Joy Gefeliciteerd!!! Leuk! Ik zit nog te wachten tot mijn neefje zich aan diend!!! Ik heb sinds twee dagen dat wanneer ik op de wc zit het gevoel heb dat het hoofdje mee komt. Zwaar gevoel daar beneden. Ik herkjen het ook van wanneer ik ongesteld was net of er een gewicht aan je baarmoeder hangt. Is dit nu dat ingedaalde gevoel?
Ik ben lekker aanhet spoken werd ne helemaal bezweet en misselijk wakker, dus ik denk: ik bel even om te zeggen dat ik me niet lekker voel. Komt er wel snel iemands die zegt dat ik gewoon rustig moet gaan slapen. Ik vroeg zelf of ze mijn bloeddruk wilde meten, die was redelijk... Ook zei ik, ik moet naar de wc, maar ben ze trillerig. Toen zi ze eerst even blijven liggen tot rust komen en dan gaan... Heb ik gedaan, nog steeds misselijk. Toen weer naar bed, is bijna een uur geleden. Niemand heeft gecheckt toen ik op de wc was of nu hoe het met me gaat, terwijl mijn moeder heel snel het hellp syndroom heeft gekregen en een eclampsie kreeg. Ik vind het echt zooo raar! Jullie zeggen allemaal: je wordt goed in de gaten gehouden, maar dat is dus niet zo, geeft geen goed gevoel dit! Mijn buurvrouw had bloedingen en zei ook dat ze geen enkele keer waren geweest tijdens de nacht, ze zei dat als ze een grote bloeding zou hebben gekregen in haar slaap, niemand het zou hebben gezien... Dusssss, ik kan de slaap niet meer echt vatten, lig nu trouwens ook alleen op een kamer. Honger heb ik ook de hele tijd en ik heb geen ijsjes ;( Ik heb in ieder geval geen last van de hitte, dat is dan weer positief Ik denk wel dat ze misschien toch snel gaan inleiden. De dokter vroeg nu aan mij wat mijn gevoel zei of ik eerder ingeleid wilde worden omdatbhet niet goed voelt... Pfff, ik wil gewoon dat zij zeggen: je waarden zijn zo en zo dus gaan we dan en dan inleiden. Ik kan die keuze toch niet maken!ik heb geen idee! Mi, wat een mooie foto, ik ben jaloers. Ik wilde eigenlijk ook nog foto's maken, maar toen ging ik vocht vasthouden en daarna kwam ik dus hier te liggen ;(. Gelukkig heb ik wel foto's gemaakt met 28 weken, maar dat heeft mijn man gewoon zelf gedaan. De gipsafdruk gaat ook niet meer lukken Simone, leuk zo'n aandenken! Ik wil dat ook wel gaan doen. Omdat ik er zo lang over heb gedaan om zwanger te worden heb ik het gevoel dat ik het meer moet koesteren ofzo. Ik weet ook niet of een tweede straks lukt! Ik probeer dus nu extra te genieten van al die billen in mijn ribben haha. Zo, ik ben weer wat rustiger geworden, ga zo toch maar weer proberen te slapen... Mocht ik morgen worden ingeleid moet ik goed uitgerust zijn maar ik denk eigenlijk niet dat het ogen al gebeurt. Ook zal het wel even duren, eerst ballonnetje, dan strippen en dan pas met hormonen ( als we de tijd hebben). Ik denk niet dat ik al ontsluiting heb, wel,veel harde buiken natuurlijk, maar nog steeds niet echt pijnlijke. Sorry voor het hele verhaal! Nog 1 ding,ik had idd wel een schimmelinfectie, dus heb nu een ei in! Wel raar datbik er niet de gebruikelijke wittige afscheiding bij had.
Jeetje Doortje! Snap dat je je zorgen maakt hoor... En altijd ondanks dat in het ziekenhuis ligt, altijd ZELF naar dingen blijven vragen. Vind ook echt gek dat ze niet standaard om de zoveel uur komen checken! Heel veel succes als je vandaag wordt ingeleid!! Hier redelijk geslapen, baby daalt pfff, als ik dan overeind moet om te plassen en ik ga zitten dan heb ik echt het gevoel alsof mijn middel "te kort" is hij drukt aan de bovenkant tegen maag en longen en aan de onderkant tegen mijn liezen/vagina. Ben echt blij als ik sta dan want krijg ik weer lucht naar haha kan niet heel snel overeind want dan ga ik weer van mijn stokje. Leuk #delaatsteloodjes! De bruiloft van mijn beste vriendin is over 14 nachtjes! Even tekenen als getuige en dan mag hij komen
He jasses Doortje! Wat naar dat ze je niet zo goed in de gaten houden! Mag je wel verwachten toch? Toen ik in het ziekenhuis lag na de bevalling werd ik er knettergek van dat ze me niet lieten slapen, maar steeds langs kwamen voor bloeddruk, koorts, bloedprikken etc etc. Hier wederom een goede nacht. Sinds gister wel vocht aan het vasthouden, maar dat is ook niet zo gek met die hitte opeens..... Vandaag de eerste vakantiedag met de kids. Straks even wat dingen ondernemen, schoonmaakster komt en dan vanmiddag met de voetjes in een zwembadje
Doortje, wat vreselijk dat ze je niet in de gaten houden..en dat jij daardoor geen prettig gevoel hebt, snap ik hoor, je wilt gewoon dat er super goed voor je gezorgd wordt! enige wat je kan doen is zelf ook maar alert blijven! Hopelijk heb je je kindje snel en gezond in je armen en kunnen jullie lekker snel naar huis. Weet eigenlijk niet hoe het zit als je kindje met 36 weken geboren wordt, of hij dan nog even in couveuse moet? of dat het in principe goed is. Das niet zo gek mamavanjuul. Ik heb nog nergens last van wonder boven wonder, maar ik gok dat de dikke enkels vandaag wel gaan beginnen..Zie er wel tegen op die hitte! wilde eigenlijk nu het huis lekker gaan doen omdat mijn man en ik morgen onze verjaardagen vieren (hij was 3 weken terug jarig en ik over 3 weken, maar vieren het voor een keertje samen omdat ik eind juli denk ik niet zoveel puf heb om dan nog te vieren) Maar ik denk dat ik lekker niets doe! nu even met de honden wandelen en dan in de tuin met een boek totdat het vanmiddag echt heet gaat worden!
Doortje, lekker dan. Je ligt daar niet voor Jan Doedel! Dan mogen ze wel wat meer controleren. Zo geven ze je ook het gevoel dat wanneer je dan belt je een zeur bent. ( dat gevoel zou ik krijgen) Kun je trouwens niet in het ziekenhuis je buik gipsen? Of voelt dat niet fijn? Kun je toch nog ff een herinnering maken. Ik denk er ook zo over. Geen idee of dit de laatste keer is dus wil er van genieten. Na mijn curettage die om 9 uur in de avond plaatsvond moest ik ook de nacht blijven. Heb ook echt niemand gezien die nacht. Kon niet slapen want ineens pats boem is je zwangerschap over en lig je binnen no-time op de operatie tafel en word je van de wereld gespoten... Ik voelde me echt mega eenzaam en verdrietig had een eenpersoons kamer dus heb uiteindelijk de deur open gezet zodat ik het gevoel had niet alleen te zijn en mensen voorbij zag lopen. Mijn infuuszak was ook leeg. Heb toen zelf maar gebeld voor zak wisselen. Ik dacht straks gaat het vacuüm zuigen ofzo... Ik zit nu al te zweten op de bank. Dat word wat! Voel me er ook niet lekker bij. Blegh! Maar ik vind zitten zoiezo niet prettig meer. Maarja om nu te blijven staan de hele dag..
Ik heb zelf een paar jaar terug in het ziekenhuis gelegen met gebroken rug. Mocht alleen op de postoel plassen, maar dat kon ik niet. Na overleg met arts mocht ik even op gewone toilet, maar niet langer dan 2 minuten zitten (moest plat). Loopt de zuster weg "ben zo terug, druk maar als er wat is". Nou ze is nooit meer terug gekomen, en ik maar op het knopje drukken, 20 minuten heb ik daar gezeten, gruwelijk pijnlijk natuurlijk. Heb ook mooi klacht ingediend bij de arts. Onderbezetting etc was het excuses. En dat snap ik ook allemaal wel, maar vervelend is het wel, het is al geen pretje in het ziekenhuis.. Net zoals jij MI87, heb je net een curretage achter de rug, mag je toch wel verwachten dat ze even komen kijken hoe het is, al is het maar even voor het geestelijke stukje..
Doortje, hele dikke knuffel. Pff wat een onzekerheid en wat een rot verpleegkundige ik zou dit ook zeker aankaarten.. Dat je misselijk was en niet lekker zegt al genoeg en hun blijven ja Mw ga maar slapen.. Jeetje :x
Ik heb gelukkig alleen maar fijne ziekenhuis ervaringen. Maar het lijkt me vreselijk als ze je zo in onzekerheid laten liggen. Of je kindje in de couveuse of naar de neo moet hangt van de toestand van je kindje af. Ze hebben wel een minimaal gewicht en hij moet zich redelijk op temperatuur kunnen houden. Daarbij kijken ze ook naar hoe hij drinkt en of hij fit is. Mij werd bij de oudste verteld dat hij een typisch 36 weken jongetje was. Veel slapen, weinig energie om te drinken en hij vond het allemaal wel best. Meisjes schijnen iets pittiger te zijn op dit termijn. Ik zou toch serieus aandringen op inleiden doortje. Je kindje is misschien prematuur maar als ik dit zo hoor gaat je gezondheid steeds iets achteruit. Echt lekker uitrusten zit er ook niet in met de zorgen die je hebt (en de lakse houding snachts). Nu kan je nog redelijk fit aan de bevalling beginnen en ik denk dat dat ook wel voordelen heeft. Maar ik sta er natuurlijk wel een beetje gekleurd in en vind helpp enzo echt doodeng.
Doortje :Ja ik denk ik ook, inleiden ik vind het wel eng al die dingen die boven je hoofd hangen HELPP wat je moeder heeft gehad.. En nu ben je idd nog fit, en kun je het waarschijnlijk zelf nog handelen voor ze ingrijpen. Prematuur of dysmatuur, het komt allemaal goed. Het is hier nu al 24 graden pffff lekker rustig aan en goed drinken dames.
Dames, Thanx voor de lieve woorden! Wat naar dat meer mensen slechte ervaringen hebben, dan valt die van mij nog best mee eigenlijk . Het gaat ook alweer wat beter. Mijn labuitslagen zijn hetzelfde gebleven, dus het beleid is nog steeds aanhouden... Daar sta ik ook nog wel achter totdat ik vannacht weer wakker lig natuurlijk haha. De kleine uk doet het ook nog steeds heel erg goed! Maar goed in dit geval gaat het dus ook duidelijk om mij. Morgen tik ik de 36 weken aan, daar ben ik dan blij mee! Ik zie wel veel sterretjes ineens, dat is raar want mijn bloeddruk valt telkens best mee, voor een hoge bloeddruk. Rond de 135 boven en 85 onder voor de kenners onder ons.
Jeetje doortje wat slecht zeg. Ik zou ook aandringen op inleiden vooral ook voor je eigen gezondheid! En ik heb inleiden niet als eng of iets dergelijks ervaren. Nijo werkse nog even en dan heerlijk genieten van je verlof. Scheurend gevoel dat herken ik niet? Hier gisteravond de hele avond harde buiken gehad in bed zijn ze weer afgezakt. Vanmorgen even naar het dorp geweest, liep net een half uurtje en werd al niet goed ben maar gauw even gaan zitten. Pfff niet leuk zwanger zijn met dit weer! Wou nog wat schoonmaken in huis maar ga dat in m'n eentje niet redden denk ik, moet manlief maar meehelpen van het weekend.
@Doortje: Wat raar joh, ze laten je gewoon tobben! Fijn dat het nu weer wat beter gaat en dat de kleine het goed doet. Lukt het je om op je strepen te staan als het moet? Want als je je niet goed voelt, gewoon aandringen tot je geholpen wordt hoor! Wel balen dat dat niet vanzelfsprekend is. Kun je het kwijt bij iemand van de dagverpleging? @Corina: Hier nog geen slijmprop. Ben wel 2 x eerder (een deel van) de slijmprop kwijtgeraakt, maar als het goed is groeit die weer aan. Hoe lang duurde het toen voor je beviel?
Met medicijnen voor je bloeddruk of heb je die niet Doortje? Heb net gemeten en ik heb 122/84. Wel even melden dat je duizelig bent steeds. Joppie, idd die groeit weer aan, ben hem 2 x verloren 1 x met 37 week. En 1 x tijdens het inleiden. Dat duurde ook lang door middel van cytotec, donderdag de prop verloren en vrijdag is Chalina geboren.
Ow, dat klinkt wel spannend Ik probeer hem nog minimaal 3 dagen binnen te houden!! Maar vandaag is het op het normale werk na weer rustiger. Ben benieuwd hoor wat er van binnen nu allemaal gebeurd...
Wat is er weer heerlijk veel gekletst! @Doortje: Echt belachelijk wat ze doen! Jij en je kindje voorop, onthoud dat wel goed hé!? Héél veel sterkte! Hier wederom een rot nacht gehad, mijn kat wilde niet binnenkomen, is dus voor 't eerst alleen buiten geweest. Rond 02.30 heb ik d'r eindelijk horen mauwen, dus d'r gauw binnen gelaten, hoe idioot ook! Die kat is zo enorm veranderd de laatste weken. Waarschijnlijk door stress ofzo, maar ik zou niet weten wat? Ze blaast en slaat haar zusje, terwijl ze ONAFSCHEIDELIJK waren altijd! Echt sneu. Maar misschien stress omdat ze voelt dat d'r een kleine op komst is? Ik vind 't in ieder geval helemaal niet leuk!! Main, ik heb 't smooooor heet !! Ook heb ik wat druk en steken onderin. Die steken voelde zo straks alsof 't bij m'n baarmoedermond was. En nu heb ik wat druk en lichte steekjes bij m'n vagina en lies. Maar goed. Het is zo'n raar idee, dat 't nog maar 4 weekjes duurt tot de uitgerekende datum (1 maandje). En misschien komt 't over 2 of 3 weekjes al wel... of natuurlijk na de uitgerekende datum! Zo gek, maar zo super! Ik zal maar even beschuit met roze muisjes gaan kopen voor 't geval 't wel eerder komt, haha! Ik wordt wel steeds zenuwachtiger! Gister de box neer gezet. Zo kunnen wij en de katjes vast wennen. Omdat ik na de zwangerschap 2 weken maar 1 á 2 (hooguit 3) keer per dag mag traplopen, is 't wel makkelijk om de box te hebben staan! (I.v.m. bekkeninstabiliteit!). Die weken goed mijn oefeningen doen en af en toe een stukje lopen, en dan hopen dat 't daarna gauw opknapt! Ook weer even een mooi buikfotootje van vandaag ! (35+5). Zondag bij 36 weken, weer mijn standaard maandelijkse, "blote buiken" foto !
Ik ben zoooo moe!!! Ben aan het wachten op mijn aflossingen en dan kan ik een een uurtje plat. Kinderen nu voor de tv maar die maken me om de 10 minuten wakker omdat er iets is....gaaaaap! Warmte begint nu ook goed door te komen. Zucht.......heb er zelfs koppijn van