Laatste 10 weken aftellen eind juli/begin augustus

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Doortje81, 28 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amber2007

Amber2007 Actief lid

14 okt 2013
    252
    0
    0
    NULL
    NULL
    Doortje heel erg veel sterkte! Je bent in goede handen, ik heb ook benauwd als ik op mijn rug lig en hartkloppingen dat komt omdat het gewicht van je baby op de onderste holle ader drukt. Komt vrij veel voor. Lekker op je linkerzij gaan liggen, en paar keer diep ademhalen, liggen je aders meeste vrij en krijgt de placenta lekker veel zuurstof.
    Dikke knuffel denk aan je!!

Ben benieuwd hoe de komende nacht weer gaat verlopen... Vind bijna een crime om naar bed te gaan. Niks ligt lekker en wordt standaard wakker... Zou zo graag weer ff een "normale" nacht hebben hihi ;) kan ik voorlopig wel naar fluiten...
    Check was goed, ze verwachten een 7 ponder (ik denk eerder 8 aangezien mijn en mijn mans familie grote baby's produceerd)
    Hij ligt wel al in mijn bekken maar niet helemaal vast.
    Ze kijken bij mij aan hoe met de stress gaat rondom de bevalling of ze mij eventueel handje gaan helpen. Ik hoop dat ze met 38/39 weken gaan strippen en dat meneer dan zelf komt.
    Maar ik hoef in elk geval niet sowieso door tot 42 weken, pfff!
    Raar idee. Dat betekend dat hij er echt sowieso is over 5 weken! En hopelijk eerder.
    Slaap lekker allemaal voor hoever dat gaat lukken :)

2. Flipske

Flipske Fanatiek lid

25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    Hier wordt er pas gestript/getoucheerd/gekeken als je overtijd gaat of er moet echt iets aan de hand zijn. Ik stel me daar dus ook maar mooi op in.

Doortje, als je ook maar iets twijfelt over je eigen gezondheid bij de artsen aan de bel trekken. Hier ook aan mijn moederskant help en aanverwanten en bij mijn eerste zwangerschap heb ik me er ook behoorlijk in verdiept. Voor mezelf heb ik toen besloten dat bij twijfel het kindje gehaald moest worden en dat ik het mijn familie niet nog een keer aan wil doen dit mee te maken. Ik heb een hele nuchtere moeder maar ze heeft het echt heel zwaar gehad tijdens mijn eerste bevalling (en dan beviel ik nog zonder voortekenen te vroeg, dus de laatste loodjes waren opeens over). Met de vk heb ik ook al vanaf t begin van de zwangerschap de afspraak de ik de laatste weken mijn urine standaard laat testen. Het hoeft niet erfelijk te zijn maar beter het zekere nemen.

Ik voel me trouwens echt een oudwijf worden. Ik ben meteen stijf als ik wat doe en daarna te lang zit. En m'n powernap kan ik echt niet overslaan.

3. xSimone

xSimone Niet meer actief

Ik slaap ook hondsberoerd hoor Amber2007! Elke nacht tienduizend keer wakker en dan kom ik nooit weer in slaap, omdat ik m'n draai niet kan vinden, pijn heb, me vriend snurkt of 't idee heb niet meer moe te zijn. Maar toch ben ik dan de gehele dag moe! :( Echt drama! Maar ja, dat is 't moeder instinkt, voorbereiding! En dat wordt straks met de kleine alleen maar erger.. maar goed.. Ik zal ook eens kijken hoe deze nacht weer verloopt.

4. Lindsje1982

Lindsje1982 Actief lid

1 jan 2014
    133
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel veel sterkte Doortje! Wat naar allemaal. Ik hoop dat de kleine nog even veilig in je buik kan blijven.

@simone: hier ook geen extra echo's enz hoor. Volgende keer gaan ze op basis van voelen een inschatting maken van de grootte. Ik vraag me wel af hoe nauwkeurig ze dit kunnen bepalen eigenlijk.

Ik ga maar uit van een baby tussen de 3,5 en 4 kilo. Mijn vriend was romd de 3,5 kilo maar ik zelf was 4 kilo :D.

Verder vandaag de hemel gemaakt voor de wieg, nouja mijn moeder eigenlijk en nog even geshopt bij h&m.
    Wat voedingskleding en zwangerschapskleding gekocht die ik ook lekker na de bevalling kan dragen. Verder nog lekker op het terras gezeten. Heerlijk genieten, zeker als verder iedereen gewoon moet werken. :)

5. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Doortje, je moederinstinct werkt erg goed dus als jij je zorgen maakt om de baby en zijn groei gewoon erop blijven hameren hoor! Als hij niet goed groeit de komende dagen is het misschien geen meerwaarde meer voor hem om in de buik te blijven. Maar hopelijk gaat hij weer wat inhalen en was dit even een dipje... Zijn jullie zelf klein?

Ik hoop dat jullie een beetje kunnen slapen vannacht!!! Ik zag dat het ook weer super warm word vrijdag. Dat word weer afzien! Ik kan er nu zo niet tegen! 20 graden vind ik nu het fijnst haha.

De Eneco man was er kwart voor 5 eindelijk!!! Hij was snel klaar met het probleem maar moest ook onderhoud plegen en dat zou een uur duren. Dat moet dan een andere keer. Snel gegeten en gedoucht en gelukkig gered. We hebben tot 9 uur buiten foto's gemaakt. Hoop dat ze mooi geworden zijn. Als er wat tussen zit waar ik niet al te vol in beeld ben wil ik die wel laten zien hihi. Vrijdag gaan we ze bekijken. Was nu geen tijd meer voor.

Morgen werken voor de laatste keer! Dan verlof!!! Jippie!!! Kan echt bijna geen kant meer op! Ben zo stijf!

6. Joy1

Joy1 Bekend lid

11 mrt 2013
    512
    2
    18
    NULL
    NULL
    Sterkte doortje!

Heerlijk je laatste dag mi87, ik vandaag nog en morgen.. Maar ben het ook echt zo beu!

7. LaCantina

LaCantina Lid

3 jun 2014
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nogmaals sterkte Doortje, zo had je het laatste stukje zwangerschap toch niet verwacht. De narigheid. Zijn ze wel lief voor je in het ziekenhuis of is het racen en rennen?

Dames die nog werken, respect! Succes met de laatste daagjes en daarna eerst lekker niks doen en jezelf rust gunnen toch. De laatste eventuele klusjes kunnen best een paar dagen wachten ;)

Hier een verschrikkelijk pijnlijke nacht gehad, dat omdraaien en liggen is om te janken. De ene nacht is het erger dan de andere. En dan heb ik ook nog medelijden met manlief die er 's ochtends steeds belachelijk vroeg uit en lang in de auto moet.
    Maar eens zien hoe ik vandaag de dag doorkom, zo min mogelijk bewegen ben ik bang. Lekker dramatisch allemaal, maar soms heb je zo'n dag...

8. Sterre1977

Sterre1977 Niet meer actief

Doortje, sterkte! je bent in goede handen moet je maar denken!

Amber, waarom hoef je niet door tot 42 weken, heeft dat te maken met dat je extra spanningen hebt vanwege de eerst zwangerschap?

Slapen, gaat hier nog steeds prima!! ik voel me echt nog steeds super fit, dus mag niet klagen, wel merk ik dat ik voorheen wel een uur met mijn honden liep, dat zit er niet meer in, het schiet me vaak in mijn kont en een minuut of 20 wandelen, is wel mooi geweest voor mij. Hopelijk blijft dit zo tot einde.. Wel begin ik heel erg zenuwen te krijgen voor de bevalling. Het ene moment denk ik kom maar op en het andere moment denk ik, no way, dat gaat niet passen, ik ga die pijn niet aankunnen etc etc. Kan dan best bang worden..

9. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    He jakkes Doortje....maar lekker rustig aan doen en je zelf voorhouden dat je echt op de allerbeste plek bent. Ze nemen daar echt geen risico met jou of de baby!

@LaCantina: Ja, zo'n dag had ik gister....en maandag :) Ben bang dat die dagen steeds vaker zullen gaan komen.

@Joy1 & MI87 succes op jullie laatste werkdag!

Hier vannacht heerlijk geslapen, was ik wel even aan toe! Wel 2x wakker geweest om te plassen, maar gelukkig vrij snel weer in slaap gevallen.
    Vandaag onze oudste voor het laatst naar de kleuterklas gebracht, was wel even een slikmomentje. Vanmiddag heeft ze afscheid van de kleuters :)

10. Sterre1977

MI87, zie er ook onwijs tegen op vrijdag hoor! Das het enige wat ik echt naar vind van het zwanger zijn, het op zijn einde lopen hartje zomer!! Gisteren heb ik heerlijk in de tuin gelegen met een boek en vond ik het nog net te doen, maar vrijdag pfffff....ik zit te denken om naar het strand te gaan ofzo, kan ik nog een beetje verkoeling zoeken, maar vind hoogzwanger naar het strand ook zo wat...

Vorige keer toen het ff een paar dagen tegen de 30 graden was, was ik ook helemaal opgezwollen. Zo blij dat ik nu geen vocht vast houd, maar houd mijn hart vast voor vrijdag!

11. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

26 okt 2011
    1.541
    0
    36
    Vrouw
    Ergens in het midden
    Hier ook weer een slechte nacht gehad, had weer vreselijke spier pijn in m'n benen.
    Net naar de vk geweest, kleine ligt nog steeds ingedaald maar nog niet vast. Dus moet gelijk bellen als de vliezen breken.
    Krampen die ik heb kunnen over gaan in weeën als ze aanhouden. Gisteravond op bed zijn ze afgezakt, ben benieuwd of ze vandaag weer komen.

MI gelukkig dat hij nog op tijd was en je nog kon douchen! succes met je laatste werkdag!

12. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Ukkie, jij houd het spannend! Denk je zelf ook dat de kleine niet lang meer blijft zitten?

Sterre, oooo ja die hitte! Ben ook bang voor olifanten poten.

Mamavanjuul, wat gaat de tijd dan snel he! Dan komt straks het leren lezen en rekenen!

Ikke, FREEDOM!!!!!! Jaaaaaaaa! Verlof!!! Woehoe!!
    Ik heb ook meteen geconstateerd: autorijden is niet fijn meer. Ik krijg buikpijn van de verplichte houding. Bah. Ik lig al zoveel mogelijk naar achteren maar nog is het ongemakkelijk. En dan kwam ik op de terugweg achter een paard en wagen terecht! Of all places!!!! Dus stapvoets er een tijd achter gezeten want er was natuurlijk nergens ruimte om in te halen. Wel mooi paard! Zo'n Friesche. Prachtige beesten!

Verder heeft mijn laatse cliënt een super schattige haan gebreid! Echt zo leuk! Ze heeft ms en heeft er 8 maanden op gezweet haha. Maar het resultaat mag er wezen. Ik heb kippen dus vandaar een haantje hihi.

13. Joy1

Joy1 Bekend lid

11 mrt 2013
    512
    2
    18
    NULL
    NULL
    Spannend ukkie .. Ben benieuwd!

Heerlijk verlof , had ik vanochtend maar niets gezegd :( dacht dat het zaterdag m'n laatste dag was, moet nu volgende week nog 3 dagen pff .. Dus vrijdag is de laatste dag

14. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Nou Ukkie, we kunnen een wedstrijdje doen ;). Ik heb net te horen gekregen dat als het zo door gaat ik na het weekend wordt ingeleid, als het slechter wordt gaan ze eerder ingrijpen...

15. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Joy, hebben ze je extra ingedeeld dan? Maar jij was ook van plan om tot 36 weken te werken? Of 35?

Doortje, jeetje meid! Gaat het dan toch niet goed met de groei en met jou?
    Gelukkig weet je dit nu en kun je, je nog een klein beetje voorbereiden. Het is toch eerder dan verwacht. Ben je er wel een beetje klaar voor het idee dat je volgende week je ventje in de armen hebt? Of voelt het nog onwerkelijk?

16. xSimone

xSimone Niet meer actief

Oeh spannend Doortje!

Ik kom bij verloskundige en fysio weg. Gelukkig kan ik volgende week nog 1x naar de fysio voor haar vakantie! Main wat deed t pijn.
    Verloskundige was alles goed gelukkig, mooi hartje, mooi ingedaald, goede bloeddruk. Nou woensdag 16 juli weer (volgende week niet maar die week erna)! Omdat t zo goed gaat kon ik nog wel een weekje er tussen houden, daarna wel wekelijks. Wel was mijn buik wat stevig/hard. Maar kon komen omdat ik moest plassen , zolang dat maar niet altijd zo is.
    Inleiden doen ze liever niet voor 40 weken ivm complicaties ed. Tenzij je t echt niet volhoud qua bekken, naja ik ga mn best doen om op de natuurlijke wijzen af te wachten!

17. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Vriend van ons heeft de foto's gemaakt en we krijgen vrijdag de bewerkte boel te zien. Maar mijn vriendin heeft om me lekker te maken een foto gemaakt van 1 van de foto's op het computerscherm. En die is al zoooooo gaaf dat ik hem toch wil delen! Ben er te trots op!!!

Foto van foto van pc scherm maar oke.

18. Sterre1977

Wat een prachtige foto MI87!! en geniet van je verlof!! Hier inmiddels bijna de eerste week verlof erop zitten..

Doortje, jeetje meid..het komt nu opeens allemaal wel dichtbij..hopelijk kan het nog even gerekt worden, maar kan me voorstellen dat je ook in je hoofd hebt nog een week of vier en dat dit dan allemaal heel anders loopt en best even omschakelen is..

En hier is het bloedheet, pfff...lig in de tuin, bijna niet te doen, gelukkig staat er wind. Ik ga vavavond maar even naar mijn paard, maar wacht nog mooi even, nu toch veel te heet!!

19. xSimone

xSimone Niet meer actief

Waaauw wat een super mooie foto MI87!!
    Daar mag je zeker trots op wezen, echt super mooi :D
    Je ziet er mooi uit, mooi zwanger ;)

20. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Dankjewel!!! Hihi!
    Ik ben nu natuurlijk helemaal gruwelijk nieuwsgierig naar de rest! We hebben ook gekke foto's gemaakt en foto's a la Nothing Hill op het bankje ;)

Deel Deze Pagina