@Mamamarcella: Ik ken het totaal! Ik heb deze week ook veel te veel gedaan! Ontzettend last van mijn bekken, rug, heup, bil. En buik! Pff. Maar ik zit ook al zo lang thuis van me werk, (ziektewet, ivm bekkeninstsabiliteit dat neigt naar isias), dat ik 't niks doen een beetje zat ben. En tsja, de nesteldrang komt af en toe toch wel wat door. Probeer lekker rustig aan te doen!
Dames met harde buiken etc doen jullie wel een beetje rustig aan, alles doen met tussen pauzes werkt het beste. Phoe maar ik ben ook best moe. een puberpeuter en een dreumes kost wel veel energie. De meisjes hebben veel samen gespeeld en het was mooi weer. Nog even naar de kinderboerderij geweest, thuis nog fruit gegeten toen dreumes op bed. Buurvrouw had weeen om de 10 minuten dus hopelijk blijven ze nu aanhouden, ze heeft 2 cm ontsluiting maar ja daar kun je ook lang mee lopen, met 3 cm zou de vk haar vliezen breken. Spannend! Over borstvoeding, ik heb eigenlijk nergens rekening mee gehouden behalve met alcohol dan. Heb ook geen idee of filet american mag of niet? Slecht eigenlijk...
Qua eten hoef je nergens rekening mee te houden met bv, alleen koolsoorten kan nog wel eens iets meer krampjes opleveren. Verder mag je lekker alles eten wat je wil. Mijn kraamzorg smeerde juist een lekkere dikke laag filet op mijn boterhammen omdat ik het zo gemist had. Alcohol is wel een ander verhaal. Het feestje vandaag was zeer geslaagd. Het was geen groot feest, maar gezellig wat familie en vrienden over de vloer. Ik ben nu wel gesloopt! Ik heb eigenlijk totaal geen klachten op wat vocht vasthouden na, maar ik ben nu echt helemaal kapot. Ik ben ook blij dat iedereen vanavond lekker op tijd naar huis is gegaan.
Fijn om te horen dat filet american bij borstvoeding wel mag! Verlang zo naar een Italiaanse bol met lekkere dikke laag filet american!
Wat NiJo zegt klopt als een bus. Je mag straks alles weer eten. Geen alcohol en met pittig eten en koolsoorten even rustig aandoen ivm krampjes bij de kleine. Ischias is pijnlijk he! Ik heb het in het begin van de zwangerschap gehad en het komt nu weer terug. Voorals avonds is het moeilijk vol te houden. Hebben jullie het ook dat je bekken af en toe hoorbaar gaat kraken als je opstaat? Klinkt eng, maar dat doet dan weer geen pijn
Ischias is idd erg pijnlijk, ik heb daar bij de oudste veel last van gehad. Op dit moment eigenlijk helemaal niet, ook niet van mijn bekken. Bij een lange dag werken (wasserette, dus veel staan, lopen en bukken) heb ik 's avonds wel een heel gammel gevoel, maar geen pijn.
Pfff dat dames, NIJo gefeliciteerd! Ik heb echt vreselijke rot nacht gehad, voetje in mijn ribben en maag dus veeeeeeel maagzuur. Nu kwam alle ellende en gemis van Malin vanacht naar boven dus heb vanaf 2 uur zitten huilen :,-( Nu heb ik werk gebeld en ze waren super lief, mag de rest van de tijd halve dagen werken vanaf 10 uur. Pfff heeft mij een hoopt rust nu! En zo heb ik toch nog beetje afleiding tot ik echt verlof heb 😊 Word warm in het weekend zag ik! Merk dat ik daar eigenlijk niet zo goed meer tegen kan... 😝 dus alles gaat maar in nog een versnelling lager... Haha, bijna en kom niet meer voorruit!
Hoi Amber2007, kan me voorstellen dat je je zo verdrietig kunt voelen. Het is ook nog maar heel kort geleden. En nu komt de geboorte van je dochter erg dichtbij. Superspannend. Ja dat warme weer zie ik ook tegenop. Mn man en ik vieren zaterdag onze verjaardag. Gelukkig komt er een heel team aan vriendinnen helpen. Anders zou ik het niet zien zitten. We geven een bbq in de tuin en ik heb met mn man afgesproken dat ik naar bed kan wanneer ik wil. Dan ruimt hij wel op samen met wie hem wil helepn. Goeie deal!
@Joppie1: jaa als ik opsta kraakt het ook. Ik vind dat heerlijk voelen, even alles los. Doet idd geen pijn. @Amber2007:[/B kan me voorstellen dat je zwangerschap dubbel voelt! Vreselijk, ook zo kort geleden. Ik moet er niet aan denken! Sterkte meis.
@ mamamarcella probeer vandaag even goed je rust te pakken! @ corina Pff kan me goed voorstellen dat je het zwaar heb gehad met 2 kids. Vind het met m'n dreumes de laatste tijd al behoorlijk zwaar Gelukkig dat de weeën bij je buurvrouw op gang zijn gekomen! Hopelijk zet het snel door. @ Amber2007 Sterkte meid! Kan me goed voorstellen dat je het er nu erg moeilijk mee heb nu de bevalling dichterbij komt. En wat fijn dat je werk zo begripvol is. @ NiJo Fijn dat ze allemaal weer een beetje op tijd naar huis waren! @ Simone Hier af en toe ook beu van het thuis zitten. Weet sommige dagen echt niet wat te doen vanmorgen weer controle gehad bij de verloskundige! Alles was goed met ons mannetje hij ligt al mooi ingedaald alleen nog niet vast dus het kan dat hij weer terug schiet wat ik niet hoop! Verder info over de bevalling besproken wanneer te bellen ect. en ik ben zomaar 2 kilo afgevallen terwijl ik toch gewoon normaal eet.
Jullie gaan hard zeg haha, ik heb nog niet zoveel tijd om steeds te schrijven, maar dat wordt in mijn verlof vast anders. Ik ga flesvoeding geven, ik zie mijzelf gewoon geen borstvoeding geven en heb er niet het juiste gevoel bij. Ook vanochtend naar de vk geweest, alles was goed. Heb echt een makkelijke zwangerschap. Merk nu wel dat het ietsje zwaarder begint te worden, werk nog meer dan 40 uur per week in een slagerij + mijn studie, maar het is aftellen geblazen haha.!
Wauw Joy hoe hou je het vol zeg! Knap hoor. Wanneer begint je verlof? Ik werk niet dus heb alle tijd om te reageren he
Hey meiden, ik mag me nu melden voor deze topic want de laatste 10 weken zijn ingegaan! 10 augustus moet het gebeuren
Welkom Nephtys. We hebben een lijst met uitgerekende datum en geslacht en hoeveelste kindje wil je daar bij?
Ik probeer te werken tot 4 weken vantevoren haha, maar heb nog heel veel uren staan dus misschien wel met 5. Ik ga ook nog trouwen vijf weken later ons kindje was een verrassing dus echt een spannende tijd haha! Heb trouwens wel echt dat ik nu de laatste 10 weken ingegaan zijn het wel echt spannender word zeg .. En het gaat zo snel!
Sjongejonge ben ik ff kippig!!! Zit al weken te wachten op een afteltopic voor juli/augustus! Zie ik hem inene net staan en ook al 10 bladzijdes ver!!! Mag ik erbij????? Vind het superrr spannend! Ik ben uitgerekend op 3 augustus, wil in het ziekenhuis bevallen. Heb verder geen noemenswaardigheden. Ja last van de bekende kwaaltjes. Rugpijn en maagzuur. Vooral maagzuur!!!! Heb net twee flessen antagel gekregen van de huisarts omdat ik een strip rennies per nacht nodig heb onderhand. Hopelijk helpt dit dan beter. Wij weten niet wat het word. Het blijft dus een verrassing en ik ben dan ook super nieuwsgierig! Verder loopt dit kindje kwa groei 4 weekjes voor. Wij zijn beiden lang dus kon geen kwaad. A.s. vrijdag hebben we weer een controle met groei echo. Ben benieuwd hoe het er dan voorstaat! Morgen avond hebben we een info avond in het ziekenhuis. Krijgen we algemene info over de bevalling, wanneer bellen en rondleiding door de verloskamers. Zo, dit was even in vogelvlucht mijn verhaal. Willen jullie nog meer weten? Lijkt mij erg gezellig mee te kletsen!
Gezellig 'nieuwe meiden'! Ik heb het topic gestart en kan het ook nauwelijks nog volgen haha, super gezellig! Ik ga vanaf vandaag alleen nog maar werk afronden, dat geeft wel rust! Ik had me zo verheugd op lekker weer en dan lekker Chillen bij het meertje of strand hier in de buurt, maar door die harde buiken en bekkenpijn kom ik nergens maar even kijken wat ik dit weekend ga doen dan. Ik denk een badje kopen voor in de tuin en dan lekker veel ijs eten... De kilo's vliegen er hier juist aan helaas ;( Ook heb ik veel maagzuur, maar ik kan het nog met 2 gastilox per dag af, dus hoop dit even vol te houden nog... Gisteravond wel ineens heel misselijk, ik dacht echt dat ik ging spugen en dat duurde wel even bah, maar gelukkig trok het wel weg, volgens mij toen de kleine toch weer even wat lager ging liggen. Hij was eerst aan het indalen, maar volgens mij is hij gewoon weer terug hoor. Woensdag naar de gyn, dat is eenmalig een kennismaking omdat ik in het ziekenhuis wil bevallen, dus dan zal ik wel horen hoe hij ligt.
Welkom nieuwe meiden! Leuk dat jullie er ook bij komen! Gezellig. @Joy1: ik heb ook dat het spannender wordt! Maar kan ook niet meer wachten hihi wou dat ik al 39/40 weken was... Van mij mag ze komen haha, naja nu nog te vroeg maar wil d'r wel graag in me armen hebben. Zien jullie ook op tegen de bevalling? Ik opzich wel, naja laat t maar gebeurden gaat toch altijd anders dan je verwacht maar wel bang hHaha