Leuk, nog meer meiden erbij. Welkom! Wow Joy, jij houdt het goed vol zeg...respect! En dan ook nog een studie en bruiloft. Hoe doe je dat? @xSimone: Ik heb er ook zo'n zin. Ben benieuwd hoe mn kind eruit ziet. Kan me er nog zo weinig bij voorstellen? Heb je een zwangerschapscursus gevolgd of iets dergelijks? Het kan helpen tegen de spanning. Voel je je toch een beetje voorbereid...
@Amber2007: Ik heb de hele dag aan je lopen denken. Lijkt me zo vreselijk om je kindje te verliezen. Dat verdriet slijt mss nooit helemaal. Dikke digiknuffel. Ik hoop zo dat je troost vindt als je straks je dochtertje in je armen hebt. Hoe kijk je naar de bevalling? Het komt nu snel dichterbij he, voor ons allemaal...
Heb denk ik het geluk dat ik nog erg fit ben en nergens last van heb Ik ben niet bang voor de bevalling.. maar ben echt super benieuwd wanneer het zal beginnen! Welke dag, 's avonds , overdag of 's nachts...
Bevallingslijst 28 juli - Joppie1 - Jongen- 1e kindje 30 juli - Ukkie89 - Jongen -2e kindje 31 juli - Lovel - Meisje - 2e kindje 01 aug- Noelle85 - Jongen-1e kindje 02 aug- Doortje81- Jongen-1e kindje 03 aug- Amber2007- Jongen-2e kindje 03 aug- Xsimone- Meisje-1e kindje 03 aug- MI87- Verassing- 1e kindje 04 aug- Nijo- Verassing-3e kindje 04 aug- Corina1985- Jongen-2e kindje 09 aug- Alyssa2014 - Meisje - 10 aug- Nephthys- Verassing- 1e kindje 11 aug- Joy1- Meisje- 1e kindje 11 aug- Mamamarcella- Meisje-3e kindje 12 aug- Phillys- Meisje-1e kindje ---------------------------------------- 6x meisje 6x jongen 3x verassing hebben jullie nog aanvullingen
Joy1 Wow ook nog een bruiloft erbij Heb je die 5 weken van te voren of 5 weken nadat je uitgerekend ben? Doortje He bah zeg gelukkig dat de misselijkheid weer weg trok. Ik heb er ook een aantal dagen last van gehad. Welkom MI87! En wat leuk dat het geslacht echt nog een verassing is! Ik was veel te nieuwsgierig haha. En wow 4 weken dan wordt het vast en zeker een lang kindje. Loopt hij/zij met gewicht ook 4 weken voor? xSimone Ik kijk juist heel erg uit naar de bevalling. Heb de eerste als erg mooi en speciaal ervaren en wil het graag weer mee maken alleen de pijn is wat minder maar goed dat hoort er ook bij. Van mij mag hij ook komen maar is inderdaad nog een beetje te vroeg Maagzuur moet zeggen dat het hier de laatste dagen gelukkig minder wordt! Pfff heb er ook echt veel last van gehad. Elke keer als ik omdraaide in bed kwam het weer omhoog.
@Joppie1 & Ukkie89: ik kijk opzich ook wel uit naar de bevalling, inderdaad hoelang, wanneer welke dag ed.? Maar ook bang maar dan niet voor de bevalling,maar meer voor de pijn, en straks gaat er wat fout of iets dergelijks! @Joppie1: nee heb geen cursus gevolgd. Hihi ik laat t wel over me heen komen! Nou onze plank hangt op. De babykamer groene muur, waar haar naam op komt, maar die krijgen jullie na de geboorte ooit een keer te zien
Wauw, er zijn gewoon meiden die uitkijken naar de bevalling! Ik droom elke nacht erover... Over de giga pijn! Ik heb nog nooit iets gebroken/ gekneusd of wat dan ook! Is er ook iemand die een boek aanraad om te lezen om je voor te bereiden op de bevalling? Ik moet komende donderdag voor het eerst naar een nieuwe gyn ( overgestapt van ziekenhuis ) hier krijg ik weer een uitstrijkje voor een bacteriele vaginose... Meer meiden hier bekend mee?
Ik kan je het boek "veilig bevallen" aanraden! Het is een behoorlijk uitgebreid boek en belicht echt alle aspecten van het bevallen. Soms heel heftig, maar vaak ook fijn. De pijn van een bevalling is absoluut niet te vergelijken met iets breken of kneuzen. Een bevalling begint eigenlijk nooit direct met heftige pijn, maar is iets wat zich opbouwd. Eigenlijk bijna altijd is het moment dat je het (bijna) niet meer uithoudt het moment waarop je bijna klaar bent. En je kunt altijd nog kiezen voor een pijnstilling. Ik heb mijn eerste bevalling gedaan met een spuit pethidine en mijn tweede bevalling met een pompje remifentanil. Deze laatste wil ik graag thuis doen, maar ik heb al met mijn vk afgesproken dat als ik toch graag iets van pijnstilling wil, en het mag en kan nog, ik alsnog naar het ziekenhuis ga. Edit: te lang over mijn berichtje gedaan Er kwam een huilende peuter tussendoor.
Jeetje wat een lijst! En grappig te zien dat de jongens/meisjes verhouding gelijk staat. Ik en nog twee anderen houden de wild card in handen wie gaat er winnen! Hier ook best wel nerveus voor de bevalling. Ben om die rede aan zw. gym begonnen. Dan heb ik me in ieder geval een beetje voorbereid en hopelijk haalt mogen ook wat angst weg. Merk zelf dat het niet zozeer de bevalling is maar meer het onbekende. Hoe gaat mijn lijf het redden en hoe ga ik om met de pijn. Vragen die ik door een ander niet kan laten beantwoorden. Heb er dan ook weinig aan als anderen zeggen: joh, komt goed. Ook het stukje naar het ziekenhuis ben ik best zenuwachtig voor. Wij moeten een half uurtje rijden. ( dat is zonder spits of andere gekke dingen) en het feit dat je dan met pijn en ongemak in een autogordel zit waar je niet gewoon even kan zitten/liggen/staan zoals je wilt een half uur. Of scenario's dat we vast komen te zitten in een file of zo brrrrrr. Dan zit je daar, je kunt geen kant op. Dat is meer mijn angst. Moet het maar over me heen laten komen... We hebben trouwens best een ziekenhuis dichterbij hoor, maar teveel slechte ervaringen mee... Dan rijd ik liever even wat verder door. En het ziekenhuis waar ik nu ga bevallen is het ziekenhuis waar ik mijn ivf heb gehad... Dus ze mogen het wat mij betreft ook afmaken haha. Ga mirgen even alle pagina's lezen en reageren. Moet ff inkomen haha iedereen leren kennen. Weltrusten!!!
Mag ik er ook bij? Uitgerekend op 25 juli van onze tweede knul. De oudste is nu 15 maanden dus ze schelen zo een maand if 16/17. Deze zwangerschap gaat me goed af, moet alleen wel mijn rust nemen anders merk ik dat meteen aan een harde buik. Ik kijk echt uit naar de bevalling. Ik vond het zo bijzonder om mijn lichaam op zijn sterkst mee te maken. Het doet pijn, daar kan je niet omheen, maar pijn is niet fijn maar je moet er gewoon doorheen. Proberen te ontspannen en je niet tegen je lichaam verzetten. Dan werk je het proces alleen maar tegen.
Wat lief zeg 😊 Het is iets wat niemand ooit wil meemaken, en wij hebben echt heel erg pech gehad. Ze is ook beetje eigenwijs geweest want "eigenlijk" had ze eerder moeten stoppen met groeien dan tot aan de 20 weken. Ergens had ik der nu ik haar gezien heb nooit willen missen, ze is en blijft mijn trots. Zo bijzonder is het om je eigen kindje vast te houden. En wij hebben overal goed de tijd voor genomen en afscheid van haar kunnen nemen. En ze heeft ZO veel mensen in de omgeving geraakt mer haar korte leventje 💗 die word nooit meer vergeten. Ergens zie ik wel op tegen de bevalling omdat het de vorige keer onwijs emotioneel was en ik weet nog dat ik heb geroepen als het zoooo veel pijn doet bij 20 weken wat dan bij 40?! Maar ik had hele lieve dokter die mij verzekerde dat het net zo veel pijn doet, gaat alleen wat minder snel. Ik ben vooral bang dat er alsnog iets mis gaat. Kwa dat is mijn onbevangenheid weg, maar de begeleiding vanuit ziekenhuis is top. Dus dat zal ook wel goed komen 😊 Hier nu halve dagen werken! Maagzuur houd ik onder controle met Gaviscon (fles 330 inmiddels? Haha) en loop bij de Fysio voor mijn rug (heb niet heel erg last maar zit toch ik verzekeringspakket en het is wel heel relaxend) Verder en ik nog getuige bij een bruiloft met 37+5!! Dus daarna mag de kleine man komen, haha! En ik hoop dat mijn enkels er nog een beetje uitzien... Beetje rustig aan allemaal hè, met dikke buik en het wat warme weer! Fijne dag iedereen!
Amber, wat heftig! En het is nog niet gek lang geleden dus je bent ook nog aan bet verwerken lijkt mij. Ze was vast prachtig geweest! Hier gisteravond aan de antagel. Wat een apart spulletje... Eerst dacht ik dat het niet werkte. Mocht 10 tot 15ml. Had dus eeret 10 op maar na een half uurtje liggen jreeg ik weer zuurbranden. Heb toen nog 5ml erbij genomen. Dat ging weer 10 minuten goed maar toen ik op mijn andere zij draaide kreeg ik weer een enorme fik in de keel! Was het zo zat! Heb toen maar een rennie gepakt. Die werkt tenminste meteen. Hield het echt niet uit! Maar... Ondanks dat ik een paar keer wakker werd om te plassen en pijn bij omdraaien heb ik verder geen rennies meer hoeven nemen! Heb de hele nacht volgehouden met 1 rennie en antagel terwijl ik anders elk uur een rennie moest pakken! Dus blijkbaar doet het wel iets... De kleine had net weer de hik haha. Wat ik ook grappig vind is dat ik dan een enorme druk voel aan 1 kant van mijn buik en als ik dan kijk heb ik een hele scheve buik en zie je zo een bolletje van de rug/kontje naar buiten steken. Ik ga me omkleden... Mag weer naar de tandarts zometeen. Mijn favoriete bezigheid
Gisteren een dag rust genomen en ook echt niks gedaan. Merk dat ik daar wel van ben opgeknapt. Morgen weer controle bij de verloskundige. Ik krijg de laatste week steeds opmerkingen van joh het lijkt wel of jou buik kleiner wordt inplaats van groter dus ik zal toch eens vragen of ze wel goed groeit. Ik had zelf ook al gemerkt dat ik minder groei als bij de andere twee. Best een beetje spannend morgen dus. Het weer voor het pinksterweekend lijkt nogal heet te worden dus ik hoop dat we het allemaal uithouden. Ik merk zelf dat ik er nu veel minder goed tegen kan als normaal.
Ik kan ook minder goed tegen het warme weer. Ik ben sneller vermoeid en wat meer prikkelbaar. Zaterdag hebben we hier een bbq van het dartteam van lief, dus drukke boel. Ik heb besloten dat ik voor de kinderen het zwembad gewoon neerzet en er dan zelf ook maar in ga liggen als ik het niet meer trek. Zondag gaan we lekker met z'n allen naar het zwembad, heerlijk walvissen
Gezellig allemaal nieuwe aanstaande mama's, welkom Ik lees straks even alles bij, moet weer eens haasten voor een rondje baby en mama APK.. Even zwaaien naar mijn kleine ventje. Ps: buurvrouw is nog steeds niet bevallen...... 41 week nu.
@Flipske: welkom! @Zw.schapsboek: waar kan ik het boek "veilig bevallen" het goedkoopst bestellen? Bol.com? @Warmte: ik hou het aardig voed vol in de warmte, ben normaal een enorme kou kleum dus kon niet wachten tot de zomer! Heerlijk. Zaterdag zou het 25/28 graden worden en zondag tot max 25 volgens mij. Maja altijd maar afwachten, je weet het nooit hier in Nederland, en die weer mensen hebben de laatste tijd ook nooit meer gelijk. @Amber2007: wat wen heftig verhaal! Kan zeker begrijpen dat je dan nu nog een reden hebt om enorm tegen de bevalling op ziet! Onze plank op de babykamer hangt, daar komen de letters op. Foto na de bevalling volgt! Damn, wat wil ik graag me meisje in de armen houden! 9 weken klinkt kort (2 maand, klinkt iets langer maar ook kort), maar toch duurt het ook zo ontzettend lang. Ene kant ben ik soms heel bang dat ze voor de 36 weken komt, dat hoop ik echt niet!
Corina, hoe was de controle? Alles goedgekeurd? Vraagje: hebben jullie allemaal precies op 30 weken een groei echo gehad? Weet dat het niet overal standaard is maar mijn zusje zit bij een andere vk en die was erop gebrand 30 weken! Mocht echt niet eerder of later. Ik heb de 30 weken echo als ik alweer bijna 32 weken ben... Vraag me af of ik zo laat ben dan... Er was ook eerder geen plek dus had weinig keus. Warmte: hier kan ik er goed tegen als ik me maar rustig houd en lekker waterijsjes kan eten, luchtige kleding. Merk wel dat ik veel sneller en veel meer zweet nu tegen het einde van de zwangerschap. Dat is wel onconfortabel. Nou, van al dat snoepen en taarten tic had ik gelukkig maar 1 klein gaatje. Meteen maar laten vullen. Mocht ook na de bevalling maar ik ben bang dat ik misschien bij lang wachten straks kiespijn krijg in mijn kraamweken ofzo. Daar zit ik echt niet op te wachten. Dus maar meteen gedaan. Nu zit ik met een verdoofde bakkes en tong op de bank. Heb zooooo'n honger! Heb heel voorzichtig een kop koffie en een peertje op... Beetje zacht kan ik makkelijker kouwen. Voel echt niks!! Zo irritant! Hopelijk is het snel uitgewerkt. Hij ging er kwart voor 10 in... En ik heb dan toch liever even verdoving dan zonder. Kan echt niet tegen boren! Ben dan echt een watje haha. De baby reageerde er wel op. Die lag te stuiteren terwijl ik op de stoel lag.