Laatste 10 weken aftellen eind juli/begin augustus

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Doortje81, 28 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamamarcella

mamamarcella Actief lid

17 jan 2013
    196
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

De laatste dagen heb ik steeds zo'n hoofdpijn, soort migraine achtig (dacht al dat er hormoonsverandering was ofzo) en sinds gister ook misselijk en duizelig. Ook steeds het gevoel alsof er een riem aan de bovenkant over mijn buik getrokken wordt. Ineens dacht ik vanochtend ik zal eens bij de huisarts vragen of de assistente mijn bloeddruk wil meten, want ik moest er toch zijn voor mijn zoon. Nu is mijn bloeddruk de hele zwangerschap 120/70 geweest ongeveer en nu was hij 135/90 (terwijl ik al een tijd magnesium slik voor andere klachten maar die zou juist de bijwerking hebben de bloeddruk te verlagen) en dat vond de assistente toch niet helemaal goed dus urine nagekeken en daar zaten ook eiwitten in dus moest ik de verloskundige bellen voor overleg. Zij vind het verstandig om niet te wachten tot mijn normale controle van donderdag maar wil dat ik aan het eind van de ochtend langs kom.

Nu weet ik dus niet goed wat ik moet verwachten, ik herken deze klachten niet van mijn andere zwangerschappen en een hoge bloeddruk en eiwitten in de urine al helemaal niet. Toen ik op internet ging kijken werd ik daar al helemaal niet vrolijk van dus dat heb ik maar gestopt. Hebben jullie een idee wat ik nu moet verwachten?

2. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Poeh als ik je symptomen zo lees....vermoed ik wel zwangerschapsvergiftiging. Dus ik denk dat je vk hier ook van uit gaat.

Misschien dat ze het nog een dagje wil aankijken en je bloeddruk morgen nog een keer opnemen, of anders een opname....

3. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Ja zwangerschapsvergifteging.

Hoge bloeddruk is zo'n apart geval, denk dat ze je even aan de ctg leggen voor de baby activiteit en je urine en bloed nogmaals controleren.

4. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Hier vannacht getreiterd met voor weeën, oh ik herkende ze gelijk. Er zat zelfs regelmaat in, en moest er een paar flink weg zuchten.
    Het straalt nu ook uit in mijn rugspieren, dus ik vermoed dat er ook rug weeën bij waren.

Vandaag maar rustig aan doen, alles doet pijn.. :(

5. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Oe spannend!
    Hier wel steeds vaker periodes van harde buiken en hoofdpijn...maar tja, ervaring leert dat het niks hoeft te betekenen.
    Die hoofdpijn kan ik alleen niet plaatsen....

6. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Mamamarcella, spannend! Ik dacht ook aan zw. vergiftiging. Misschien helpen medicijnen nog tegen bloeddruk? Ben benieuwd wat ze gaan doen.

Corina, wat maak jij het spannend! Tis zo gek. Langzaam kunnen nu een voor een de baby's komen. Ben erg benieuwd!

Is het nu zo gek dat ik dat soort dingen niet heb? Zo krijg ik het idee dat ik nog maanden moet... Behalve dan het zware pijnlijke aan buik en bekken... Of is dat normaal bij de eerste dat het zo rustig blijft?
    Heb af en toe wel beetje menstruatie krampjes maar ook niet echt iets wat indruk maakt...
    Mijn zusje heeft wel vanaf 30 weken harde buiken en voor weeën. Ook voor haar de eerste...
    Krijg zo het gevoel alsof ik de 42 ga aantikken straks! Maarja... Baby is kwart antiliaans... Zijn vader kwam ook tweevweken te laat en is nooit meer op tijd geweest hahaha.

7. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Hmm hoofdpijn mamajuul, hoe is je bloeddruk? en waar heb je hoofdpijn?
    als het midden op je hoofd is bovenop kan dat door bloeddruk komen.

8. xSimone

xSimone Niet meer actief

Ben benieuwd hoe 't zoontje van Doortje heet!

9. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Nee hoor MI.
    Ik had er ook nog geen last van tot gister. Vannacht was het wel heftig. Maar ik denk dat het ook ligt dat als je al mama bent je lichaam in de automatische piloot gaat omdat het alles al herkend.

10. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    net bloeddruk gemeten en is 120/80.
    prima dus.....

11. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Beter :)
    Dan misschien door de drukte, of door de warmte afgelopen dagen?
    Maar ja veel vrouwen worden ook misselijk en krijgen hoofdpijn voor de bevalling las ik laatst...

Spannend he ;)

12. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Haha, ja erg he die laatste weken. Je voelt van alles en je weet dat het niks hoeft te betekenen.

Gelukkig is de kleine wel lekker bewegelijk....dat scheelt!

13. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Mamavanjuul, wat was je bloeddruk vorige keren? Als ik 120\80 zou hebben zou dat voormijn doen hoog zijn zegmaar ( bij mij 110\65)

Zou het? Niet lekker en hoofdpijn een startsein?? Oeeee dit word echt een spannend topic!!! Wie o wie !!!!

14. Joppie1

Joppie1 Niet meer actief

Wat is er weer veel gebeurd in 2 dagen!

Doortje: Gefeliciteerd met jullie zoon! Je kan trots zijn op jezelf! Goed gedaan hoor! Hoe heet jullie mannetje? Hoe voel je je nu?
    Tjonge, de eerste baby is gewoon al geboren!

Zwangerschapsvergiftiging: Hoofdpijn, hoge bloeddruk en een strakke band gevoel zijn wel heel typische kenmerken voor pre-eclampsie. Ik hoop dat het meevalt mamamarcella! Laat je snel weten hoe het gaat?

Voorwerk: Nou MI, als je zusje al zolang voorwerk heeft en nu bijna 40 weken is, ben ik bang dat ik daar ook maar rekening mee moet houden...ik hoopte echt dat het ergens goed voor was :(
    Maar wie weet valt de bevalling dan een beetje mee...;)

15. Joppie1

Joppie1 Niet meer actief

O ja, we hebben gisteren ons bed omhoog gezet....Brrrr, wat is dat eng 's nachts. Iedere keer dat mijn man zich omdraait word ik wakker met de angst dat we van de klossen storten, hihi! Gelukkig staat het bed nog...Ik vind de hoogte wel erg lekker met het in en uit bed stappen!!

16. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Die van mij is de ene keer 120-75 en de andere keer 120-80. Lager eigenlijk niet.

@Joppie1: Hahaha, vast een kwestie van wennen!

Ah dat gerommel....bij mijn oudste heb ik daar weken last van gehad, heel wat slapeloze nachten en zij werd geboren met 41+5 :$
    Bij de jongste helemaal niks.....en werd ik ingeleid met 41.
    Dus het zegt echt helemaal niks!Helaas.....

17. xSimone

xSimone Niet meer actief

Wat bedoelen jullie dan met "strakke band gevoel"?
    Ik heb wel de laatste 2 à 3 dagen 't gevoel alsof m'n buik héél erg op spanning staat, als of m'n buik elk moment kan gaan scheuren ofzo. Een soort 'rek' gevoel. Alsof 't héél erg rekt. Vooral op bepaalde plekken, boven in m'n buik in 't midden en zijkant.
    Maar als ik dan eenmaal even languit gelegen heb, zakt 't af, maar zodra ik weer ga staan of zitten is 't er weer redelijk snel.
    Wat zou dat betekenen dan? Of zou dat gewoon met de groei te maken hebben? Of te druk? Ik moet volgende week woensdag pas weer naar de vlk voor controle (16 juli).

18. Flipske

Flipske Fanatiek lid

25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    Dat klinkt als een groeiende buik op z'n laatst Simone.

Band gevoel is volgens mij echt tussen je borsten en buik een te strakke riem.

Voorwerk zegt echt helemaal niks. Ik ken meiden die al vanaf week 33 klagen over voorweeën, verlies slijmprop en allerlei dingen die je voelt en die overtijd gingen. Zelf heb ik nooit een echt kraampje gehad en plots braken mijn vliezen en had ik een normale vlotte bevalling met 36.3. Het geeft gewoon geen garanties en de ene keer werkt het beter dan de andere keer. En bij iedereen is het ook weer anders. Gewoon blijven lachen en genieten van je volle buik.

Ik ga eens aan de strijk. Hopen dat de kleine bijna grootste man nog even doortukt.

19. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.797
    497
    83
    Hier ook al een hele week hoofdpijn...krijg een beetje het idee dat het in de lucht zit ofzo (vriend, moeder, tante hadden er ook allemaal last van :(). Vanmorgen bij de vk aangegeven, die gaf als antwoord, dat als de hoofdpijn met een paracetamol weg gaat je je niet druk hoeft te maken ;)

Simone, met een strakke band bedoelen ze denk ik echt het gevoel alsof je een riem om je buik hebt die extreem is aangetrokken. Hier ook al weken lang last van de rechterkant bij m'n ribben, dat bleken meneer z'n billen te zijn die hij elke keer tegen m'n ribben aan zat te duwen. Lijkt mij, dat als het afzakt als je rustig ligt, het niet iets is om je druk over te maken. Maar je kan altijd je vk ff bellen om het na te vragen voor je eigen gemoedsrust :)

Mamamarcella, hoop dat alles goed gaat! Klinkt inderdaad wel een beetje als zwangerschapsvergiftiging :(

Zo ik ga ook eens ff klagen hoor.:p Hier vanmorgen weer controle gehad bij de vk, weet niet zo goed wat ik er van moet denken. Wij hebben meerdere vk en met 1 heb ik echt totaal geen klik, ook aangegeven bij de praktijk en ik zou niet meer bij haar op afspraak hoeven. Was de afspraak van vanmorgen wel gewoon bij haar (wist ik niks van), en kreeg ook nog even doodleuk de vraag: ja en waarom wil je niet meer een afspraak bij mij. Sta je dan met een mond vol tanden :$ Nu moet ik donderdagavond ochtendurine gaan inleveren op afspraak, volgende week dinsdag naar de vk, en volgende week donderdag naar de gyn...ligt het aan mij of is dat een beetje veel? In 1 week naar de vk en gyn dan. En eind van de afspraak wist ik weer precies waarom ik deze vk niet meer wilde...ga dan met nog meer vraagtekens naar huis en zwaar geïrriteerd, omdat ze niet luistert :x Als je nu in week 37 nog gaat vragen aan me: rook je en gebruik je alcohol? :$ Nee, ook al voor de zwangerschap niet en ik ben echt niet ineens gaan roken, drinken en drugs gaan gebruiken nu ik zwanger ben ;) ARGHHH ik heb weinig last van me hormonen, maar op zo'n moment :(

20. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

26 okt 2011
    1.541
    0
    36
    Vrouw
    Ergens in het midden
    Corina Spannend zeg die voor weeën!

MI met de benen naast elkaar omdraaien ga ik ook eens proberen in bed. En hahaha je vriend 2 weken overtijd en nooit meer op tijd geweest daarna:p Echt Antilliaans he. Mijn zwager komt ook van de Antillen.
    Vervelend zeg dat je zus al zolang voor weeën heeft en nu nog geen beebje.

Mamamarcella Klinkt idd als zwangerschaps vergiftiging ben benieuwd hoe je controle was bij de vk.

Noelle Lekker dan als ze dat nu nog gaan vragen. En idd apart dat je in 1 week tijd naar de vk en gyn moet.

Had gister avond het zeiltje vast op bed gelegd voor als mijn vliezen breken maar heb hem midden in de nacht er weer af gerukt pff dat ding ligt bloed heet zeg en elke keer dat gekraak met draaien:cool:
    Sinds gisteravond staat de wieg ook klaar! Dus de kleine man kan komen! Ben zo benieuwd wanneer het gaat gebeuren;)

Hier trouwens ook een drama nacht gehad. E. werd 3x overstuur wakker en dan wilde ze naar mama toe in bed kroop ze dan helemaal tegen me aan, dus heb denk ik net 2 uurtjes geslapen:(

Deel Deze Pagina