Laatste 10 weken aftellen eind juli/begin augustus

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Doortje81, 28 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

26 okt 2011
    1.541
    0
    36
    Vrouw
    Ergens in het midden
    Bevallingslijst

25 juli - Flipske - Jongen- 2e kindje
    28 juli - Joppie1 - Jongen- 1e kindje
    30 juli - Ukkie89 - Jongen -2e kindje
    31 juli - Lovel - Meisje - 2e kindje
    01 aug- Noelle85 - Jongen-1e kindje
    02 aug- Doortje81- Jongen-1e kindje
    03 aug- Amber2007- Jongen-2e kindje
    03 aug- Xsimone- Meisje-1e kindje
    03 aug- MI87- Verassing- 1e kindje
    04 aug- Nijo- Verassing-3e kindje
    04 aug- Corina1985- Jongen-2e kindje
    09 aug- Alyssa2014 - Meisje -
    10 aug- Nephthys- Verassing- 1e kindje
    11 aug- Joy1- Meisje- 1e kindje
    11 aug- Mamamarcella- Meisje-3e kindje
    12 aug- Phillys- Meisje-1e kindje

----------------------------------------
    6x meisje 7x jongen 3x verassing

2. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

26 okt 2011
    1.541
    0
    36
    Vrouw
    Ergens in het midden
    Flipske Welkom! Je staat erbij en je mag gelijk bovenaan:p

Alyssa Nee geen ervaring mee. Wat houd het in? Ik mis bij jou nog wat in de lijst, is dit je eerste kindje?

MI87 Inderdaad een hele lijst! Maar de jongens lopen toch weer voor:D Zou het inderdaad proberen zoveel mogelijk over je heen te laten komen en niet teveel erover piekeren.
    Gelukkig dat de antagel toch wat geholpen heeft! En apart gevoel is dat he als de kleine de hik heeft hier zie je dan heel mijn buik schudden.
    He bah vervelend zeg dat je nu met de verdoving zit. Ik heb een aantal weken geleden nog een kies eruit laten trekken in het ziekenhuis die was afgebroken, daarna ook de hele dag met een verdoofde mond gezeten en ik had ook zo'n honger. :(

Amber2007 Jeetje wat een heftig verhaal zeg. Kan je dit ook goed bespreken met je gyn/vk? Hopelijk blijft jullie mannetje nog wel even zitten tot naar de bruiloft:p

mamamarcela Goed dat je je rust hebt gepakt! Succes met de echo! Hopelijk groeit jullie kindje gewoon goed!

NiJo Hier wordt het zwembadje ook opgezet denk ik van het weekend. Kan ook erg slecht tegen de warmte, kan dan ook helemaal niet slapen:(

Corina Hoe was de controle? He wat vervelend voor je buurvrouw, hebben de weeën wel doorgezet?

Wat betreft angst/uitkijken bevalling, als advies kan ik alleen maar geven probeer je niet teveel voor te bereiden en het over je heen te laten komen. Ieder bevalling is weer anders en iedereen ervaart het ook anders. Ik vond het ontzettend mooi om mee te maken. Als het echt zo erg was, zou ik het niet nog een keer doen:p

3. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

1 ste kindje :D
    Het is een vaginale infectie.. begreep dat het vroegtijdig weeen kan opwekken enzo . Het is dus geen normale schimmel maar een bacterie... de 3 e deze zwangerschap

4. sneeuwklokje22

@mi87

Bah.. tandartsen! Respect dat je toch heen bent gegaan! Ben nu 6 jaar niet bij de tandarts geweest . Heb wel een gat tussen mijn kiezen dus na de zwangerschap ga ik eens heen :D

5. xSimone

xSimone Niet meer actief

OMG! Kl*te sooi! Net te horen gekregen dat me vriend ook 3 maanden geen baan heeft!
    Hij moet begin juli er uit (dus nog een maandje) tot week 40, dat is eind september, begin oktober!!!
    Gelukkig willen ze hem in week 40 wel weer terug hebben, en misschien dan ook zelf in dienst nemen (hij zit nu via uitzendbureau).
    Grrr! Gelukkig krijg ik tot eind augustus (naja eigenlijk 7 september) wel nog 20 uren uitbetaald! Dan verloopt mijn contract ook, dus dan is het 1 maandje even geen inkomen, alleen ww, en daarna mag hij (waarschijnlijk/hopelijk) weer aan het werk! Aaargh, dachten we alles net weer een beetje op de rit te hebben! Dit kan er ook nog wel bij!

We moeten het er maar mee doen! Hopelijk, en waarschijnlijk wel want ze zijn erg positief, mag hij sws wel terug komen in week 40! Maar ja, je weet het nooit met de banen tegenwoordig! Maar ze willen hem zelfs, zelf in dienst nemen, dus dat zal wel goed zitten! Wordt even hard bufferen!
    Gelukkig hebben we alle babyspullen al, op luiers (en eventueel flesvoeding) na! Duss dat schild al een hele boel!

Voor de gene die 't nog niet wisten, ik heb vanaf 7 september ook geen baan meer! :S

Er zit 1 voordeel aan!
    En dat is:

Dat hij de eerste maand/2 maanden als de kleine geboren is, lekker thuis is! (als die geen beunklusjes heeft). Dan kan ik lekker bijkomen, en kunnen we de zorg mooi afwisselen hihi! Maar ja, liever werk dan dat ie vrij is maar goed... komt goed...

6. sneeuwklokje22

Ah xsimone wat balen!! Wat een rot tijd ook he! Hoop voor jullie dat hij straks inderdaad weer terug mag komen zeg! Niks aan zulke onzekere tijden. Mijn vriend werkt ook via een uitzendbureau. Ik werk zelf op al een aantal jaar op een kinderdagverblijf. Mijn contract loopt 16 November af... word waarschijnlijk ook niet verlengt, bah!

7. xSimone

xSimone Niet meer actief

Gadverdamme, wat een r*t tijden zeg!
    Het is gewoon zo enorm oneerlijk.... Aaargh!

Het is zo balen, want ik wil zo graag 't beste voor me kleine meid, en natuurlijk me vriend en mij, en dan komen me beestjes er ook nog bij waar ik 't beste voor wil Maar dat kan gewoon alemaal even niet.. :(

8. xSimone

xSimone Niet meer actief

Ben er net achter gekomen, dat ik na het eindigen van mijn contract nog recht heb op 6 weken zwangerschapsverlof. Dus dan krijg ik het gemiddelde van wat ik in het jaar gewerkt heb. Hoe moet ik dit berekenen? De helft van wat ik normaal per maand krijg als ik niet in verlof ben? Off...?? Iemand enig idee? Als ik 't zelfde zou krijgen als ik nu in de ziektewet krijg, zijn we gered! Haha

9. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Xsimone, o nee!!! Deze tijden zijn wat dat betreft zo slopend! Je bent nooit zeker!
    En dan moet je , je druk gaan maken over financien terwijl je lekker wilt genieten dan. Ging jij birdt of fles geven? In ieder geval heeft je kleintje alleen maar jullie warme liefde nodig, een schone luier op zijn tijd, en een gevuld maagje.

Heb je veel dieren? Hopelijk krijgen ze dan niks geks. Bij ons altijd zo als we eens krap zitten dan zul je zien mag je naar de dierenarts met het een of ander...

10. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

26 okt 2011
    1.541
    0
    36
    Vrouw
    Ergens in het midden
    XSimone Jeetje wat een rot nieuws zeg. Hopelijk kan hij idd in week 40 weer aan de gang. Het is wel heerlijk dat hij dan ook lekker kan genieten van de kleine maar je hebt toch je inkomsten nodig!

11. xSimone

xSimone Niet meer actief

@MI87: Jaaaa precies! Rottige tijden! Ben er alleen wel achter gekomen, dat ik vanaf 7 september als me contract eindigt nog 6 weken zw.schapsverlof heb, dus dan krijg ik ongeveer 't zelfde als ik nu krijg, dus dat schild wel een beetje!

Ik weet nog niet of ik borst of flesvoeding wil geven. Mijn gevoel zegt liever de fles, want ik voel me niet prettig bij borstvoeding, alleen omdat ik en me zus allergisch zijn voor katten, en me vriend hooikoorts en als kind erg last had van exceem, en ik astma heb. (Hihi), wil ik liever borstvoeding geven, en natuurlijk om 't goedkoper is. Ik wil namelijk de allergie voor katten bij dr vermijden, want we hebben 2 katten, en ik kan die echt niet weg doen, ze zijn me alles! En bij mijn ouders zijn 3 katten, en ook bij mn zus thuis...
    Naja en qua kosten is borstvoeding beter. Maar m'n gevoel zegt dat ik 't niet prettig ga vinden! Eerst maar eens zien of ik uberhaupt wel borstvoeding KAN geven!
    Ik denk dat ik dan wil dat ik overdag borstvoeding geef, en 't voor avondeten en nacht ga kolven, zodat vl ook fles kan geven, en ik niet de enige ben die er op 'mijn vrije dagen' uit moet 's nachts! Maar, dat kan pas na 6 weken waarschijnlijk, omdat ze anders zuigreflex ofzo krijgen, dan willen ze de borst niet meer pakken...?

Ik heb een konijn en 2 katten hier thuis!
    Hopelijk komt 't allemaal goed!

12. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

26 okt 2011
    1.541
    0
    36
    Vrouw
    Ergens in het midden
    Bevallingslijst

25 juli - Flipske - Jongen- 2e kindje
    28 juli - Joppie1 - Jongen- 1e kindje
    30 juli - Ukkie89 - Jongen -2e kindje
    31 juli - Lovel - Meisje - 2e kindje
    01 aug- Noelle85 - Jongen-1e kindje
    02 aug- Doortje81- Jongen-1e kindje
    03 aug- Amber2007- Jongen-2e kindje
    03 aug- Xsimone- Meisje-1e kindje
    03 aug- MI87- Verassing- 1e kindje
    04 aug- Nijo- Verassing-3e kindje
    04 aug- Corina1985- Jongen-2e kindje
    09 aug- Alyssa2014 - Meisje - 1e kindje
    10 aug- Nephthys- Verassing- 1e kindje
    11 aug- Joy1- Meisje- 1e kindje
    11 aug- Mamamarcella- Meisje-3e kindje
    12 aug- Phillys- Meisje-1e kindje

----------------------------------------
    6x meisje 7x jongen 3x verassing

Dankje voor de aanvulling Alyssa. Weten ze niet waar die bacterie vandaan komt dan dat je hem al voor de 3e x hebt? Hopelijk blijft de kleine gewoon lekker zitten tot de 40 weken!

13. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Wij 2 katten, 2 cavia's, 3 kippen en een aquarium vol vissen ( van mijn man) dus hier een beestenboel dus!

Ik ga wel borstvoeding geven. Ik wil het proberen. Maar ik heb me wel voorgrnomen dat als ik het zat ben of tich niks dat ik ook gewoon stop. Ik ga niet tot in den treuren door omdat het nu eenmaal het beste is. Loopt het goed, oke dan ga ik ervoor maar vind ik het niet fijn en ga ik tegen de voedingen opzien dan ga ik gewoon fles geven.

Heb verder wel flessen in huis gehaald en gister een pak nutrilon standaard. Dus heb wel alles klaar. En wie weet lukt het niet meteen met bv, dan heb ik vast flesvoeding liggen. Kleine moet toch eten ;)

14. xSimone

xSimone Niet meer actief

Ik heb inderdaad wel flesjes al gehaald, van avent. Maar ik ga wachten met de melkpoeder kopen, tot ik besloten heb wat ik ga doen. Ik ga sowieso wel proberen borstvoeding te geven. We sill see!

15. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    xSimone,

Pfff wat ene rot moment nu zeg jeetje. Het is nog steeds een drama op de banenmarkt.
    En idd via uitzendbureau zitten ze met 'flex'wet, weet er alles van.
    Gelukkig heb je al alle spullen bij elkaar.

Mi87, wat rot dat je zoveel last hebt van maagzuur. Ik moet afkloppen nog helemaal niet en als ik het heb redt ik het met vla.
    Oeph de tandarts, ik moet ook nog op jaarlijkse controle maar ik denk dat ik die ff uitstel.

Wij zijn weer APK goed gekeurd, alles prima met een goede bloeddruk jippie 0,5 kilo gegroeid dus de teller staat nu op + 6 kilo in 31 weken.
    Mama's ventje volgt mooi zijn eigen lijn en wordt nu geschat op 1800 gram. Dus in ruim 2 week tijd was ie dikke 700 gram gegroeid, dus die groeispurt van mama's buik is dan ook helemaal niet zo gek haha
    Dus ik ben best trots, schildklier is stabiel, hypertensie ook. :D

16. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Nee buurvrouw heeft nog steeds 2 cm ontsluiting, dus de weeën hebben niks gedaan nadat ze gestript is.
    Spannend hoor.

17. Amber2007

Amber2007 Actief lid

14 okt 2013
    252
    0
    0
    NULL
    NULL
    Poe Corina, plus 6 pas?! Ik zit op de plus 10 😳 en ondanks dat alles natuurlijk wat voller word is het vooral buik.
    Wat kan dat verschillen he? Vriendin van mij was met 30 weken al
    op de 15 kilo beland. Maakt ook niks uit, als het er maar weer van af gaat hè haha!

18. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Ik ben 8,5 kilo aangekomen. Ineens gaat het mega hard pfffff.
    Ik heb vandaag niet zo'n lekkere dag. Sinds gisteren vind ik uk heel rustig, terwijl hij oraal heel wild is. Hij beweegt wel, Simpsons na porren, maar dan is het 1 schopjes of 2, maar niet zoals normaal een hele circusact. Misschien heeft je ook gewoon minder ruimte, maar zit me toch niet helemaal lekker. Maar ik ben nog niet bezorgd genoeg om te bellen, want hij beweegt dus wel... Hij heeft vandaag ook nog geen een keer de hik gehad, terwijl hij dat normaal minimaal 3 keer op een dag heeft! Nouja, morgen ochtend gelukkig naar de gyn, ik ben wel toe aan weer even horen hoe het ervoor staat, ik vind het altijd maar lang wachten hoor! Gelukkig wordt de frequentie nu wel hoger!
    Onzekerheid om banen en geld is vervelend! Maar wel een voordeel inderdaad dat hij de eerste 2 maanden lekker veel thuis is! Mijn man is eigen baas, dus dat is ook altijd wel spannend vind ik!
    Ik vinden ook wel spannend of we het financieel gaan redden, want we gaan allebei een dag minder werken en ik ben niet zo goed met de financiën dus heb niet echt overzicht... *shame*

19. Amber2007

Amber2007 Actief lid

14 okt 2013
    252
    0
    0
    NULL
    NULL
    Doortje, wil je absoluut niet ongerust maken maar mijn gynaecoloog zegt altijd bellen als je twijfelt. Dus als jij er niet lekker van gaat slapen, zeg ik bellen 😊
    Nu heb ik trucje geleerd: ga ontspannen op je linkerzij liggen en haar paar keer heeeeeeeel diep adem naar je buik. Op deze manier komt er veel zuurstof in de placenta en worden baby's daar wakker van. Nu klinkt wat je zegt heel erg bekend. 9 van de 10 dagen heb ik een complete verbouwing in mijn buik en als hij dat wat rustiger is raak ik snel al in paniek. Probeer maar even op je zij 😊

Wij gaan ook allebei minder werken, ik werkte 36 uur in 4 dagen en ga 1 dag ouderschapsverlof opnemen mijn man gaat van 40 uur in 5 dagen naar 36 in 4 dagen. En dan gaat beeb om maandag naar kinderdagverblijf en dinsdag ben ik er woensdag mijn man en donderdag gaat hij naar 1 van de opa's en oma's en dan op vrijdag ben ik er weer. Hoe hebben jullie oppas geregeld?
    En wat doen jullie voor werk? ☺️ Nieuwsgierig haha, ik ben zelf bestralingstherapeute en werk dus op de afdeling radiotherapie in academisch ziekenhuis en voer de bestralingen uit bij mensen met kanker. Kort samengevat 😁

20. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Wow Amber, heftige baan! Kan dat geen kwaad als je zwanger bent?
    Ik ben schoolpsycholoog. Ik ga 3 dagen werken, man 4 en beide opa en oma passen een dag op!
    Hij wiebelt hier gelukkig al weer meer en hij heeft net ook de hik gehad ;). Ik ben wel blij dat ik morgen naar de gyn ga, beetje geruststelling hopelijk!

Deel Deze Pagina