Laatste 10 weken aftellen eind juli/begin augustus

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Doortje81, 28 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

26 okt 2011
    1.541
    0
    36
    Vrouw
    Ergens in het midden
    Wauw heel mooi MI je bent echt prachtig zwanger!

Simone wat fijn dat alles weer goed was! Hopelijk red je het gewoon met je bekken.

Doortje jeetje dat komt ineens dicht bij zeg. Hoe ben je er zelf onder?

Hier vandaag nog geen krampen te bekennen wel regelmatig harde buiken dus ukkie blijft nog wel even zitten denk ik. Heb wel de hele zwangerschap al het gevoel dat hij te vroeg kom dus ben benieuwd of het uitkomt.

Hier ook behoorlijk warm zit lekker koel binnen E. heeft ook geen zin om na buiten te gaan die staat lekker tv te kijken.

Geniet van je verlof MI en balen zeg Joy dat je toch nog een week langer moet!

2. Amber2007

Amber2007 Actief lid

14 okt 2013
    252
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sterre, eventueel eerder inlijden heeft idd te maken met stress van de vorige zwangerschap en vooral dat ik erg op zie tegen de bevalling aangezien dat de vorige keer zo emotioneel was. Pfff, blegh, weet nu ook echt niet meer hoe ik dat gedaan heb.

Doortje! Spannend allemaal zeg, heel erg veel succes. Hoop dat ze goed voor jouw en de baby zorgen!

MI Prachtige foto! Daar mag je zeker trots op zijn!

Petje af voor alle dames die nog werken hoor, pfff ik ben vanmorgen 1,5 bij een vriendin geweest en heb net nog een uur liggen slapen en zie nu dat het "alweer" half vijf is... ik vul mijn dagen echt met niks.
    En dan ben ik nog moe ook haha. Wacht mooi tot het wat minder warm is met de hond uitlaten, krijg het al benauwd bij idee....

3. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Hier zit ik de rest van de dag stilletjes op de bank in mijn onderbroek hahaha. Het is zoooo warm. Binnen redelijk koel maar toch... Zweet breekt me steeds uit terwijl ik niks doe! En een beetje benauwend gevoel. Mijn broek zit vandaag ook niet lekker, te strak... Zeker weer gegroeit...
    Ik vrees voor morgen...

4. Sterre1977

Sterre1977 Niet meer actief

ik heb net mijn honden uitgelaten, maar was eigenlijk wel heel lekker! in de tuin smolt ik weg, maar ik woon langs het water, dus lekker met de honden langs het water gelopen en ze even laten zwemmen, maar daar stond wind! das een stuk beter dan in de tuin!

Moe is moe hoor Amber! daar kan je verder ook niet veel aan doen! De een heeft wat meer last van moeheid, slecht slapen, kwaaltjes etc dan de ander, dat heb je niet voor het uitkiezen.

Grrrr...mijn band van mijn fiets is trouwens plat! tot vorige week werkte ik nog en ging ik dus elke dat half uur op de fiets naar werk. Dit wil ik graag blijven doen om beetje fit te blijven, dus vroeg aan manlief of hij beetje de band bij kon pompen omdat ik altijd zit te kloten met die pomp, nou nu is hij dus helemaal leeg! ook met een andere pomp komt er niets meer in qua lucht, dus kan ik met mijn dikke buik lopend de fiets naar de fietsenmaker brengen. Normaal is het zonder fiets met platte band en zonder dikke buik 25 minuten lopen, benieuwd hoe lang het nu lopen is, maar ik denk dat ik dat maar morgenochtend heeeeeel vroeg ga doen als het nog niet zo warm is, weet niet of ik dat anders ga trekken, moet nog terug ook :)

5. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Oooo hebben jullie ook van die dagen dat je de heeeeeeeele dag door aan het snaaien bent? Continu honger en van gekkigheid niet meer weten wat je nu weer gaat pakken? Had gisteren zo'n dag. Maar ja einde van de week...bijna geen koekjes meer, bijna geen fruit meer of iets van meuslirepen of liga's. Was echt de kasten aan het plunderen op zoek naar IETS!
    Brood was ook bijna op en kon niet naar de winkels door die eneco man.... Was echt erg hahaha

6. xSimone

xSimone Niet meer actief

@MI87: Zeker weten, die heb ik zelfs héél vaak :$ helaas. Haha!
    Na de zwangerschap maar weer gauw afleren !! Haha

Ik had even met mijn fysio overlegt over hak schoenen. Want de ene zegt dat 't slecht is voor je bekken, maar de ander zegt dat 't goed is omdat je bekken op de één of andere manier kantelen. Dus ik vroeg haar hoe dat nou zat. En dat ik gister schoenen ging passen en toen héél klein stukje op hakken had gelopen, en 't idee had dat 't IETS beter was dan zonder hakken. Ze zei, dat kan inderdaad kloppen dat het je iets verlichting geeft. Ze zei: Ik zou het als ik jou was proberen, maar eerst een klein stukje en dan moet je de volgende dag even kijken hoe het gaat, want de dag er na zou je er dan pas last van krijgen, of juist niet. Als het dan goed gaat en het geeft je iets verlichting, kan je wat langer proberen. Maar liever klein stukje en kijken hoe het gaat, dan dat je gelijk een héél stuk er op gaat lopen en blijkt dat je 't eigenlijk beter niet had kunnen doen! Dus kijk maar even.
    Dus ik zal dat eens even gaan proberen, had namelijk ook erg leuke hakken gezien, haha! Dusss dat zal ik morgen even halen :D
    Hopelijk zakt m'n linker voet dan gauw wat af qua vocht, want dan zit die ook prima. Rechts zit heel goed in die schoenen. Dus hopelijk slankt die neit af qua vocht, zit niet zo veel vocht in. Anders wordt ie te groot, hihi!

7. Flipske

Flipske Fanatiek lid

25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    Geen waterijsjes in huis? Ik ben echt verslaafd aan rakeltjes en festini's

8. Sterre1977

Yep, ook ik had gisteren zo'n dag. Had keurig 4 boterhammen en mijn avondeten op en toen om een uur of acht ging ik plunderen, hadden nog heel veel koekjes, van die lekkere van de Hema, zo een roombotermix zeg maar, koggetjes, spritsen etc. Heb ik gewoon serieus 13 van die koekjes op!! niet gezond toch! kon ff niet meer stoppen :) vandaag en morgen dus maar weer even keurig gezond eten.. Tsja...ik snap zelf wel waarom er bijna 20 kilo aanzit :( ik snaai normaal echt nooit, omdat ik heel streng ben voor mezelf omdat ik op gewicht wil blijven, maar sinds ik zwanger ben, geef ik toch makkelijker toe aan dat soort buien...

9. Sterre1977

Simone, ik zou gewoon doen waar je zelf lekker op loopt. Ik loop ook gewoon nog op mijn pumps hoor, niet dat het heel comfi loopt, maar dat deed het normaal ook niet, maar als ik feestje heb ofzo..

10. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.797
    497
    83
    AHHHHHH heel verhaal getypt, druk ik op een verkeerd knopje alles weg :x Soms he...heb ik toch zo'n haat-verhouding met de computer :p

Doortje, blij dat er zo goed voor je gezorgd wordt, maar kan me voorstellen dat dit niet is wat je wilt. In ieder geval werkt je moederinstinct goed! En dit weekend ga jij gewoon halen, heb er alle vertrouwen in!!! Weten ze eigenlijk hoe het kan dat je kleintje ineens lager op de curve zit?

Simone, fijn dat je kaartje helemaal naar wens is! En het klopt dat een hak van 2/3 cm beter is dan platte schoenen hoor :) Hier wordt trouwens ook niet zomaar ingeleid, alleen als er een goede reden is.

MI, super gave foto!!!! En wat een gedoe met de Eneco zeg pfff, precies op die dag :(

Amber, slapen is alleen maar goed joh. Dan is je lichaam straks goed uitgerust voor de bevalling :)

Joppie, zullen we ruilen?? Onze beeb is vandaag rond de 3200 gram geschat, en dan moeten we nog een paar weekjes :$:p

LaCantina, spannend dat jullie nu een datum hebben wanneer ze actie gaan ondernemen! Hoe groot wordt die van jullie ongeveer geschat?

Slapen, gaat hier juist steeds beter :$ Na die ellendige blaasontsteking (en tien keer per nacht naar de wc) slaap ik nu juist weer een beetje door...hoef er nu nog maar twee keer per nacht uit ongeveer :) En de middagdutjes maak ik ook gebruik van hoor, lekker ff 's middags een uurtje slapen heerlijk :)

Morgen, laten we maar hopen dat morgen heel snel voorbij is met die hitte!!!! Ik ga wel ergens in een kelder liggen ofzo ;)

En blij dat bij de meeste van jullie de controles en alles goed gaat!

Hier vandaag ook de ligginsecho gehad, zo'n raar idee dat dit de laatste keer is geweest dat we de kleine op een echo zien en de volgende keer dat we hem zien, het in het echt is :D Hij zit nu met alles zo'n beetje op de P94 :$ Maar hij is keurig ingedaald en hoewel ze niet kon zeggen of hij echt vast ligt...hij kan toch geen kant meer op dus weinig kans dat dat nog veranderd ;)

Ijsjes...had nou niks gezegd, nu wil ik een ijsje!!! Van die vrieslollies ohhh heerlijk!!!!

11. xSimone

xSimone Niet meer actief

Ik heb foto's bij de hema laten uitprinten, van alle echo's, en mijn buik tot nu toe. Heb het in een fotoboek geplakt.
    Later wil ik een ander fotoboek nog, voor de kleine meid, dat had mijn ouders vroeger ook voor mij gedaan en ik ben daar heel erg blij mee want is echt leuik om terug te zien van vroeger. Als ik aan dat boek ga beginenn (antuurlijk als ze geboren is:p) dan doe ik ook nog wat foto's van dr kamertje en nog wat echo foto's enzo, en de laatste 1 en misshien 2 buikfotos van week 36 en 40 (en anders 40 met de kleine meid)!
    En dan plak ik die weer in dat ene boek, zo creeer ik 2 footboeken voor haar!

Ik zal nu ondanks de pijn, even de box schoonmaken (gratis gekregen van dochter van "soort tante" van mij (vriendin van me oom), en dan gaan we die opzetten, zodat we de katten vast kunnen afleren er niet in te gaan! Wel leg ik als we weggaan, en zolang de kleine er niet is een kleed er overheen zodat de kattenharen niet precies op de boxkleed terecht komen ;)

12. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Leuk Simone, hebben wij ook gedaan, elke 3 week een echo en elke maand ongeveer een buik foto. Ook foto's van de baby kamer voor,tijdens en na gemaakt.

Wat een superrrr mooie foto mi87 echt super leuk !

Even een vraagje, zouden jullie nog gaan zwemmen? Mijn nichtje van 8 komt volgende week logeren en wil heeeeel graag zwemmen, ben alleen een beetje bang voor kinderen in het water met hun getrappel...

13. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Mooie foto Mi. Ziet er veel belovend uit. Snaaien, haha nee heb ik geen last van gelukkig.
    Enige om 21:30 moet ik wat eten en als ik met lege maag op bed ga word ik zo enorm misselijk.

Doortje, dat klinkt niet best.. :( spannend.

Ukkie Hmm, het word volgens mij ook nog spannend bij jou als ik dat zo lees.

Amber ik ken het en ik maar de bloeddrukverlagers de schuld geven.
    Lekker uitrusten, straks alleen maar goed voor na de bevalling.

Simone, Pff hakken nee dat durf ik niet meer. Hier slippers of een enkele keer sleehak.
    Heb zo'n gek idee dat ik voorover kukel :)

Alyssa, lekker gaan zwemmen :)

14. Joppie1

Joppie1 Niet meer actief

Mooie foto MI! Die vriend heeft talent! En je bent een prachtige zwangere!!

Simone: aluminiumfolie in de box schijnt te helpen. Geeft statisch elektrisch schokje als de kat erop landt...

Waterijs: Goed idee! Mijn man is onderweg naar de snackbar :D

Doortje: Wat spannend! Kan me voorstellen dat je gaat piekeren als je zo in het ziekenhuis ligt! Maar het gaat goed komen bij jou hoor! Je bent onder controle en als er iets mis dreigt te gaan staat het halve ziekenhuis meteen aan je bed!!

Vraag: Ik heb al vaak pittige voorweeen. Maar vanaf vandaag voel ik dat het van onderen "scheurt". Echt bijzonder pijnlijk. Vergeet soms adem te halen. Zijn er dames die al kinderen hebben die dit herkennen? Misschien dat ik al een beetje ontsluiting krijg? Ik hoop het zo! Want hoewel ik niet te vroeg wil bevallen hoop ik wel dat alle pijntjes vooraf niet voor niets zijn. Ik vind het best pittig en veel eerlijk gezegd.
    Aan de andere kant voel ik me ook wel wat voorbereid, omdat het langzaamaan wat opbouwt krijg ik een beetje een idee van hoe de 'echte' weeen gaan voelen...:$

15. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Joppie, jij maakt het ook spannend! Heb geen ervaring voor je... Weet wel toen vlak voor de miskraam duurde denk ik twee uurtjes dat ik een mega naar pijnlijk gevoel had in mijn baarmoedermond. Voelde echt dat het open ging. Daarbij ook enorme heftige krampen... Maar zo'n gevoel dat je weet dat het daar beneden niet goed gaat...

Water ijsjes??? Ik denk dat ik die maar eens op mijn boodschappenlijstje ga zetten voor morgen!!

Over morgen gesproken, hellluuuup!! Ik denk dat ik mij installeer voor de koelkast... Met mijn voeten in de onderste la van het vriesvak

En nog bedankt voor de complimentjes over de foto's! Ik was echt helemaal versteld dat ik dat was. Morgen de hele mikmak bekijken!

16. Joy1

Joy1 Bekend lid

11 mrt 2013
    512
    2
    18
    NULL
    NULL
    Mooie foto inderdaad mi! Ik heb alleen foto's van toen ik 27 weken was ofzo ..

Hoe moet je foto's plaatsen in een bericht?

@jopie , ik heb allemaal geen idee, voel namelijk helemaal niets :( volgens mij is ze nog niet ingedaald ..

Ik zou ook nog gaan zwemmen!

Ennnn .. Ik heb er zojuist een neefje bij gekregen! Mijn tante (nakomertje) en ik schelen maar 8 jaar .. Dit is haar 3de kindje en we waren dus samen zwanger! Hij is alleen .. Hou je vast .. Maar liefst 9 pond! Ze is thuis bevallen maar moet nu 24 uur in het ziekenhuis blijven ter observatie, even checken of hij bijv iets heeft waardoor die zo zwaar is!

17. Joppie1

Joppie1 Niet meer actief

Gefeliciteerd met je neefje!
    Hier is het verwenavond heb net een enorm waterijsje op en mn man gaat vanavond op de bank slapen, zodat ik iig niet van hem wakker word. Wat een lieverd. Hoop dat ik weer eens lekker kan slapen!!!!!!!!!!!!!!!!!!:p

18. Joppie1

Joppie1 Niet meer actief

@ MI: Misschien dat het inderdaad wat ontsluiting geeft dan. Gelukkig kan je daar weken mee rondlopen. Scheelt hopelijk wat werk tijdens de echte bevalling ;)

19. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Jop, ik ken het gevoel een dag later verloor ik de slijmprop...
    Spannend!

20. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Gefeliciteerd met de geboorte van je neefje Joy.

Deel Deze Pagina