Mama marcella, Dat vind ik erg nalatig eigenlijk. Want je zou bloeddrukverlagers moeten krijgen, ik weet wat het is en ik voel mij ook niet lekker met mijn hoge bloeddruk ook al heb ik dubbele dosis medicatie. Hou het maar goed in de gaten en bij twijfel altijd bellen ook als je de kleine iets minder voelt. Mi, phoe ik ben blij dat ik mijn badkamer klaar heb, de tegeltjes blinken weer Oh fijn :x wasmachine stuk en idd ik had het geld ook liever in de zak gehouden.. Ik ga nog even met mijn paardje knuffelen, de komende dagen word het weer mega warm en benauwd dus dan kom ik het liefst niet op stal.
Wat wordt er weer lekker veel geklets! @Mamamarcella: Jemig, wat vervelend. Hopelijk valt 't allemaal mee en gaat je bloeddruk nog zakken. Zou niet fijn zijn dat je 'zwangerschapsvergiftiging' zou hebben! Hopelijk houd 't dan allemaal een beetje op deze manier, nog het liefst 2 weken voor je aan, zodat hij/zij met +/- 37 weken kan komen. Maar 36 zou ook wel kunnen! Ag, de gezondheid van de kleine gaat voor!! Gelukkig is het niet héél ernstig als hij/zij nu geboren moet worden, maar gadsie, dit is ook niet wat je zou willen nu! Sterkte meid. @Nesteldrang: Ik heb eigenlijk helemaal niet 'zoveel' last van nesteldrang, 't enige wat ik graag héél vaak wil schoonmaken is de babykamer. Maar die is al schoon. Mijn moeder komt me deze week wel even met schoonmaken helpen, want 't moet hier wel weer even een sop beurtje hebben sowieso. Maar mijn vriend en vader zijn nu bezig met een bijkeuken/klompenhokje en 't is hier één grote chaos! Duss, mag blij wezen dat ik er niet héél erg last van heb van die nesteldrang. Alhoewel ik me wel dood irriteer aan deze bende!!!! Dit is niet leuk, maar goed. 't meeste is bijna klaar. @MI87: Ik dacht laatst dat onze wasmachine er ook mee op zou houden. Hij deed zo raar nadat ik hem met 'vaatwasblokjes' en extra water schoon had gemaakt, (tip van me tante), want de was rook héél erg muf. Wij hebben een hele oude wasmachine. Maar hij doet 't nu nog steeds *klopt af*, maar als hij straks meer gaat draaien als de baby geboren is, dan zou die vast elke dag draaien namelijk, dan kan 't nog wel eens zijn dat ie 't niet heeeeel erg lang meer vol gaat houden! Grrr *Klopt weer af*. @Hier: Nog steeds af en toe steken bij m'n vagina enzo. En de rest, wat ik al verteld had. En heb boven in m'n buik in 't midden elke keer zo'n last, waarschijnlijk een beetje beurs, ze ligt daar vaak met d'r billen de laatste tijd. En soms trekt/rekt het zo enorm. Moet dan echt liggen gaan. Wel merk ik dat ik véél meer moet plassen de laatste dagen! Pfff! Zolang ik maar geen blaasontsteking heb, maar heb geen zin om me daar op te laten controleren. Heeft bij mij sowieso geen zin, want je mag alleen maar "amoxicilline" kuur, en daar ben ik allergisch voor! Dus zou dan gewoon veel moeten drinken. Ik ga wel weer pilletjes gebruiken, hoe heten die dingen ook al weer? Kersen/Bessen? omg, en dat zegt iemand die in de zorg werkt! Tsja, beetje last van m'n zwangerschaps dementie! Kan ook gewoon komen omdat ze meer in gedaald is natuurlijk. Alles gaat beetje fout vandaag, loop overal tegen aan, sta overal boven op, laat bijna alles uit m'n handen vallen, zeg allerlei rare dingen. Vergeet héél veel! Dus 't wordt tijd dat ik op bed ga maaaar... eerst voetbal! Dus voordat ik weer op bed lig is 't half 2, 2 uur! Morgen laatste keer tot aan m'n bevalling naar de fysio therapeut voor m'n bekken. Ga dan gelijk puf en pers oefeningen oefenen!! Daarna heeft zij vakantie.. dus wordt 't na de zwangerschap pas weer. Verder ook wat meer en vaker last van 'pijnlijke' harde buiken, met name boven in m'n buik, zijkanten en bovenmidden!!
Ik denk dat je cranberries bedoelt simone?! Ik slik hier capsules van en nog geen blaasontsteking gehad dus lijkt te werken .
Ja cranberry's haha! Ik moet ook meer plassen hoor Simone! En dan van die rotplasjes dat je denkt: was dat alles!!!??? Baby's hoofdje was wel volledig ingedaald dus ik gooi het daar maar op. Zitten jullie klaar voor de wedstrijd???
Hey doortje!!! Lang niet gesproken meer he. Hoe gaat het met jou inmiddels?? Overleef je het nog? Ik ben nu echt de weken aan t aftellen hoor. Ik ben net als jou aankomende zaterdag 37 weken...tot nu toe gaat hier alles nog ok. Al is het hier (woon inmiddels in Turkije) ontzettend heet. Dus zit heel de dag voor de ventilator of neem een douche. Zweet me echt kapot en ben ontzettend moe. Heb inmiddels wel wat ongipijn en een drukke baby dus hoop dat ie eruit wil...maar zal wel niet
Vind het zoiezo al een raar idee dat het in principe zo elk moment kan beginnen. Al zal dat gevoel denk ik sterker zijn vanaf een week of 38. Nu is nog net op het randje denk ik dan. Heb gisteren flink bijgetankt! Hele middag geslapen. Halverwege de wedstrijd ook naar bed gegaan, was te moe. Heerlijk geslapen en nu tot 10 uur. Normaal ga ik er met mijn ventje uit maar ben nu blijven liggen. Was weer een beetje misselijk vannacht/vanmorgen ook. Dus zal het wel nodig gehad hebben. Kleine spruit is vandaag redelijk rustig. Dat kan maar 1 ding betekenen: groeidag!!! Oh nee!!!!!! Dat betekend een grotere buik en meer klachten!!! Nog ff volhouden!!!
Normaal gesproken heb ik ook met regelmaat blaasproblemen, nu drink ik elke dag een kop kamille thee ( tip van oma weet raad site) en ik lus echt geen cranberry's haha . Gelukkig nog geen blaas problemen gehad deze zwangerschap. Het was een latertje vannacht, jammer dat we hebben verloren maar stiekem ben ik ook wel blij tegen Duitsland wordt het altijd een blamage
hihi dat heb ik ook Corina, en verlies liever tegen Argentinië via penalty's dan ingemaakt worden door Duitsland. hebben jullie het vandaag trouwens ook zo benauwd of ligt dat aan mij? voel me niet heel fit ofzo.. Mamamarcella: wat vervelend!! hopelijk blijft die bloeddruk een beetje onder controle. Rustig aan maar verder.. Hier een beetje paniek, gisteren naar de verloskundige geweest en dan meten ze toch altijd je baarmoeder? die was bij mij altijd precies volgens curve, dus met 28 weken, 28 cm en 2 weken terug met 33 1/2 week zwanger, 33 cm. Nu dus met 35 1/2 week zwanger, 38 cm! dus 5 cm gegroeid in 2 weken. Dit vond ze zorgwekkend en ben dus doorverwezen naar het ziekenhuis voor groeiecho. Hopelijk checken ze ook gelijk even op zwangerschapssuiker...
Misschien net een groeispurt gehad? Ik heb dat nu ook al 2x gehad met een echo.....zeiden ze: Oh dit wordt een flinkerd, loopt 2 weken voor op de groei. 3 Weken later lag ze weer goed op schema. Soms is er even een groeispurt en dan staat het weer een paar dagen stil....
mamavanjuul, dank je! dat stelt me toch wel weer even gerust!! inderdaad misschien net een groeispurt, ben ook net 1.5 week met verlof, misschien dat ze door mijn rust een spurtje heeft gemaakt. Maar kreeg toch beetje de zenuwen dat de verloskundige gelijk het ziekenhuis belde en wilde dat ik deze week nog voor die echo kon komen... maar zal vast allemaal meevallen
En ik ben zo moeeeee! Vanavond bbq'en, met familie. Ben in een week dik kilo aangekomen. Woog 4-7 nog 64,2 en nu vandaag 10-7 weeg ik ineens 65,9! Bijna 2 kilo joh. Misschien een rare vraag maar ja krijg je als je 0,0000% ervaring hebt met kindjes. Maar, ik wil dat ze bij de geboorte wel een speentje in krijgt. Deze zit alleen nog in de doos. Gaan jullie alle flesspenen en alle spenen die je voorlopig wilt gebruiken nu allemaal al uitkoken ofzo? En hoe doe je dit dan? Ik wil niet dat de spenen kapot gaan natuurlijk! @Sterre1977: Bij mij meten ze nooit de baarmoeder, ja ze voelen aan m'n buik of de baby goed ligt en goed geroeid is, maar verder niets hoor! Succes, t zal vast wel goed wezen meid
thanx Simone! het zal inderdaad vast goed wezen Wat betreft speentjes en flesjes, je kan ze volgens mij nu wel uitkoken, maar volgens mij heeft het geen nut meer dan, het blijft namelijk niet bacterie vrij voor dgen..(dacht ik tenminste)
hier ook moe, maar dat komt omdat ik vanwege de voetbal veel te laat ging slapen en ik vandaag veel last van de warmte heb. Wat een schijtweer was het gisteren maar achteraf was het wel ff lekker zo''n koud dagje
Sterre, heb nog nooit gezien dat ze de baarmoeder op gingen meten of met cijfers kwamen. Ze voelen wel aan mn buik maar enige wat ik hoor is: de buik voelt goed soepel aan... Hoorde inderdaad wel dat de kleintjes met verlof vaak extra hard gaan groeien doordat je meer rust neemt...hopelijk is dat het gewoon. Suikertest lijkt mij niet zo fijn. En weet niet wie het vroeg maar ik heb het ook benauwd! Het is warm en vochtig. Wel bewolkt. Normaal ben ik gek op dat soort weer! Vind het heerlijk dat drukkende klamme gevoel en voel me daar altijd goed bij ( de amazone in burgers zoo bijvoorbeeld kan ik goed hebben) maar tijdens de zwangerschap begrijp ik ineens wat mensen bedoelen als ze op dit soort dagen zeggen: het is benauwd. Blegh!
Sterre hier zeidde ze bij E. ook steeds dat ze 2 weken voor liep op groei en bij de bevalling bleek dat ze gewoon normaal was voor dat termijn. Zou me nog niet te druk maken hoor! Simone ik heb ook dagen dat ik heel veel moet plassen. Vooral als de kleine daar beneden ligt te duwen MI Heerlijk dat je even bijgetankt hebt! Hier vanmorgen weer naar de verloskundige geweest, hij ligt nog steeds netjes ingedaald maar nog steeds niet vast dus als mijn vliezen breken moet ik gelijk gaan liggen en bellen. Was vergeleken met vorige week niets aangekomen Nog even nagevraagd hoe ze denken over inleiden en strippen. Strippen doen ze vanaf week 41 ze willen eventueel ook wel bij week 40 kijken als ik veel voorwerk blijf houden, vanaf week 41 kan ik ook doorgestuurd worden naar de gyn om ingeleid te worden. Dus opzicht wel positief dan zou ik nog max 4 weken moeten heerlijk vooruitzicht Hoop echt dat deze bevalling spontaan begint maar ja we zullen zien, moest zeker wel rekening houden dat ik weer over de 40 weken ging. Verder is het hier binnen lekker koel maar buiten zweet ik me rot
Sterre, bij ons wordt ook gemeten en mijn buik was afgelopen dinsdag 42 cm ...dus geloof me, maak je maar niet druk Zegt ook niks over de grootte van je kindje, alleen over de grootte van je buik (werd tegen mij heel nadrukkelijk gezegd door de verloskundige) en dat heeft weer te maken met je buikspieren, vruchtwater, placenta etc. Hier wel een zonnetje maar vies klef warm! Heb toch stiekem liever een beetje bewolkt en regen tot na de bevalling En wat een saaie rot wedstrijd gister zeg, bah!!!! Als je dat dan vergelijkt met de wedstrijd duitsland-brazilie...zelfs toen brazilie zo achter stond, bleven ze er tenminste voor gaan Ahh als het goed is nog max twee weekjes, en dan gaan ze inleiden als beeb er nog niet is Raar idee hoor...over een paar weekjes zijn we niet meer met z'n tweetjes maar met z'n drietjes Ben ook echt benieuwd wie er wanneer gaat bevallen!! Nu ff lekker eitjes bakken voor m'n mannetje, die komt net thuis van sporten Succes met de warmte vandaag meiden!
Moet ik de speentjes en flesjes dan pas gaan uit koken op de dag dat ik ga bevallen ofzo? Als de weeën zijn begonnen enzo. Omdat ik 't speentje wel bij d'r in wil hebben als dat mag tenminste. Heb dr echt geen verstand van! @Noelle85: Spannend en gek idee hoor, dat je sowieso over 2 weken je kindje in je armen hebt!!
Even ego.... Vanavond lees ik alles even bij. Vandaag bij de gyn geweest, die steken zijn dus van het indalen want ze ligt mooi in m'n Bekken nog niet vast. Heb aangegeven het erg spannend te vinden en vooral de pijn dus heb een folder over pijnbestrijding meegekregen. Ondanks ze dus is ingedaald zit er toch echt iets helemaal bovenin! Net onder mijn rechtborst en dat zorgt echt wel voor benauwdheid, meerdere last van?