Laatste 10 weken aftellen eind juli/begin augustus

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Doortje81, 28 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Noelle, fijn zo'n vk... En dan nog niet aan je wens voldoen en haar weer krijgen. Ook een maffe vraag. Is toch iets wat je vraagt aan bet begin van een zwangerschap. Stel nu dat je dik aan de drugs en alcohol was... Was het nu een beetje te laat geweest lijkt mij...

Ukkie, heb ook nog geen zeiltje liggen hier... Vergeet het eerlijk gezegd telkens. Wel heeft mijn man al een zeiltje/kraammatras achterin de auto klaar liggen want o wee! Ik mag toch niet lekken op die auto stoelen hoor haha!

Hier schik ik een beetje van mijn buik. Had eergister een groeidagje, dat merk ik aan de kleine. Die is dan heel rustig en een ongemakkelijk gevoel aan de buik, alsof het mega in de weg zit... Kijk ik net eens opzij in de spiegel en nu zittend naar beneden en Jeetje!!! Hij is gewoon zichtbaar een heeeeeeel stuk groter geworden! Niet normaal! Geen wonder dat het zo zwaar hangt... Ik vond het ook al zo apart dat ik tot nu toe twee shirtjes die ik vorige week nog aan had nu ineens een stuk buik laten zien! Loop echt te trekken! Lijk net Onslo van de serie schone schijn! Zo'n stuk blote buik onder je shiurt uit. Jeetje mina!

2. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    HAhaha, MI87,dat heb ik ondertussen ook met heel veel shirtjes. Heb laatst extra lange shirtjes gekocht bij de Hema en die zitten nu als gewone, haha!

@Noelle: Nou dat klinkt gezellig..NOT!
    Waarom moet je eigenlijk naar de VK en gyn?

@Simone: klinkt inderdaad als een groeiende buik. Heb ik ook, vooral als ik even gezeten heb en ik sta op. Dan trekt het aan alle kanten.

Net zo leuk.....er stak een voetje, elleboog of knie uit mijn buik en ik leg mijn dochters hand er op. Zit ze met grote ogen mij aan te kijken en op dat moment werd het uitsteeksel nog meer uitgestoken....dochter schrok er van hahaha!

3. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Mamajuul Haha ik ken het, Chalina ligt ook altijd in een deuk om de bewegingen en dan zeg oeh Oohhhh baby danst!

Ik moet even een mooie foto van mijn meisje showen hoor.
    Ze is bij de kinderfotograaf geweest paar dorpen verder op.

4. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Leuk! Die legging hebben beide dochters hier ook ;):D

5. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

26 okt 2011
    1.541
    0
    36
    Vrouw
    Ergens in het midden
    Wat een lieve foto Corina!

Leuk zeg MamavanJuul hier zag E. gisteravond ook mijn buik op en neer gaan zegt ze baby komt eraan:D:D

Haha MI is hij zo zuinig op zijn auto?

6. muts4011

muts4011 Bekend lid

20 nov 2012
    622
    0
    0
    Tilburg
    Oh mijn God. . Ik n kom.net van de wc vandaan en krijg opeens een enorme steek in mijn vagina ik kon niet meer rechtlopen pijn hield zo'n 2 min aan.. op het aanrecht moeten hangen van de pijn... pfff was dit nou weer

7. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Wow! Leuke foto van Chalina! Ennuh... Is het een donderkontje? Ze heeft een ondeugende lach hihi

8. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Indalen?

9. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Haha ja en of.. Het straalt dr uit dr oogjes heh :-D

@muts klinkt als indalen!

10. muts4011

muts4011 Bekend lid

20 nov 2012
    622
    0
    0
    Tilburg
    Het was iig geen fijn gevoel:$

11. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Muts, we postte tegelijk.
    Kan inderdaad indalen zijn, of de kleine raakte even een zenuw? Kopje ligt natuurlijk laag en misschien drukte ze ergens tegenaan?
    Ik liep gisteren ook boven rond. Was me aan het omkleden en ik voelde ineens de kleine zich afzetten boven in en neteen voelde ik een kopstoot tegen mijn blaas vagina. Was echt een nare steek! Stond ook ff te jodelen maar dat was duidelijk door toedoen van dat kleine schoppertje.

12. xSimone

xSimone Niet meer actief

Mijn moeder zij vanavond ook dat mn buik best gegroeid was in 2 dagen dus dat rekkende gevoel was dus wel ivm groeien waarschijnlijk. Pfff moer steeds meer plassen!

Pfff sinds eind middag/begin avond, volgens mij behoorlijk last van 'voorweeën' of ze is bezig nog dieper in te dalen, als dat nog kon. Maar volgens mij lag ze al diep ingedaald....
    Heb om de tijd ontzettend steken in/bij mn vagina/schaambod. En af en toe in onderbuik en lies. Maar alles voelt behoorlijk aan de rechterkant. Soms t idee ze af en tie weg te moeten puffen terwijl t niet heel erg pijnlijk is. Volgens mij worden ze ook niet erger en zit qua tijd behoorlijk verschil in geloof ik en ook in hoelang ze aanhouden, dus volgens mij zijn t nog geen echte weeën maar het voelt iig niet fijn. Al vanaf eind middag/begin avond. En nu nog steeds om de zoveel tijd..

En main wat een weer, waait erg hard. Wel lekker koud op slaapkamer dus kan mooi onder de dekens, lang geleden.

13. mamamarcella

mamamarcella Actief lid

17 jan 2013
    196
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo dames, daar ben ik weer. Gistermiddag bij de verloskundige was de bloeddruk nog hoger als bij de huisarts dus door gestuurd naar het ziekenhuis. Daar heb ik weer een uur of 2 aan ctg gelegen en kreeg ook weer hele regelmatige , gevoelige harde buiken (lijkt wel of het van die banden komt) de bloeddruk was weer iets gezakt naar het niveau van die ochtend. Nog steeds voor mijn doen erg hoog, maar viel net binnen de grens. De bloedwaardes waren oke en de eiwitten ook. Wel weer een ontzettende blaasontsteking (dus antibioticakuur nr 5 pff) ze krijgen het echt niet weg. Doordat alles net binnen de norm valt is de verdenking van de gyn een beginnende zwangerschapsvergiftiging. Hij zei letterlijk "het is wachten tot het doorzet:( en dat kan sluimerend gaan maar ook ineens knal er zijn. Ik mocht naar huis omdat ze daar nu niks deden, maar moet extra extra controle en heel goed op mijn lichaam letten. Best eng allemaal.

Dit was een beetje het verhaal van gister, we hopen dat de beeb nog tenminste een week of 2 blijft zitten, spannend!

14. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Jeetje mamamarcella, geen fijn idee dat je een tikkende tijdbom bent wat dat betreft. Gaat het met de kleine wel allemaal goed daarbinnen?

Al zou je het nog 12 dagen kunnen rekken, dan ben je 37 weken. Dat zou al heel fijn zijn! Maar mocht het niet lukken is je kleine er in principe klaar voor!

Hier zat mijn man de hele dag te roepen gister: 26, 26, 26!!! En dan heel geheimzinnig.

Maarja ik en mijn pregnancy brains kon er niet opkomen wat er was met het nummer 26...

Ja denk maar goed na zegt ie. Na uren denken geëist dat hij het ging uitleggen.
    Zegt ie: ja nog 26 dagen tot de uitgerekende datum!!!
    Oooooja. Haha. En vannochtend vertelde hij toch wel zenuwachtig te zijn. En dat ik vandaag niet moest bevallen nog. Vind het wel schattig dat hij er zo mee bezig is.

15. Flipske

Flipske Fanatiek lid

25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    Ik mag vandaag en zondag ook niet bevallen van man. Gelukkig stelt hij nog niet voor om hem Louis te noemen.

Hier is hij vannacht ook weer lager terecht gekomen. Na 2 minuten lopen wel weer gewend maar de eerste passen voelen alsof hij er al uithangt. Het voelt steeds alsof lager niet kan, maar de hele bevalling is een soort indaling dus hij zal nog wel lager kunnen.

Vandaag de bovenverdieping even poetsen. Beetje bij beetje is ook het huis klaar voor 2.0. Maar misschien bedenk ik me en blijf ik lekker op de bank met m'n benen in de lucht...

16. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

26 okt 2011
    1.541
    0
    36
    Vrouw
    Ergens in het midden
    He bah mamamarcella wat een naar idee om dan zo naar huis gestuurd te worden, dan gaan je misschien wel een hoop dingen voelen die er niet zijn omdat je zo op jezelf moet letten. Hopelijk valt het mee en blijf de baby voorlopig nog even binnen.

Ahh wat lief dat hij er zo mee bezig is MI. De mijne is altijd heel nuchter die ziet het allemaal wel.

Het is heerlijk weer om lekker niets te doen Flipske:p

Naar zeg Simone die steken ed. Kan best voorwerk zijn, hopelijk levert het dan wel iets op!

Heb nu al 3 dagen geen last meer van voor weeën ed. Dus denk dat de bevalling nog wel even op zich laat wachten. Vannacht weer slecht geslapen. Gelukkig is E. vandaag bij mijn ouders dus kan ik even lekker met de beentjes omhoog;)

Vandaag trouwens 37 weken nog 21 dagen!!!! als de kleine meewerkt:p

17. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Controle gehad, alles was goed! Bloeddruk 100/72 dus netjes.
    Ze liet nog ff de kleine zien: ja kijk! Hier zijn de neus en lippen...
    Hm hm.. Ja... Eerlijk gezegd kan ik er de laatste tijd geen ei van bakken. Ik zie alleen maar zwarte vlekken. Kon er nog twee oogkassen uithalen maar dat was het. Haha. Tis niet meer zo duidelijk als in het begin vind ik.

Nu ga ik mn bedje in. Ben doodmoe en hondsberoerd! Het is natuurlijk pokkenweer en dan een stuk rijden heen en terug... De regen, turen, veel verkeer, remlichten, de ruitenwissers die op en neer gaan. Voor mij een goede mix om lekker snel duizelig te worden en kotsberoerd. Normaal ben ik al gevoelig hiervoor maar nu met de zwangerschap ben ik echt hypergevoelig w.b. autorijden. Kan ook niemand anders laten rijden want dan ga ik steevast kotsen. Dat ga ik straks niet missen als de baby er is. Echt niet leuk...

Ik ga nog ff verder tollen in bed.

18. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Mamamarcella wat een schrik zeg. Maar dat ze je naar huis laten gaan snap ik niet..
    Heb je ook medicatie gekregen voor je bloeddruk?

Mi, fijn dat de controle goed was!
    Dat ze nog het gezichtje kon zien op echo, hier zover naar beneden gedaald niks meer te zien en ook amper te meten.
    Welterusten en slaap lekker.

Simone, je word echt getreiterd he door voor weeën, hopelijk doen ze ook beetje hun werk.
    Spannend!

Hier mega nesteldrang, net de badkamer een flinke schoonmaak beurt gegeven en zit nu even op de bank maar jeetje kan mijn benen niet stil houden.
    :x

19. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Corina, had je mijn badkamer niet ff mee kunnen doen? Hahaha die staat als volgende op mijn lijstje!

Oja en eergisteren is de wasmachine kapot gegaan. Lekkere timing. Fijn ook... We hebben er gelukkig het geld voor maar ja, had die 500 a 600 euro liever in mijn zak gehouden natuurlijk...

20. mamamarcella

mamamarcella Actief lid

17 jan 2013
    196
    0
    0
    NULL
    NULL
    @corina1985 ze kunnen volgens de gyneacoloog niet meer doen als afwachten en in de gaten houden, dat kan thuis ook met voldoende controles en ze houden je tegenwoordig echt niet zomaar meer. Ik heb geen medicijnen gekregen nee.

Deel Deze Pagina