Laatste 10 weken aftellen eind juli/begin augustus

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Doortje81, 28 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Doortje, voel me aangesproken...whahaha!

2. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Zit te kijken naar hoe vaak controle en zie ook wat ze controleren. Urine? Gewicht?

Ik kom binnen. Hoe gaat het? Bloeddruk word gemeten. Buik word gevoeld. Nog vragen? Oke ajuus!
    Ik sta met 5 minuten weer buiten... Word nooit op urine gecheckt of suikerspiegel. Nooit de vraag hoeveel ik ben aangekomen...

Of komt het dat ze denken: ziet er verder goed uit. Dat ze verder nergens naar kijken?

3. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Bij mij ook hoor mi! En een snelle echo. Ook ik moet donderdag zat 2 week tussen? Ben benieuwd!
    Spannende verhalen lees ik ja! Hou het in de gaten! Heel veel succes!

4. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
  5. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Hier geen baby vandaag ;)
    Baarmoedermond was nog lang en aangezien ik officieel nog niet 38 weken ben (banner staat op datum ks) willen ze liever wachten. Dit weer ivm met de rijping van de longetjes.
    Verder ook geen blaasontsteking oid.

Nu lekker kindjes ophalen en chillen in de tuin.
    Straks maar even 2 PCM innemen...

6. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Wat een interessant artikel Mi, zou zomaar van toepassing kunnen zijn...

7. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Oh, nouwja, aan jouw reactie te lezen was je er ook nog niet echt klaar voor of niet?

Oh mensen mensen. Ik heb vandaag zo'n honger! Zie al die lekkere recepten bij de lounge... Alleen het is vrijdag en we hebben nog geen koekkruimel in huis! Enige wat ik kan pakken is brood. Het is te heet om op de fiets naar de supermarkt te gaan. Hierbinnen is het nu 25,5 graden. Mannetje komt wat vroeger thuis zodat we voor de bbq nog boodschappen kunnen doen. Ik zou het toetje meenemen. Neem gewoon paar bakken ijs en fruit mee en ik maak frambozensaus voor eroverheen. Das zo gepiept.
    Maar begin het nu echt benauwd te krijgen...

Maak me zorgen voor de kipjes. Heb een doek ervoor gehangen voor extra schaduw en af en toe pak ik de gieter en sproei de grond in de ren nat. Dat vinden ze lekker, door de modder wroeten. Tot nu toe tokken ze nog vrolijk en stappen in het rond maar vind het echt zielig voor ze...

Gelukkig gaan we vanavond bij mijn ouders bbqen. Hoef ik verder niks te doen hahaha

8. muts4011

muts4011 Bekend lid

20 nov 2012
    622
    0
    0
    Tilburg
    Hoi hoi...

wat een weertje.. lkkr in de tuin met een boekje! Hondjes aan het vermaken met de tuinslang en af en toe hier zelf ook maar even mee afkoelen..

buik zit in de weg verder heb ik totaal nog geen klachten.. baby is volledig ingedaald zeiden ze vanmorgen bij de verloskundige..

ik lees hier zoveel voorwerk.. dan zal het bij mij nog wel een week of 3.5 gaan duren haha aangezien ik helemaal niets voel.. haha

9. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Haha MI, het is nou niet zo dat ik heel erg uitkijk naar de keizersnee!
    En als het beter is om haar nog even te laten zitten. Dan is dat zo!

10. xSimone

xSimone Niet meer actief

Jeetje wat rommelt t veel bij veel mensen. Ik heb t idee dat t bij mij nog wel ff gaat duren :( hopelijk speelt de hittegolf inderdaad mee op snellere bevalling haha.

11. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Ik wou echt dat ik jullie gevoel kon delen! Vanmorgen had ik echt een inzinking dat het zo dichtbij komt en dat ik bang word, gelukkig was daar mijn lieve vriendje die me een tijdje geknuffeld heeft :)

Mooi artikel trouwens haha, je weet maar nooit!

En al dat gerommel van iedereen, ben blij voor jullie! Hoop echt dat jullie snel jullie kindje vast kunnen houden ;)

12. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Je kan beter niet met die hitte buiten zitten als je (zo ver) zwnager bent!

Interessant artikel. Van mij mag het eerder komen!

13. Oermoeder

Oermoeder Actief lid

24 okt 2011
    321
    0
    16
    Spannend hè, die laatste weekjes....

Ik heb er echt zoveel zin in dat de bevalling gaat beginnen en dat ik gauw mijn schatje in mijn armen kan houden!
    En tegelijkertijd denk ik dan meteen aan allerlei dingen die nog moeten gebeuren (huishouden nog iets meer op orde) of dat het niet handig is qua planning....
    dus een beetje dubbel gevoel.

Ik hoop dat er een moment komt dat ik me er gewoon helemaal klaar voor voel en dat het me dus niks meer kan schelen of de planning handig is of dat het huishouden nog meer klaar moet zijn...

Ik heb trouwens totaal geen last van voorweeën of andere dingen...... Ik las dat het bij vele al rommelt. Aan de ene kant zou ik ook wel wat voorweeën willen, vooral zodat mijn man zich wat meer realiseert dat de bevalling elke moment zou kunnen beginnen. Misschien dat hij dan ook iets meer nesteldrang krijgt en mee gaat helpen om het hier op orde te krijgen in huis. Voor mijn gevoel doe ik dat nu alleen... (stomme reden misschien om voorweeën te willen, maar zo voelt het nu wel even)

14. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Sommigen hebben helemaal geen voorween meid dus het kan zomaar ineens komen!

15. Sterre1977

Sterre1977 Niet meer actief

Weten jullie dat? ze willen mij bij 38 weken dus gaan inleiden, maar wat als ik nog helemaal niet inleidbaar ben, krijg je dan standaard zo''n ballon? Of ga je gelijk aan weeen opwekkers? er moet toch eerst wel iets van ontsluiting zijn?
    Nou ja, dinsdag heb ik weer een afspraak. Eerst maandag bij de internist en dinsdag bij de verloskundige weer en dan gaan ze toucheren en dinsdagmiddag gaan ze me dan bespreken en krijg ik een datum..

16. xSimone

xSimone Niet meer actief

Hoezo kan je beter niet buiten zitten als je 'zo ver' zwanger bent..??

17. xSimone

xSimone Niet meer actief

Jemig, ik moet zo enorm veel plassen vandaag! Ik ken net zo goed op de wc blijven zitten, want ik hoef me broek maar omhoog te doen en moet alweer. En er komt elke keer maar een klein beetje (soms wel wat meer) uit! Echt niet normaal! Ik dacht tijdens de zwangerschap al veel moest plassen, maar dit slaat echt alles vandaag.. jemig! En dan ook nog 't idee dat je eigenlijk "voor niks, een héél klein straaltje" gaat! Grrr!

18. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)

Die vraag kan ik beantwoorden.
    Als alles volgens plan gaat, en ahum je lichaam mee werkt..... :)

Als je nog pot dicht zit, gaan ze je eerst primen.
    Dat gebeurd via een balloncatheter, die vullen ze met water tot drie cm en oefent druk uit op je Bmm.
    Als hij er uit valt heb je zo'n 2 a 3 cm ontsluiting.
    Wanneer je 3 cm hebt, prikken ze je vliezen door en ga je aan de infuus met weeën opwekkers.

Wanneer je nog niet voldoende ontsluiting hebt gaan ze verder met primen, of door tabletten of gel die ze vaginaal inbrengen.

19. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Vervelend Simone, zelf gelukkig nog niet zoveel last van.
    Hoe gaat het met je afscheiding verlies, heb je nog kunnen uitsluiten of het vruchtwater was?

20. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)

Jammer :( maar idd begrijpelijk nog eventjes geduld.

Deel Deze Pagina