk, jemig die ruikt precies als zwitzal! Als die goedkoper is, kan je beter die halen de volgende keer :p
    Heb luiers maat 0 gedaan, je weet het nooit haha.. heb al genoeg andere maten! :D

@MI87: Wauw wat spannend van je zusje. Ook eerste kindje? Lek hoor, moeder en tante! :D
    Heb jij tot 4 weken voor je verlof doorgewerkt? Hoe hou je het vol meid, haha!

Ik heb gewoon maat M van me ondergoed nu. Moet ik echt van die grote tenten halen? Wat voor maten moet ik dan hebben..? Ik heb in 't kraampakket ook zo'n netbroekje zitten, is dat niet voldoende? Ik heb geen flauw idee!

10. xSimone

xSimone Niet meer actief

Woehoe m'n 'veilig bevallen' boek is binnen! :D

Dit gedichtje blijft zo ontzettend mooi, wordt alleen maar mooier hoe dichter we bij 't einde komen! <3
    **********************************************************************************************
    Het ontstaan van een kindje,
    wat blijft het toch een wonder.
    Uit liefde van twee mensen,
    dat is enorm bijzonder.

Nooit heb ik begrepen,
    hoe het moest voelen.
    De onvoorwaardelijke liefde voor je kind,
    maar nu weet ik precies wat ze bedoelen.

Betoverd door het leven,
    al vanaf het allereerste schopje.
    Voel ik een diepe band met jouw,
    en ben jij voor altijd mijn popje.

Hoe sclecht ik ook slaap en de pijn die ik heb,
    valt allemaal in het niet.
    Ik vergeet alles direct,
    omdat ik van jouw bewegingen geniet.

Jouw Heitie's hand op mijn buik,
    zoekend naar contact.
    De reactie die hij terug krijgt,
    en die hem meteen pakt!

Tranen in mijn ogen,
    niet van verdriet maar van geluk.
    Als ik die liefde in zijn ogen zie,
    kan mijn dag niet meer stuk.

De liefde maakt ons samen sterk,
    wij houden nu al zoveel van jouw.
    Niets kan ooit tussen ons staan,
    dat is waar ik op vertrouw.

Je neusje en je oortjes,
    ik kan niet wachten tot de dag.
    Dat ik eindelijk je oogjes zie,
    je wimpertjes en je lieve lach.

Nog maar even wachten,
    slechts een paar weken geduld.
    Dan ben je voor altijd onze kleine meid,
    en wordt onze grootste wens vervuld! <3

11. Phillys

Phillys Actief lid

15 dec 2012
    379
    0
    0
    Werken in een bijzonder leuk kinderdagverblijf!
    Limburg
    Oh, wat fijn om te horen dat jullie allemaal niet zo veel last hebben van harde buiken. Af en toe maar!
    Ik dacht al dat het heel normaal was en vaak/veel voorkomt!
    Nou dan maar rustig aan doen en genieten van die kleine bewegelijke kruimel!

Inderdaad super fijn dat er nog geen baby is geboren hier! ;) Ik ben heel benieuwd wanneer dat wel gebeurt! Zo leuk om te lezen rond je eigen datum wie er allemaal een baby heeft gekregen!

Ik heb nu toch mijn bellypaint foto bij de buik van de maand gezet.. Eerst durfde ik niet zo goed maar heb het toch maar gedaan.. misschien win ik wel zo'n mega fijne draagdoek! :$

Wat gaan jullie nog allemaal in je verlof doen?
    Gaan jullie nog veel weg of vooral thuis luieren en dingen klaarmaken?

12. xSimone

xSimone Niet meer actief

Ik heb wel regelmatig last van harde buiken.
    Ook zit ik ondertussen al 4 a 5 maanden thuis.. dusss ik ga me verder vervelen helaas.

13. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Mooi gedicht! En ja ik heb tot 4 weken voor uitgerekende datum dan doorgewerkt. Maar word nu echt wel zwaar hoor!

Van mijn zusje ook het eerste kindje. We schelen 3 weekjes hahaha. En ik krijg een neefje. Of mijn zusje een neefje of nichtje krijgt is de verrassing!

Ben nu even kapot. Op handen en knietjes de plinten/muren afgenomen in de keuken, de radiatior gesopt en de keukendeur en buitendeur gedaan, en daarna nog de buitenkant van de koelkast en de vriezer schoongemaakt.
    Morgen ga ik de keukenkastjes doen en de koelkast, de tegeltjes en aanrecht goed en dan is project keuken klaar hihi
    Dan heb ik de hele benedenverdieping gehad en kan ik boven verder...pfff nog 3 slaapkamers, een badkamer, overloop en zolder te gaan!!!

Word al moe als ik het lees van mezelf maar ik weet dat ik anders geen rust in mijn kont vind als ik het niet gedaan heb voor er straks de kraamzorg en kraamvisite over de vloer krijg... Soms wilde ik dat ik makkelijker was net als mijn man maar ik schaam me gewoon zo als het niet netjes is en er komen mensen langs... Familiekwaaltje want mijn moeder is net zo en mijn oma is de oppermevrouw helderder

14. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Ik heb maar 2 keer een harde buik gehad; week 24 was dat. Sindsdien niet meer en zit nu op 34+2.

Buikfoto 34 weken:

15. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Aaah daar is de EK bal gebleven!!!!! ;)

Mooie buik hoor!

16. xSimone

xSimone Niet meer actief

Net nog een ontzettend leuk mutsje gehad van m'n zus en zusje die was nog voorbij de babyshower bedoelt, maar was toen wat fout gegaan! Echt super leuk! :D

Zag een mooie buik voorbij komen, mooie bal haha :D

17. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

26 okt 2011
    1.541
    0
    36
    Vrouw
    Ergens in het midden
    Mooie buik zag ik voorbij komen!

MI wat leuk een neefje! Kan je eerst even heerlijk baby knuffelen voor je eigen beebje geboren wordt.

Amber Mooi gedicht. En je kan toch gewoon de jurk in de tas doen en als je hem aan wilt haal je hem eruit was je hem daarna weer en stop je hem weer terug. Ik heb ook niet zoveel positie jurken maar heb er nu 1 ingedaan die ik bijna nooit draag. Heb er ook een joggingbroek inzitten en een shirt kan ik daar beslissen wat ik aandoe:) Verder heb ik grote boxers gehaald bij de zeeman en wat goedkope bh s bij de hema en 2 pyjama s van de zeeman zo mis ik verder niets in de kast.

Hier krijg ik nu wel steeds meer last van harde buiken vooral als ik sta. S nachts slapen is nog steeds drama, nog steeds zo warm en dan moet ik weer plassen. Ben nu ook nog verkouden dus benauwdheid is nog erger:)
    Morgen alweer 36 weken vind het nu toch wel een beetje spannend worden;):D

Tilde vanmiddag E. na boven om te gaan slapen had ik beter niet kunnen doen nu vreselijke pijn aan mijn schaambot:(

18. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Manlief wilde mij opfleuren en kwam dus met het idee om dit te doen..

Nu gauw koken en straks ga ik de boel bijlezen, stel kletsmajoren :D

19. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Deze is ook zo lief, trotse zus :D

20. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Hihi die is leuk! Heeft je man precies uitgerekend ook die 87%?

Mutsje is ook grappig!

Hier een joggingsbroek voor na de bevalling en een voedingsshirt. Die heb ik ook graag aan. Hij kan ook voor zwanger, maar ik laat hem maar in de tas zitten. Verder niks extra aan kleding. Als ik langer moet blijven kan mijn man altijd nog gaan halen of ik instrueer mijn moeder wat mee te nemen als ze op bezoek komt dan. Die heeft een sleutel van ons huis.

Deel Deze Pagina